![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
ok jutro cos wrzuce jakies fotki i jak bede poprawiał hamulce tez wrzuce fotki
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
https://ibb.co/Q6kjL3q tak wygladaja hamulce ma ktos jakis pomysl jak je zmodyfikowac zeby to lepiej hamowało ?
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Może po prostu przerobić na hydraulikę? Zamiast tego kamienia czy jako to się nazywa wrzucasz cylinderek, może dorabiasz prosty samoregulator luzu. Tylko jaki sens jak za grosze można kupić prawie 100 lat młodszy i dużo lepszy samochód do jeżdżenia. A jak to nie jest samochód do jeżdżenia, tylko bardziej eksponat muzealny to tym bardziej zmniejszanie ilości fabrycznych mechanizmów nie ma sensu.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
tak masz racje tylko ja tym chce jezdzic to ma byc weekendowe auto
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
https://ibb.co/Q6kjL3q tak wygladaja hamulce ma ktos jakis pomysl jak je zmodyfikowac zeby to lepiej hamowało ? W pierwszej kolejności pozbyć się smaru miedziowego na aluminium - powoduje on korozję elektrochemiczną, do współpracy z aluminium stosuje się smary ceramiczne. Poza tym, szczęki z czasem ułożą się lepiej, zaś rozpierane jednostronnie nigdy nie będą pracowały całą powierzchnią( co z resztą niewiele pomoże na skuteczność hamowania, a jedynie trwałość powierzchni współpracujących). Kluczowe są dobre okładziny, warto nabić nowe, dobrane od ciężarówki, o wysokim współczynniku tarcia. W większości przypadków okładziny do zabytków są zrobione z materiałów, aby "były i trwały", a nie hamowały zgodnie ze współczesnymi wymogami. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
wiesz co ja kupilem okladziny w sklepie rolniczym i jak pisze bede je docierał recznie tzn wysmaruje okładzine kreda zakrece bebnem i bede widzial ile bierze ile zeszlifowac zeby brała cała okładzina kolega tak zrobił i mowił ze jak taki patent zrobił to mimo tego ze ma serwo odłaczone staje mu deba auto
![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Maszyny rolnicze czy inne pojazdy wolnobieżne nie wymagają zbyt "pancernych-ciernych" okładzin. Tylko coś z ciężarówek, od biedy dostawczaków dużych.
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
rozebrałem hamulce to widac było ze brało bardzo mała czescia okładzin beben jak beda nowe okladziny bede je docerał pod beden ten zabieg jesli bedzie rowno brało to i bedzie duzo lepiej hamowac oczywiscie bebny do przetoczenia poszły
![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
kolega mi podsunął pomysl zeby okładzimy ponacinac tak podobno kiedys robili ? Nie, nigdy nie spotkałem się z takim zabiegiem. Jak wrzuciłeś nieoryginalne okładziny, o innym promieniu krzywizny, to nie dziwne że nie hamują. Rozchodzi się o powierzchnię kontaktu. Pojeździsz trochę, dotrą się i będzie dobrze. Kiedyś miałem potężne rowy na tarczach. Wrzucam nowe klocki, a tu przód wcale nie hamuje, momentalnie blokada tyłu a przód nic. Po kilkuset km było już ok. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Tak jeszcze w kwestii oleju i smarowania. Czy tam napewno jest ciśnieniowe smarowanie panewek? Bo jeśli jest to rozwiązane tak jak we Fordzie Model T oraz A tj. panewki korbowodowe rozbryzgowe, a panewki główne opadów z komory gdzie są sprężyny zaworowe (ta komoro napełniana jest olejem przez pompę) to olejem o wysokiej lepkości możesz zatrzeć silnik. Wiem że Amerykanie do silników z tych Fordów leję oleje typu Sae 30 lub 10w30 (max 40'tkę).
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Panewki głownei Korbowodowe sa smarowane przez cisnienie z pompy oleju wałek też smarowany przez cisnienie oczywiscie jak myłem benzyna silnik to psiukałem w magistarale olejowa zeby wszystkie syfy wytepic przez panewki krobowodowe słabo te cisnienie przechodziło cylindry sa smarowane rozbryzgowo
![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Czemu zwyczajnie nie powiesz co to za auto
Ja tego nie rozumiem Tylko takie ogólne nie obrażacie się pierdolenie o jakimś tam silniku Powiedz co za auto który dokładnie rok silnik daj fotki żeby nacieszyć oczy To prawdopodobnie najstarsze auto i którym mowa w całej historii szanownego forum a nie wiadomo i czym w ogóle jest nowa Nie każdy siedzi w AŻ takich klasykach a na pewno fachowcy tu zgromadzeni chętnie popatrzą i na pewno wtedy coś więcej dodadzą -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
to niech ktos mi podpowie jak wrzucac fotki zebym nie musiał przez linki wstawiac fotki i opisze auto nie ma problemu bede wrzucac fotki
![]() ![]() Auto to CItroen b-14 F rok prod 1927 silnik 1600cm dolnozaworowy brak pompy wody chłodzony grawitacja brak filtra oleju zapłon iskrownik ktory jest wadliwy bedzie inny zapłon |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Przyznam że też mnie ciekawiło co to za model a nie udało mi się zidentyfikować samemu
![]() ![]() Mógł byś opowiedzieć coś o jeździe takim autem przez pryzmat racingforum ? da się w ogóle tym spróbować choć trochę przyszarżować ![]() |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
ogolnie to takim autem sie jezdzi dziwnie bo po 1 ma słabe hamulce juz pisałem o tym ze próbuje je poprawic moc tego auta to 20km po drugie skrzynie biegów jest niezsynchronizowana
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=1z5wiI96IDc a tutaj film krecony dawno temu oczywiscie na filmie poprzedni własciciel
![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
podpowie mi ktos wrescie jak te fotki wstawiac ? niestety ale zapomniałem tak to bym cos wrzucił ? wrzucasz na serwer np imgur (https://imgur.com) i potem link do obrazka wstawiasz pomiędzy tagi [img ] oraz [/img] (tylko bez spacji pomiędzy 'g' i ']' ) czyli np [img]https://imgur.com/a/Uzx1N01[/img ] -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
[img]https://imgur.com/a/wzQdisS[/img ]
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
wywala mi bład ze nie mozna uzywac pliku o takim rozszerzeniu
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
![]() Kliknij prawym na zdjęcie, naciśnij otwórz obraz w nowej karcie, żebyś miał bezpośredni link do zdjęcia, wtedy powinno zadziałać ![]() I wstaw [img]bezpośredni link do zdjęcia[/ img] (usuń spację po slash w drugim nawiasie kwadratowym z img). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 14:47 |