Shoutbox 0 nowych PW 


14 Stron V  « < 11 12 13 14 >  
Reply to this topicStart new topic
> Alpine A110S -czasy na małych torach
Andrzejsr
post Sat, 03 May 2025 - 21:03
Post #241


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Trzeba być twardym naprawdę, aby się oprzeć powszechnemu trendowi "modyfikacji" , początkowo nie bardzo wierzyłem że wytrwa , ale Tommo idzie twardo raz najwyraźniej optymalnie dla siebie obraną ścieżką i poza czasami , przede wszystkim widać jak na dłoni jak potężnie procentuje to bezawaryjnością i mozliwością częstej jazdy torowej (no warto i fabrykę pochwalić że wóz to znosi, ciekawe czy np AR 4C podobnie użytkowane też dają radę??) . Po tym forum m.in. widać, że co się zacznie "modyfikować" to się niestety sypie, lub "robi się i _jeszcze tylko_ ..." bez końca.
Zamiast tego można choćby czerpać z frajdy rzadkiego i nieoczywistego wozu taką jak mamy piękną obecnie wiosną po górkach i pobocznych drogach itp. No jeszcze jakaś forma odejmowanego dachu by zdecydowanie nie zaszkodziła wink.gif (chyba nie istnieje A 110 Targa czy roadster ? ? )

Co do modyfikacji - niby "co może pójść nie tak" ot z takim camber plate... a jednak . A co dopiero poważniejsze modyfikacje. Moc to już w ogóle zakładanie limitera trwalości auta, mniej lub bardziej przewidywalnego .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 03 May 2025 - 21:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
KarolMR2
post Sun, 04 May 2025 - 10:26
Post #242


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Jestem tego samego zdania i mam taki sam plan na to auto. Przydałyby się tylko pasy 4x, to coś co będę chciał ogarnąć poza geo i kołami.


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 04 May 2025 - 14:57
Post #243


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Ten samochód z fabryki jest tak dobry że nie potrzebuje większych modyfikacji żeby robił wyniki w amatorskiej rywalizacji.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 04 May 2025 - 19:09
Post #244


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



do czasu aż wyniki innych nie zaczną być równie dobre i lepsze. To jest punkt zwrotny każdego amatorskiego ścigania się.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Sun, 04 May 2025 - 19:57
Post #245


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





CYTAT(Andrzejsr @ Sat, 03 May 2025 - 21:03) *
Trzeba być twardym naprawdę, aby się oprzeć powszechnemu trendowi "modyfikacji" , początkowo nie bardzo wierzyłem że wytrwa , ale Tommo idzie twardo raz najwyraźniej optymalnie dla siebie obraną ścieżką i poza czasami , przede wszystkim widać jak na dłoni jak potężnie procentuje to bezawaryjnością i mozliwością częstej jazdy torowej (no warto i fabrykę pochwalić że wóz to znosi, ciekawe czy np AR 4C podobnie użytkowane też dają radę??) . Po tym forum m.in. widać, że co się zacznie "modyfikować" to się niestety sypie, lub "robi się i _jeszcze tylko_ ..." bez końca.
Zamiast tego można choćby czerpać z frajdy rzadkiego i nieoczywistego wozu taką jak mamy piękną obecnie wiosną po górkach i pobocznych drogach itp. No jeszcze jakaś forma odejmowanego dachu by zdecydowanie nie zaszkodziła wink.gif (chyba nie istnieje A 110 Targa czy roadster ? ? )

Co do modyfikacji - niby "co może pójść nie tak" ot z takim camber plate... a jednak . A co dopiero poważniejsze modyfikacje. Moc to już w ogóle zakładanie limitera trwalości auta, mniej lub bardziej przewidywalnego .


jak się ma mln złotych to można kupić sobe jakies porsche gt rs czy coś podobnego i zamiast modzić wymieniać opony, zlecać serwis i wozić to na lawecie z kierowcą (nie wiem czy ten milion starczy biggrin.gif ) ale po pierwsze niedużo ludzi na to stać, po drugie sporo ludzi lubi grzebać przy autach lub choćby knuć co by tu poprawić (zwłaszcza jak patrz pkt 1), po trzecie sporo ludzi modzi auta i nimi jeździ więc nie demonizujmy jakoś specjalnie tuningu - wiadomo że łatwiej jest kupić szybkie auto = pojechać na tor i zrobić przyzwoity czas... ale czy wszystkim nam o to chodzi? czy nie miłe jest jak 140konnym autem pogonisz mustangi? zrobisz czas zbliżony do 300 konnego wozu sportowego znanej marki? Co kto lubi, ta zabawa/sport jest dla różnych ludzi


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 04 May 2025 - 20:44
Post #246


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Im nowsze, nowocześniejsze auto, tym mody powinny być bardziej wyważone i przemyślane. Ja cały czas uważam, że najwięcej można ugrać w sobie samym, szczególnie kiedy mamy względnie dobry wóz sportowy. No bo jak ktoś zaczyna przygodę od seryjnego Seicento to mody są wręcz niezbędne.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 04 May 2025 - 21:30
Post #247


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Tommo @ Sun, 04 May 2025 - 20:44) *
Im nowsze, nowocześniejsze auto, tym mody powinny być bardziej wyważone i przemyślane. Ja cały czas uważam, że najwięcej można ugrać w sobie samym, szczególnie kiedy mamy względnie dobry wóz sportowy. No bo jak ktoś zaczyna przygodę od seryjnego Seicento to mody są wręcz niezbędne.

każde nowe auto kiedyś będzie stare laugh.gif
przemyślane i wyważone mody to niezmiennie podstawa w wyścigach nawet a być może szczególnie w takim seju czyli w aucie które na tor nigdy przeznaczone nie było.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 04 May 2025 - 21:50
Post #248


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(WojtekMR @ Sun, 04 May 2025 - 19:57) *
jak się ma mln złotych to można kupić sobe jakies porsche gt rs czy coś podobnego i zamiast modzić wymieniać opony, zlecać serwis i wozić to na lawecie z kierowcą (nie wiem czy ten milion starczy biggrin.gif ) ale ...


Ależ oczywiście - przecież napisałem "..optymalnie dla siebie .."
Ja osobiście bym nie wytrwał, bo właśnie lubię sobie "zrobić auto" , pomajsterkować w garażu, ot żeby widzieć co i jak działa i po co jest, czy nie czekać na mechanika i nie jeździć tracąc czas z byle pierdółkami, czy wywiercić dziurę bo akurat tu potrzebna itp. Ale właśnie takie podejście jak Tommo'a podziwiam bo wobec powszechnego zaraz po zakupie "w planach mody...." - nie idzie powszechnie. A daje to niezawodność właśnie. Tu też warto rozgraniczyć - tuningi dla osiągów, a tuningi dla trwałosci jak w jakimś punkcie o nią fabryka nie zadbała (tłumaczę się ze zmiany skrzyni czy modyfikacji silnika w Pucharówce smile.gif ) .

(BTW Mustangi pogonić 150konnym autem coś pamiętam - jak sam się zdziwiłem jak wolne są na pierwszych TD moich z pucharówką smile.gif , kluczem jest masa - przy okazji dodaje trwałosci i nie jakeś 10-20-30 kilo tylko 500-1000 kilo różnicy ) Alpine w sumie masą na pewno sporo robi, może nie jak Ariel czy Caterham 620 ale w dziale "puszek" na pewno.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Tue, 17 Jun 2025 - 21:50
Post #249


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





To i ja uległem. W tym miesiącu odbieram (podstawowe A110).

CYTAT(KarolMR2 @ Fri, 02 May 2025 - 10:04) *
Cześć Tomek,

przede wszystkim gratuluje auta smile.gif Chyba i ja zaczynam się rozglądać za A110S, po obecnej MR2 myślę, że będzie to dla mnie swojego rodzaju ewolucja. Uwielbiam to jak jeździ MR2, ale obecnie szukam więcej wygody i komfortu bezawaryjnego w miarę nowego auta, w którym gównie skupie się na jeździe, a nie na rozwoju i wiecznych naprawach auta smile.gif Na tapecie jest jeszcze GR Yaris i MX5 ND2, ale najbliższy sercu będzie oczywiście mid-engine, a więc A110S przynajmniej do czasu nowej MR2 wink.gif
[…]


To nie Ty pisałeś na grupie miatowej na fb, że szukasz lekko przygotowanej ND2? smile.gif To ja tam oferowałem Ci sprzedaż swojej. Sprzedawałem właśnie z uwagi na zamówioną Alpinę! smile.gif


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 18 Jun 2025 - 09:10
Post #250


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





o kurcze gratulacje. niesamowite autko i na codzien i na tor


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 18 Jun 2025 - 11:28
Post #251


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





No i fajnie przybywa alpinek na rf i dobrze. Możemy wymieniać sie doświadczeniem.
Zastanawiam się czy robić coś z tym pedałem hamulca. Niby wszystko ok, nic sie nie dzieje u mnie a z drugiej strony coraz więcej dochodzi do mnie niepokojących sygnałów...


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Wed, 18 Jun 2025 - 16:52
Post #252


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Nie ukrywam, że w dużej mierze mój apetyt (a finalnie przypieczętował podjęcie decyzji) ten temat na forum, z resztą tak samo było z kupnem MX5 6 lat temu


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 23 Jun 2025 - 14:40
Post #253


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Drugie zawody Track Day Auto Cup w Jastrzębiu tej edycji już za mną.
Na zawody wybrałem się na nowych oponach które jakiś tydzień temu przetestowałem na treningu. Mowa o Nankangach CS-R które miały dobre recenzje a po A052 szukałem czegoś z twardszą mieszanką. Dodatkowo po treningu i wnioskach jakie z niego płynęły zdecydowałem się skorygować geometrię tylnej osi pojazdu.
Na samych zawodach zaskoczyła mnie duża frekwencja szybkich samochodów, szczególnie w wyższych klasach. 911 GT3, GT4 RS czy Cayman GT4, do tego ze 4 Supry, 3 Yarisy i sporo BMW jak zwykle.
Było gorąco i wietrznie a trasa dość długa, szybka ale i techniczna więc ciekawa. Po sesjach treningowych plasowałem się z czwartym czasem dnia. Przy czym strata do pierwszego zawodnika wynosiła 0,6 sec więc bez tragedii choć już czułem wewnętrznie że jestem na granicy możliwości tego dnia. Po dwóch finałowych przejazdach w pierwszej sesji byłem drugi w klasie i trzeci w generalce a w drugiej pierwszy w klasie i drugi w generalce. Jako ciekawostka w obu przejazdach uzyskałem niemal identyczny czas 1:15.157 smile.gif Fajna powtarzalność jednak byli szybsi na torze schodzący poniżej 1:15.
Ale liczy się suma obu przejazdów i to finalnie dało mi pierwsze miejsce w klasie i drugie w generalce. Wygrał kolega w EVO X. Bardzo szybki zawodnik jednak wzbudzał pewne kontrowersje (organizator był bliski jego wykluczenia) ze względu na użycie profesjonalnych opon (rajdowy slick Michelin) które warunkowo mają dopuszczenie do ruchu. Osobiście uważam że jest to nie fair względem innych zawodników, którzy z racji niedostępności tego typu ogumienia do ich rozmiarów kół, są na gorszej pozycji.
Podsumowując, fajne zawody, dużo jeżdżenia, super atmosfera i zero przestojów. Organizacja na piątkę. Oby tak dalej...


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 23 Jun 2025 - 21:05
Post #254


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



no gratulacje - mega wynik laugh.gif
Oponiarska ruletka w amatorce to chleb powszedni.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 24 Jun 2025 - 06:09
Post #255


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





gratulacje


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 24 Jun 2025 - 08:04
Post #256


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(kontrolm @ Mon, 23 Jun 2025 - 21:05) *
no gratulacje - mega wynik laugh.gif
Oponiarska ruletka w amatorce to chleb powszedni.


Oj chyba nie tylko w amatorce.
Organizator powinien pójść drogą ligi Time attack. Tak w kasie street są wyszczególnione opony typu semi których można używać poza zwykłymi uhp oczywiście i nie byłoby niedomówień.

Dziękuję rolleyes.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 24 Jun 2025 - 08:41
Post #257


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ale tu nie chodzi o niedomowienia a o kase i czas. nie kazdy ma ochote i pieniadze na zmiane opon tylko dlatego ze ktos sobie wymyslil liste opon jakie mozna uzywac. moim zdaniem podzial na opony z homologacja e i takie ktore jej nie maja jest wystarczajacy. i zawsze sa opony takie ktore sa dostepne tylko w neilicznych rozmairach. cup r tez jest tylko od 19' np. a np crs ma 275mm w 17" czego nie daje zaden inny producent.
i tak mozna wymieniac. zreszta rajdowe 18stki nie sadze ze sa szybsze od a052 czy crs. mysle ze sa bardzo podobne w osiagach bo to tak samo nie jest slick i jest ponacinany jak kazdy semi.
i tak mozna wykluczac. a juz nie sadze ze ten rajdowy waski slick jest szybszy od nalewki polskiej extreme vr2 w mieszance hl.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 24 Jun 2025 - 08:49
Post #258


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Tue, 24 Jun 2025 - 08:41) *
i tak mozna wymieniac. zreszta rajdowe 18stki nie sadze ze sa szybsze od a052 czy crs. mysle ze sa bardzo podobne w osiagach bo to tak samo nie jest slick i jest ponacinany semi.

Mógłbyś się zdziwić laugh.gif
To jak nowe to trzyma jak wściekłe. To nie musi wytrzymać ileś km jazdy po normalnych drogach, to ma warunkową homologację, żeby się przemieścić z jednego odcinka na drugi w odległości parunastu, parudziesięciu km. Nie paruset i tak ileś razy jak na A052.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 24 Jun 2025 - 09:46
Post #259


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Jest różnica i to znaczna. Sam właściciel potwierdził. Co ciekawe identycznej specyfikacji Pirellki już nie mają homo.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 27 Jul 2025 - 19:46
Post #260


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopi...=584292#p584292


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V  « < 11 12 13 14 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 08:08