![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Trzeba być twardym naprawdę, aby się oprzeć powszechnemu trendowi "modyfikacji" , początkowo nie bardzo wierzyłem że wytrwa , ale Tommo idzie twardo raz najwyraźniej optymalnie dla siebie obraną ścieżką i poza czasami , przede wszystkim widać jak na dłoni jak potężnie procentuje to bezawaryjnością i mozliwością częstej jazdy torowej (no warto i fabrykę pochwalić że wóz to znosi, ciekawe czy np AR 4C podobnie użytkowane też dają radę??) . Po tym forum m.in. widać, że co się zacznie "modyfikować" to się niestety sypie, lub "robi się i _jeszcze tylko_ ..." bez końca.
Zamiast tego można choćby czerpać z frajdy rzadkiego i nieoczywistego wozu taką jak mamy piękną obecnie wiosną po górkach i pobocznych drogach itp. No jeszcze jakaś forma odejmowanego dachu by zdecydowanie nie zaszkodziła ![]() Co do modyfikacji - niby "co może pójść nie tak" ot z takim camber plate... a jednak . A co dopiero poważniejsze modyfikacje. Moc to już w ogóle zakładanie limitera trwalości auta, mniej lub bardziej przewidywalnego . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Jestem tego samego zdania i mam taki sam plan na to auto. Przydałyby się tylko pasy 4x, to coś co będę chciał ogarnąć poza geo i kołami.
-------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#243
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Ten samochód z fabryki jest tak dobry że nie potrzebuje większych modyfikacji żeby robił wyniki w amatorskiej rywalizacji.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#244
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
do czasu aż wyniki innych nie zaczną być równie dobre i lepsze. To jest punkt zwrotny każdego amatorskiego ścigania się.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
Trzeba być twardym naprawdę, aby się oprzeć powszechnemu trendowi "modyfikacji" , początkowo nie bardzo wierzyłem że wytrwa , ale Tommo idzie twardo raz najwyraźniej optymalnie dla siebie obraną ścieżką i poza czasami , przede wszystkim widać jak na dłoni jak potężnie procentuje to bezawaryjnością i mozliwością częstej jazdy torowej (no warto i fabrykę pochwalić że wóz to znosi, ciekawe czy np AR 4C podobnie użytkowane też dają radę??) . Po tym forum m.in. widać, że co się zacznie "modyfikować" to się niestety sypie, lub "robi się i _jeszcze tylko_ ..." bez końca. Zamiast tego można choćby czerpać z frajdy rzadkiego i nieoczywistego wozu taką jak mamy piękną obecnie wiosną po górkach i pobocznych drogach itp. No jeszcze jakaś forma odejmowanego dachu by zdecydowanie nie zaszkodziła ![]() Co do modyfikacji - niby "co może pójść nie tak" ot z takim camber plate... a jednak . A co dopiero poważniejsze modyfikacje. Moc to już w ogóle zakładanie limitera trwalości auta, mniej lub bardziej przewidywalnego . jak się ma mln złotych to można kupić sobe jakies porsche gt rs czy coś podobnego i zamiast modzić wymieniać opony, zlecać serwis i wozić to na lawecie z kierowcą (nie wiem czy ten milion starczy ![]() -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#246
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Im nowsze, nowocześniejsze auto, tym mody powinny być bardziej wyważone i przemyślane. Ja cały czas uważam, że najwięcej można ugrać w sobie samym, szczególnie kiedy mamy względnie dobry wóz sportowy. No bo jak ktoś zaczyna przygodę od seryjnego Seicento to mody są wręcz niezbędne.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#247
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Im nowsze, nowocześniejsze auto, tym mody powinny być bardziej wyważone i przemyślane. Ja cały czas uważam, że najwięcej można ugrać w sobie samym, szczególnie kiedy mamy względnie dobry wóz sportowy. No bo jak ktoś zaczyna przygodę od seryjnego Seicento to mody są wręcz niezbędne. każde nowe auto kiedyś będzie stare ![]() przemyślane i wyważone mody to niezmiennie podstawa w wyścigach nawet a być może szczególnie w takim seju czyli w aucie które na tor nigdy przeznaczone nie było. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#248
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
jak się ma mln złotych to można kupić sobe jakies porsche gt rs czy coś podobnego i zamiast modzić wymieniać opony, zlecać serwis i wozić to na lawecie z kierowcą (nie wiem czy ten milion starczy ![]() Ależ oczywiście - przecież napisałem "..optymalnie dla siebie .." Ja osobiście bym nie wytrwał, bo właśnie lubię sobie "zrobić auto" , pomajsterkować w garażu, ot żeby widzieć co i jak działa i po co jest, czy nie czekać na mechanika i nie jeździć tracąc czas z byle pierdółkami, czy wywiercić dziurę bo akurat tu potrzebna itp. Ale właśnie takie podejście jak Tommo'a podziwiam bo wobec powszechnego zaraz po zakupie "w planach mody...." - nie idzie powszechnie. A daje to niezawodność właśnie. Tu też warto rozgraniczyć - tuningi dla osiągów, a tuningi dla trwałosci jak w jakimś punkcie o nią fabryka nie zadbała (tłumaczę się ze zmiany skrzyni czy modyfikacji silnika w Pucharówce ![]() (BTW Mustangi pogonić 150konnym autem coś pamiętam - jak sam się zdziwiłem jak wolne są na pierwszych TD moich z pucharówką ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
To i ja uległem. W tym miesiącu odbieram (podstawowe A110).
Cześć Tomek, przede wszystkim gratuluje auta ![]() ![]() ![]() […] To nie Ty pisałeś na grupie miatowej na fb, że szukasz lekko przygotowanej ND2? ![]() ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
o kurcze gratulacje. niesamowite autko i na codzien i na tor
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No i fajnie przybywa alpinek na rf i dobrze. Możemy wymieniać sie doświadczeniem.
Zastanawiam się czy robić coś z tym pedałem hamulca. Niby wszystko ok, nic sie nie dzieje u mnie a z drugiej strony coraz więcej dochodzi do mnie niepokojących sygnałów... -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Nie ukrywam, że w dużej mierze mój apetyt (a finalnie przypieczętował podjęcie decyzji) ten temat na forum, z resztą tak samo było z kupnem MX5 6 lat temu
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#253
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Drugie zawody Track Day Auto Cup w Jastrzębiu tej edycji już za mną.
Na zawody wybrałem się na nowych oponach które jakiś tydzień temu przetestowałem na treningu. Mowa o Nankangach CS-R które miały dobre recenzje a po A052 szukałem czegoś z twardszą mieszanką. Dodatkowo po treningu i wnioskach jakie z niego płynęły zdecydowałem się skorygować geometrię tylnej osi pojazdu. Na samych zawodach zaskoczyła mnie duża frekwencja szybkich samochodów, szczególnie w wyższych klasach. 911 GT3, GT4 RS czy Cayman GT4, do tego ze 4 Supry, 3 Yarisy i sporo BMW jak zwykle. Było gorąco i wietrznie a trasa dość długa, szybka ale i techniczna więc ciekawa. Po sesjach treningowych plasowałem się z czwartym czasem dnia. Przy czym strata do pierwszego zawodnika wynosiła 0,6 sec więc bez tragedii choć już czułem wewnętrznie że jestem na granicy możliwości tego dnia. Po dwóch finałowych przejazdach w pierwszej sesji byłem drugi w klasie i trzeci w generalce a w drugiej pierwszy w klasie i drugi w generalce. Jako ciekawostka w obu przejazdach uzyskałem niemal identyczny czas 1:15.157 ![]() Ale liczy się suma obu przejazdów i to finalnie dało mi pierwsze miejsce w klasie i drugie w generalce. Wygrał kolega w EVO X. Bardzo szybki zawodnik jednak wzbudzał pewne kontrowersje (organizator był bliski jego wykluczenia) ze względu na użycie profesjonalnych opon (rajdowy slick Michelin) które warunkowo mają dopuszczenie do ruchu. Osobiście uważam że jest to nie fair względem innych zawodników, którzy z racji niedostępności tego typu ogumienia do ich rozmiarów kół, są na gorszej pozycji. Podsumowując, fajne zawody, dużo jeżdżenia, super atmosfera i zero przestojów. Organizacja na piątkę. Oby tak dalej... -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no gratulacje - mega wynik
![]() Oponiarska ruletka w amatorce to chleb powszedni. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#255
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
gratulacje
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#256
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
no gratulacje - mega wynik ![]() Oponiarska ruletka w amatorce to chleb powszedni. Oj chyba nie tylko w amatorce. Organizator powinien pójść drogą ligi Time attack. Tak w kasie street są wyszczególnione opony typu semi których można używać poza zwykłymi uhp oczywiście i nie byłoby niedomówień. Dziękuję ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#257
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ale tu nie chodzi o niedomowienia a o kase i czas. nie kazdy ma ochote i pieniadze na zmiane opon tylko dlatego ze ktos sobie wymyslil liste opon jakie mozna uzywac. moim zdaniem podzial na opony z homologacja e i takie ktore jej nie maja jest wystarczajacy. i zawsze sa opony takie ktore sa dostepne tylko w neilicznych rozmairach. cup r tez jest tylko od 19' np. a np crs ma 275mm w 17" czego nie daje zaden inny producent.
i tak mozna wymieniac. zreszta rajdowe 18stki nie sadze ze sa szybsze od a052 czy crs. mysle ze sa bardzo podobne w osiagach bo to tak samo nie jest slick i jest ponacinany jak kazdy semi. i tak mozna wykluczac. a juz nie sadze ze ten rajdowy waski slick jest szybszy od nalewki polskiej extreme vr2 w mieszance hl. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#258
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
i tak mozna wymieniac. zreszta rajdowe 18stki nie sadze ze sa szybsze od a052 czy crs. mysle ze sa bardzo podobne w osiagach bo to tak samo nie jest slick i jest ponacinany semi. Mógłbyś się zdziwić ![]() To jak nowe to trzyma jak wściekłe. To nie musi wytrzymać ileś km jazdy po normalnych drogach, to ma warunkową homologację, żeby się przemieścić z jednego odcinka na drugi w odległości parunastu, parudziesięciu km. Nie paruset i tak ileś razy jak na A052. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#259
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jest różnica i to znaczna. Sam właściciel potwierdził. Co ciekawe identycznej specyfikacji Pirellki już nie mają homo.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 08:08 |