![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
Dzień Dobry, posiadam audi a4 b7 2.7 biturbo, wtryski 630cc bosch, wałek od a6 c5 2.4, turbiny k03 hybrydy na moce 430-450hp, downpipe, wydech zrobiony:
Problem tkwi w powolnym przyspieszaniu, przy momencie muskaniu gazu auto surguje i slychac jak DV ssyka, w momencie surge wypada zaplon, dodam ze swiece nowe, cewki nowe, glowice zrobione. Auto surguje na roznych turbinach, jedne robil geremi i było to samo, później tomasz rezak i to samo, więc to raczej nie problem w turbinie, mialem intercooler od 1.8t który dawał rade przy aktualne mocy 400hp, zmieniłem na wiekszy i nadal objaw surge został, auto było strojone u dwóch dobrych tunerów - zdalnie, co jest przyczyną tego surge? Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Od ilu rpm zaczynają ładować turbiny ?
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
faktycznie ciągną mocno od około 3000-3500 rpm, a świst delikatny i mały boost od około 2.000 rpm
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
wszystko w temacie. Nie powinny tak nisko wstawać.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
WEDŁUG MNIE.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
Przesadziłem troche, załączam wykres w linku Wykres 2.7 bit
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Wykres tu nic nie powie, wklej z VCDSa logi ciśnienia doładowania zadanego i aktualnego. 4 bieg, od 1500 rpm do końca.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
W jakich warunkach jest ten surge? Lekkie przyspieszanie?
DVki masz fabryczne? Są ich sterowania wpięte w n249 czy w kolektor ssący bezpośrednio? Wypadanie zapłonu w tym momencie nie ma związku z surge wg mnie. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
W jakich warunkach jest ten surge? Lekkie przyspieszanie? DVki masz fabryczne? Są ich sterowania wpięte w n249 czy w kolektor ssący bezpośrednio? Wypadanie zapłonu w tym momencie nie ma związku z surge wg mnie. ![]() DV miałem Ori, i było to samo, teraz mam properfekt i również jest to samo, dodam że mam 1 dv nie dwa, swapa mi robił bolo i znim współpracuje, wielu ludziom robił na 1dv i było git, surge się pojawia przy wolnym przyspieszaniu, nie ważne jaki bieg, powolne przyspieszanie i szarpie, dam mu więcej gazu i jest dobrze, ale nie da się tak jeździć. W ogniu nie wypada żaden zapłon, miałem robione głowice, przed obróbką głowic było to samo, z tym n249 nie wiem. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
Wykres tu nic nie powie, wklej z VCDSa logi ciśnienia doładowania zadanego i aktualnego. 4 bieg, od 1500 rpm do końca. Wklejam loga : https://zippyshare.day/N1irUChJNFGNVBc/file |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Jak program każe od 1600 rpm dawać pełny boost 1,1 bara a turbiny mogą to napompować dopiero przy 2700 , to jak ma to poprawnie się zachowywać ? Specem nie jestem, ale skoro takie coś się pojawia przy takich ustawieniach doładowania, to pewnie praca turbiny wypada poza mapę na niskich , i tyle.
Niech mnie ktoś poprawi, chętnie się czegoś nauczę. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
Jak program każe od 1600 rpm dawać pełny boost 1,1 bara a turbiny mogą to napompować dopiero przy 2700 , to jak ma to poprawnie się zachowywać ? Specem nie jestem, ale skoro takie coś się pojawia przy takich ustawieniach doładowania, to pewnie praca turbiny wypada poza mapę na niskich , i tyle. Niech mnie ktoś poprawi, chętnie się czegoś nauczę. No niby też tego nie rozumiem, ale na VFIZ widze doładowanie i wskazuje dobrze, nie wiem czemu tu jest 1100mbar - to chyba sie dzieli na pół ta lewą kolumnę, poprawcie mnie jesli zle pisze. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Panowie, a nie jest tak że w VAGu do wskazania doładowania jest dodawane ciśnienie atmosferyczne? Pamiętam, że jak miałem 2.7 bit to w logach 1.1b doładowania to było 2100mbar. To tutaj wygląda jakby on chciał 0.1b ładować i nie był w stanie tak mocno wyciąć turbin żeby to osiągnąć.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
Panowie, a nie jest tak że w VAGu do wskazania doładowania jest dodawane ciśnienie atmosferyczne? Pamiętam, że jak miałem 2.7 bit to w logach 1.1b doładowania to było 2100mbar. To tutaj wygląda jakby on chciał 0.1b ładować i nie był w stanie tak mocno wyciąć turbin żeby to osiągnąć. Jest tak jak mówisz z tym VCDS, ogólnie auto górą ładuje 1.25 bara maksymalnie, i są nałożone blokady żeby nie przeładowywało. Lecz coś ten log nie wykazuje dokladnie doładowania, chyba bede musial jeszcze raz zrobić loga. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Kurczę, tu jest jakiś zonk. Rzuć jakieś światło na historię tego swapa - ten silnik już był w tym aucie na słabszym setupie i było ok, po czym zmieniłeś turbiny i pojawił się problem? Czy był swap od razu na taką specyfikację jak jest teraz? Zaskakują mnie też moce jakie są do uzyskania z tych hybryd. One mają rozwiercone wydechy?
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
Kurczę, tu jest jakiś zonk. Rzuć jakieś światło na historię tego swapa - ten silnik już był w tym aucie na słabszym setupie i było ok, po czym zmieniłeś turbiny i pojawił się problem? Czy był swap od razu na taką specyfikację jak jest teraz? Zaskakują mnie też moce jakie są do uzyskania z tych hybryd. One mają rozwiercone wydechy? Moc jaka ma była od zawsze, i surge też było zawsze, ale nie było aż takiego szarpania, turbiny to k03 hybrydy ( na początku to były chinole które zrobiły 411km, pojeździły 2 lata, później zostały złożone przez rzezaka na Ori częściach i spokojnie wytrzymują 1.25 bara, do 420hp maks, auto ma aktualnie 400. Surge to jakiś problem nie wiem od czego, program robiło dwóch konkret gości, vag performance i Kacper gaweda, coś kiedyś czytałem o tych dolotach turbin że mogą być źle pospawane i robi się jakiś dziwny wir powietrza, bardziej tu fizyka chyba gra rolę, od 4.5 roku nie potrafię sobie z tym poradzić, a były robione głowice itp, auto mi robił BOLO który się zna na 2.7 . Ciężki temat |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Ok, a w takim razie kiedy pojawiło się to mocne szarpanie? Po zmianie turbin czy po prostu z dnia na dzień? To wtedy wymieniłeś cewki czy po prostu kiedyś były zmienione i zakładasz przez to, że są ok? Na razie widać, że problemy były od zawsze tylko coś wpłynęło na ich nasilenie. I zaczynam skłaniać się ku tezie Misia, że to szarpanie nie ma związku z surgem.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
Ok, a w takim razie kiedy pojawiło się to mocne szarpanie? Po zmianie turbin czy po prostu z dnia na dzień? To wtedy wymieniłeś cewki czy po prostu kiedyś były zmienione i zakładasz przez to, że są ok? Na razie widać, że problemy były od zawsze tylko coś wpłynęło na ich nasilenie. I zaczynam skłaniać się ku tezie Misia, że to szarpanie nie ma związku z surgem. Surge było od zawsze, lecz może troche mniej odczuwalne, i nie zwracałem na to uwagi z racji początku doświadczeń z 2.7, cewki zmienione 2 lata temu na nowe ( te czarne NGK ) swiece byly pfr7q i mowili ze wadliwe wiec zmienilem na pfr8q, wczoraj jechalem 105 - 110 na godz stala predkoscia i potrafil szarpac i walic zaplonami na liczinku ( fis pokazuje ) dasz wiecej gazu i wychodzi z tego szarpania, raz mozna jechać stała predkoscia i nie szarpie a raz nie mozna, po odpuszczeniu gazu rowniez szarpnie i wypadnie zaplon - dodam że mam 1 DV i ja mysle ze to moze byc problem, od poczatku mialem 1 DV, BOLO wielu osob to robi i tak sie nie dzieje, lecz wczoraj rozmawialem z nim i mowi ze ostatnio z kims rozmawial i tez mial 1DV i zalozyli drugą dv o raz poprowadzili sterowanie i sie poprawiło. Co o tym sądzicie? |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Patentu z pojedynczą DVką nie znałem, pamiętam że się wywalało zaworek N249 od sterowania nimi i pamiętam, że większość kombinacji które ludzie robili (jakieś hybrydowe DV itp) kończyły się powrotem do serii na nowych DVkach z ASO
![]() A co do cewek - obecnie dwa lata to wystarczająco długo żeby padł nawet najlepszy zamiennik, bo jakość części systematycznie spada na ryj. Na zimno mniej szarpie? Jeśli tak to od razu możesz szukać cewki. -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 October 2024 ![]() |
Na zimnym na wolnych wypada zapłon, i nie równo chodzi, dodam że wtryski to bosch 630cc, mają z 4 lata, były nowe. Dziś patrzyłem to filtr paliwa mam jakiś opór stary, cały zardzewiały, czy to może być problem na biegu jałowym? Jutro go zmieniam.
W ogniu zero wypada zapłonu, przy odpuszczaniu gazu wypada zapłon ( pokazuje na fisie) i czuć na budzie stuk |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:19 |