![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
skoro hamownie sa takie niedokladne to dlaczego wyniki sa tak podobne?
Patrzac na VAGa bo tego najwiecej sie hamuje po tych samych przerobkach wszystkim wychodza praktycznie te same wyniki. Roznice sa +/- 5-10KM co przy 400KM daje +/- 1,25-2,5% Zmowa tunerow? -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Straty każdej przekładni wyraża się w % a nie w mocy. Straty napędu fwd można założyć na ok 10%. Wchodzi tu strata skrzyni, dyferencjału oraz przegubów na półposiach. RWD ma trochę więcej strat (masz dodatkowe przeguby na wale). Sprawność skrzyni możesz zmierzyć tylko znając moc na wejściu ,a następnie mierząc moc na wyjściu. Bez tego można tylko szacować. A żeby znać straty mocy na napędzie nie wystarczy zmierzyć strat mocy na napędzie w mierzonym zakresie prędkości? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Teoretycznie tak.
Jednak gdyby podchodzić bardzo dokładnie do tego tematu to radzę zauważyć, że straty przy rozpędzaniu na rolkach będą inne niż straty na pomiarze strat i zwalnianiu (auto przy rozpędzaniu siada, opony naciskają mocniej na rolki, pasy się luzują delikatnie, a przykładnia ma koła zębate o zębach skośnych, których opór jest inny przy napędzaniu i zwalnianiu, pomijam już fakt, że inne straty w skrzyni są na biegu i luzie), świat idealny nie jest. Trzeba rzeczywiście byłoby mierzyć moc bezpośrednio przed i za napędem czyli za silnikiem i za napędem i to tylko przy rozpędzaniu w funkcji rpm silnika. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Hamownie podwoziowe to trochę zabawna loteria, tyle elementów ma wpływ na wynik już na zasadzie technicznej budowy co poprzednicy napisali a jeszcze jest czynnik operatora który może sobie jeszcze po klikać tu i tam. Zresztą temat znany od lat, niektóre hamownie mają wypisany optymizm na logo firmy operatora
![]() PS. jeszcze jak dopisać do tego "doładowane" wozy to już te pomiary naprawdę potrafią być zabawne... Zwłaszcza jak później te Cześki z widzą na zasadzie znam dwie cyfry w moim wozie i tyle on ma zawsze i wszędzie na każdym biegu również na jałowym... Ehhhh ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Thu, 20 June 2019 ![]() |
a dalej
2.Czy zmieniając fd np. z 4.0 na 5.0 moc na kolach wyjdzie inna ? 7.Co to znaczy wyliczanie strat kołach a strata w przeniesieniu rolka – koło w której pomija się straty rolek hamowni ? co to znaczy jak wyglądać będzie moc whp mierząc takie same auto obydwoma sposobami ? |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
a dalej 2.Czy zmieniając fd np. z 4.0 na 5.0 moc na kolach wyjdzie inna ? 7.Co to znaczy wyliczanie strat kołach a strata w przeniesieniu rolka – koło w której pomija się straty rolek hamowni ? co to znaczy jak wyglądać będzie moc whp mierząc takie same auto obydwoma sposobami ? Wyjdzie to samo, hamownia liczy moc oddaną na rolkę + straty kiedy auto zwalnia na biegu jałowym, wiec co najwyzej proporca whp/strata sie zmieni. Straty to opory toczenia koła i napędu na biegu jałowym, algorytmy liczące różnią się meidzy producentami/modelami, ale finalny wynik mocy na silniku powinien wyjść ten sam. Generalnie mimo swojej upierdliwości, najbardziej miarodajna jest MAHA, bo nie można tam ingerować w pomiar po jego wykonaniu, ewentualnie przed można wpisać z palca kilka niewłaściwych parametrów które o kilka % coś zmienią, ale nikt by się w to nie bawił kiedy jedziesz po prostu zmierzyć auto. Najgorsze co klienta może spotkać to niewydajny nawiew = auto termicznie nie wydoli i wyjdzie słabiej, same urządzenia jak to ze wszystkim bywa, sprawne i regularnie serwisowane będą mówić prawdę |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Ale hamownie chyba trzeba skalibrować pod dane auto, żeby wiedziała jakie mamy obroty i na jakim przełożeniu jedziemy. wydaję mi9 się że manipulując tymi parametrami możemy otrzymać bardzo rozbieżne wyniki, a nie tylko o kilka %.
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Robi się korelację obrotów silnika
![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
Ale hamownie chyba trzeba skalibrować pod dane auto, żeby wiedziała jakie mamy obroty i na jakim przełożeniu jedziemy. wydaję mi9 się że manipulując tymi parametrami możemy otrzymać bardzo rozbieżne wyniki, a nie tylko o kilka %. w MAHA można podłączyć OBD i sama sobie wszystko odczyta, w innych przypadkach kalibruje się boroty przy danej prędkości na biegu pomiarowym |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:57 |