![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Witam szanowne grono kolegów
![]() Chciałbym poruszyć temat hamulców w Mustangu VI 2015+ Wersja 3.7 posiada: Przód - tarcza 330 mm / 2 tłoczki Tył - tarcza 320 mm niewentylowana Wersja 5.0 posiada: Przód - tarcza 350 mm / 4 tłoczki Tył - tarcza 320 mm wentylowana Wersja 5.0 Performance posiada: Przód - tarcza 380 mm / 6 tłoczków Tył - prawdopodobnie tarcza 320 mm Ja posiadam wersję 3.7 i na oryginalnych hamulcach przy hamowaniu np. z 200km/h, przy 160 hamulce były już zagotowane. Chcąc hamować do zera trzeba było hamować na raty. Kupiłem prawie nowy zestaw oryginalnych tarcz i zacisków od wersji 5.0 (przód 350 mm/4 tłoczki + tył) (wszystko pasuje P&P) Hamowanie się duuuuużo poprawiło, jednak po kilku/kilkunastu mocnych hamowaniach hamulec się poddaje, czuć że tarcza jest przegotowana. Przy normalnej jeździe to nie przeszkadza, ale chcąc jechać na tor to hamulce miałbym zagotowane po jednym okrążeniu. I teraz pytanie, co jest tego przyczyną? Tarcze same w sobie są bardzo duże (350 mm), czy przyczyną tego stanu jest słaby materiał z którego wykonane są tarcze? Poniżej przedstawiam zdjęcia tarczy i zacisku przed i po upgrade. ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
tarcze masz zeszklone deczko, to raczej problem,aczkolwiek sadze ze wtorny
ale problem w gotowaniu sie hamulca to gowniany material klockow, poszukaj czegos bardziej performance, moze wymiana plynu hamulcowego by tez cos pomogla ( np rbf600 rbf660 ) ale mysle ze bardziej klocek... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
+1
Kiepskie klocki. Jeśli auto ma jeździć na torze to polecam zainwestować w klocki Carbone Lorraine (hamują lepiej niż ich cenowe odpowiedniki Ferodo). |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
nie widać też tarczy osłonowej, jakiś nawiew na hamulec żeby obniżyć temperaturę?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czy tył hamuje wystarczająco efektywnie?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
jeżeli nie zmieniłeś tyłu to masz zaburzony balans przód/tył i będzie raczej realnie gorzej niż na seryjnych.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
jeżeli nie zmieniłeś tyłu to masz zaburzony balans przód/tył i będzie raczej realnie gorzej niż na seryjnych. Tył zmieniałem na zestaw od 5.0, tak jak wspomniałem w 5.0 jest taka sama średnica tarczy co w 3.7, z tym że tarcza jest wentylowana (+ jest ten sam zacisk, ale inna prowadnica) CYTAT nie widać też tarczy osłonowej, jakiś nawiew na hamulec żeby obniżyć temperaturę? Właśnie nie pamiętam czy zakładałem na przód te osłony tarczy od wewnętrznej strony, czy to miałoby aż taki duży wpływ na temperaturę i hamowanie? CYTAT Kiepskie klocki. Klocki są oryginalne albo jakieś no name, więc to może być to. Autem nie jeżdżę po torze (ale być może kiedyś się przejadę), używam na co dzień, pokonuje ok 5000km miesięcznie, ale czasem lubię trochę mocniej pohamować. Po prostu dziwi mnie to że auta stricte sportowe (np S4) mają tarcze tej samej średnicy i jakoś hamują, a u mnie po kilku minutach ostrych hamowań hamulec się poddaje. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Jak to amcar, leniwe automaty, słabe hamulce, ręcznego brak, zawias ponton.
Dla porównania w moim mustangu z tyłu hamulce mają mniejszy tłoczek niż w golfie 4 i tarcze tej samej średnicy -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 22:51 |