![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 08 April 2021 ![]() |
Cześć wszystkim!
Planuje zakup F20 LCI i zastanawiam się nad silnikiem B47 120d/125d lub B48 w 120i/125i z 8HP. Posiadałem wcześniej N47T w E90 LCI. Oba silniki mają opinie "dobrych/lepszych od serii N". Jak faktycznie wypada to w praktyce? Jakich napraw można się spodziewać w przyszłości? B47 rozrząd wciąż wymaga wymiany z tego co wiem, okolice 150tys. można zacząć myśleć. Panewki, wtryski, koło pasowe, egr - akcja serwisowa? B48 gdzieś coś słyszałem, rozrząd, valvetronic, wtryski ale są stosunkowe tanie nowe ok 400zł/szt. dochodzi filtr OPF. Coś jeszcze wziąć pod uwagę? Dzięki za wszelkie informację ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
Mam b47 w x5 f15 zrobione 220tyś km na oryginalnym rozrządzie. Cisza i spokój, mój znajomy mechanik który robi rozrządy w tych autach mówi, że śmiało mogę do 250tyś dociągnąć.
Względem n47 troszkę cichszy, oszczędniejszy i mocniejszy. Na minus to klapki kolektora w kolektorze a nie jak w n47 połączone z uszczelką, dpf uprzykrza życie z jazdą po mieście. Po za tym, zmieniam olej i filtry i jeżdżę, w stosunku do starszych aut które miałem wcześniej cieszę się z komfortu nic nie robienia przy aucie - chociaż chciałbym coś zrobić to nie ma co ![]() W zależności gdzie więcej będziesz jeździł: jak tylko trasy to diesel może być lepszy ale wtedy 1er to nie jest najlepszy wybór, jak mieszane lub miasto brałbym benzynę z b48 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 08 April 2021 ![]() |
Kusi strasznie przesiadka na benzynę po paru dieslach. Obawiam się tylko ewentualnych awarii, spalanie jak widzę +1/2L. N47 strasznie nieprzyjemną kulturę pracy miał moim zdaniem, do tego wtryski terkoczące przy niskich temperaturach. Auto do użytku mieszanego, oczywiście trasa też się trafi. B48 też fajny przyrost mocy po mapie dostaję
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Mam 4 lata B48 i jest dobrze, brak żadnych większych awarii.
B47 też sporo osób użytkuje i raczej zadowoleni. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jak B47 to pojedyncze turbo weź, a jak B48 to bez GPFa albo go wywal i śmigasz długo i szczęśliwie.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
A coś wiadomo o jakichś większych wadach B48? Rozrząd jakim przebiegu warto ruszyć, do panewek się zagląda czy raczej nie jest to panewkujący motor?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nieźle, interwały olejowe jak w Lancerze EVO ![]() też mam z tego niezłą polewkę ;-) Rozrząd jak olej a olej co tankowanie ;-) XXI wiek ![]() ZObaczycz co się zaraz będzie w elektrykach dziać jak będą oleje co chwile zmieniać "bo trzeba" ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
też mam z tego niezłą polewkę ;-) Rozrząd jak olej a olej co tankowanie ;-) XXI wiek ![]() ZObaczycz co się zaraz będzie w elektrykach dziać jak będą oleje co chwile zmieniać "bo trzeba" ![]() Nie wiem czy z przekorą piszesz, ale 2.0 to też panewkowiec, bardzo wrażliwy rozrząd i dodatkowo mały litraż w obiegu motoru - zaledwie 4.5 litra. Jeżeli auto jeździ po mieście i chcemy mieć spokój, to wymiana co 8k km gwarantuje przynajmniej, że jeździsz bezproblemowo nie wpływając negatywnie na wrażliwe (czyt. słabe, takie niestety są) elementy. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Nie wiem czy z przekorą piszesz, ale 2.0 to też panewkowiec, bardzo wrażliwy rozrząd i dodatkowo mały litraż w obiegu motoru - zaledwie 4.5 litra. Jeżeli auto jeździ po mieście i chcemy mieć spokój, to wymiana co 8k km gwarantuje przynajmniej, że jeździsz bezproblemowo nie wpływając negatywnie na wrażliwe (czyt. słabe, takie niestety są) elementy. Czyli B48 to też silnik szczególnej troski? Bo ogólna opinia jest taka że dość bezawaryjny. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
Wymianę oleju max. co 8k km to można by w zasadzie zalecić w przypadku każdego silnika, B48 nie jest tu wyjątkiem ani nie jest silnikiem "szczególnej troski".
-------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wymianę oleju max. co 8k km to można by w zasadzie zalecić w przypadku każdego silnika, B48 nie jest tu wyjątkiem ani nie jest silnikiem "szczególnej troski". No nie każdego w szczególności wolnossące silniki nie katują oleju tak jak turbo. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Można by też zalecić co drugie tankowanie, też nie zaszkodzi. Można i co każde tankowanie. I można każdą sprawę sprowadzać do absurdu tylko po co. -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Można i co każde tankowanie. I można każdą sprawę sprowadzać do absurdu tylko po co. Po to że to zwykły kondom do jazdy na co dzień. I 95% użytkowników nie będzie stosowało takich, ultra krótkich interwałów wymiany oleju. I dobrze, bo w przypadku dobrze skonstruowanego silnika nie powinno być takiej konieczności. Jeśli jest, to aberracja, i oznacza że sinik jest zwyczajnie wadliwy. Ja czy Ty je zastosujemy, bo jesteśmy hobbystami, ale konieczność wymiany oleju w zupełnie cywilnym samochodzie częściej niż co ca. 12,5 tys, km, aby zachować go w dobrej kondycji dłużej niż przez kilkadziesiąt tys. km. to egzotyka, która powoli staje się koniecznością. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie popadajmy Panowie w skrajności, REGULARNE wymiany co 10tys km przy b47 i b48 wystarcza w zupełności, reszta to rozsądne traktowanie, brak vmax testów codziennie oraz trzymanie poziomu 75-100% na "bagnecie".
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 ![]() |
miałem N47 5lat. kupiłem z przebiegiem 80tys km. Pierwsze kupiłem potem poczytałem opinię. Obsrałem się.
Wymieniłem świece rozrząd i zrobiłem wycieki. Wymieniałem olej co 7tys km i lałąem tylko 98 Sprzedałem po 5 latach z przebiegiem 198tys km i miałem tylko jedną awarię NOXa. Z tego co wiem to nowy właściciel jeździ ale wtryski się kończą. Ogólnie byłem bardzo zadowolony. Tak nawiązując do ostatniej wypowiedzi. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
miałem N47 5lat. kupiłem z przebiegiem 80tys km. Pierwsze kupiłem potem poczytałem opinię. Obsrałem się. Wymieniłem świece rozrząd i zrobiłem wycieki. Wymieniałem olej co 7tys km i lałąem tylko 98 Sprzedałem po 5 latach z przebiegiem 198tys km i miałem tylko jedną awarię NOXa. Z tego co wiem to nowy właściciel jeździ ale wtryski się kończą. Ogólnie byłem bardzo zadowolony. Tak nawiązując do ostatniej wypowiedzi. Wtryski musiały paść w końcu jeśli lałeś benzynę 98 do N47 motoru. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:13 |