![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
To, że M'ki są drogie w eksploatacji, to akurat wiedziałem. Natomiast nie wiedziałem, że jest taka różnica między m-lite a Audi S. Pytanie czy BMW jest takie drogie czy Audi dość tanie.
Nigdy specjalnie nie interesowałem się kosztami serwisu Audi czy innych bardziej "przyziemnych" samochodów wychodząc z założenia, że jest to mocno do udźwignięcia. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
no dobra nie jest to passat b5 ale tradegii tez nie ma poza ostatnimi pozycjami (turbina, skrzynia, dyfer) to ceny raczej normalne albo lekko powyzej normalnych, szczegolnie jezeli chodzi o zamienniki. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
Znam filmik. Tak właściwie to jestem zaskoczony np. ceną tarcz, bo sam jak sprawdzałem to cena bliżej 2500 zł a nie 1900zł.
Z zamiennikami to trochę poleciał, bo o ile wahacz czy klocki (to w sumie jasne) w zamienniku ok, to już właśnie tarcze to ponoć słaba opcja. Fakt, że wspomniane koszty to nie jest też coś co się robi co dwa miesiące. Koszt skrzyni czy turbin rzeczywiście wysoki. Wszystkie te elementy można zregenerować zamiast wymieniać na częściach w ASO ![]() Natomiast kwestia różnych innych usterek, cena różnych niby głupotek czy po prostu większy serwis eksploatacyjny to może być spory strzał. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Wiadomo M-ka, to M-ka ale to jest właśnie to, o czym pisałem-cytat z filmu: „tarcza przód z zamiennika 975pln”, do takiego S3, czy Type-R nawiercane Brembo to koszt ca 450pln, przy czym zwróćcie uwagę, że film jest sprzed 3 lat i ceny „trochę” się zmieniły.
Jasne, te koszta nie zabijają i nie ma tragedii ale biorąc pod uwagę, że są to już kilkuletnie samochody, które raczej po bułki nie jeździły, to może się okazać, że na dzień dobry trzeba wsadzić w takie auto całkiem pokaźną kwotę. Ja póki co M-ki odpuściłem ale w perspektywie 3-4 lat na pewno wrócę do tematu, tyle że po jakieś w miarę świeże M3 i to najchętniej w touringu. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Wiadomo M-ka, to M-ka ale to jest właśnie to, o czym pisałem-cytat z filmu: „tarcza przód z zamiennika 975pln”, do takiego S3, czy Type-R nawiercane Brembo to koszt ca 450pln, przy czym zwróćcie uwagę, że film jest sprzed 3 lat i ceny „trochę” się zmieniły. tylko zeby porownywac jablka z jablkami to w s3 siedza cywilne 340mm i wtedy zamiennik moze i kosztuje 450PLN ale jak wsadzisz 370/380mm to ceny bedą jak w emce albo i wyzsze. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
To może inaczej bo za bardzo skróciłem myśl-do S3 ca 450pln, do M135i ca 800pln. Tu już Twój argument się nie broni.
Natomiast żeby była jasność-bardzo lubię BMW, miałem już kilka i nie jest to z mojej strony „atak” na markę, natomiast nic nie zmieni faktu, że BMW lekko odjechało z cenami w kosmos. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak na szybko sprawdzając to koszt tarcz do F40 135i i S3 8Y - najtańsze ATE w jednym i drugim przypadku to koszt trochę ponad 400zł szt (340mm). W przypadku BMW były tez 357mm i tam już koszt rzeczywiście wyższy.
Jakieś DBA 4000 to już trochę ponad 800zł w w przypadku tarcz 340mm w m135i i S3. Co ciekawe, wymienne rotory do tarczy 340mm w S3 to koszt rzędu 1300zł a w przypadku M2 to dokładnie 1575 zł a średnica jednak większa. Generalnie jak na elementy w większości przypadków wymieniane co kilkadziesiąt tys. km. ceny całkiem ok. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Jesli chodzi o tarcze do TypeR to faktycznie ten zamiennik Brembo jest ok. Natomiast klocki tego samego producenta to jakas porazka. Napisaliscie, ze do S3 czy do BMW kosztuja tyle i tyle ale pytanie jest ile one sa warte. Mam sobie zalozyc pierwsze z brzegu? No tak to nie dziala.
A patrzac na cene obecnego M2 podstawa to 360kpln. Po wyposazeniu wyjdzie lekko 400-450kpln. Trzeba jeszcze ubezpieczyc, moze kupic drugi komplet felg z oponami (ktore na dlugo starczyc nie powinny). Lekko kilkadziesiat kpln. Komplet tarcz z klockami za 5kafli to jest duzo w wozie do upalania za pol banki? Chyba nie... Tu jest cena za tarcze do GR Yarisa, dobrych zamiennikow w sumie brak, a widze, ze jeszcze podrozaly bo za 5tke brutto mozna bylo miec: https://www.4turbo.pl/pl/tarcza-hamulcowa-p...r,3,51542,58395 Taki lajf. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
100% zgody, aczkolwiek co innego jeżeli jest to tylko auto do zabawy, a co innego daily, którym poza lataniem dookoła komina, zdarza się robić trasy po kilkaset km, jak w moim przypadku.
Żeby była jasność-„stać cię na konia, powinno być stać cię na owies i utrzymanie tego konia” ale to, czy kogoś stać, to jedno, a to, czy ktoś chce tyle płacić, to już zupełnie inna kwestia. Ja już często spotkałem się (i to akurat właśnie w przypadku M2), że były te wózki do wzięcia w dość śmiesznych pieniądzach bo ludzie podpalili się na atrakcyjną cenę baby pure M, a później koszta eksploatacji znacznie ich przerosły. Sam miałem dwie oferty na takie samochody-jedna w 2020, kolejną, na inne auto w 2021. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Ale M2 to chyba właśnie auto stworzone do zabawy, a że ktoś chce jeździć tym na daily i w trasy, i wolał by mieć mniej wydajne ale tańsze podzespoły to chyba wypatrzanie idei takiego auta
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Zgoda i jeżeli miałbym rozpatrywać takie M2 tylko jako zabawkę/auto weekendowe, to nie miałbym absolutnie żadnych ale.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Robiac taki przebieg jak autor zalozyl, to komplet tarcz z klockami powinien starczyc na 2-3 lata. Ostatnio (wczoraj) nawet mi sie przewinela jakas Mka w ogloszeniu, a tam tarcze i klocki DBA, to juz wiemy skad to sie wzielo.
![]() Najkorzystniej wychodza samochody z malym przebiegiem, jeszcze na gwarancji lub z mozliwoscia przedluzenia. Odpada wtedy wiekszosc niespodziewanych kosztow. No a reszte w zaleznosci od sposobu uzytkowania trzeba poniesc. Tak a propos nieprzewidzianych awarii, turbo do TypeR to bedzie jakos 10k, amortyzator adaptacyjny 1500, brutto. Do S3 podobne elementy beda kosztowac podobne pieniadze. Zmierzam do tego, ze kosztowna awaria bedzie kosztowna we wszystkich markach a nie tylko w jednej. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
Wydaje mi się, że rozmowa zeszła z kosztów utrzymania M2/M4 do różnicy w kosztach Audi i inne vs BMW.
Generalnie to chyba jasne, że koszt utrzymania pełnoprawnego M musu być wyższy niż bardziej cywilnych aut. Natomiast czy musi być bardzo duży? To już zależy od przynajmniej kilku czynników, w tym konkretnego egzemplarza, sposobu użytkowania czy tego jakie części i w jakiej cenie się do niego wsadzi. I nie piszę tu o kompletnym oszczędzaniu i wkładania tarcz Brembo za 800zł sztuka a bardziej o nie leceniu do ASO po każdą część i przy każdej okazji. np tarcze można włożyć takie DBA z wymiennymi rotorami za 1900zł, czy oryginały w dobrej cenie (zniżki ASO czy tanie zamienniki pl - 1700zł). Zamiast kupować nowy most w ASO, można go zregenerować. Wciąż tanio nie będzie, ale też nie będzie niebotycznie drogo. Jezeli chodzi o przebiegi, to wciąż mam wrażenie, że przy 10-15k rocznie bliżej takiemu autu do zabawki/weekendówki niż pełnoprawnego daily. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak swoją drogą, to w sobotę miałem okazję obcować z M4 comp. z 2016 roku. Powiem tak, kiedyś robił na mnie wiesze wrażenie. Teraz tak na prawdę widzę niewielką różnicę (wizualną) między takim 440i. Jednak w sedanie, czy w M2 poszerzone błotniki widac bardziej a to daje efekt. Auto moim zdaniem trochę duże, na tyle, że jakoś nie czułem tej sportowości w nim. Po środku czuć bardziej upływ lat niż po takim m2 (a niby bardzo podobne). Nie prowadziłem, więc oczywiście brakuje opinii nt. kluczowego elementu tego samochodu - prowadzenia. Może gdybym prowadził moje odczucia byłyby inne. Pytanie czy na tyle żebym kompletnie zmienił opinię i podejście do tego auta.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Nie prowadziłem, więc oczywiście brakuje opinii nt. kluczowego elementu tego samochodu - prowadzenia. Może gdybym prowadził moje odczucia byłyby inne. Pytanie czy na tyle żebym kompletnie zmienił opinię i podejście do tego auta. Oj myślę, że tak. Jak praktycznie z każdym M. Tak z ciekawości, nie latałeś wcześniej żadną M-ką? |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Thu, 14 October 2010 ![]() |
Akurat w porównaniu do starszych generacji to M3/M4 F80 to wręcz są bezawaryjne i znośne w serwisie
![]() Natomiast największy plus tych aut czyli ilość niuta z dołu nawet w serii powoduje, że w zimę/na mokrym to się jeździ głównie na pół gwizdka. U mnie M3 2014 skończyło właśnie jako auto na lato/zabawka a w zimę i tak jeżdżę czym innym. |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 12 July 2018 Skąd: Warszawa ![]() |
Ty tak serio ![]() Przecież przedstawiłem opinię dotyczącą wyglądu auta i moich odczuć. Wskazując, że nie prowadziłem i gdybym prowadził to odczucia mogłyby kompletnie inne (bo w domyśle prowadzenie przysłoniłoby braki). Także nie wiem o co Ci chodzi. Tak, są poszerzone. Natomiast spośród M2, M3 i M4 poszerzenie najmniej rzuca się w oczy w M4. W M3 błotniki są inaczej nadmuchane. Nie mówiąc o M2, które jest takim maluchem na sterydach. Moim zdaniem kompletnie inny odbiór "zadziorności" z zewnątrz. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 20:14 |