Shoutbox 0 nowych PW 


13 Stron V  « < 10 11 12 13 >  
Reply to this topicStart new topic
> Alpine A110S -czasy na małych torach
Andrzejsr
post Wed, 09 Apr 2025 - 20:39
Post #221


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





W zeszłym roku ktoś z wulkanizacją na RAceday i CAC na Jastrzębiu (nie ODS ) właśnie te chyba Hankooki zachwalał jako bardziej miękkie od Michelin s412 czy pirelli DM, , wtedy chcieli coś 4 stówki za sztukę (jak dobrze pamiętam, chyba mniej przy 4 szt) używaną. A później patrzyłem po ogłoszeniach i nie za bardzo widziałem je prawdę mówiąc.
Co do tych semi to jeszcze ma znaczenie to, że w razie czego mógłbym i na drogowego Westfielda te same koła założyć (MNR i oba Westfieldy te same rozst śrub itd) i po drogach jeździć.
Czy moze jak będzie Biłgoraj na kołach pojechać, pojeździć i wrócić otwarym wozem , w pięknych okolicznościach przyrody, z kaskami w bagażniku, w jeden dzień... Chyba się rozmarzyłem wink.gif

No już mam te A052 na przód (185) właśnie. Faktycznie cięższa (nowa) 185 , niż używany s412 200 szer. Więc w por do Pirelli to jeszcze większa różnica .
Ale gumy gruuubo ze 2-3 razy tyle co w slicku (używanym) . Ścianka zdaje się taka miękkawa ale ok chyba to dobrze do dogrzewania opony . Risercze i doświadczenie oponiarskie Piwa , relacje Tommi'ego z doświadczeniem w różnych warunkach i w sumie trwałością jak na tak mocne auto (liczę że w o połowie słabszym i lżejszym jeszcze lepiej będzie ) nie ukrywam wpłynęly na wybór tych A052 (+ cena, przynajmniej w tym rozmiarze) , jak coś to będzie na was ! ';) (nie że ja źle jeżdzę czy auto źle zrobiłem oczywiście smile.gif )

Edit co do cen A05: 13tki - 480zł, 15tki 840. - prawie 2x więcej gumy drutów i roboty jest dla 15 vs 13?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 Apr 2025 - 20:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Thu, 10 Apr 2025 - 05:50
Post #222


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





te a055 wypadaja przekozak od startu do konca mega rowno i mega szybko.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
monev
post Thu, 10 Apr 2025 - 09:35
Post #223


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 August 2015





@Andrzejsr bo chyba te hankooki to w PL trochę ciężko dostępne. Tutaj są w fajnych cenach dotępne https://www.speedpointshop.com/ z tego co widziałem. I mimo że wysyłka z Holandii z to w normalnych pieniądzach (~23 euro) Następnym komplet chyba od nich przetestuję, bo ta miękka mieszanka na tyl lekkiego FWD z super lekkim tyłem wydaje się kusząca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 10 Apr 2025 - 12:21
Post #224


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(monev @ Thu, 10 Apr 2025 - 09:35) *
@Andrzejsr bo chyba te hankooki to w PL trochę ciężko dostępne. Tutaj są w fajnych cenach dotępne https://www.speedpointshop.com/ z tego co widziałem. I mimo że wysyłka z Holandii z to w normalnych pieniądzach (~23 euro) Następnym komplet chyba od nich przetestuję, bo ta miękka mieszanka na tyl lekkiego FWD z super lekkim tyłem wydaje się kusząca.


z nimi jest normalnie kontakt po polsku, tam ktos z PL jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 10 Apr 2025 - 12:58
Post #225


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



a mi na tyle w stosunkowo lekkim FWD przy obecnych pogodach dobrze sprawdza się miękki RGC. A z przodu mam naprawdę przyczepny bardzo szeroki slick dużo szerszy od tego RGC. byłem z niego niezadowolony w temperaturach w okolicy 0 no i jak go założyłem na przód. Ale na tyle sprawdza się skubany. Nawet jak zaczyna puszczać to pełna kontrola, dokładnie czuć co się dzieje i raczej jest to w formie pożądanego kawałka nadsterowności w zakręcie niż nagłego puszczenia bez ostrzeżenia.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Thu, 10 Apr 2025 - 21:58
Post #226


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Dzięki monev i tumba za namiary! teraz nie , ale może kiedyś skorzystam. Widzę że mają z PL sporo klientów !
Z Niderlandów kiedyś już kupowałem opony ( https://www.condorbrands.com/en/ - ale widzę że się im opony skończyły i inny sprzęt sprzedaja teraz). Też pamiętam że z wysyłką było taniej niż u nas / podobnie i całkiem szybko, albo coś akurat mało u nas dostępne.
O znalazłęmm deszcze 13 do Westfielda kupowałem Hankooka (40E sztuka wtedy, czyli podobnie jak ten powyżej sklep) , kurcze raz raptem użyłem przez tyle lat... w zimny poranek na Classicauto na Jastrzębiu , tzn no zapoznanie i pierwszy albo dwa pierwsze przejazdy.. na lekki wilgotnym. Schodziły w oczach z grubości i szybko na zwykłe slicki zmienilem smile.gif
Co do tyłu w FWD z lekkim tyłem (156 cup) to od kiedy deszcze nawet stare ale wyścigowe - nieprzegrzewające się , stosuję to problem zniknął. a wcale szybko na nienapędzanym lekkim tyle nie schodzą. Przy okazji są lekkie (dunlopy wet), no tam pewnie guzik to zmienia w osiągach, ale nie ciężkie przynajmniej wink.gif .


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
monev
post Fri, 11 Apr 2025 - 09:45
Post #227


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 August 2015





CYTAT(kontrolm @ Thu, 10 Apr 2025 - 12:58) *
a mi na tyle w stosunkowo lekkim FWD przy obecnych pogodach dobrze sprawdza się miękki RGC. A z przodu mam naprawdę przyczepny bardzo szeroki slick dużo szerszy od tego RGC. byłem z niego niezadowolony w temperaturach w okolicy 0 no i jak go założyłem na przód. Ale na tyle sprawdza się skubany. Nawet jak zaczyna puszczać to pełna kontrola, dokładnie czuć co się dzieje i raczej jest to w formie pożądanego kawałka nadsterowności w zakręcie niż nagłego puszczenia bez ostrzeżenia.


No to dobrze słyszeć, że się sprawdza, bo właśnie wczoraj kurier przywiózł mi miękkie RGC z przeznaczeniem na tył biggrin.gif Na przód mediumy VR2. Zobaczę jak się sprawdzi taki zestaw.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Fri, 02 May 2025 - 10:04
Post #228


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Cześć Tomek,

przede wszystkim gratuluje auta smile.gif Chyba i ja zaczynam się rozglądać za A110S, po obecnej MR2 myślę, że będzie to dla mnie swojego rodzaju ewolucja. Uwielbiam to jak jeździ MR2, ale obecnie szukam więcej wygody i komfortu bezawaryjnego w miarę nowego auta, w którym gównie skupie się na jeździe, a nie na rozwoju i wiecznych naprawach auta smile.gif Na tapecie jest jeszcze GR Yaris i MX5 ND2, ale najbliższy sercu będzie oczywiście mid-engine, a więc A110S przynajmniej do czasu nowej MR2 wink.gif

Twój wątek oczywiście czytałem, ale mam kilka pytań co do użytkowania i rozwoju tego auta. Przy czym wszelkie mody, które by mnie interesowały to raczej kwestie związane z prowadzeniem:

1. Fotele seryjne - czy wystarczają? Czy można do niech zamontować pasy 4-punktowe, żeby jeździć z Hansem? Czy mając 181cm w kasku zmieszczę się na wysokość?
2. Zawieszenie i geometria - na ile sprawdza się zawieszenie S-ki na torze? Czy nie brakuje Ci gwintu? Nie jest za miękko? Jak uzyskujesz większe kąty ustawienia kół? Camber bolty?
3. Szpera - wiem, że seryjnie jej nie ma, nie wiesz czy inni ludzie używający na torze ją dokładają? A może w ogóle nie ma takiej potrzeby?
4. Mody silnika... co tam da się bezpiecznie wydłubać i czy wymaga to zmian sprzętu np. dolotu, wydechu, sterownika? Czy da się zrobić upgrade na seryjnym sterowniku o na ile?
5. Rozumiem, że cały napęd jest z Megane RS, silnik + skrzynia, więc w razie awarii wszystko jest w miarę dostępne
6. Ponieważ będę szukał używki, pewnie rozsądniej będzie znaleźć wersji sprzed liftingu 292KM. Czy wiesz jakie są między nimi różnicę poza mocą? Wspominałeś coś o przegrzewaniu napędu we wcześniejszych wersjach?
7. Czym wcześniej jeździłeś? smile.gif
8. Jaki PB na Łodzi lub Poznaniu?

Pozdrawiam,
Karol smile.gif


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 02 May 2025 - 10:06
Post #229


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ale że Ty piszesz iż Toyota się psuje ? laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 02 May 2025 - 18:16
Post #230


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Hej Karol.

1. W zupełności wystarczą. Są świetne i względnie wygodne. W moim odczuciu. Była opcja przystosowana foteli do montażu pasów czteropunktowych. Później zniknęła z cennika. Temat do ogarnięcia ale trochę trzeba porzeźbic. R'ka ma czteropunkty w serii.
Mam 180 cm i w kasku mieszczę się swobodnie i jest sporo luzu.
2.W moim subiektywnym odczuciu zawias seryjny w S'ce jest genialny. Tzn pozwala na jazdę po drogach i daje radę na torze. Oczywiście nie jest to profesjonalny zawias z pełnym a nawet częsciowm zakresem regulacji. Dla mnie jest wystarczający.
Geometria u mnie jest w z zakresie seryjnej regulacji. Nic nie dokładałem ani nie wymieniałem. Wóz prowadzi się dobrze i przewidywalnie.
3. Rzecz zbędna nie znam nikogo kto by chciał lub coś zmieniał w dyfrze.
4.wydech, program. 330 KM, 400 Mam.
5. Nie do końca. Skrzynia jest 7 biegowa Gettrag, nie występuje w RS.
6. Tak był problem z grzaniem napędu. Ale dokładnie nie powiem ci kiedy to poprawiono. Starsze nie mają GPF.
7. Audi TTRS, Subaru Legacy Turbo, S14A
8.W Poznaniu nie byłem. W Łodzi zimą poniżej minuty.

5.



--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 02 May 2025 - 21:06
Post #231


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ja bym nie przykladal za bardzo uwagi do wzrostu bo ktos kto ma 1,90 moze miec tulow dlugosci sredniej osoby z 1,60 a mega dlugie nogi i wtedy nad glowa bedzie mial tyle samo miejsca co 1,60 a brak miejsca na nogi a ktos moze miec 1,60 i mega dlugi tulow i krotkie nozki i nad glowa bedzie miec tyle miejsca co sredni 1,90..
Co do tuninga to zdaje sie jest problem skrzyni biegow ze nie znosi wiecej jak 320Nm ale skoro ty masz 400 i nic sie nie dzieje to obiecujace. Da sie odcinke zrobic w tym silniku na 7500?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Fri, 02 May 2025 - 23:27
Post #232


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Wszystko brzmi dobrze smile.gif poza tym, że chyba jestem skazany na przedlifta. No i ta skrzynia mogła by pozwolić na więcej.

Chętnie bym się dowiedział kiedy weszły te poprawki chłodzenia, bo poliftowe mody mocy można pewnie nadrobić, ale nie mogę znaleźć żadnego forum… jest w ogóle jakieś polskie, albo grupa na FB? Czy tylko zagraniczne?


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 03 May 2025 - 08:22
Post #233


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Sa francuskie fora. Tam dzieje sie najwiecej


https://forum.alpinerenault.com/
Mnie a110 tez kreci ale ceny za uzywki ponad 250tys nie zacheca. Chyba ze masz jakies zrodelko do duzo tanszych uzywek. Jakby chodzily za 150tys za 5 letnie to bylyby swietnymi propozycjami


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Sat, 03 May 2025 - 08:37
Post #234


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Za 220-240 Ske po lifcie biorę od razu. Ceny nowych są faktycznie dość niedorzeczne, ale samochód nawet przy Porsche jest wyjątkowy smile.gif


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Sat, 03 May 2025 - 09:27
Post #235


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





CYTAT(kontrolm @ Fri, 02 May 2025 - 10:06) *
ale że Ty piszesz iż Toyota się psuje ? laugh.gif


akurat toyota Karola się nie psuła - popsucie wymagało wydania worka pieniędzy i odpowiednich decyzji właściciela... ale chyba już powinno być naprawione wszystko?
polecam temacik od strony 4tej http://www.racingforum.pl/index.php?showto...55260&st=60 Karolowi już nic nie da ale może następni się zastanowią


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KarolMR2
post Sat, 03 May 2025 - 11:24
Post #236


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 December 2021





Wojtek, daj już spokój z tym udowadnianiem przy każdej okazji, że 2zz to nie był dobry wybór smile.gif to nie ten wątek wink.gif


--------------------
Toyota MR2 ZW30

1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82
2ZZ: Tor Łódź 1.00.11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 03 May 2025 - 16:44
Post #237


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Za kilka lat Alpine A110 będzie popularnym upalaczem na wszelakich torach w kraju. Sami zobaczycie.
Szkoda że to auto wypada z oferty. Będzie coraz trudniej o tego typu samochód na rynku.
Teraz to jeszcze egzotyka jest.

quote name='piwo' date='Fri, 02 May 2025 - 21:06' post='1404319']
Da sie odcinke zrobic w tym silniku na 7500?
[/quote]

Nie sądzę. A na pewno nie bez ryzyka awarii.
400 Nm to bardzo dużo dla tak lekkiego auta


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 03 May 2025 - 17:24
Post #238


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ja mam u siebie ponad 400nm na 930kg auto i nie powied,ialbym ze to dyzo. Silnik z tylu pozwala na znacznie wiecej. Spokojnie 600nm przeniesie naped na tyl z silnikiem z tylu. Mocy zawsze brakuje. Zwlaszcza na wyzszych biegach jak 4 i 5 czyli poznan silesia.
A co moze ulec awarii przy tak niskich obrotach 7500? Turbina? Przeciez nie mowimy o hondowskuch 9000rpm. 7500 to chyba kazdy silnik znosi...


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 03 May 2025 - 18:11
Post #239


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





piwo... tyłko że my mamy nieco inny pogląd na temat awaryjności i ilości przebytych kilometrów torowych.
Ja nie biorę pod uwagę samochodu który większość swojego bytu spędza w serwisie. W okresie niecałych dwóch lat posiadania Alpinie zrobiłem ok 15 imprez na pełnym bucie wiele okrążeń beż żadnej awarii. I chcę żeby tak pozostało.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 03 May 2025 - 18:25
Post #240


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No tak wink.gif


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Stron V  « < 10 11 12 13 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 20:25