![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Witam mam takie zapytanie do was jakie powinno byc minimalne cisnienie oleju na biegu jałowym? dodam ze pacjent ma 100 lat i ma panewki z fosforobrązu jak sprawdzałem cisnienie oleju na nagrzanym to ma 0.4-0.6 bar podobno bardzo ciezko takie auto na takich panewkach zatrzeć czekam na wasze opinie ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
a istnieja jakies materialy techniczne o tym pacjencie?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
To bardzo dobre ciśnienie na jałowych przy nagrzanym oleju. Jak tylko rośnie z obrotami i przy 2000rpm ma też ze 2bary, to będzie ok.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
no własnie koledzy mam taka książke serwisową ale jest tylko napisane zeby regulowac cisnienie zaworem przelewowym ktory jest w bloku wraz z obrotami cisnienie sie podnosi w czasie jazdy skacze ponad bar należy wziasc pod uwage ze jest to slinik niskoobrotowy wedlug ksiazki kreci sie max do 2300 rpm:) ogolnie ten remont był wykonany w latach 70 tys i złożyli go bardzo scisło na panewkach taka kiedys była technologia
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
dodam jeszcze ze na zimnym ma cisnienie okolo 4 bar olej jest zalany według ksiązki czyli sae 30
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Przypomniałeś mi starego Ursusa 325, którym kiedyś jeździłem. Zawsze po nagrzaniu, na wolnych obrotach miał ciśnienie równe 0. Nie chciał zatrzeć się, w ogóle nie robiło to na nim wrażenia.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
tam ktos szlifował stopki korbowodow
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
z ciekawostek tak wyglada pompa
https://ibb.co/wSGZnF2 https://ibb.co/BZT3Dgb A tu panewka https://ibb.co/72FDPdd czy jest to mozliwe ze na jałowych przy rozgrzanym oleju ta pompa gdzies pzy 600 rpm daje tak małe cisnienie ? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Pytanie czy silnik jest po pomiarach i czy wyszły w normie?
Bicie wału i wałka rozrządu, owalizacja panewek głównych i korbowodowych + pasowanie, pasowanie wałka rozrządu, pomiar osiowania bloku, pomiar otwarcia dysz natryskowych oleju (jeśli posiada), tolerancje wymiarowe pompy oleju. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Na moje to ona ledwo pompuje
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
niby te auto przejechało 400 km od remontu nie robiłem pomiaru panewek bo były nowe głowne sa tylko dwie :)korbowodowe tez ładne wałek ostry dysz natryskowych nie ma jest smarowany rozbryzgiem tylko pompa była zajechana , wczoraj znalazłem temat na francuskim forum gdzie ludzie pisali ze jak auto jest nagrzane cisnienie oleju jest w granicach 04-07 bar jeszcze mam opcje wlac olej sae 40 ale czy to zda egzamin Ogólnie te auto ma 20km nie posiada pompy wody chłodzony grawitacyjnie i ma iskrownik
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Nie zaszkodzi nawet jak wlejesz współczesne, markowe 10W60 czy 20W60. Jak po rzetelnym remoncie, to szkoda psuć silnika mineralnym.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
cylindry po szlifie tylko zastanawiam sie czy jak teraz bede wymieniał olej serwis przewiduje wymiane co 1500 km
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Koledzy robiłem probe drogowa w niedziele i jak ciepły w czasie jazdy nawet cisnienie do 5 bar dobijało na gorącym ponad miał ponad 3 bar popusciłem mu troche zaworem bo uważam ze to o wiele za duzo ale po przejechaniu 5km km w trybie miejskim jak sie dobrze nagrzał trzyma około 1 bar
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
No daj fotkę i nazwę tego sprzęta
W końcu to 100 lat ![]() niektórzy z naszych dziadków srali jeszcze w gatki -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
z Ciekawostek auto nie ma ogrzewania
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
z Ciekawostek auto nie ma ogrzewania :P a wiec nie wiem jak ktos tym jezdził w ostrą zime Ludzie byli wtedy zaprawieni. W porównaniu z wozem konnym, taki samochód był luksusem nawet bez ogrzewania. Star początkowo też nie miał ogrzewania, a to przecież dużo późniejsza epoka. CYTAT mam zagwotskę jak przerobic hamulce zeby to lepiej hamowało Oho, szykuje się ciekawy projekt. Po heblach niski zawias, a na końcu dmuchawka! |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
heheh nie auto zostaje w oryginale gdybym nawet wsadzil 1.8 t po sofcie na 200 ps to mysle ze przy 120 kmh bym uderzył w jakąs palme
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 06 February 2013 Skąd: Namysłów ![]() |
Dawaj Pan więcej fotek i informacji o tym sprzęcie.
-------------------- Crx Ballade Zc1&Bmw E36 328,Bmw E46 330i.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:09 |