Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Sportowe auto na co dzień - BMW M2, M2 Comp, M4
admar
post Fri, 25 Oct 2024 - 15:51
Post #21


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





To, że M'ki są drogie w eksploatacji, to akurat wiedziałem. Natomiast nie wiedziałem, że jest taka różnica między m-lite a Audi S. Pytanie czy BMW jest takie drogie czy Audi dość tanie.

Nigdy specjalnie nie interesowałem się kosztami serwisu Audi czy innych bardziej "przyziemnych" samochodów wychodząc z założenia, że jest to mocno do udźwignięcia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Oct 2024 - 15:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tom-Lee
post Fri, 25 Oct 2024 - 17:28
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





https://www.youtube.com/watch?v=eLPH1hTKV9o


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Fri, 25 Oct 2024 - 20:22
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(Tom-Lee @ Fri, 25 Oct 2024 - 17:28) *


no dobra nie jest to passat b5 ale tradegii tez nie ma

poza ostatnimi pozycjami (turbina, skrzynia, dyfer) to ceny raczej normalne albo lekko powyzej normalnych, szczegolnie jezeli chodzi o zamienniki.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Fri, 25 Oct 2024 - 21:45
Post #24


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





Znam filmik. Tak właściwie to jestem zaskoczony np. ceną tarcz, bo sam jak sprawdzałem to cena bliżej 2500 zł a nie 1900zł.

Z zamiennikami to trochę poleciał, bo o ile wahacz czy klocki (to w sumie jasne) w zamienniku ok, to już właśnie tarcze to ponoć słaba opcja. Fakt, że wspomniane koszty to nie jest też coś co się robi co dwa miesiące.

Koszt skrzyni czy turbin rzeczywiście wysoki. Wszystkie te elementy można zregenerować zamiast wymieniać na częściach w ASO wink.gif
Natomiast kwestia różnych innych usterek, cena różnych niby głupotek czy po prostu większy serwis eksploatacyjny to może być spory strzał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Fri, 25 Oct 2024 - 22:05
Post #25


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Wiadomo M-ka, to M-ka ale to jest właśnie to, o czym pisałem-cytat z filmu: „tarcza przód z zamiennika 975pln”, do takiego S3, czy Type-R nawiercane Brembo to koszt ca 450pln, przy czym zwróćcie uwagę, że film jest sprzed 3 lat i ceny „trochę” się zmieniły.

Jasne, te koszta nie zabijają i nie ma tragedii ale biorąc pod uwagę, że są to już kilkuletnie samochody, które raczej po bułki nie jeździły, to może się okazać, że na dzień dobry trzeba wsadzić w takie auto całkiem pokaźną kwotę.

Ja póki co M-ki odpuściłem ale w perspektywie 3-4 lat na pewno wrócę do tematu, tyle że po jakieś w miarę świeże M3 i to najchętniej w touringu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Fri, 25 Oct 2024 - 23:54
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(PatLove @ Fri, 25 Oct 2024 - 22:05) *
Wiadomo M-ka, to M-ka ale to jest właśnie to, o czym pisałem-cytat z filmu: „tarcza przód z zamiennika 975pln”, do takiego S3, czy Type-R nawiercane Brembo to koszt ca 450pln, przy czym zwróćcie uwagę, że film jest sprzed 3 lat i ceny „trochę” się zmieniły.


tylko zeby porownywac jablka z jablkami to w s3 siedza cywilne 340mm i wtedy zamiennik moze i kosztuje 450PLN ale jak wsadzisz 370/380mm to ceny bedą jak w emce albo i wyzsze.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Sat, 26 Oct 2024 - 09:15
Post #27


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





To może inaczej bo za bardzo skróciłem myśl-do S3 ca 450pln, do M135i ca 800pln. Tu już Twój argument się nie broni.

Natomiast żeby była jasność-bardzo lubię BMW, miałem już kilka i nie jest to z mojej strony „atak” na markę, natomiast nic nie zmieni faktu, że BMW lekko odjechało z cenami w kosmos.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Sat, 26 Oct 2024 - 10:18
Post #28


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





Tak na szybko sprawdzając to koszt tarcz do F40 135i i S3 8Y - najtańsze ATE w jednym i drugim przypadku to koszt trochę ponad 400zł szt (340mm). W przypadku BMW były tez 357mm i tam już koszt rzeczywiście wyższy.
Jakieś DBA 4000 to już trochę ponad 800zł w w przypadku tarcz 340mm w m135i i S3.

Co ciekawe, wymienne rotory do tarczy 340mm w S3 to koszt rzędu 1300zł a w przypadku M2 to dokładnie 1575 zł a średnica jednak większa.

Generalnie jak na elementy w większości przypadków wymieniane co kilkadziesiąt tys. km. ceny całkiem ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Sat, 26 Oct 2024 - 18:56
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





Jesli chodzi o tarcze do TypeR to faktycznie ten zamiennik Brembo jest ok. Natomiast klocki tego samego producenta to jakas porazka. Napisaliscie, ze do S3 czy do BMW kosztuja tyle i tyle ale pytanie jest ile one sa warte. Mam sobie zalozyc pierwsze z brzegu? No tak to nie dziala.

A patrzac na cene obecnego M2 podstawa to 360kpln. Po wyposazeniu wyjdzie lekko 400-450kpln. Trzeba jeszcze ubezpieczyc, moze kupic drugi komplet felg z oponami (ktore na dlugo starczyc nie powinny). Lekko kilkadziesiat kpln.

Komplet tarcz z klockami za 5kafli to jest duzo w wozie do upalania za pol banki? Chyba nie...

Tu jest cena za tarcze do GR Yarisa, dobrych zamiennikow w sumie brak, a widze, ze jeszcze podrozaly bo za 5tke brutto mozna bylo miec: https://www.4turbo.pl/pl/tarcza-hamulcowa-p...r,3,51542,58395

Taki lajf.


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Sat, 26 Oct 2024 - 20:52
Post #30


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





100% zgody, aczkolwiek co innego jeżeli jest to tylko auto do zabawy, a co innego daily, którym poza lataniem dookoła komina, zdarza się robić trasy po kilkaset km, jak w moim przypadku.

Żeby była jasność-„stać cię na konia, powinno być stać cię na owies i utrzymanie tego konia” ale to, czy kogoś stać, to jedno, a to, czy ktoś chce tyle płacić, to już zupełnie inna kwestia. Ja już często spotkałem się (i to akurat właśnie w przypadku M2), że były te wózki do wzięcia w dość śmiesznych pieniądzach bo ludzie podpalili się na atrakcyjną cenę baby pure M, a później koszta eksploatacji znacznie ich przerosły. Sam miałem dwie oferty na takie samochody-jedna w 2020, kolejną, na inne auto w 2021.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Sun, 27 Oct 2024 - 18:46
Post #31


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Ale M2 to chyba właśnie auto stworzone do zabawy, a że ktoś chce jeździć tym na daily i w trasy, i wolał by mieć mniej wydajne ale tańsze podzespoły to chyba wypatrzanie idei takiego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Sun, 27 Oct 2024 - 21:00
Post #32


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Zgoda i jeżeli miałbym rozpatrywać takie M2 tylko jako zabawkę/auto weekendowe, to nie miałbym absolutnie żadnych ale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Mon, 28 Oct 2024 - 09:06
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 May 2017
Skąd: Krk





Robiac taki przebieg jak autor zalozyl, to komplet tarcz z klockami powinien starczyc na 2-3 lata. Ostatnio (wczoraj) nawet mi sie przewinela jakas Mka w ogloszeniu, a tam tarcze i klocki DBA, to juz wiemy skad to sie wzielo. wink.gif

Najkorzystniej wychodza samochody z malym przebiegiem, jeszcze na gwarancji lub z mozliwoscia przedluzenia. Odpada wtedy wiekszosc niespodziewanych kosztow. No a reszte w zaleznosci od sposobu uzytkowania trzeba poniesc. Tak a propos nieprzewidzianych awarii, turbo do TypeR to bedzie jakos 10k, amortyzator adaptacyjny 1500, brutto. Do S3 podobne elementy beda kosztowac podobne pieniadze. Zmierzam do tego, ze kosztowna awaria bedzie kosztowna we wszystkich markach a nie tylko w jednej.


--------------------
IXgen-TypeR K20C
M240iX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Mon, 28 Oct 2024 - 09:16
Post #34


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





Wydaje mi się, że rozmowa zeszła z kosztów utrzymania M2/M4 do różnicy w kosztach Audi i inne vs BMW.

Generalnie to chyba jasne, że koszt utrzymania pełnoprawnego M musu być wyższy niż bardziej cywilnych aut. Natomiast czy musi być bardzo duży? To już zależy od przynajmniej kilku czynników, w tym konkretnego egzemplarza, sposobu użytkowania czy tego jakie części i w jakiej cenie się do niego wsadzi. I nie piszę tu o kompletnym oszczędzaniu i wkładania tarcz Brembo za 800zł sztuka a bardziej o nie leceniu do ASO po każdą część i przy każdej okazji. np tarcze można włożyć takie DBA z wymiennymi rotorami za 1900zł, czy oryginały w dobrej cenie (zniżki ASO czy tanie zamienniki pl - 1700zł). Zamiast kupować nowy most w ASO, można go zregenerować. Wciąż tanio nie będzie, ale też nie będzie niebotycznie drogo.

Jezeli chodzi o przebiegi, to wciąż mam wrażenie, że przy 10-15k rocznie bliżej takiemu autu do zabawki/weekendówki niż pełnoprawnego daily.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Mon, 28 Oct 2024 - 09:27
Post #35


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





Tak swoją drogą, to w sobotę miałem okazję obcować z M4 comp. z 2016 roku. Powiem tak, kiedyś robił na mnie wiesze wrażenie. Teraz tak na prawdę widzę niewielką różnicę (wizualną) między takim 440i. Jednak w sedanie, czy w M2 poszerzone błotniki widac bardziej a to daje efekt. Auto moim zdaniem trochę duże, na tyle, że jakoś nie czułem tej sportowości w nim. Po środku czuć bardziej upływ lat niż po takim m2 (a niby bardzo podobne). Nie prowadziłem, więc oczywiście brakuje opinii nt. kluczowego elementu tego samochodu - prowadzenia. Może gdybym prowadził moje odczucia byłyby inne. Pytanie czy na tyle żebym kompletnie zmienił opinię i podejście do tego auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 28 Oct 2024 - 10:43
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(admar @ Mon, 28 Oct 2024 - 09:27) *
Nie prowadziłem, więc oczywiście brakuje opinii nt. kluczowego elementu tego samochodu - prowadzenia. Może gdybym prowadził moje odczucia byłyby inne. Pytanie czy na tyle żebym kompletnie zmienił opinię i podejście do tego auta.

Oj myślę, że tak. Jak praktycznie z każdym M.

Tak z ciekawości, nie latałeś wcześniej żadną M-ką?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Mon, 28 Oct 2024 - 11:02
Post #37


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





CYTAT(Joker @ Mon, 28 Oct 2024 - 10:43) *
Oj myślę, że tak. Jak praktycznie z każdym M.

Tak z ciekawości, nie latałeś wcześniej żadną M-ką?



Tylko w Assetto Corsa..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomczak
post Mon, 28 Oct 2024 - 14:26
Post #38


User
Dołączył: Thu, 14 October 2010





Akurat w porównaniu do starszych generacji to M3/M4 F80 to wręcz są bezawaryjne i znośne w serwisie wink.gif


Natomiast największy plus tych aut czyli ilość niuta z dołu nawet w serii powoduje, że w zimę/na mokrym to się jeździ głównie na pół gwizdka.


U mnie M3 2014 skończyło właśnie jako auto na lato/zabawka a w zimę i tak jeżdżę czym innym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Mon, 28 Oct 2024 - 20:15
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(admar @ Mon, 28 Oct 2024 - 11:02) *
Tylko w Assetto Corsa..


Ty tak serio laugh.gif Opinię przedstawiasz o aucie na podstawie gry, czy czegoś nie zrozumiałem? M3/4 też są poszerzone względem zwykłych wersji i to całkiem sporo.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Mon, 28 Oct 2024 - 21:37
Post #40


User
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





CYTAT(Lincoln e30ix @ Mon, 28 Oct 2024 - 20:15) *
Ty tak serio laugh.gif Opinię przedstawiasz o aucie na podstawie gry, czy czegoś nie zrozumiałem? M3/4 też są poszerzone względem zwykłych wersji i to całkiem sporo.


Przecież przedstawiłem opinię dotyczącą wyglądu auta i moich odczuć. Wskazując, że nie prowadziłem i gdybym prowadził to odczucia mogłyby kompletnie inne (bo w domyśle prowadzenie przysłoniłoby braki). Także nie wiem o co Ci chodzi.

Tak, są poszerzone. Natomiast spośród M2, M3 i M4 poszerzenie najmniej rzuca się w oczy w M4. W M3 błotniki są inaczej nadmuchane. Nie mówiąc o M2, które jest takim maluchem na sterydach. Moim zdaniem kompletnie inny odbiór "zadziorności" z zewnątrz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 20:14