Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 2.0 tfsi gen 3 ea888, CJXA
kinko
post Wed, 05 Jun 2024 - 13:53
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





Hej,

Fajnie, że forum wróciło smile.gif
Kupiłem auto z tytułowym silnikiem, przebieg około 180.
Co powinienem prewencyjnie wymienić, żeby móc ze spokojnym sumieniem zrobić stage 1 lub 2 i sporadycznie eksploatować auto na torze? Poza generycznym rzeczami typu filtry, olej, świece.
Konieczność wymiany rozrządu chce zdiagnozować w oparciu odczyt grupy 93 w vcds, to dobry pomysł?
Podczas pałowania w mieście IAT nie przekracza 40 stopni, jest sens zakładać aftermarketowy FMIC?
Czy jest warto robić tzw. resonator delete, czyli wyrzucenie środkowego tłumika, który rzekomo jest restrykcyjny?
Kat może zostać czy warto wrzucić downpipe?
Motor jest zalany Milersem 0W30, zostawić tak czy zalać coś lepszego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 05 Jun 2024 - 13:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Wed, 05 Jun 2024 - 15:24
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Pompa wody, rozrząd wraz z "modułami" wałków wyrównoważających; jeśli faktycznie chcesz mocniej eksploatować ten silnik.
Olej LM Molygen 5W50 zrobi dobrą robotę przy torowaniu.
Środkowy tłumik usuń śmiało, i tam jakiś luźny katalizator wstaw sobie:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Malisz
post Thu, 06 Jun 2024 - 11:40
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 November 2013
Skąd: Warszawa





Nie sprawdzisz tam tak rozrządu. Jest otwór rewizyjny i pod nim sprawdzasz wysunięcie napinacza. Warto wymienic odmę na nową, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Mój CJXC ma 233 tys z czego od nowości po programie + DP (adnotacja w VIN o utracie gwarancji biggrin.gif ) Przy 210 regeneracja turbo. Oprócz wymienionego turbo i talerzyków od zmiennych faz bezawaryjny. Leję Shella 5w40 helix ultra wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Thu, 06 Jun 2024 - 12:58
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Poza tym co wyżej, pamiętaj też o serwisie napędu - DSG, przekładnia z przodu, haldex (koniecznie z wyjęciem pompy i czyszczeniem sitka) + dyfer.

Sprawdź jaki masz intercooler, bo jak IAT nie przekracza 40st przy upalaniu w mieście, to albo nie używasz klimy, albo masz już jakiś aftermarket wink.gif

Ale się dorzucę z ciekawości - te silniki randomowo ludziom eksplodują (rzadko, bo rzadko - ale jednak), ktoś wie jaki przeważnie jest powód? Jest sens po większym przebiegu np. zajrzeć do panewek?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Thu, 06 Jun 2024 - 13:58
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(Ziuzio @ Wed, 05 Jun 2024 - 14:24) *
Pompa wody, rozrząd wraz z "modułami" wałków wyrównoważających; jeśli faktycznie chcesz mocniej eksploatować ten silnik.
Olej LM Molygen 5W50 zrobi dobrą robotę przy torowaniu.
Środkowy tłumik usuń śmiało, i tam jakiś luźny katalizator wstaw sobie:-)

Dzięki. Pompa zrobiona, rozrząd jak będę robił to całość, bo to jedna robota. Ten olej 5w50 to faktycznie dobra propozycja.

CYTAT(Malisz @ Thu, 06 Jun 2024 - 10:40) *
Nie sprawdzisz tam tak rozrządu. Jest otwór rewizyjny i pod nim sprawdzasz wysunięcie napinacza. Warto wymienic odmę na nową, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Mój CJXC ma 233 tys z czego od nowości po programie + DP (adnotacja w VIN o utracie gwarancji biggrin.gif ) Przy 210 regeneracja turbo. Oprócz wymienionego turbo i talerzyków od zmiennych faz bezawaryjny. Leję Shella 5w40 helix ultra wink.gif

Dzięki. Sprawdzę odmę, jeśli jest od nowości to zmienię na nową.
Jaki masz DP? W ostatnim aucie miałem 3.5 cala bez kata i było trochę zbyt ordynarnie i przede wszystkim śmierdziało za autem.

CYTAT(Aval @ Thu, 06 Jun 2024 - 11:58) *
Poza tym co wyżej, pamiętaj też o serwisie napędu - DSG, przekładnia z przodu, haldex (koniecznie z wyjęciem pompy i czyszczeniem sitka) + dyfer.
Sprawdź jaki masz intercooler, bo jak IAT nie przekracza 40st przy upalaniu w mieście, to albo nie używasz klimy, albo masz już jakiś aftermarket wink.gif

Dzięki. Fura jest z manualną skrzynią i napędem FWD (Cupra 280). Podobno jest tam jakaś fabryczna szpera, to się serwisuje w jakiś specyficzny sposób czy po prostu wymiana oleju w skrzyni?
Z ciekawości mogę sprawdzić ten cooler, przy okazji go wyczyszczę, na pewno mu nie zaszkodzi.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Thu, 06 Jun 2024 - 14:16
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(kinko @ Thu, 06 Jun 2024 - 13:58) *
Dzięki. Fura jest z manualną skrzynią i napędem FWD (Cupra 280). Podobno jest tam jakaś fabryczna szpera, to się serwisuje w jakiś specyficzny sposób czy po prostu wymiana oleju w skrzyni?
Z ciekawości mogę sprawdzić ten cooler, przy okazji go wyczyszczę, na pewno mu nie zaszkodzi.


OK, nie ogarnąłem że CJXA to FWD wink.gif

Ta szpera to też Haldex, procedura podobna jak w AWD, też najlepiej wyjąć pompę i wyczyścić sitko. Jest dedykowany olej do tego, zamiennik kosztuje prawie tyle samo co oryginał w necie.

A z wydechem to sprawa indywidualna, w tych silnikach niektóre mody spowodują upierdliwy dron, pytanie czy Ci to przeszkadza (dla mnie np. to dramat). Bardzo dużo info znajdziesz na polskich grupach MQB Performance na fejsie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Thu, 06 Jun 2024 - 14:55
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(Aval @ Thu, 06 Jun 2024 - 13:16) *
OK, nie ogarnąłem że CJXA to FWD wink.gif

Ta szpera to też Haldex, procedura podobna jak w AWD, też najlepiej wyjąć pompę i wyczyścić sitko. Jest dedykowany olej do tego, zamiennik kosztuje prawie tyle samo co oryginał w necie.

A z wydechem to sprawa indywidualna, w tych silnikach niektóre mody spowodują upierdliwy dron, pytanie czy Ci to przeszkadza (dla mnie np. to dramat). Bardzo dużo info znajdziesz na polskich grupach MQB Performance na fejsie.


Dzięki, pogooglam jak ogarnąć tą szperę. Nienawidzę dronu, mam złe przeżycia biggrin.gif Sprawdzę te grupy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Malisz
post Thu, 06 Jun 2024 - 16:29
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 03 November 2013
Skąd: Warszawa





CYTAT(kinko @ Thu, 06 Jun 2024 - 14:55) *
Dzięki, pogooglam jak ogarnąć tą szperę. Nienawidzę dronu, mam złe przeżycia biggrin.gif Sprawdzę te grupy.

Mam najtańszy downpipe 3 cale z allegro ze sportowym katem. Coś w okolicy 1920zł. Pasował idealnie i ma bardzo ładne spawy. Co do dźwięku to przy normalnej jeździe jest jak seria, przy mocniejszym bucie bardziej basowo, ale minimalnie. Dla mnie super, bo nie lubię za bardzo głośnych aut smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Sat, 24 Aug 2024 - 21:00
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





Podbijam, bo chce za tydzień wymienić rozrząd.
Jakiego producenta polecacie? Mam do wyboru Borsehung (niby to samo co ori), SKF albo dwa razy drożej oryginalne z aso.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Mon, 26 Aug 2024 - 20:10
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(kinko @ Sat, 24 Aug 2024 - 22:00) *
Podbijam, bo chce za tydzień wymienić rozrząd.
Jakiego producenta polecacie? Mam do wyboru Borsehung (niby to samo co ori), SKF albo dwa razy drożej oryginalne z aso.


Borsehung sprawdza się:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Mon, 26 Aug 2024 - 20:25
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





CYTAT(Ziuzio @ Mon, 26 Aug 2024 - 19:10) *
Borsehung sprawdza się:-)

Dzięki za odpowiedź, zatem go wypróbuje smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogal7
post Mon, 03 Mar 2025 - 20:55
Post #12


User
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(Malisz @ Thu, 06 Jun 2024 - 11:40) *
Nie sprawdzisz tam tak rozrządu. Jest otwór rewizyjny i pod nim sprawdzasz wysunięcie napinacza. Warto wymienic odmę na nową, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Mój CJXC ma 233 tys z czego od nowości po programie + DP (adnotacja w VIN o utracie gwarancji biggrin.gif ) Przy 210 regeneracja turbo. Oprócz wymienionego turbo i talerzyków od zmiennych faz bezawaryjny. Leję Shella 5w40 helix ultra wink.gif


A skąd takie info, że tak rozrządu się nie sprawdzi? Sporo zagranicznych for twierdzi, że tak się da również sprawdzić, choć jak przy dziwnym przebiegu wyjdzie dość niski kąt to wtedy warto zajrzeć do okienka.


--------------------
Skoda Octavia III 1.8 TSI 4x4 DQ250
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Tue, 04 Mar 2025 - 06:16
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Rozrząd. Najlepiej zapiąć dwukanałowy oscyloskop na wałek rozrządu i wał korbowy i wyjdzie nawet 1/10 zęba przesunięcia.
Tanio szybko pewnie

I nie bać się oscyloskopu. Uczyć się.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Tue, 04 Mar 2025 - 12:01
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





Rozrząd już dawno wymieniłem. Napinacz był wysunięty do połowy, w vcds te wartości też jeszcze były w normie.
Główny łańcuch był rozciągnięty o jakieś 7mm, pewnie by to jeszcze pojeździło, ale wolałem mieć spokój.
Ogólnie prosta i przyjemna robota w FWD, tylko nie jestem fanem takiego rozwiązania mocowania koła pasowego (wielowypust i jedna śruba).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Fri, 07 Mar 2025 - 11:28
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





CYTAT
Cześć możesz rozwinąć temat tego sprawdzenia oscyloskopem ??


Na równoległym wykresie [ oscylogramie ] widać ząb na wale i zęby wałka rozrządu

Poprostu zęby te powinny się pokrywac. Czyli na jeden ząb wału widać cztery zęby wałka. Ząb do dołu to znak na wale i wałku.

Wałek ---_---_---_---_
....Wał -----------------_

To co narysowałem to tylko średnio poglądowy przykład ale żebyś zrozumiał zasadę o co chodzi

Po powiększeniu tego wykresu widać spokojnie 1/4 zęba lub więcej jeżeli to kogoś interesuje. Zależnie od rodzaju i możliwości oscyloskopu.

Niestety obsługa oscyloskopu jest skomplikowana i właściwie niema ludzi którzy umieją dosłownie wszystko wyciągnąć z takiego sprzętu. Dr Burnos i Arek z Autonomis tak. Można się wiele nauczyć

Polecam na YouTube
1.Autonomis
2.RommieRen
3.Dr. Hab. Inż. Piotr Burnos z Katedry Metrologii i Elektroniki Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie
Musi to być oscyloskop dwukanałowy. Średni oscyloskop robi milion próbek na sekundę.

Po za tematem
Dla ciekawości podam że zwykły multimetr robi 3 próby na sekundę a dobry 5. Zajebiście dobry i drogi do 20 a bargraf w multimetrach 20-60
Oscyloskopu nie oszukasz.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:41