Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Wplyw wagi felg na czas okrazenia
piwo
post Mon, 16 Oct 2023 - 15:50
Post #21


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
Idąc Twoim tropem to wystarczyłby seria amor

mowisz o mnie? czy ja gdzies powiedzialem ze seryjny amor to dobre rozwiazanie albo ze twardsze sprezyny to dobre rozwiazanie?
amory z regulacja wszystkiego to jest rozwiazanie ktore da duzo wiecej niz jakiekolwiek felgi.
a felgi sa po to by wlozyc na nie dobra opone. jak mamy dobre opony to warto zainwestowac w felgi pod nie.
a zaciski i hgeble zawsze mozna dac ze slabszych modeli. dodatkowo zejdzie sie z masa a duze ciezkie tarcze hamulcowe nie sa do niczego potrzebne. dobry nawiew redukcja masya auta i tarcza hamulcowa moze byc mala.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Oct 2023 - 15:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
KarolMR2
post Mon, 16 Oct 2023 - 16:22
Post #22


Super User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





CYTAT(kontrolm @ Mon, 16 Oct 2023 - 15:41) *
KarolMR2. Ciwiki i to takie mega mocne nadal jeżdzą a 13-tkach i tarczy 260mm i dają radę.
Parę osob probowało przejścia na 15-17 potem wracali do mniejszych rozmiarów bo korzyści nie przebijały wad.
Czasem warto rozważyć "downgrade" w celu osiągnięcia innych korzyści laugh.gif


Zgadzam się z tym, czytałem na zagranicznych forach.. przejście z 15" na 13" w MR2 na 70s torze, dało różnicę 0.4s na plus (225 w miejsce 205).

Póki co zostanę na 15", bo mam mega lekki zestaw Ultraleggera + A052, tylko dam szerszą felgę (muszę OZ wymienić na np. KONIG) i może jakieś aero dołożę, bo nie ma 15" a052 szerszych niż 225, a dirrezy niż 215 sad.gif
hamulce mam też seryjne, tylko oplot+płyn+dobry klocek


--------------------
Toyota MR2 ZW30 (2ZZ)Łódź 1.00.11; (1ZZ)Poznań 1.57.82
Alpine A110S: Silesia 1.56.51; Poznań 1.47.53
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Mon, 16 Oct 2023 - 16:47
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





CYTAT(KarolMR2 @ Mon, 16 Oct 2023 - 15:25) *
No tak... ale jaki zacisk wejdzie Ci do 13" ? Wiem, ze Piotrek w lekkim Civicu jakoś to upchnął, u mnie nawet w MR2 nie ma szans na 13".


I szlif zacisków był wymagany pod te 13 z Twingo. Testowałem też w tym roku 17 cali z przodu i w sumie nie było źle. Z Racechrono wyszlo, że auto rozpędzało się porównywalnie na Silesii. No i miało lepszy Vmax przez wydłużone przełożenie (mam za krótką skrzynię biggrin.gif ).

Zdaje sie, że w GSMP jeździ speedster/elise na 13 calach

Problem z oponami 13 jest taki, że najlepsze, czyli Michelin S412 przestaly być już produkowane. Zostaje Hankook, który zły nie jest ale od Michelina moim zdaniem słabszy (trudniejszy do wyczucia) i Pirelli, które ma straszliwie miękką ściankę boczną i ja ich używam tylko z tyłu. Z przodu za cholerę nie mogłem się na nich zbliżyć do czasów zrobionych na Michelin


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 16 Oct 2023 - 17:14
Post #24


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No jezdzi. Na slikach z f3000 plus zaciski z f3000 i tarcze weglowe. Do teho piasty home mady by wszystko podeszlo. 40tys zl i mozna podchodzic z tematem jak chce sie robic fure tylko na tor a nie ulice.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba9449
post Mon, 23 Oct 2023 - 07:04
Post #25


User
Dołączył: Mon, 25 July 2011





CYTAT(piwo @ Mon, 16 Oct 2023 - 08:58) *
Musialy czy poszly? Wiesz to takie czcze gadanie jak z glosniejszym wydechem. Jest glosniej wiec musi byc szybciej.

Ja majac do wyboru 15x9 wazace 8kg vs 15x7 wazace 6kg wybralbym pierwsze bo jestem na 100% pewny ze opona 225 szybsza bylaby na pierwszym setupie.
Tak samo fela 17 et45 wazaca 7kg vs 17 et0 wazaca 7,5kg tez uwazam ze szybsza bedzie ta druga mimo ze ciezsza.
Takze zawsze warto brac najlzejsza fele bo to zysk wszedzie ale tez w feldze wazne jest tez et szerokosc wttrzymalosc i cena. Bo 1 fela kuta na dzis to 5tys zl czyli 20tys komplet a za to mozna kupic duzo wiecej niz da te 4kg roznicy.

Zwiększanie szerokości opony jak najbardziej daje efekty, ale do pewnego momentu.
Co do et, raczej w profesjonalnym motorsporcie wszyscy idą w jak najwyższe, czyli możliwie najbardziej schowane koła ze względu na promień zataczania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 23 Oct 2023 - 08:31
Post #26


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





wiesz co nie wiem co i kto. ja zmniejszajac et o 10mm zmieniajac dystanse 20mm na 30mm z tylu zanotowalem poprawe na torze lodz i na takim setupie walnelem swoj best lap. takze moim zdaniem te cale gadki o promieniu zataczania ok moze wyspteuja ale nie w kazdym aucie w takim samym stopniu. widzac inne auta ktore robia na prawde szybkie okrazenia tez widze ze poszerzone jak najbardziej a nie waskie jak najbardziej.
ale nie mowie tego z pewnoscia. mowie tylko to co widze. trzeba porownywac sie do najszybszych i patrzec na ich setupy aut. Jacek mev, Arek Megane, Mateusz lotus, Paweł LEgacy itd.
i spytac czy ktorys z nich jezdzi na seryjnym et smile.gif ja wiem ze fury poszerzone o 30mm na strone czyli z et obnizonym o 60...


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Mon, 23 Oct 2023 - 09:55
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





na tyle szerzej na pewno pomaga, na przodzie już może być inaczej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 23 Oct 2023 - 10:14
Post #28


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





mozliwe. tylko w rwd zazwyczaj to tyl jest szeroki i wymaga tez szerszej feli. dlatego mowie wszystko z glowa. to nie ejst tak ze liczy sie tylko lekkosc i reszte olewamy. fela musi miec idealne dla nas et szeroksoc srednice wage wytrzymalosc i cene. kazdy z tych elementow jest wazny. nie mozna kupowac lekkiej felgi kosztem pozostalych parametrow.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flatron66
post Mon, 23 Oct 2023 - 11:13
Post #29


User
Dołączył: Tue, 26 August 2014





A promień zataczania nie występuje tylko z przodu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba9449
post Wed, 25 Oct 2023 - 07:39
Post #30


User
Dołączył: Mon, 25 July 2011





CYTAT(piwo @ Mon, 23 Oct 2023 - 10:14) *
fela musi miec idealne dla nas et szeroksoc srednice wage wytrzymalosc i cene.

To najlepsze podsumowanie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Fri, 03 Oct 2025 - 10:39
Post #31


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Ciekawy test w temacie: https://www.youtube.com/watch?v=j1-hH3nmyl8
Szkoda, ze auto testowe mocne i ciezkie, ale roznica w wadze felg tez imponujaca: 9,1kg vs 24kg - a roznice - zobaczcie sami.


--------------------
MX5 NC 2.0

Tor Poznan: 1:49.99
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 03 Oct 2025 - 12:46
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(uxon @ Fri, 03 Oct 2025 - 10:39) *
Ciekawy test w temacie: https://www.youtube.com/watch?v=j1-hH3nmyl8
Szkoda, ze auto testowe mocne i ciezkie, ale roznica w wadze felg tez imponujaca: 9,1kg vs 24kg - a roznice - zobaczcie sami.

wychodzi na to że im lżejsze i słabsze auto tym ważniejsza masa kół. I to się pokrywa z moimi obserwacjami.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 03 Oct 2025 - 16:06
Post #33


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Różnice znikome mimo że różnice w wadze kolosalne. Auto na lżejszych felgach jest 60kg lżejsze. Szczerze powiedziawszy moim zdaniem większy wpływ ma szerokość felgi przy tym samej szerokości opony.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 03 Oct 2025 - 16:20
Post #34


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Fri, 03 Oct 2025 - 16:06) *
Różnice znikome mimo że różnice w wadze kolosalne. Auto na lżejszych felgach jest 60kg lżejsze. Szczerze powiedziawszy moim zdaniem większy wpływ ma szerokość felgi przy tym samej szerokości opony.

niby znikome dopóki nie przegrywasz z kimś na torze właśnie o te znikome części sekundy. A tak często bywa.
Nico Rosberg w swoim mistrzowskim sezonie wraz z jego fizjo doszli do wniosku że ma zbyt cieżkie zbyt przypakowane łydki w sumie o 4kg. I widziałem pewną analizę która wykazywała że te 4kg na torze przekładały sie powiedzmy na 0,02s na okrążeniu. I była poruszina sytuacja że w pewnym wyścigu który dla Nico miał kluczowe znaczenie w zdobyciu majstra wygrał z kimś o dane miejsce różnicą bodajże 0,2s. I gdyby to wtedy przegrał mógłby nie uzbierać kompletu punktów na majstra.
Dane mogą być mocno niedokładne bo pamięć u mnie słaba ale napewno zrozumiesz o co w tej analizie chodziło. A tu widać dosyć spore różnice w tak mocnym aucie które nie ma problemu z dobrym zakręceniem koła.
U mnie w słabym aucie dużo bardziej czuć nawet różnicę pomiędzy lżejszą a cięższą oponą o tej samej średnicy.
Także - niby nic dopóki...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 03 Oct 2025 - 19:06
Post #35


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Nie o to chodzi. Chodzi o przelicznik koszt efekt. Bo może się okazać że tańsze 17x9 ważące 9kg od 17x7 ważących 7kg są dużo szybsze. A może się okazać że dużo lepszy efekt czasowy od drogich felg dadza dobre opony które kosztowały cztery razy mniej niż lekkie felgi.
Tylko o to mi chodzi. Koszt efekt. Wydać w pytę zawsze można.
Oczywiście dla kogoś kto wydał już w auto setki tysięcy zlotych i szuka kolejnych 0,2s/min moze warto kupić węglowe felgi czy kute. Dla tych co zarządzają dużo niższa kwota gdzieś jest jakieś optimum czyli jakichś używanych w miarę dobrych i w miarę lekkich felg


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 03 Oct 2025 - 22:15
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ale czasem w tych samych z grubsza cenach są trochę lżejsze / cięższe opony / felgi. Np slicki 13 Pirelli DM są wyraźnie lżejsze niż Michelin S412 a w cenach tych samych. Choć prawdę mówiąc to ja kiedy raz robilem porównania cięższe / lżejsze koła (i felgi i opony) to najlepszy czas na Silesi zrobiłem na najcięższym zestawie , tyle że jechałem z zaciśniętymi zębami i niższym poziomem instynktu samozachowawczego smile.gif - tam są sekundy prawdziwe, przynajmniej u mnie jak asfalt zaraz obok ręki i nogi...

Ale fakt, przy tak potężnej różnicy masy tak mała różnica w czasie w tym teście, można było spodziewać się większej różnicy.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 06 Oct 2025 - 08:08
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



PIWO ale czemu ty tak różnicujesz ten temat ? Tak jakby można było tylko kupić ALBO szerokie ALBO lekkie. TO już nie da się kupić i szerokich i lekkich ? Jeszcze niedawno się dało laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 06 Oct 2025 - 08:10
Post #38


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Andrzejsr @ Fri, 03 Oct 2025 - 22:15) *
Ale czasem w tych samych z grubsza cenach są trochę lżejsze / cięższe opony / felgi. Np slicki 13 Pirelli DM są wyraźnie lżejsze niż Michelin S412 a w cenach tych samych. Choć prawdę mówiąc to ja kiedy raz robilem porównania cięższe / lżejsze koła (i felgi i opony) to najlepszy czas na Silesi zrobiłem na najcięższym zestawie , tyle że jechałem z zaciśniętymi zębami i niższym poziomem instynktu samozachowawczego smile.gif - tam są sekundy prawdziwe, przynajmniej u mnie jak asfalt zaraz obok ręki i nogi...

Ale fakt, przy tak potężnej różnicy masy tak mała różnica w czasie w tym teście, można było spodziewać się większej różnicy.

bo zabawy w "lekka" opona to można się bawić wtedy gdy i jedna i druga opona są mega przyczepne. Nie ma takiej wagi która pomoże na torze zniwelować róźnicę w przyczepności. Wiesz że to jest w uj ciężka opona ale czasy mówią same za siebie.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 09:28