![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
Hej, mam pytanie o dołożenie zbiornika podciśnienia, który będzie dodatkowo wspomagał serwo hamulcowe.
Nie mogę tego przetrawić w mojej głowie czy to ma prawo działać. Zbornik przed serwem, który będzie magazynem podciśnienia, żeby serwo zawsze miało zapas na ostre hamowanie. Dlaczego tak? Bo coś u mnie jest konkret spierdzielone i N75 lubi sobie czasem bezsensownie upuszczać podciśnienie przez co czasem brakuje go dla serwa. Poważnie. Jak zatkam kruciec ATM z N75 to mam hamowanie jak złoto raz za razem. Jak jest wolny to czasem jest lux, czasem słabsze, czasem lepsze. Zmiana zaworka nic nie daje. Chyba ECU świruje bo co innego? Ale zostawmy N75. Da się zrobić oddzielny dla serwa akumulator podcisnienia, który nie będzie go wytracał przez tą chorą sytuację z N75? Passat B5FL 1.9TDI-PD |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
bedzie to dzialalo, masz tam gdzies zawor kierunkowy? moze on swiruje i czasami sie zawiesza?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Możesz po prostu oddzielić serwo zaworkiem zwrotnym, problem że akumulator serwa robi też za akumulator do sterowania n18 i n239. Akumulator dla n75 jest w błotniku i jest izolowany zaworkiem zwrotnym od reszty układu.
Jak tak się dzieje to coś jest mocno nie tak, może pompa nie wydala z jakiegoś powodu, może podciśnienie gdzieś ucieka. Może zastana mechanika turbiny albo membrana w gruszce przepuszcza. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
Są zaworki kierunkowe jak fabryka, wymieniałem, nawet dokładałem dodatkowe, żeby to sprawdzić i nic. Serio, jak zatkam ATM w N75 to hamulce brzytwa, jak odetkam to raz brzytwa raz tak sobie, raz lipa.
Pompa jest nowa, robi -0,9 na momencie. Układ podciśnienia cały nowy. Problem jest ultra niespotykany, widziałem na googlu tylko dwa takie posty bez konkretnego rozwiązania. Mógłbym próbować wymenić ECU i pewnie to kiedyś zrobię, ale zastanawia mnie właśnie czy może ten zbiornik sobie dołożyć, żeby był takim magazynem podciśnienia tylko na serwa. N75 też oczywiście wrzucony nowy. Serwo i te sprawy. Sprawdziłem wszystko... Wrzucę pod maskę możliwie duży zbiornik i zobaczę. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Co to za fura?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
Jest w pierwszym poście
![]() Passat B5FL 1.9TDI-PD |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Jakiej firmy części kupowałeś
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
Cześći same top mam w samochodzie.
To nie wina niczego innego niż tego, że COŚ? zmusza N75 do jakieś głupiej pracy przez krócieć ATM i to może być chyba tylko ECU bo co innego? Jeszcze możliwym by było, że wiązka gdzieś czegoś dotyka ale nigdy nie było żadnego błedu z tym związanego. Było tak od początku auta u mnie, a auto kupiłem w stanie seryjnym od sąsiada. Wymieniłem sobie przez ten czas wszystko związane z hamowaniem na najlepszych częściach i problem nadal istnieje. Aż wkońcu przypadkiem kiedyś zatkałem krócieć ATM i eureka. Ale zatkany on być nie może bo turbo po jakimś czasie nie możę się wysterować. Także, serio Panowie nie traćcie czasu na inne domysły bo tu winny jest przezemnie wybadany, a spędziłem nad tym nie godzinę, nie dwie ani 5 ![]() Popatrzę na szybko z tym zbiornikiem, ale docelowo trzeba to wyleczyć bo to uja nie podobnie, żeby z takim cyrkiem jeździć pod maską. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 18 March 2018 ![]() |
No i tak, na króciec ATM założyłem zbiornik podciśnieia i zrobiłem dziurkę igłą bo to musi móc oddychać.
Ten krócieć ssie w dwie strony, więc o zaworku zwrotnym nie ma mowy. Pozostaje tylko zrobić zapas podciśnienia jak musi szybko zassać i maksymalnie ograniczyć odpływ gdyby chciał za dużo puszczać tak jak robi do tej pory i co? No i hamulec inny zupełnie kiedy zaworowi odbija i nadmiernie otwiera. Kiedyś potrafił wypompować, że czuć było na hamulcu, że brakuje wspomagania, teraz jak się trafi scenariusz, że zawór się otwiera a ja daje po heblach to zjawisko słabego hamulca jest baaaaardzo zredukowane. Pozostaje mi przetestować zbiornik z jeszcze mniejszą dziurką, żeby już naprawdę ograniczyć prawie do zera przepływ i chyba będzie po tym idiotycznym problemie... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 21:10 |