![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Pytanie mam do piwo i Damiana. Macie RWD z lekkim przodem. Jaką techniką pokonujecie ciasne zakręty. Pytam bo u mnie zauważam że opóźnienie hamowania aż do wejścia w apex poprawia sytuację. Prawdopodobnie zwiększam docisk przednich kół co owocuje lepszą ich przyczepnością. macie podobne odczucia i wnioski w swoich samochodach? Oczywizm. Koniec prostej maks hamowanie a tuz przed zakretem coraz wieksze odpuszczanie hebla na rzecz coraz bardziej poglebianego skretu kierownica. W kazdym prawie aucie z silnikiem z tylu trzeba tak jechac by miec dobry czas. Mala roznica jest tylko w kwestii tego kiedy wchodzimy na gaz. Czy tuz za apexem czy moze jednak troche bardziej skrecamy za apexem i dopiero wtedy wchodzimy na gaz bardziej wyprostowani. Ale ogolnie to sa male pierdolki. Na pewno ci co operuja lewa noga na hamulcu moga dodac gazu na wyjsciu troche wczesniej. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Dużo zależy od charakterystyki zakrętu, ale z reguły nie opóźniam hamowania aż do apexu. W przypadku mojego auta, traci ono wtedy swoją neutralność, co łatwo skończyć snap oversteerem. Staram się być wyhamowany już przed zakrętem i możliwie jak najszybciej wchodzić na gaz. I tam jeszcze masz właśnie czas do urwania. Mid shipy ryją przodem na gazie, trzeba hamować najpóźniej jak się da właśnie do apexu, i płynnie przejść z hamulca na gaz, żeby dalej utrzymać złamane auto w nadsterowności. U ciebie widać że wchodzisz wcześnie na gaz i walczysz z płużeniem. Najgorsze jest to przejście z hamulca na gaz, żeby nie utracić nadsterowności, ja to robię tak że dodaje gazu zanim zacznę odpuszczać hamulec, dodaniem gazu łamię auto do lekkiej nadsterowności i płynnie odpuszczam hamulec, wtedy pozbywasz się płużenia przodu. |
|
|
![]()
Post
#203
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Trzeba więcej używać lewej nogi. Takie mam zadanie na ten sezon. Do tej pory większość hamowań miałem prawą nogą. Jest jeszcze dużo do ugrania.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
I tam jeszcze masz właśnie czas do urwania. Mid shipy ryją przodem na gazie, trzeba hamować najpóźniej jak się da właśnie do apexu, i płynnie przejść z hamulca na gaz, żeby dalej utrzymać złamane auto w nadsterowności. U ciebie widać że wchodzisz wcześnie na gaz i walczysz z płużeniem. Najgorsze jest to przejście z hamulca na gaz, żeby nie utracić nadsterowności, ja to robię tak że dodaje gazu zanim zacznę odpuszczać hamulec, dodaniem gazu łamię auto do lekkiej nadsterowności i płynnie odpuszczam hamulec, wtedy pozbywasz się płużenia przodu. Jest jeszcze co poprawiać, zarówno w aucie jak i moich umięjętnościach. Tak jak Tommo niżej pisze, czas się podszkolić w hamowaniu lewą nogą. -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#205
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
będzie wesoło w niedzielę. +1 i deszcz ze śniegiem. I jak tu RWD zrobić dobry wynik?
![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
będzie wesoło w niedzielę. +1 i deszcz ze śniegiem. I jak tu RWD zrobić dobry wynik? ![]() nie wiem czy pamiętasz ale na pierwszym superoesie Łódź w tym roku były podobne warunki i w klasie do 2000 najszybszy i to bardzo szybki wogóle był młody chłopak w E36 ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#207
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No wiem że się da tylko jak to zrobić?
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#208
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
No wiem że się da tylko jak to zrobić? to są już te wartości niemierzalne ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#209
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Ja liczę na to, że te prognozy się jednak nie sprawdzą. Moze być zimno, byle sucho było
A swoją drogą, trzeba sie chyba w końcu zaopatrzyć w komplet deszczy.. -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#210
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Ja liczę na to, że te prognozy się jednak nie sprawdzą. Moze być zimno, byle sucho było A swoją drogą, trzeba sie chyba w końcu zaopatrzyć w komplet deszczy.. dobry komplet supermiękkich deszczy na taką pogodę w okolicach zera robi niesamowitą robotę. A nie muszą być one drogie bo akurat tu świetnie sprawdza się RGC ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#211
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tommo, Lovwelas - byliście ? jakie były warunki realne ?
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#212
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Byliśmy. U mnie trzecie miejsce w klasie i trzecie w generalce. Damian pierwszy w swojej klasie.
Było sucho i przyczepnie. Zimno. Trasa szybka i miałem problemy z dogonieniem mocnych BMW. Inna rzecz, że moje Advany wyły już z prośbą o emeryturę ![]() Fajne zawody, super atmosfera, można się naprawdę wyjeździć, polecam gorąco. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#213
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Warunki świetne. Sucho przyczepnie i chłodno, co pozwalało mi iść ogniem całą 15 minutową sesje. Tak jak Tomek wyżej pisał, udało się wywalczyć pierwsze miejsce w klasie i ósme w generalce, z tego drugiego jestem szczególnie zadowolony, bo konkurencja nie była słaba.
-------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#214
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
O gratulacje dla Obu !
W tym zapału żeby się zebrać w takie zimno ![]() No tak się nastawiałem że będę na ten Puchar jeździł i d. wygrało lenistwo wstyd się przyznać.. a miejsca jeszcze widziałem wyjątkowo były . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#215
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Andrzej szykuj się na kolejną rundę
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#216
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ba!
![]() ![]() ![]() Ale abstrahując od Cup jastrzębia, a do opon wracając , to po paru przejażdżkach (co prawda na ulicy) jakoś skłaniam się do semislicków tak w ogóle, zwłaszcza poza optymalnymi gorącymi, wielookrążeniiowymi eventami. Kurde, to grzanie, nieprzewidywalność slicka mimo zalet poza trzymaniem jak w odpowiednich warunkach , cykle grzania czy innych zalet typu jego niższej wagi (np A052 185/60/13 vs slick 200/540/13 - czyli odpowiednik średnicy a szerszy - to ponad pól kilo na korzyść slicka ) . Zwłaszcza biorąć pod uwagę jednoprzejazdowe próby typu Classicauto takie porównanie znalazłem: https://grassrootsmotorsports.com/articles/...ire-categories/ W skrócie : - pełny slick (A005) pierwsze okrążenie : 1:38 , semi A052: 1:26 (!!!!) . Niby wiem że slick nic nie trzyma od startu zimnego ale aż tyle(!) , 2gie okrążenie odpowiednio: 1:26,7 i 1.26.0 ; 3cie 1:25,4 i 1,26,2 , 4te i 5te podobnie. Poza już samymi czasasmi - to przewidywalność jest ważna, a prawa i lewa opona jednak inaczej się grzeją na tym 1-2 pierwszych kółkach, nie mówiąc już o przód tył. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#217
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Semi zawsze będzie miało szersze okienko pracy. Ze slickiem pełnym to będzie loteria a w używkach to już jedna wielka niewiadoma. Jakąś alternatywą jest slick rajdowy ale też tylko nowy żeby mieć pełną wiedzę a nie przypadkowość.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#218
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
niemniej pełny slick na TA wyraźnie przebija nówki sztuki Extreme. I to używany.
Ostatnio na slicku Medium na Modlinie po południu zrobiło się kurwesko zimno i wietrznie, ale wystarczyło się trochę pokręcić po placu do rozgrzewki i potem chwila w kolejce żeby trzymał praktycznie od startu. Mimo że organoleptycznie był ledwie ciepły. A jak ktoś ma koce żeby porządnie rozgrzać no to już wogóle bajka. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#219
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tak, z kocami fakt auto od razu bardziej przewidywalne i pewne, tylko nic za darmo nie ma ( i o cenie nie mówię bo te chińskie to tanie stosunkowo) , ale zachodu z tym jest jednak sporo - podnieść wóz, pozakładać, pozdejmować, pochować, opuścić ... a i tak na Kielcach w Westfieldzie ciągle miałem wrażenie (1 przsejazdowe próby) że to nie to co przy wieloprzejazdowych któreśtam kółko w gorący dzień.
Tak czy siak właśnie sprawiam sobie kpl semi na 13tki (co ciekawe - najtaniej wychodzą A052 właśnie(!) - ok 480zł / szt 185 i 205 / 60 / 13) bo będę się starał w koncu objeździć kitkara z motocyklowym silnikiem i sporo tam nowych wrażeń itp to choć jedna zmienna miej - liczę na to (w sensie mniej zmienna przyczepność w zal od dogrzania). Raz nim byłem na starych toyor888 (bez r) ale tak delikatnie jeździłęm i krótko bo awaria, i fajne bylo to że od startu nie chce spinować ![]() A i może właśnie na 1-przejazdowe próby dla Westfielda to się okaże lepsze niż używki slicków a odpadnie to zakłdanie kocy. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#220
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Andrzej, w 13 to możesz łatwo kupić używane hankooki pełne slicki w mieszance c92. To będzie działać na krótkich próbach
![]() -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 00:16 |