Shoutbox 0 nowych PW 


14 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Usportowione/sportowe daily-Civic Type R FK8/Audi S3 8Y/BMW f40 M135i
PatLove
post Wed, 02 Oct 2024 - 21:30
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Szukam czegoś niewielkiego na szybkie daily, po wstępnym rozpoznaniu biorę pod uwagę:

Audi S3 8Y
BMW f40 M135i
Honda Civic Type R FK8

Moje wymagania, to samochód rocznikowo nie straszy niż 2020 (oczywiście im młodszy, tym lepszy) i początkowo w kręgu zainteresowań były jedynie AWD i automat ale podobno Type R, to ośka inna niż wszystkie (ile w tym prawdy?) jeżeli chodzi o prowadzenie (tak, wiem-ze startu, czy na śliskim do S3, czy M135i nie ma podejścia), a że siedzi tam tylko manual, to cóż…
Jeżeli chodzi o mody to raczej nic grubego w żadnym z tych samochodów nie planuję, std-wydech, IC i soft. W S3 stage 1 nawet na seryjnych gratach to już 380-400KM, w M135i ok 360KM, natomiast w Type R 380-390KM (pytanie czy jest w ogóle sens w FWD?). Zdążyłem się również zorientować, że w Type R trzeba zrobić IC oraz mod dotyczący osłony wysprzeglika i najlepiej dodatkowo zaizolować DP (tu pewnie od razu bym go wymienił bo nie są to duże pieniądze).

Samochód będzie użytkowany głównie w mieście (80%) ale jakieś trasy też napewno się pojawią.

Który i dlaczego, a może jakieś inne propozycje?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 Oct 2024 - 21:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
As_
post Wed, 02 Oct 2024 - 21:52
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Ja bym w daily oski wykluczyl.

DSG ma laga na starcie z miejsca (bez LC) i potrafi to wkurzac. Redukcje w D tez są takie sobie, trzeba od razu zrobic program skrzyni, jest lepiej ale nie super.
Ta skrzynia fajnie dziala jak sie jedzie pełnym ogniem, albo zamula po emerycku. Natomiast srodek jest sredni.

BMW sobie tutaj lepiej radzi (trojka, x3) nie jechalem najnowszą jedynka ale pewnie dziala to jak w wiekszych modelach

Audi najbardziej podatne na mody z tej trojki: IC+DP i masz 450KM, do tego PMAX i masz pod 500


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Wed, 02 Oct 2024 - 22:02
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Dzięki, czy +1 dla S3.

(Ja ogólnie ośki w ogóle nie brałem pod uwagę bo tak pewnie pojawiłoby się kręgu moich zainteresowań chociażby Megane RS Trophy ale podobno Type R to właśnie inna ośka, niż wszystkie i w zimie też daje radę. Przy tym to też trochę większe auto niż S3, czy M135i)

Generalnie tak-Audi jest najbardziej podatne na mody i niskim kosztem można osiągnąć 450-500KM, a do tego sama eksploatacja to +/- połowa ceny tego, co M135i (oczywiście nie chodzi mi o paliwo, tylko ceny części)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Wed, 02 Oct 2024 - 22:14
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





+1 dla audi za osiagi po modach i +1 dla bmw za skrzynie (pod warunkiem ze dziala jak w wiekszych modelach)




--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Thu, 03 Oct 2024 - 07:46
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Po Audi i M135i wiem czego się spodziewać ale z CTRem nigdy styczności nie miałem i nawet za bardzo nie mam się tym gdzie przejechać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Thu, 03 Oct 2024 - 10:14
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





CTR bym brał pod uwagę jeśli zamierzasz jeździć tym autem po torze, jest znacznie szybsze od pozostałych wymienionych.
Drugi plus to koszty utrzymania i bezawaryjność, znam osoby które jeżdżą FK8 po torach i na co dzień już kilka lat i zmieniają tylko opony, oleje i hamulce.
Pali tyle co dwulitrowy diesel.
Na minus, brak automatu, niska jakość materiałów wnętrza, odpustowy wygląd, dźwięk odkurzacza z głośników, gorsze wyposażenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 03 Oct 2024 - 10:28
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 03 Oct 2024 - 09:21) *
po przejęciu Opla przez Stellantisa musieli wywalić Insignię, bo sprzedawała się dużo lepiej od głównego modelu Peugeota - 508. Poza tym, na wszystkich częściach Insigni było logo GM, więc był problem z częściami zapasowymi do ASO.



pozwolę się nie zgodzić. Jak się tym interesowałem, to w Europie sprzedawała się zdaje się jak Skoda Superb. Na pewno była w TOP3 w tym segmencie. Tylko, że ten segment umarł i wszyscy przenieśli się do SUVów.


Opel to obecnie Peugeot z odpowiednim znaczkiem. Insignia była ostatnim samochodem zaprojektowanym przez GM na cały świat - USA + Australia dostały jeszcze silnik V6.


Wracając do 4x4 - wszystkie Insignie 4x4 miały w standardzie aktywną tylną oś, więc nie dziwne, że przechodzi testy rolek śpiewające. W dawnych czasach świetności forum, dawałem filmik z porównania Insignii do Audi A5 quattro, gdzie Audi na tle Opla wypadło fatalnie, to krzykacze mnie zagdakali, że to przecież Opel, więc nie może być dobry biggrin.gif


CTR ma najbardziej sportowy charakter, chociaż ja bym poszedł chyba w poprzedni model jeśli by mi się trafił w super stanie. Wsiadasz i czujesz, że to rajdówka. Do tego ten silnik jest mega oszczędny, jeżdząc przepisowo po Wawie zimą schodziłem poniżej 10 l/100 km. Ale przy ostrej jeździe to i tak było 13-14 l/100 km więc mega mało. Trakcji na śliskim ma za malo, żeby się ścigać ale szpera działa wybornie. Jak brać AWD to Audi. Ale mój przyjaciel ostatnio zmienił I30N na RS3. I o ile RS3 zap....la i pali mu mniej niż I30N, to już nie czuje tego fanu z zap...nia. Stan igła, ale chyba będzie sprzedawał. Wazna sprawa RS3 i nowe S3 mają wektorowanie, wiec i tryby drift. On nie ma w RS3 tego i to zabiera sporo frajdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Thu, 03 Oct 2024 - 10:36
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Po torze chętnie bym polatał ale z braku czasu będzie to tylko pewnie "wanna be" więc załóżmy, że użytkowania na torze nie biorę pod uwagę lub będzie to na prawdę okazjonalne.

Co do kosztów utrzymania, to widzę, że same podstawowe części eksploatacyjne mają bardzo zbliżone ceny jeżeli chodzi o CTRa i S3, czego nie można już powiedzieć o M135i...

Spalanie w dużej mierze zależy od sposobu użytkowania, jak w każdym samochodzie ale tak, słyszałem o tym, że CTR potrafi spalić zaskakująco mało, jak na swoją moc i możliwości, w S3 liczę się z tym, że będzie min. jakieś 20% więcej.

Tu dochodzimy do sedna-nie wiem czy chce mi się przy założeniu daily użytkowanego głównie w mieście użerać wachlowaniem manualem w korkach i FWD zimową porą. CTR wpadł mi do głowy tylko i wyłącznie dlatego, że od kilku osób słyszałem opinie, że z innymi ośkami nie ma wiele wspólnego i to zupełnie "inny wymiar" FWD, aczkolwiek prawda jest taka, że sam ośki (czy to FWD, czy RWD), ani manuala nie miałem już od jakichś 10 lat...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Thu, 03 Oct 2024 - 10:40
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





CYTAT(Honada @ Thu, 03 Oct 2024 - 10:28) *
Wazna sprawa RS3 i nowe S3 mają wektorowanie, wiec i tryby drift. On nie ma w RS3 tego i to zabiera sporo frajdy.


Budżet jaki założyłem puszcza mnie na S3 8Y tylko z początku produkcji-2020/2021, a więc przedliftowe, a tam jest zwykły haldex 6 gen bez wektorowania, które weszło dopiero po lifcie, czyli od 03.2024.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 03 Oct 2024 - 10:44
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





No to najrozsądniejszy wybór to będzie audi S3 (Boże, jak to brzmi wink.gif ). Nie wiem o jakim budżecie mówimy, ale daj znać, mogę ogarnąć rabaty w Audi. Bo ja bym brał, ale z wektorowaniem :
https://dailydriver.pl/porady/technika/co-t...plitter-w-audi/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Thu, 03 Oct 2024 - 11:02
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Jak to brzmi? Rozsądnie-niewielkie auto, głównie do miasta, w AWD, automacie i potencjale na 450KM+ stosunkowo małym kosztem. Zdaję sobie sprawę, że S3 jest trochę "nudne" ale brzmi to po prostu rozsądnie...

No ja też brałbym z wektorowaniem ale budżet rzędu 140k PLN brutto nie puści mnie na 8Y po lifcie nawet po najlepszym rabacie. Gdyby nie budżet, to rozważałbym pewnie w ogóle coś nieco większego pokroju G20/21 M340i albo S4 B9 ale niestety...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Thu, 03 Oct 2024 - 11:24
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





2.0 tsi mi w bardzo dynamicznej trasie wciąga 10L, 12L to jazda z butem w podłodze i 270km/h gdzie się da.
B48 paliło mi 3-4 litry więcej. Potencjał silnika na modyfikacje o wiele mniejszy (tak naprawdę ten seryjny wynik w m135i to już końcówka możliwości, a w s3 dopiero początek). W BMW subiektywnie jest o wiele przyjemniejszy środek i wykończenie.

Także jak najbardziej, S3 jest najbardziej rozsądnym wyborem tutaj wink.gif Ale diabeł podpowiada dorzuć kasy i szukaj bmw b58 + zf 8 hp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Thu, 03 Oct 2024 - 11:34
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Jasne, b58 to zupełnie inna bajka ale teraz budżet jest sztywny (musi zostać jeszcze na podstawowy, duży serwis itd) ale jest szansa, że w perspektywie 3-4 lat będzie wymiana na RS/pure M więc myślę, że wytrzymam tyle czasu z taką przedliftową S3 8Y dłubniętą na 400KM+.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Thu, 03 Oct 2024 - 17:47
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Może A35 AMG? Edition 1 będzie fajnie wyposażona, chociaż potencjał znacznie mniejszy niż w S3. Za to ogólnie auto jest fajne dość o ile ma się świadomość, że to nie ten sam silnik co w 45.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Thu, 03 Oct 2024 - 17:53
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Patrzyłem ale Mercedes jakoś do mnie nie przemawia…
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 03 Oct 2024 - 18:41
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(PatLove @ Thu, 03 Oct 2024 - 11:02) *
Jak to brzmi? Rozsądnie-niewielkie auto, głównie do miasta, w AWD, automacie i potencjale na 450KM+ stosunkowo małym kosztem. Zdaję sobie sprawę, że S3 jest trochę "nudne" ale brzmi to po prostu rozsądnie...

No ja też brałbym z wektorowaniem ale budżet rzędu 140k PLN brutto nie puści mnie na 8Y po lifcie nawet po najlepszym rabacie. Gdyby nie budżet, to rozważałbym pewnie w ogóle coś nieco większego pokroju G20/21 M340i albo S4 B9 ale niestety...


Za 180 tys. zł była ostatnio S3 sedan. Ale poszła (taniej niż testowana Octavia RS wink.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Thu, 03 Oct 2024 - 18:46
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





Nówka za 180k PLN?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Thu, 03 Oct 2024 - 18:47
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Alfa Giulia?
Honda lubi to wink.gif


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Thu, 03 Oct 2024 - 18:50
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Miałem CLA35 Edition1, wprawdzie mało nim jeździłem po ssanie na wynajmowanie było na ten model w 2019 takie, że nie miałem kiedy, ale był idiotoodporny. Całkę miał przy 41 000km wypożyczalnianego przebiegu i problem był tylko z bujającym się fotelem kierowcy i szumiącymi uszczelkami szyb lub panoramy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 03 Oct 2024 - 18:56
Post #20


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(As_ @ Wed, 02 Oct 2024 - 22:14) *
+1 dla audi za osiagi po modach i +1 dla bmw za skrzynie (pod warunkiem ze dziala jak w wiekszych modelach)


Przecież to inna skrzynia.
Tu jest Aisin, który podobno d... nie urywa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 15:51