Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 2.7 Biturbo SURGE
porsche19961
post Mon, 07 Oct 2024 - 07:48
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





Dzień Dobry, posiadam audi a4 b7 2.7 biturbo, wtryski 630cc bosch, wałek od a6 c5 2.4, turbiny k03 hybrydy na moce 430-450hp, downpipe, wydech zrobiony:

Problem tkwi w powolnym przyspieszaniu, przy momencie muskaniu gazu auto surguje i slychac jak DV ssyka, w momencie surge wypada zaplon, dodam ze swiece nowe, cewki nowe, glowice zrobione.

Auto surguje na roznych turbinach, jedne robil geremi i było to samo, później tomasz rezak i to samo, więc to raczej nie problem w turbinie, mialem intercooler od 1.8t który dawał rade przy aktualne mocy 400hp, zmieniłem na wiekszy i nadal objaw surge został, auto było strojone u dwóch dobrych tunerów - zdalnie, co jest przyczyną tego surge?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 07 Oct 2024 - 07:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Mon, 07 Oct 2024 - 08:20
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Od ilu rpm zaczynają ładować turbiny ?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porsche19961
post Mon, 07 Oct 2024 - 08:27
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





faktycznie ciągną mocno od około 3000-3500 rpm, a świst delikatny i mały boost od około 2.000 rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 07 Oct 2024 - 09:39
Post #4


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





wszystko w temacie. Nie powinny tak nisko wstawać.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 07 Oct 2024 - 09:39
Post #5


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





WEDŁUG MNIE.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porsche19961
post Mon, 07 Oct 2024 - 10:03
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





Przesadziłem troche, załączam wykres w linku Wykres 2.7 bit
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 07 Oct 2024 - 11:44
Post #7


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Wykres tu nic nie powie, wklej z VCDSa logi ciśnienia doładowania zadanego i aktualnego. 4 bieg, od 1500 rpm do końca.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 11 Oct 2024 - 19:32
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





W jakich warunkach jest ten surge? Lekkie przyspieszanie?
DVki masz fabryczne?
Są ich sterowania wpięte w n249 czy w kolektor ssący bezpośrednio?
Wypadanie zapłonu w tym momencie nie ma związku z surge wg mnie. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porsche19961
post Fri, 11 Oct 2024 - 21:24
Post #9


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





CYTAT(Mis @ Fri, 11 Oct 2024 - 19:32) *
W jakich warunkach jest ten surge? Lekkie przyspieszanie?
DVki masz fabryczne?
Są ich sterowania wpięte w n249 czy w kolektor ssący bezpośrednio?
Wypadanie zapłonu w tym momencie nie ma związku z surge wg mnie. smile.gif

DV miałem Ori, i było to samo, teraz mam properfekt i również jest to samo, dodam że mam 1 dv nie dwa, swapa mi robił bolo i znim współpracuje, wielu ludziom robił na 1dv i było git, surge się pojawia przy wolnym przyspieszaniu, nie ważne jaki bieg, powolne przyspieszanie i szarpie, dam mu więcej gazu i jest dobrze, ale nie da się tak jeździć. W ogniu nie wypada żaden zapłon, miałem robione głowice, przed obróbką głowic było to samo, z tym n249 nie wiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porsche19961
post Sat, 12 Oct 2024 - 14:12
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





CYTAT(Leo @ Mon, 07 Oct 2024 - 11:44) *
Wykres tu nic nie powie, wklej z VCDSa logi ciśnienia doładowania zadanego i aktualnego. 4 bieg, od 1500 rpm do końca.

Wklejam loga : https://zippyshare.day/N1irUChJNFGNVBc/file
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 14 Oct 2024 - 07:16
Post #11


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Jak program każe od 1600 rpm dawać pełny boost 1,1 bara a turbiny mogą to napompować dopiero przy 2700 , to jak ma to poprawnie się zachowywać ? Specem nie jestem, ale skoro takie coś się pojawia przy takich ustawieniach doładowania, to pewnie praca turbiny wypada poza mapę na niskich , i tyle.
Niech mnie ktoś poprawi, chętnie się czegoś nauczę.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porsche19961
post Mon, 14 Oct 2024 - 08:05
Post #12


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





CYTAT(Leo @ Mon, 14 Oct 2024 - 07:16) *
Jak program każe od 1600 rpm dawać pełny boost 1,1 bara a turbiny mogą to napompować dopiero przy 2700 , to jak ma to poprawnie się zachowywać ? Specem nie jestem, ale skoro takie coś się pojawia przy takich ustawieniach doładowania, to pewnie praca turbiny wypada poza mapę na niskich , i tyle.
Niech mnie ktoś poprawi, chętnie się czegoś nauczę.

No niby też tego nie rozumiem, ale na VFIZ widze doładowanie i wskazuje dobrze, nie wiem czemu tu jest 1100mbar - to chyba sie dzieli na pół ta lewą kolumnę, poprawcie mnie jesli zle pisze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Tue, 15 Oct 2024 - 08:19
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Panowie, a nie jest tak że w VAGu do wskazania doładowania jest dodawane ciśnienie atmosferyczne? Pamiętam, że jak miałem 2.7 bit to w logach 1.1b doładowania to było 2100mbar. To tutaj wygląda jakby on chciał 0.1b ładować i nie był w stanie tak mocno wyciąć turbin żeby to osiągnąć.


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porsche19961
post Tue, 15 Oct 2024 - 08:34
Post #14


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





CYTAT(emtees @ Tue, 15 Oct 2024 - 08:19) *
Panowie, a nie jest tak że w VAGu do wskazania doładowania jest dodawane ciśnienie atmosferyczne? Pamiętam, że jak miałem 2.7 bit to w logach 1.1b doładowania to było 2100mbar. To tutaj wygląda jakby on chciał 0.1b ładować i nie był w stanie tak mocno wyciąć turbin żeby to osiągnąć.

Jest tak jak mówisz z tym VCDS, ogólnie auto górą ładuje 1.25 bara maksymalnie, i są nałożone blokady żeby nie przeładowywało. Lecz coś ten log nie wykazuje dokladnie doładowania, chyba bede musial jeszcze raz zrobić loga.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Tue, 15 Oct 2024 - 20:57
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Kurczę, tu jest jakiś zonk. Rzuć jakieś światło na historię tego swapa - ten silnik już był w tym aucie na słabszym setupie i było ok, po czym zmieniłeś turbiny i pojawił się problem? Czy był swap od razu na taką specyfikację jak jest teraz? Zaskakują mnie też moce jakie są do uzyskania z tych hybryd. One mają rozwiercone wydechy?


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porsche19961
post Tue, 15 Oct 2024 - 21:15
Post #16


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





CYTAT(emtees @ Tue, 15 Oct 2024 - 20:57) *
Kurczę, tu jest jakiś zonk. Rzuć jakieś światło na historię tego swapa - ten silnik już był w tym aucie na słabszym setupie i było ok, po czym zmieniłeś turbiny i pojawił się problem? Czy był swap od razu na taką specyfikację jak jest teraz? Zaskakują mnie też moce jakie są do uzyskania z tych hybryd. One mają rozwiercone wydechy?

Moc jaka ma była od zawsze, i surge też było zawsze, ale nie było aż takiego szarpania, turbiny to k03 hybrydy ( na początku to były chinole które zrobiły 411km, pojeździły 2 lata, później zostały złożone przez rzezaka na Ori częściach i spokojnie wytrzymują 1.25 bara, do 420hp maks, auto ma aktualnie 400.
Surge to jakiś problem nie wiem od czego, program robiło dwóch konkret gości, vag performance i Kacper gaweda, coś kiedyś czytałem o tych dolotach turbin że mogą być źle pospawane i robi się jakiś dziwny wir powietrza, bardziej tu fizyka chyba gra rolę, od 4.5 roku nie potrafię sobie z tym poradzić, a były robione głowice itp, auto mi robił BOLO który się zna na 2.7 . Ciężki temat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Thu, 17 Oct 2024 - 08:30
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Ok, a w takim razie kiedy pojawiło się to mocne szarpanie? Po zmianie turbin czy po prostu z dnia na dzień? To wtedy wymieniłeś cewki czy po prostu kiedyś były zmienione i zakładasz przez to, że są ok? Na razie widać, że problemy były od zawsze tylko coś wpłynęło na ich nasilenie. I zaczynam skłaniać się ku tezie Misia, że to szarpanie nie ma związku z surgem.


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porsche19961
post Thu, 17 Oct 2024 - 08:42
Post #18


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





CYTAT(emtees @ Thu, 17 Oct 2024 - 08:30) *
Ok, a w takim razie kiedy pojawiło się to mocne szarpanie? Po zmianie turbin czy po prostu z dnia na dzień? To wtedy wymieniłeś cewki czy po prostu kiedyś były zmienione i zakładasz przez to, że są ok? Na razie widać, że problemy były od zawsze tylko coś wpłynęło na ich nasilenie. I zaczynam skłaniać się ku tezie Misia, że to szarpanie nie ma związku z surgem.

Surge było od zawsze, lecz może troche mniej odczuwalne, i nie zwracałem na to uwagi z racji początku doświadczeń z 2.7, cewki zmienione 2 lata temu na nowe ( te czarne NGK ) swiece byly pfr7q i mowili ze wadliwe wiec zmienilem na pfr8q, wczoraj jechalem 105 - 110 na godz stala predkoscia i potrafil szarpac i walic zaplonami na liczinku ( fis pokazuje ) dasz wiecej gazu i wychodzi z tego szarpania, raz mozna jechać stała predkoscia i nie szarpie a raz nie mozna, po odpuszczeniu gazu rowniez szarpnie i wypadnie zaplon - dodam że mam 1 DV i ja mysle ze to moze byc problem, od poczatku mialem 1 DV, BOLO wielu osob to robi i tak sie nie dzieje, lecz wczoraj rozmawialem z nim i mowi ze ostatnio z kims rozmawial i tez mial 1DV i zalozyli drugą dv o raz poprowadzili sterowanie i sie poprawiło. Co o tym sądzicie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Thu, 17 Oct 2024 - 20:53
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Patentu z pojedynczą DVką nie znałem, pamiętam że się wywalało zaworek N249 od sterowania nimi i pamiętam, że większość kombinacji które ludzie robili (jakieś hybrydowe DV itp) kończyły się powrotem do serii na nowych DVkach z ASO wink.gif

A co do cewek - obecnie dwa lata to wystarczająco długo żeby padł nawet najlepszy zamiennik, bo jakość części systematycznie spada na ryj. Na zimno mniej szarpie? Jeśli tak to od razu możesz szukać cewki.


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
porsche19961
post Thu, 17 Oct 2024 - 21:11
Post #20


Rookie
Dołączył: Mon, 07 October 2024





Na zimnym na wolnych wypada zapłon, i nie równo chodzi, dodam że wtryski to bosch 630cc, mają z 4 lata, były nowe. Dziś patrzyłem to filtr paliwa mam jakiś opór stary, cały zardzewiały, czy to może być problem na biegu jałowym? Jutro go zmieniam.
W ogniu zero wypada zapłonu, przy odpuszczaniu gazu wypada zapłon ( pokazuje na fisie) i czuć na budzie stuk
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:19