![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
Cześć Panowie i nieliczne Panie,
Brat szuka świeżej używki do 150k - 200k pln brutto pod leasing, robi tak w okolicach 15k km rocznie więc śmieszne przebiegi, a wymagania to: - polska dystrybycja, auto z FVAT, - sedan premium (czy segment D czy E nieistotne), - benzyna AWD (tym samym wycinamy m.in. Camry ![]() - rocznik 2018 w górę, - sensowne wyposażenie (skóry, CarPlay, kamery), Obecnie patrzymy na Serię 5 G30 z silnikiem B48 i xDrive, bo chyba sensownie to trzyma wartość i łatwo trafić dobre wyposażenie. Na pewno in minus, że G60 wchodzi na jesieni i G30 trochę szybciej będzie traciło, z drugiej strony podaż tych starszych wzrośnie i będzie z czego wybierać, może nawet jakieś polifty wejdą A6 C8 - słyszałem sporo złego jeśli chodzi o infotainment, niedopracowaną elektrykę. Plus wybór w budżecie jest mniejszy i wyposażenie marniejsze. Ale lifting już był, dużo nie przyniósł, a do następcy jeszcze kawał czasu, pierwsze fuckupy poprawione także powinien trzymać cenę. Najnudniejszy. A5 B9 z dodatkową parą drzwi też wydaje się być całkiem fajnym wyborem. Na pewno trudniej będzie znaleźć coś sensownego z dobrym wypasem, bo jak widzę tych egzemplarzy jest na lekarstwo, tutaj z A6 jest troszkę lepiej. Tylko to też schodzący model. Giulia - najfajniejszy wóz, super pozycja za kierownicą, fajne warunki gwarancji (w tym nowym widziałem 5 lat i 200k km, czy przed liftem tak było to nie wiem), ale mało tego jest. Tutaj mam pewne możliwości i mogę poszukać egzemplarza poza dostępnymi w sieci dystrybucji, ale zakładam że w razie chęci zmiany będzie stał najdłużej. Seria 3 G20 - jakby się trafił chyba najsensowniejsza opcja, tylko podaż 320iX jest śmieszna - tak jak widzę to sensownych egzemplarzy (czyli normalny przebieg tak do 80t km, wyposażenie) na otomoto jest 5 sztuk. Z wad to chyba tylko mały bak. Tak na koniec jeszcze powiem, że wszelkie kombi odpadają, SUVy też (gdyby nie to, to pewnie wziąłby Formentora z 2.0 i nie byłoby tematu). Dzięki za propozycje ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
stinger?
![]() superb / arteon / passat? widzę że miało być premium ale jak się już alfa pojawiła to rozumiem że warunek do naciągnięcia BTW 2018 za 3mc będzie miał 6 lat więc to taka średnia prawie nówka -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
Dotychczasowe E39 pamięta jeszcze wejście banknotów Euro do obiegu, więc w tym kontekście prawie nówka
![]() Arteon myślę przejdzie - jakiś czas temu jak porównywaliśmy z kolegą Superba i Arteona, to podobnie wyposażona nówka nie wiele się różniła, a VW miało skórę nappa, dynamic led, dźwiękoszczelne szyby z przodu i fotele ergoComfort z fajną regulacją, także całkiem premium jak dla mnie |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Wed, 25 June 2008 ![]() |
Jesteśmy w takim razie tylko krok od Insigni
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
Wiadomo, najlepsza fura. Na pewno w Oplu są fajne fotele AGR, o reszcie się nie wypowiadam
![]() A Giulia z jakością materiałów nie odstaje bardzo od G20. Co prawda mam porównanie między M3 Competition przed liftem i zwykłą Giulią, ale może to kwestia tego, że wykończenie było poprawne, nic nie zachwyciło |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ja bym się czaił na 540i, super auto z bardzo dobrym motorem.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Wszystko z 3-litrową benzyną BMW jest niebotycznie szybkie na wprost i podatne na mody, więc już duży plus. Oczywiście polecę nową Giulię Veloce/Competition bo po ostatnim lifcie jest już dużo wygodniejsza i cichsza od dotychczasowych, mniej pali przy normalnej jeździe i jest wyborna pod kątem prowadzenia, pozycji, integracji z kierowcą (test: https://dailydriver.pl/test/test-alfa-romeo...-competizione/), ale kamera to dno
![]() Stinger bajka, tylko trochę pali i nie jedzie tak jak 3-litrowe BMW. Ale frajda z jazdy jest duża. A co z Mercedesem Klasy C? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Ja bym się czaił na 540i, super auto z bardzo dobrym motorem. Tylko, że budżet trochę słaby. Nie mówię o rozbitkach z USA. Od miesiąca jeżdżę 540i, a na jeździe próbnej jeździłem 530i. Różnica kolosalna. 530i nie czuć jazdy premium. Szedłbym w poliftowe C43 AMG. 390KM robi robotę. Stingera 3.3 litra pamiętam z jazd jako wir w baku. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Można obadać Volvo s60/v60
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
kinko, budżet nie ten, pewnie w następnym roku byłoby inaczej. Niby można f30 z końcówki produkcji wyłapać, ale jeździłem przedliftami M4 F82 i M3 G80 i to jest przepaść jeśli chodzi o jakość spasowania, skrzypienie itp., wrażenie obcowania z autem z zupełnie innej półki.
Honada czytałem już Twój test, naprawdę fajnie się prezentuje. W kontekście nówki z gwarancją to na pewno dobry wybór. Jak będę mniej jeździł to może się zdecyduję, ale jeszcze nie ten pułap zarobków ![]() Z W205 jest taki problem, że nie podoba mu się wnętrze, nie i już. Ja tam trochę GLA200 pojeździłem, jest całkiem spoko i sam po nowym roku chętnie przytulę jakieś C220d z początku produkcji (bo 15k km to ja robię w kwartał przy dobrych wiatrach). Rufios, myślę że tu można zrobić wyjątek od reguły. Jest mały problem - podaż jak na lekarstwo. Salon Polska, AWD, FVAT, >2018 - 1 egzemplarz. Nawet fajnie skonfigurowany, przebieg sensowny. Jeszcze obadam temat przy okazji następnej wizyty w Warszawie, mam kumpla co takim jeździ. To w sumie takie AMG tylko z nazwy, bo pod spodem to takie ulepszone C400 / C450, ale nikt nie będzie się tym ścigał. scorpio, S60 to fajna propozycja. Też jest ich niedużo, ale da radę znaleźć, nie widzę żadnego z AWD który byłby kiepsko skonfigurowany, a to duży plus. Coś jeszcze zostało do przepatrzenia? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Zobacz sobie u zachodnich sąsiadów na s60. Można trafić hybrydę, podaż większa, są też z gwarancją.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Rufios, myślę że tu można zrobić wyjątek od reguły. Jest mały problem - podaż jak na lekarstwo. Salon Polska, AWD, FVAT, >2018 - 1 egzemplarz. Nawet fajnie skonfigurowany, przebieg sensowny. Jeszcze obadam temat przy okazji następnej wizyty w Warszawie, mam kumpla co takim jeździ. To w sumie takie AMG tylko z nazwy, bo pod spodem to takie ulepszone C400 / C450, Ale naprawdę jest bardzo praktyczne. Po 6 latach jeżdżenia miło wspominam. Kupuj w Niemczech. Dużo większy wybór. Tak kupiłem na fakturę u niemieckich dealerów C43 AMG, a ostatnio 540i. U nas jest minimalny wybór mocnych silników. Ma być znaczek na masce, a co pod maską mało istotne. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Infiniti Q50S Hybrid lub 3,0T.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 10 November 2013 ![]() |
ju-by, temat nie głupi. Kiedyś zrobiłem trasę 400km w Q50S 2.2 diesel i bardzo fajnie wspominam ten samochód. Choć jak wpadłem w kałużę na łuku przy 170km/h to nie czułem nic a nic, pozostało trzymać kierownicę tak jak dotychczasowo. Ale zakładam że taka jest charakterystyka drive-by-wire i trzeba się do tego przyzwyczaić. Młody zobaczył i się podoba. Zakładam tylko, że może być problem z szybkim zbyciem, ale popatrzymy na pewno.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 09 March 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Mam aktualnie ten sam dylemat i zbliżone kryteria (może oprócz tego segmentu D, bo Giulia i BMW 3 sedan są zbyt małe na moje potrzeby). Pisząc tak na szybko całkowicie skreśliłem Kię Stinger pomimo tego, że była jednym z faworytów - rynek części zamiennych do tego auta poza ASO praktycznie nie istnieje a i tam są spore problemy z dostępnością.
Budżet, który zakładasz jest aż na wyrost w przypadku 4 cylindrowego BMW F30. W ostatnim czasie pojawiało się w ogłoszeniach sporo 330i z końcówki produkcji z małymi przebiegami i w sensownych konfiguracjach ale tak jak wspomniałeś jakość jest taka sobie, chociaż silnik w B58 ładnie to maskuje. Paradoksalnie Giulia Veloce jest fajnym wyborem. Wygląda i jedzie nieźle a po pierwszym lifcie z okolic 2020 roku wnętrze znacznie się poprawiło. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Paradoksalnie Giulia Veloce jest fajnym wyborem. Wygląda i jedzie nieźle a po pierwszym lifcie z okolic 2020 roku wnętrze znacznie się poprawiło. dlaczego paradoksalnie? ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
J*bać kamerę
![]() Auto się prowadzi lepiej niż cokolwiek innego z tej klasy. -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
J*bać kamerę ![]() Kocham te forum ![]() Tez sie z tym zgadzam. Co z tego ze fura gwizda jak kierowca pizda. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie no takie fakty. to tak jakby patrzec na auto pod wzgledem tego czy ma chlapacze z tylu czy nie. na co komu jakas kamery. od tego sa lusterka czy tylna szyba by sie odwrocic przez prawa reke i zobaczyc co tam z tylu jest. w aucie najwazniejsze jest jak sie prowadzi, jakie ma koszty eksploatacji i ile ma miejsca w srodku a nie jakies niepotrzebne nikomu wyposazenie. siedzenia kierownica i przestrzen i wiecej do szczescia nie potrzeba. im wiecej bzdetow tym wiecej rzeczy mzoe sie zepsuc i wieksza waga ktora trzeba wozic ze soba i auto tylko wiecej pali.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Są samochody w których źle widać do tyłu i tu się kamera czy czujniki przydają. Ja np czasem wolę cofnąć ciężarówką niż swoją octavią jedynką bo przez szybę nic nie widać a lusterka też małe. Także nie jest to może niezbędne do jazdy , ale komfort użytkowania jednak podnosi.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 22:26 |