![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
masz racje, ale mowimy tu o tuningowym IC stąd założenie ze sie tam nic nie gotuje ale tak jak pisalem wczesniej zmierzyc / zlogowac temperaturę
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jakikolwiek IC nie zamontujesz to nie zdarzy się sytuacja, że w turbo w kolektorze dolotowym powietrze będzie miało niższą temperaturę niż w NA, chyba, że będziesz lał wodę na IC, albo coś co schłodzi IC poniżej temperatury otoczenia.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 June 2021 ![]() |
Kolego As_, nie zrozum mnie źle. Nie narzekam i mega doceniam, że starasz się wytłumaczyć i poświęcasz swój czas na moje dywagacje. Ale średnio wierzę w procentowe założenia, które ktoś wyliczył. Tzn, pewnie ma to odniesienie do jakichś konkretnych warunków, konkretnego silnika, itd. Natomiast nie wierzę, że można te formułę zastosować dla każdego, doładowanego, silnika spalinowego.
Jak pisałem wyżej, ostatnio mocno zacząłem się interesować tematem przyspieszeń/pomiarow różnych samochodów. I tak np facet robił trzy pomiary na dokładnie tym samym odcinku asfaltu, w odstępie czasu od siebie kilku minut (nawrotka i kolejny pomiar), dokładnie to samo auto, te same biegi, do odcinki. Rozstrzał w trzech pomiarach wynosił 0.6s i to nie tak, że kolejny był wolniejszy - (9.9s, 9.3, 9.7). To kolejna kwestia, która mnie interesuje a mega mało info na ten temat w sieci, człowiek nie ma gdzie się doedukowac. :-) Dlaczego tak jest, że moim zdaniem (0.6), to dość spora różnica w przyspieszeniu, w tych identycznych warunkach. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
spoko przecież się nie obrazam
![]() co do samego pomiaru to jest jeszcze błąd pomiarowy. to ze GPS próbkuje 10 razy na sekundę to jedno, to ze ma kilka metrów błędu lokalizacji to drugie. a żeby wykluczyć zmianę parametrów silnika to trzeba by zlogować temp w dolocie, boost i zapłony dla wszystkich przejazdów 0.6 sekundy na 100-200 to ile jest, bo mi się nie chce liczyć? Dwie długości samochodu? Nie przesadzałbym ze to przepaść. edit: ja tam mierzylem w sumie z 10 razy ale mam rozrzut od 9.78 do 10.81 z tym ze w roznych datach na roznych odcinkach w roznych warunkach pogodowych i na roznych oponach (lato zima) silnik 2.0 wiec pewnie bardziej podatny na warunki atmosferyczne -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czasem zdarza mi się robić pomiary. Żeby było powtarzalnie to stosuję taki protokół:
Odcinek 3-4km w jedną stronę. Pierwszy pomiar, dojazd do końca 4km na wysokim biegu mało gazu, żeby schłodzić motor. Zawrót i to samo w drugą stronę. Zawrót i drugi pomiar. Robię tak 3 pomiary jednocześnie logując IAT, CLT, MAP, MAF i zapłon. Jeśli w kolejnych pomiarach powyższe wartości logowane są podobne to mam powtarzalność pomiarów w zasadzie idealną. Bez czegoś takiego trudno o rzetelną analizę danych i żadna sieć tego nie naprawi. Tak tak. Silniki są bardzo wrażliwe na temperatuę otaczającego powietrza i osiągi mogą się różnić diametralnie. Ważny też jest dokładny przyrząd pomiarowy. GPS 10Hz wielokonstelacyjny + racedroid się sprawdza. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
no i to co jest wazne to ze w internetach ludzie wrzucaja najlepsze pomiary, czasamia z gorki, czasami z wiatrem
wiec nie wyciagalbym wnioskow, ze jak ktos ma 9,5 a u mnie 10,0 to znaczy ze mam zje#@@ny program ![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No i jeszcze 3 pomiary na tym samym odcinku nawrotka i kolejny pomiar od razu. Nie wiadomo czy auto wcześniej stało z klimą ON czy leciało z przepaści 3km na odjętym gazie.
A przecież nie wiemy nawet czy pomiary zawsze w tym samym kierunku. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
u mnie np. IC jest za chlodnica klimy wiec wyłaczenie AC jest tym bardziej wazne
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Dlaczego tak jest, że moim zdaniem (0.6), to dość spora różnica w przyspieszeniu, w tych identycznych warunkach. Musielibyśmy prześledzić, krok po kroku, całą procedurę testową. Wystarczy, że np. przy pierwszym pomiarze, skrzynia biegów nie będzie w pełni rozgrzana. Niedogrzany olej stawia większy opór, więc rosną straty. Do tego, zmiana biegu może być wtedy ciut wolniejsza. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Widzę też opcję że dogrzany wydech będzie mniej pochłaniał energie i może mieć to jakiś wpływ na osiągi turbosprężarki.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 June 2021 ![]() |
Gdybyście Panowie byli zainteresowani, to temperatury spadły i można pomiary zrobić.
Więc wziąłem Dragy i zrobiłem pomiar jeszcze w upał: 31C a ostatnio udało się złapać późnym wieczorem 10C. Pomiary: 31C - 10.77s najlepszy pomiar, ale były też takie pod 11.00s. 10C - 10.23s najlepszy. I w sumie tak się kręciło 10.2-10.3 nawet przy którymś z kolei pomiarze. Przypomnę, że auto to M235i FBO Stage 2 / xHP stage 3. Różnica 21C daje tu 0.54s. Myślę, że to bardzo dużo. Logowałem też temp w dolocie i przy 31C otoczenia miałem max 35C w dolocie pod czerwonym polem, więc IC robi dobrą robotę. PS. Najlepsze jest to, że czasy z Dragy pokrywają się z darmową appka na iPhone. Praktycznie każdy pomiar miałem różnice max 0.2s. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
fajnie że auto jest powtarzalne, ale coś nie bardzo to jedzie. Moje F30 na MHD Stage2+ jeździło 9,4
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 June 2021 ![]() |
335i na N55? Jeśli 340i to się nie dziwię.
To tam musiało być mocno porobione, bo seria ma 15+. Też miałem F30 N55 PWG na Stage 2 i jechała ~12s. Mój setup na Dragy Leaderboard (światowy ranking) jedzie 10.0-10.7. Żeby złamać te 10s w F22 to trzeba podlać alkoholem, albo zmienić turbo. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
RWD N55 EWG z downpipem, chargepipem, coolerem DO88 i stopień zimniejszymi świecami. Zmierzone miałem chyba 423km 660Nm na 98 Orlen, czy coś koło tego
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 June 2021 ![]() |
RWD N55 EWG z downpipem, chargepipem, coolerem DO88 i stopień zimniejszymi świecami. Zmierzone miałem chyba 423km 660Nm na 98 Orlen, czy coś koło tego Kurde, dziś zrobiłem pomiar z czapy. Ale tylko 4 i 5 bieg, a nie 3-4-5 jak zawsze. Wyszło 9.7. Więc coś chyba z kierowcą jest nie tak. ![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
Kurde, dziś zrobiłem pomiar z czapy. Ale tylko 4 i 5 bieg, a nie 3-4-5 jak zawsze. Wyszło 9.7. Więc coś chyba z kierowcą jest nie tak. ![]() Zapomniałem dopisać że soft skrzyni jeszcze miałem zrobiony, ale nie potrafię powiedzieć ile to samodzielnie daje, bo wszystko się zbiegło w czasie. BTW wóz ma teraz hybrydę i HPFP z B58TU i robi 510 koni na 98 bez dodatków. Jeździ to 7.4-7.7 więc przepaaaaść do seryjnego turbo |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
As_ to się tyczy tylko gęstości powietrza natomiast motory tną zapłon m.in. w funkcji temperatury powietrza dolotowego, jak również temperatury cieczy chłodzącej. Motory NA sprzed 20 lat tną już poniżej 20stC. Turbo bardziej traci z temperaturą niż NA więc możesz uważać kolego Jamlasica co chcesz, ale z pomiarami i światem realnym nie ma to wiele wspólnego, chociaż te pomiary F30 powinny być dla Ciebie dosyć czytelne. Ciekawa sprawa, nigdy nad tym nie myślałem. Możesz poszerzyć tu temat cięcia zapłonu w starych NA w funkcji temperatury cieczy chłodzącej? Czy to dotyczy wszystkich (większości ) silników, czy tylko niektórych? o jakich temperaturach tu możemy mówić ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 12:49 |