![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Goła 230i ma porządny napęd na tył, ca. 5.5s 0-100 i całkiem dobre wyposażenie standardowe . Generalnie coraz bardziej karkołomne porównania, wciskanie na siłę Insigni czy 13-letniej Panamery i innych kosmicznych bzdur, świadczą o tym że z pojazdami stojącymi od wzmiankowanej Insigni odrobinę wyżej to nie miałeś za bardzo do czynienia. Po prostu się błaźnisz. Kia EV6 ma 3,5 sekundy do paki. Kurcze, jeden uważa, że premium to jest jak możesz sobie zamówić zarówno golasa, jak i auto wyposażone pod korek, a drugi uważa, że jak coś ma 5,5 sekundy do setki to jest premium. Nie chłopcy, to tak nie działa. Mylicie się. A myślałem, że temat "premium" został już załatwiony i można się skupić na "doradzaniu"... -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
OK Maćku. Nic się nie stało. Idziemy z tematem dalej.
Co do podsufitki - po co brałeś czarną. Trzeba było wziąć inną. Męczyć się za swoje pieniądze ? Nie, Skody nie możesz skonfigurować jak np Audi, dla przykładu - dodanie pakietu sportowych foteli zmienia tapicerkę i podsufitkę razem, najczęściej na czarną - no i będziesz niezadowolony bo przecież wolisz jasną i nie rozumiesz jak można mieć inną - podobnie jak nie rozumiesz innych rzeczy ale to już wszyscy wiedzą ![]() -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Kia EV6 ma 3,5 sekundy do paki. Kurcze, jeden uważa, że premium to jest jak możesz sobie zamówić zarówno golasa, jak i auto wyposażone pod korek, a drugi uważa, że jak coś ma 5,5 sekundy do setki to jest premium. Nie chłopcy, to tak nie działa. Mylicie się. A myślałem, że temat "premium" został już załatwiony i można się skupić na "doradzaniu"... Gościu, już Ty lepiej nic nie doradzaj ![]() |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
@Type-R
Dorosły jest, raz wystarczy ![]() Sedanem premium może być też Tesla model 3 czy S. W premium chodzi o markę i odporność na spadek wartości, a nie osiągi. Jak Apple vs reszta. Mimo że produkty mają o kilka lat technologicznie zacofane to ludzie kupują i się jarają. Nie przetłumaczysz że można mieć coś lepszego bo wolą zapłacić za markę. Dlatego też opel, skoda, VW nie będą premium chodźby ich samochody niszczyły Porsche czy Lexusa pod każdym względem -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
@Type-R Dorosły jest, raz wystarczy ![]() Sedanem premium może być też Tesla model 3 czy S. W premium chodzi o markę i odporność na spadek wartości, a nie osiągi. Jak Apple vs reszta. Mimo że produkty mają o kilka lat technologicznie zacofane to ludzie kupują i się jarają. Nie przetłumaczysz że można mieć coś lepszego bo wolą zapłacić za markę. Dlatego też opel, skoda, VW nie będą premium chodźby ich samochody niszczyły Porsche czy Lexusa pod każdym względem Kiedyś marka Audi w ogóle nie pretendowała do miana aut premium i nie miała startu do Mercedesa czy BMW. A jednak poprzez szereg zabiegów i innowacji, takie miano uzyskała i ma je do dzisiaj. Nie jest to łatwe i proste ale możliwe. Wg. mnie to premium odnosi się do zbudowania zaufania wśród klientów że ci skłonni są wydać więcej, żeby mieć ten a nie inny produkt. Cała reszta jest nie istotna. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 August 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Ja wczoraj wcisnąłem raz i zduplikowało post dlatego 2gi edytowałem
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
jeżeli chodzi o M-pakiet w przypadku BMW faktycznie tak było, że to był pakiet stylistyczny. W czasach e36.
Od e46 mpakiet to nie tylko kilka plastików i czarna podsufitka ale też inne amortyzatory, sprężyny, w niektórych przypadkach również inne wahacze. Wszystko w celu poprawy jazdy. Mam teraz BMW bez mpaka - poza tym, że brakuje mi tego wyglądu z pazurem i czarnej podsufitki ![]() Pytanie jeszcze odnośnie porównania bmw 1 i jakiegoś peugeota: czy w serii peugeot jest przygotowany na takie moce jak bmw (mówimy o nadwoziu jako takim). Owszem nowe BMW serii 1 i 2 to w większości gówno nad gównami z napędem FWD, ale dalej da się kupić ponad 300km z 4x4 w serii w salonie |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Pytanie jeszcze odnośnie porównania bmw 1 i jakiegoś peugeota: czy w serii peugeot jest przygotowany na takie moce jak bmw (mówimy o nadwoziu jako takim). w kontekście premium to nie ma żadnego znaczenia.Ale 308 ma w serii 225KM, a ten zespół napędowy spokojnie przyjmie i 360KM - i tyle koni jest w DS7, który jest rozwinięciem 308. Poprzedni model 308 miał 272KM w serii, więc żwawo. A jeśli chodzi o technologiczne możliwości, to jednak koncern PSA ma znacznie bogatsze tradycje w konstruowaniu szybkich samochodów (dominacje w WRC, zwycięstwa w Dakarze, w Le Mans 24H). BMW nie ma sukcesów w prestiżowych seriach sportowych. A, i jak km77 zaczął publikować testy, to się okazywało, że Peugeoty uzyskiwały lepsze czasy i prędkości w slalomach i testach łosia. Także z tym podkreślaniem super właściwości jezdnych BMW, to bym był ostrożny, bo można zostać srogo wyjaśnionym. To tak informacyjnie oczywiście, bo fani BMW, posiadający często jakąś 3-tkę w dieslu wyobrażają sobie, że ich samochód jest tożsamy z M3, a więc premium i super osiągi. Ciekawe, czy wśród posiadaczy Peugeota 308 1,2 też byli artyści, którzy malowali nadwozie na dwa kolory, żeby upodobnić auto do wersji GTI, tej szybszej ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT A, i jak km77 zaczął publikować testy, to się okazywało, że Peugeoty uzyskiwały lepsze czasy i prędkości w slalomach i testach łosia. Także z tym podkreślaniem super właściwości jezdnych BMW, to bym był ostrożny, bo można zostać srogo wyjaśnionym. no to bylo piekne jak 508 zlal bmw 3. dla mnie to byl szok powiem szczerze. 508 jako jeden z lepiej prowadzacych sie sedanow na rynku. dobra fama dla bmw idzie ze wzgledu na dobry uklad kierowniczy a nie dobre zawieszenie. ludzie mowia dobrze sie prowadzi bo maja w reku fajny uklad kierowniczy a czesto za tym nic nie stoi. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
508 jest świetny jako FWD, ale warto obejrzeć sobie jeszcze Giulie Q kontra nowe M4. Bajka jeśli mowa o prowadzeniu. I co najważniejsze, to się czuje w trakcie jazdy. Szkoda tylko, że potencjał tego silnika Alfy 2.9 V6 TT nie jest tak potęzny jak w M4.
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Moze troche off-top, ale skoro już tu piszecie o porownaniach bmw vs psa to ja z ulgą przesiadłem się z e60 na peugeota 607. Wygodniejszy, szybszy, dużo lepiej wyposazony i lepiej wyciszony był. Przede wszystkim trwały i bezawaryjny, a w e60 zawsze coś sie działo i kosztowało miliony monet. Owszem e60 to była podstawa benzyna i wyposażenie biedne, a 607 trafił się prawie full, ale jednak. E60 jeździłem rok bez przerwy kląc na ten samochód, a 607 wiele lat z przyjemnością. Dodatkowo e60 kosztował wtedy prawie 3 razy drozej jak równolatek 607.
Od tamtego czasu nauczyłem sie ze prawdziwe premium to moze byc Bentley czy Porsche. A nie auta dla ludu typu bmw czy audi które za premium uważane mogą być w biedniejszych rejonach Polski powiatowej. A zazwyczaj ich podstawowe modele, w zwykłych wersjach (a takich jest 98% na rynku) nie oferują wcale dużo więcej niz tańsza konkurencja. Oczywiscie M3, M5 to cudowne auta, ale zwykłe 316i 320d czy inne 520i to nie są cuda techniki, tylko wozidła nieraz zrobione i skonstruowane gorzej niz konkurencja francuska czy koreańska. (silniki w bmw czy audi niejednego wyleczyly z miłosci do tych marek). |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Dobre BMW 5 czy Klasa E kosztują niemało. Jak już wiele razy wspominałem kuzynka ma Klase E W213 220d. Z zewnątrz ładna, biała, z jakimś chromem (klasa E, kuzynka chromu nie ma). W środku bieda, ekran multimediów to jakiś żart, proste zegary, zwykła skóra, fotele standard. Ale kupiła (a w sumie jej mąż) za 205 tys. zł ze 3 lata temu z salonu. Efekt jest - rodzina się kłania, jak Merc zajeżdża w skromne progi.
Natomiast kolega kupił 2 lata temu BMW 5 G30 roczną za 180 tys. zł w konfigu wartym 313 tys. zł, ale z równie biednym dieslem 2.0 190 KM. Natomiast poziom wykończenia, zaawansowania kamer, multimediów, foteli, audio i cała kolorystyka wnętrza - epickie. Więc z jednej strony nie ganił bym tak tego BMW, bo mają dobre auta i potrafią postawić wyraźną granicę między premium a plebsem, ale mają też takie twory jak BMW 1 F40, które nic z Premium wspólnego nie mają. |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 June 2007 ![]() |
Temat mozna juz zamykać. Odpowiedź na autora pytanie o premium jest taka:
Toyota Camry,Opel Insignia,Peugeot 308(kolejność przypadkowa) ![]() |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
![]() Teraz to chyba DS9 jest odpowiednikiem 607 w gamie PSA. Warto kupić - będzie jeden w województwie. Stoi tych ds9 z 2022 roku po salonach w dobrej cenie ~50-60% wartości katalogowej - widać francuskie premium trzyma cenę- na 2023 nikt na ekspozycję ich nie zamawiał ![]() Dobre jaja ![]() -------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Natomiast kolega kupił 2 lata temu BMW 5 G30 roczną za 180 tys. zł w konfigu wartym 313 tys. zł, ale z równie biednym dieslem 2.0 190 KM. Natomiast poziom wykończenia, zaawansowania kamer, multimediów, foteli, audio i cała kolorystyka wnętrza - epickie. jak auto w 1 rok straciło ponad 40% wartości, to jest to bardzo słaba rekomendacja. Chyba nawet chińczyki tracą mniej na wartości. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 November 2015 ![]() |
jak auto w 1 rok straciło ponad 40% wartości, to jest to bardzo słaba rekomendacja. Chyba nawet chińczyki tracą mniej na wartości. No nie do końca, wszystko zależy od sytuacji i noża na gardle sprzedającego, to że komuś się udało to nie znaczy, że wszystkie 5 będą po roku warte 60% |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Więc z jednej strony nie ganił bym tak tego BMW, bo mają dobre auta i potrafią postawić wyraźną granicę między premium a plebsem, ale mają też takie twory jak BMW 1 F40, które nic z Premium wspólnego nie mają. to wynika z jakiego segmentu jest auto. Jak porównasz BMW 1 z Peugeotem 308, Peugeot okaże się autem lepiej wykonanym, lepiej jeżdżącym - ale generalnie to jedno i to samo. Jak porównasz 3-kę do 508, to znowu Peugeot będzie lepszy, no, jak ktoś się uprze, to będzie to podobny poziom - bo to ta sama klasa. Coraz mniej koncernów robi auta w segmencie, w którym jest BMW 5, czy Mercedes E. Była Insignia, Mondeo, został już chyba tylko Passat, Arteon, Superb, może ten DS9. I jak sobie zostawisz Arteona z 5-tką, to dramatycznej różnicy nie widać. Może w Arteonie jest trochę więcej miejsca. Silnikowo też wychodzi podobnie, bo większość sprzedaży to diesel 150-200KM. Kiedyś w segmencie E było więcej aut (Opel Omega, Scorpio, XM, 605, Xedos 9, Camry etc) i jakoś wtedy nikt nie mówił "premium" na BMW. Z czasem producenci porzucili segment E na rzecz coraz większych aut segmentu D, które zwyczajnie przekształciły się w segment E. Marketing BMW i Mercedesa chcąc jakoś wybrnąć z sytuacji, zaczął przekonywać klientów, że 5-er, czy E-klasa to coś więcej niż Opel Insignia, czy Ford Mondeo. Jak widać niektórzy uwierzyli, że taksówkarskie MB 220d w budyniu to jest wyjątkowy samochód dla koneserów, natomiast Ford Mondeo Vigniale 240KM to auto dla plebsu ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
![]() Teraz to chyba DS9 jest odpowiednikiem 607 w gamie PSA. Warto kupić - będzie jeden w województwie. Stoi tych ds9 z 2022 roku po salonach w dobrej cenie ~50-60% wartości katalogowej - widać francuskie premium trzyma cenę- na 2023 nikt na ekspozycję ich nie zamawiał ![]() Dobre jaja ![]() a co tam wepchneli pod maske??? 1,2t + hybryda? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 12:46 |