![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
A nie jest przypadkiem tak, że M2 ma N55 a dopiero Competition i CS mają S55? Przecież to zupełnie różne silniki.
No dobra, może nie "zupełnie", ale jednak różne. A co do samego tematu, to wrzucasz trzy kompletnie różne samochody do jednego worka ![]() ![]() ![]() Jedno jest pewne, obydwa są w swoich kategoriach w jakiejśtam topce. Z kolei BMW jest dość przeciętne, chyba że musisz mieć znaczek ze śmigiełkiem bo dziunie na to (podobno) mocniej lecą. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Wg moich info dokładnie tak jest.
Preferencje mam takie, że szukam fajnego hh na daily i Civic tak, jak pisałem pojawił się właśnie w tym zestawieniu tylko dlatego, że kilka razy i od kilku różnych osób słyszałem, że to świetny samochód i FWD inne, niż wszystkie. Gdyby nie to, pewnie rozpatrywałbym A35 AMG i zestawienie byłoby bardziej std bo na początku brałem pod uwagę tylko AWD i tylko automat (i co raz bardziej chyba jednak dociera do mnie, że to były słuszne must have), gdzie CTR jest tego zaprzeczeniem-FWD w manualu. Samochodów ze znaczkiem ze śmigiełkiem miałem już kilka i dziunie mogą sobie lecieć, ja natomiast lubię BMW jako całokształt-desing (nie ten najnowszy), prowadzenie, jakość wykończenia etc, co nie znaczy, że skreślam Audi. Póki co S3 wygrywa dla mnie jako całość: najmłodszy/świeży model/cena/fajny design/podatność na mody niskim kosztem/AWD+automat/tania eksploatacja. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Jak zupełnie różne, jak S55 bazuje na N55
![]() ![]() Skoro Audi jest takie tanie, podatne itd, to tylko brać, pytanie czemu jest tak tanie skoro jest tak dobre, bo zazwyczaj jest odwrotnie (patrz m140i) ![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Akurat wg mnie ocena BMW @Aval-a dotyczyła M135i F40, a nie M2 ale najlepiej wyjaśnijcie to między sobą.
W kwestii cen, to BMW zawsze było droższe od Audi, początkowo znacznie, później tylko trochę ale obecnie ta różnica w cenach znowu zrobiła się większa i to widać. Również wysokość rabatów w BMw dla ludzi z ulicy jest odczuwalnie niższa niż w Audi. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Wg moich info dokładnie tak jest. Preferencje mam takie, że szukam fajnego hh na daily i Civic tak, jak pisałem pojawił się właśnie w tym zestawieniu tylko dlatego, że kilka razy i od kilku różnych osób słyszałem, że to świetny samochód i FWD inne, niż wszystkie. Gdyby nie to, pewnie rozpatrywałbym A35 AMG i zestawienie byłoby bardziej std bo na początku brałem pod uwagę tylko AWD i tylko automat (i co raz bardziej chyba jednak dociera do mnie, że to były słuszne must have), gdzie CTR jest tego zaprzeczeniem-FWD w manualu. Samochodów ze znaczkiem ze śmigiełkiem miałem już kilka i dziunie mogą sobie lecieć, ja natomiast lubię BMW jako całokształt-desing (nie ten najnowszy), prowadzenie, jakość wykończenia etc, co nie znaczy, że skreślam Audi. Póki co S3 wygrywa dla mnie jako całość: najmłodszy/świeży model/cena/fajny design/podatność na mody niskim kosztem/AWD+automat/tania eksploatacja. No to chyba temat prosty ![]() Jak zupełnie różne, jak S55 bazuje na N55 ![]() ![]() Skoro Audi jest takie tanie, podatne itd, to tylko brać, pytanie czemu jest tak tanie skoro jest tak dobre, bo zazwyczaj jest odwrotnie (patrz m140i) ![]() Czytaj ze zrozumieniem, bo chyba nic nie skumałeś ![]() 1. Nie napisałem, że te silniki są zupełnie inne. Oczywiście, S55 bazuje na N55, tak samo jak M3 bazuje na 316i. Jest między nimi "kilka" różnic, co nie? ![]() 2. Przeciętne jest M135i, a nie M2. 3. Napisałem, że S3 jest w topce w swojej kategorii. W tej samej kategorii jest M135i, na jej szarym końcu. |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
S55 to wysokowydajna wersja N55, że nie są identyczne to żadna tajemnica, ale ciężko o bliżej spokrewnione silniki, gdzie główne założenia łącznie z pojemnością, średnicą, skokiem tłoka są takie same. To nie czasy wolnossących motorów z eMek gdzie pojedyńcze podzespoły były zbieżne (S14/38/54/62/65/85)
Jeśli mówimy o założonym budżecie czy roczniku, to zostaje m140ix (choć pewnie też będzie ciężko spiąć), ale to także ciekawszy i bardziej rozwojowy wóz od S3. F40 to przedniak, więc z bmw ma niewiele wspólnego. |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Niestety, f20 m140ix również nie jest do wyjęcia w moim budżecie. Ogólnie ich podaż jest znikoma.
Ciekawsze od S3 to jest prawie wszystko bo osiągi osiągami ale s3 jest po prostu takie trochę „nudne” w parze z golfem R. |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/hyund...v-ID6Gspui.html
A może coś takiego. Świeże, mały przebieg, gwarancja, faktura. |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Nie będę ukrywał, że przeszedł mi przez myśl i30N, podobnie jak Megane RS Trophy…
Na samym początku moja lista wyglądała tak: A35 AMG M135i S3 CTR Megane Trophy RS i30N Ogólnie to chyba najbliżej mi do S3, dla spokojnej głowy spróbuję przejechać się gdzieś CTRem ale i tak coś czuję, że skończy się na Audi z powodu wygody-quattro+automat. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie będę ukrywał, że przeszedł mi przez myśl i30N, podobnie jak Megane RS Trophy… Na samym początku moja lista wyglądała tak: A35 AMG M135i S3 CTR Megane Trophy RS i30N Ogólnie to chyba najbliżej mi do S3, dla spokojnej głowy spróbuję przejechać się gdzieś CTRem ale i tak coś czuję, że skończy się na Audi z powodu wygody-quattro+automat. A GR Yaris za mały? |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Za mały
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Niestety, f20 m140ix również nie jest do wyjęcia w moim budżecie. Ogólnie ich podaż jest znikoma. Ciekawsze od S3 to jest prawie wszystko bo osiągi osiągami ale s3 jest po prostu takie trochę „nudne” w parze z golfem R. Nie wiem czy jest aż taka różnica w nudności między tymi modelami. Mówisz o Golfie 8 R czy 7.5 R ? Bo Golfem 7.5 R byłem kiedyś na Słomczynie, tor na wyłączność, po 3 godzinach jazd stwierdziłem, że nigdy więcej tego auta nie zabrałbym na tor. To jest fajna opcja do szybkiej jazdy po mieście na mokrym, do skakania z pasa na pas i pełnego ognia potem bez obawy o trakcję (pomijam poprawność polityczną). Ale jak wjeżdzasz nim na tor, to nagle widzisz jak ciężkie jest to auto, jak płuży przodem, jak się przegrzewaja mega szybko opony i hamulce. W 8 generacji masz to wektorowanie momentu więc coś już się pobawisz, ale ja nim na tor już nie jechałem, więc nie powiem czy jest dużo lepiej. Jakbym miał brać, to chyba wolałbym S3 bo jeździ tak samo, ale lepsze na daily z uwagi na komfort, wyciszenie itd. Osobiście celowałbym w to, aby było wektorowanie, bo wtedy masz jednak zauważalną różnicę w prowadzeniu i we frajdzie w jeździe. Szczerze mówiąc, to jeśli chodzi o taki fun-factor, to od Audi S3 czy R-ki lepsze wrażenie na pewno robią CTR, i30 N i Focus ST (mimo że ch*ek mocy nie trzyma bo się poci za szybko), bo mają świetne szpery, charakterne układy kierowniczy i głośne wydechy (CTR może trochę za cichy). A do tego każdy fajne zawiasy. W Focusie jak szpera załapie to puszczasz kierownice a on jedzie sam ![]() Tylko patrząc na czasy z Racelogica to Focus ST ma jakieś 240-250 KM, bo Giulia 280 KM jest szybsza nie tylko 0-100 kmh, ale też 100-200 km/h. W sumie, to ja nie wiem, czy Giulia Veloce nie byłaby dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem, bo ona łączy cechy hot hatchy (super prowadzenie, nadsterowny charakter, mega agresywne przelożenie ukł.kierowniczego) z wygodą i trakcję S3. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Giulie znam ale zwykłą, w sensie RWD. Kolega ma 2019 rok po sofcie na 275KM i na eibach’ach. Rzeczywiście samochód bardzo fajnie się prowadzi, ma mega responsywny układ kierowniczy, fajną reakcja na gaz, a do tego ZF8.
Jeżeli brałbym AR pod uwagę, to już po lifcie, a więc od 2021 w górę i tu pytanie czy zmieszczę się w budżecie jeżeli chodzi o Veloce. Przemyślę temat ale na ten moment najbliżej mi do S3, które niewielkim kosztem mogę zrobić na 450KM i dalej cieszyć się wszystkimi zaletami daily bez żadnych kompromisów, a do tego ma mi głównie służyć ten samochód. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
a jak wypada taka alfa w porownaniu do 330xi G20?
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Osobiście nie miałem okazji testować BMW G20, jedynie auta kolegów. 330i jest prawie równie szybka jak Veloce, trzyma się się super, ale dla mnie to są sterylne auta. Poza ekranami, których nie toleruje i średnich foteli na tle tych Veloce, to reszta jest na wysokim poziomie. Ale ja tych nowych BMW nie czuje. Tak jak w e92 335i czy wolnossącym 330i to miałem fun, tak obecna seria G20 mnie już tak nie jara. Mój klient ma M4 Competition, mega osiągi, lata bokiem jak złe, ale feeling jaki daje Giulia Quadrifoglio na tle M3/M4 jest nie do podrobienia. Z resztą to nawet Veloce, z uwagi na prawie taką samą konstrukcję, daje więcej frajdy (przynajmniej mnie). Ale to docenią freaky, reszcie przeszkadzać będzie słaba kamera cofania, mało bajerów na pokładzie, AA tylko przez kabel
![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Panowie zupełnie nieświadomie „wróciliście do mojego pkt wejścia”, tzn pierwszą moją myśl o samochodzie z racji, że miałem już kilka BMW (w tym e91 325d RWD dłubnięte na 320KM/680Nm) i lubię tę markę było właśnie G20/21 pre-lci. Początkowo M340i, a po weryfikacji przez budżet 330xi (albo nawet 320i bo to podobno te same silniki, a 320i można wyrwać taniej i można przebierać w RWD/x-drive, aczkolwiek to przestało mieć aż takie znaczenie bo jest x-delete) i soft na ca 300KM ale później zaczęły się rozważania i tak z g20/21 przeszło na hh…
Nie przekreśliłem g20 i był to taki swego rodzaju mój „pewniak”, gdyby poszukiwania odpowiedniego hh się nie udały. Oczywiście g20/21, a takie s3 8Y, to różne samochody bo seria 3 znacząco urosła, a i potencjał na mody również jest chyba nieporównywalny (nie wiem czy w takim 330/320i jest sens robienia czegoś więcej poza softem i czy przyniesie to jakieś wymierne korzyści?). Wygląd zewnętrzny, jak i wewnętrzny pre-lci jest dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania i jednak znacznie bliżej mi do BMW (podobnie jak do Audi), niż do AR, tylko właśnie-nie można porównać s3 z potencjałem na 450KM, 0-100km/h w ok 4s i 100-200km/h na poziomie 9-10s(?) do zupełnie cywilnego, średniej wielkości nawet nie „usportowionego” sedana/touringa, którego potencjał kończy się w okolicach 300KM. Może się mylę ale dla mnie g20/21 nawet po sofcie z tymi 300KM, to w srednio szybki, dobrze się prowadzący ale po prostu zwykły samochód i dlatego (również z powodu braku budżetu na m340i) zacząłem szukać czegoś bardziej sportowego, z większym potencjałem i założyłem ten temat, a że budżet mam, jak mam, stąd hh. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk ![]() |
Ja osobiscie sortuje liczba cylindrow i pojemnoscia. TypeR nie jest szybki na co dzien. Jak Ci nie przeszkadza maly hamulec i 2.0 R4 w S3 8Y to chyba najlepszy wybor. Te silniki robia 4 z przodu samym programem. Zerknij sobie na YT na kanal Gregor10.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Wiem, wiem, widziałem już kilka wykresów S3 8Y zrobionych samym softem na 4 z przodu, nie tylko od gregor10.
2.0 R4 mi nie przeszkadza bo wszystkie samochody, które rozważam mają właśnie taki silnik więc muszę to po prostu zaakceptować, natomiast hebel w S3 chyba nie jest aż tak tragiczny (?), aczkolwiek jest to słuszna uwaga bo może należałoby się zastanowić jak go poprawić. |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
do jazdy po miescie hebel wystarczy spokojnie, tym bardziej ze w Y jest wieksza tarcza niz w V i dwutloczkowy zacisk.
Oczywiscie wszystko da sie zagotowac ale mowimy o normalnej jezdzie a nie 0-160-0-160-0-160 i tak od swiatel do swiatel. co do czasow to 450KM w S3 da 8.x 100-200 a 300KM w G20 pewnie z 15 wiec to zupelnie inna liga, natomiast do efektywnego przemieszczania sie po miescie te 300KM w BMW tez spokojnie wystarczy. Zreszta 300 to chyba sam program a mozna pojsc dalej (tak przynajmniej bylo w F30) Generalnie to fajnie miec 450KM ale realnie cieżko to w pelni wykorzystac w miescie zachowujac jakikolwiek poziom zdrowego rozsadku. Widoczne roznice pojawia sie na autostradach ... Ale pisales 80% miasto. Twoja decyzja ... ![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: LBN ![]() |
Zgadza się-80% miasto ale zostaje pozostałe 20%, które to jest regularnymi trasami 300km S-ką raz na 2 tygodnie + jeszcze coś dodatkowo wpadnie więc powiedzmy, że ok 600-900km, to będą regularne, miesięczne trasy. Do tego średnio ok 600km/miesięcznie po mieście.
Jezeli chodzi o czas użytkowania to będzie to głównie miasto ale km okazuje się, że będzie to jakieś 60% trasy/40% miasto. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 09:51 |