![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Hej,
Fajnie, że forum wróciło ![]() Kupiłem auto z tytułowym silnikiem, przebieg około 180. Co powinienem prewencyjnie wymienić, żeby móc ze spokojnym sumieniem zrobić stage 1 lub 2 i sporadycznie eksploatować auto na torze? Poza generycznym rzeczami typu filtry, olej, świece. Konieczność wymiany rozrządu chce zdiagnozować w oparciu odczyt grupy 93 w vcds, to dobry pomysł? Podczas pałowania w mieście IAT nie przekracza 40 stopni, jest sens zakładać aftermarketowy FMIC? Czy jest warto robić tzw. resonator delete, czyli wyrzucenie środkowego tłumika, który rzekomo jest restrykcyjny? Kat może zostać czy warto wrzucić downpipe? Motor jest zalany Milersem 0W30, zostawić tak czy zalać coś lepszego? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Pompa wody, rozrząd wraz z "modułami" wałków wyrównoważających; jeśli faktycznie chcesz mocniej eksploatować ten silnik.
Olej LM Molygen 5W50 zrobi dobrą robotę przy torowaniu. Środkowy tłumik usuń śmiało, i tam jakiś luźny katalizator wstaw sobie:-) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie sprawdzisz tam tak rozrządu. Jest otwór rewizyjny i pod nim sprawdzasz wysunięcie napinacza. Warto wymienic odmę na nową, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Mój CJXC ma 233 tys z czego od nowości po programie + DP (adnotacja w VIN o utracie gwarancji
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Poza tym co wyżej, pamiętaj też o serwisie napędu - DSG, przekładnia z przodu, haldex (koniecznie z wyjęciem pompy i czyszczeniem sitka) + dyfer.
Sprawdź jaki masz intercooler, bo jak IAT nie przekracza 40st przy upalaniu w mieście, to albo nie używasz klimy, albo masz już jakiś aftermarket ![]() Ale się dorzucę z ciekawości - te silniki randomowo ludziom eksplodują (rzadko, bo rzadko - ale jednak), ktoś wie jaki przeważnie jest powód? Jest sens po większym przebiegu np. zajrzeć do panewek? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Pompa wody, rozrząd wraz z "modułami" wałków wyrównoważających; jeśli faktycznie chcesz mocniej eksploatować ten silnik. Olej LM Molygen 5W50 zrobi dobrą robotę przy torowaniu. Środkowy tłumik usuń śmiało, i tam jakiś luźny katalizator wstaw sobie:-) Dzięki. Pompa zrobiona, rozrząd jak będę robił to całość, bo to jedna robota. Ten olej 5w50 to faktycznie dobra propozycja. Nie sprawdzisz tam tak rozrządu. Jest otwór rewizyjny i pod nim sprawdzasz wysunięcie napinacza. Warto wymienic odmę na nową, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Mój CJXC ma 233 tys z czego od nowości po programie + DP (adnotacja w VIN o utracie gwarancji ![]() ![]() Dzięki. Sprawdzę odmę, jeśli jest od nowości to zmienię na nową. Jaki masz DP? W ostatnim aucie miałem 3.5 cala bez kata i było trochę zbyt ordynarnie i przede wszystkim śmierdziało za autem. Poza tym co wyżej, pamiętaj też o serwisie napędu - DSG, przekładnia z przodu, haldex (koniecznie z wyjęciem pompy i czyszczeniem sitka) + dyfer. Sprawdź jaki masz intercooler, bo jak IAT nie przekracza 40st przy upalaniu w mieście, to albo nie używasz klimy, albo masz już jakiś aftermarket ![]() Dzięki. Fura jest z manualną skrzynią i napędem FWD (Cupra 280). Podobno jest tam jakaś fabryczna szpera, to się serwisuje w jakiś specyficzny sposób czy po prostu wymiana oleju w skrzyni? Z ciekawości mogę sprawdzić ten cooler, przy okazji go wyczyszczę, na pewno mu nie zaszkodzi. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki. Fura jest z manualną skrzynią i napędem FWD (Cupra 280). Podobno jest tam jakaś fabryczna szpera, to się serwisuje w jakiś specyficzny sposób czy po prostu wymiana oleju w skrzyni? Z ciekawości mogę sprawdzić ten cooler, przy okazji go wyczyszczę, na pewno mu nie zaszkodzi. OK, nie ogarnąłem że CJXA to FWD ![]() Ta szpera to też Haldex, procedura podobna jak w AWD, też najlepiej wyjąć pompę i wyczyścić sitko. Jest dedykowany olej do tego, zamiennik kosztuje prawie tyle samo co oryginał w necie. A z wydechem to sprawa indywidualna, w tych silnikach niektóre mody spowodują upierdliwy dron, pytanie czy Ci to przeszkadza (dla mnie np. to dramat). Bardzo dużo info znajdziesz na polskich grupach MQB Performance na fejsie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
OK, nie ogarnąłem że CJXA to FWD ![]() Ta szpera to też Haldex, procedura podobna jak w AWD, też najlepiej wyjąć pompę i wyczyścić sitko. Jest dedykowany olej do tego, zamiennik kosztuje prawie tyle samo co oryginał w necie. A z wydechem to sprawa indywidualna, w tych silnikach niektóre mody spowodują upierdliwy dron, pytanie czy Ci to przeszkadza (dla mnie np. to dramat). Bardzo dużo info znajdziesz na polskich grupach MQB Performance na fejsie. Dzięki, pogooglam jak ogarnąć tą szperę. Nienawidzę dronu, mam złe przeżycia ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki, pogooglam jak ogarnąć tą szperę. Nienawidzę dronu, mam złe przeżycia ![]() Mam najtańszy downpipe 3 cale z allegro ze sportowym katem. Coś w okolicy 1920zł. Pasował idealnie i ma bardzo ładne spawy. Co do dźwięku to przy normalnej jeździe jest jak seria, przy mocniejszym bucie bardziej basowo, ale minimalnie. Dla mnie super, bo nie lubię za bardzo głośnych aut ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Podbijam, bo chce za tydzień wymienić rozrząd.
Jakiego producenta polecacie? Mam do wyboru Borsehung (niby to samo co ori), SKF albo dwa razy drożej oryginalne z aso. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie sprawdzisz tam tak rozrządu. Jest otwór rewizyjny i pod nim sprawdzasz wysunięcie napinacza. Warto wymienic odmę na nową, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Mój CJXC ma 233 tys z czego od nowości po programie + DP (adnotacja w VIN o utracie gwarancji ![]() ![]() A skąd takie info, że tak rozrządu się nie sprawdzi? Sporo zagranicznych for twierdzi, że tak się da również sprawdzić, choć jak przy dziwnym przebiegu wyjdzie dość niski kąt to wtedy warto zajrzeć do okienka. -------------------- Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Rozrząd. Najlepiej zapiąć dwukanałowy oscyloskop na wałek rozrządu i wał korbowy i wyjdzie nawet 1/10 zęba przesunięcia.
Tanio szybko pewnie I nie bać się oscyloskopu. Uczyć się. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Rozrząd już dawno wymieniłem. Napinacz był wysunięty do połowy, w vcds te wartości też jeszcze były w normie.
Główny łańcuch był rozciągnięty o jakieś 7mm, pewnie by to jeszcze pojeździło, ale wolałem mieć spokój. Ogólnie prosta i przyjemna robota w FWD, tylko nie jestem fanem takiego rozwiązania mocowania koła pasowego (wielowypust i jedna śruba). |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
CYTAT Cześć możesz rozwinąć temat tego sprawdzenia oscyloskopem ?? Na równoległym wykresie [ oscylogramie ] widać ząb na wale i zęby wałka rozrządu Poprostu zęby te powinny się pokrywac. Czyli na jeden ząb wału widać cztery zęby wałka. Ząb do dołu to znak na wale i wałku. Wałek ---_---_---_---_ ....Wał -----------------_ To co narysowałem to tylko średnio poglądowy przykład ale żebyś zrozumiał zasadę o co chodzi Po powiększeniu tego wykresu widać spokojnie 1/4 zęba lub więcej jeżeli to kogoś interesuje. Zależnie od rodzaju i możliwości oscyloskopu. Niestety obsługa oscyloskopu jest skomplikowana i właściwie niema ludzi którzy umieją dosłownie wszystko wyciągnąć z takiego sprzętu. Dr Burnos i Arek z Autonomis tak. Można się wiele nauczyć Polecam na YouTube 1.Autonomis 2.RommieRen 3.Dr. Hab. Inż. Piotr Burnos z Katedry Metrologii i Elektroniki Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie Musi to być oscyloskop dwukanałowy. Średni oscyloskop robi milion próbek na sekundę. Po za tematem Dla ciekawości podam że zwykły multimetr robi 3 próby na sekundę a dobry 5. Zajebiście dobry i drogi do 20 a bargraf w multimetrach 20-60 Oscyloskopu nie oszukasz. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:41 |