Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Z kamerą wśród torów i moje starty w amatorskich cyklach
[Yossarian]
post Sun, 09 Jun 2024 - 23:20
Post #61


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Tak, ostatnio zaczęło się troche tych 15 pojawiać, głównie Hankook i Federal. Sam zas trochę eksperymentuję z oponami 17 calowymi bo tam łatwiej o większą szerokość plus średnice takie, że mi na Silesii nie odcinało auto w 2/3 prostej wink.gif. Tylko niestety jakoś strasznie dużo pełnych slicków 17 też nie ma. Wlaściwie tylko Hankooki się pojawiają w ODS. Z tym podwijaniem 13 to też różnie, akurat Michelin w ogóle się nie podwijał, Pirelli DMA zaś strasznie. Te DM zaś wydawały się być ok, takie coś pośredniego między DMA i Michelinem. Co potwierdzało moje ręczne uginanie ścianki - nie była aż tak sztywna jak w S412, ale zdecydowanie sztywniejsza od DMA.

DM to akurat oznaczenie mieszanki średniej. Tylko to trzeba pamiętać, ze ona jest średnia w lekkiej Formule 4. W ważącej prawie dwa razy tyle Hondzie już jest bardziej obciążona i zrobi się z niej coś bliższego miękkiej. Ale z tym przegrzewaniem to zależy od toru - Tor Białystok bardzo obciąża opony przez dlugie łuki i praktycznie brak możliwosci schłodzenia ich. Na obiektach z dłuższymi prostymi praktycznie nie ma takich problemów. Z resztą nawet na dość krętym Jastrzębiu latem nie miałem w ogóle kłopotu z przegrzewaniem opon.

Te felgi nie są z Mini, tylko z Twingo - 7 cali szerokości. Szukam jakichś szerszych pod 13 ale znaleźć coś odpowiednio pasującego to wyczyn. Jak już nawet się trafiły jakieś z Formuły zrobione na 4x100 to ET takie, ze mimo poszerzanych błotników by mi wychodziło koło za autem biggrin.gif. Braid Winrace ma dobre parametry, ale z drugiej strony ponoć ciężki jest. Takze rozglądam się po ebayu itd. i moze w końcu coś sie trafi.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 09 Jun 2024 - 23:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Mon, 10 Jun 2024 - 12:43
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



o szkoda że mnie nie było akurat na tym Pucharze to by się pogadało chwilę. Puchar faktycznie idzie w coraz wiecej kręcenia kierownicą ale mi to nie przeszkadza - nie wszystko musi wyglądać jak zawody na TP albo Silesii premiujące głównie moc i aero. Fajnie że jest właśnie wybór a nie tylko jeden słuszny tor i jedna słuszna formuła zawodów. A dobry kierowca powinien być uniwersalny i radzić sobie wszędzie czyż nie tak ?
Co do slicków DM to mi mega się podwijały - próbowałem najróżniejszych ciśnień ale to nic nie dawało - jechałem na napisach. One potrzebują extremalnej geometrii i to widać na czerwonej Hondzie forumowego kolegi niestety zapomniałem nazwy w każdym razie ma taki negatyw jakby w drifcie startował laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 10 Jun 2024 - 17:11
Post #63


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT([Yossarian] @ Sun, 09 Jun 2024 - 23:20) *

Tak, ostatnio zaczęło się troche tych 15 pojawiać, głównie Hankook i Federal. Sam zas trochę eksperymentuję z oponami 17 calowymi bo tam łatwiej o większą szerokość plus średnice takie, że mi na Silesii nie odcinało auto w 2/3 prostej ;). Tylko niestety jakoś strasznie dużo pełnych slicków 17 też nie ma. Wlaściwie tylko Hankooki się pojawiają w ODS. Z tym podwijaniem 13 to też różnie, akurat Michelin w ogóle się nie podwijał, Pirelli DMA zaś strasznie. Te DM zaś wydawały się być ok, takie coś pośredniego między DMA i Michelinem. Co potwierdzało moje ręczne uginanie ścianki - nie była aż tak sztywna jak w S412, ale zdecydowanie sztywniejsza od DMA.

DM to akurat oznaczenie mieszanki średniej. Tylko to trzeba pamiętać, ze ona jest średnia w lekkiej Formule 4. W ważącej prawie dwa razy tyle Hondzie już jest bardziej obciążona i zrobi się z niej coś bliższego miękkiej. Ale z tym przegrzewaniem to zależy od toru - Tor Białystok bardzo obciąża opony przez dlugie łuki i praktycznie brak możliwosci schłodzenia ich. Na obiektach z dłuższymi prostymi praktycznie nie ma takich problemów. Z resztą nawet na dość krętym Jastrzębiu latem nie miałem w ogóle kłopotu z przegrzewaniem opon.

Te felgi nie są z Mini, tylko z Twingo - 7 cali szerokości. Szukam jakichś szerszych pod 13 ale znaleźć coś odpowiednio pasującego to wyczyn. Jak już nawet się trafiły jakieś z Formuły zrobione na 4x100 to ET takie, ze mimo poszerzanych błotników by mi wychodziło koło za autem biggrin.gif. Braid Winrace ma dobre parametry, ale z drugiej strony ponoć ciężki jest. Takze rozglądam się po ebayu itd. i moze w końcu coś sie trafi.


tak tylko f4 generuje nie 1 g a 2 a moze 3 czyli jej mase trzeba mnozyc przez przeciazenie. i tyle dostaja obciazenia opony. a wiec raczej one sa duzo twardsze niz na honde. bo moze f4 wazy 450kg ale przy 2,5 ma to juz ponad tone. kolejna sprawa to opony na pewno nie sa robione na jedno okrazenie a na caly wyscig ile tam sie jezdzi? 15 okrazen 2 minutowych? takze medium f4 to nie jest miekka opona.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Tue, 11 Jun 2024 - 19:22
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Jako kontrargument powiem, że w F4 opony są odsłonięte i F4 jeżdżą na większych torach niż Modlin/Białystok/Pszczółki/Krzywa/Łódź.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Tue, 11 Jun 2024 - 23:44
Post #65


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





I wszyscy jeżdżą na tych samych w wyścigu i do opon jest regulowana reszta auta styl jazdy żeby mniej zużywać itp.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Tue, 25 Jun 2024 - 09:28
Post #66


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Zrobiłem drugie podejście do Pucharu Toru Modlin. Tym razem trasa była zdecydowanie fajniejsza, mniej kręta, a ja miałem działające wszystkie hamulce i brak wycieków smile.gif. Na początku jazda na deszczówce po mega śliskiej nawierzchni, a od drugiej próby już full slick Pirelli. Założyłem go mimo jeszcze miejscami wilgotnej nawierzchni, ale była to słuszna decyzja - udało się odjechać klasowej konkurencji, która została na mediach/deszczach smile.gif. Efekt na koniec zawodów: 1-wsze miejsce w klasie K3 i 16-ste w klasyfikacji generalnej smile.gif Playlista z onboardami jakby ktos chciał wszystko zobaczyć (w opisach filmów komentarze co się działo na danym odcinku): https://www.youtube.com/watch?v=muK43Y55cpg...71e&index=1

A tu wrzucam przejazd PS3 który jechało mi się najlepiej:



--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 26 Jun 2024 - 07:25
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



często jedynkę wrzucasz dobrze widzę ? Jakie masz przełożenie główne i pierwszego biegu ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 26 Jun 2024 - 09:35
Post #68


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Tak, wrzucam jedynkę bo jest relatywnie długa i na kłówce nie ma problemów by ją wrzucić sprawnie na dohamowaniu smile.gif I jest to bardzo przydatne biorąc pod uwagę wąski zakres optymalnych obrotów w B16

główne 5.0, biegi takie:

1 2.83
2 2.2
3 1.76
4 1.4
5 1.08


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 26 Jun 2024 - 10:40
Post #69


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Popracuj jeszcze nad techniką operowania kierownicą. Masz spore przełożenie co na pewno nie ułatwia w ciasnych zakrętach i nawrotach. Ja zgodnie z nauką Hołka przed zakrętem staram się nachwytywać obręcz wyżej jedną ręką żeby w zakręcie mieć więcej swobody w ruchu.

https://youtu.be/Pf4z0V22Keg?si=cv0nZ97q5pNo0CR1


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 26 Jun 2024 - 11:17
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Magiel na szczęście wkrótce będzie wymieniony na taki z krótszym przełożeniem, od Integry DC2 smile.gif Ale fakt, popróbuję też z tym łapaniem kierownicy wyżej, dzięki za sugestię smile.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Wed, 26 Jun 2024 - 16:31
Post #71


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





A ja właśnie chciałem cię pochwalić za prace na kierownicy biggrin.gif Tommo tam gdzie ty nawracasz to masz 3/4 obrotu kierownicy, Yossarin ma wtedy 1 i 1/4 albo wiecej, i jak ten tor jest kręty w porównaniu do tego jastrzębia. W 1:20 widać fajnie ile jest wachlowania, i za chwile kawałek dalej w 1:32 zajebiście poskładał się w ten szykano nawrót, widać panowanie nad samochodem. Obejrzyj sobie Tommo ten on board, ale nie patrz na prace rąk, tylko na sam input kierownicy, widać że jest tam praktycznie tyle ruchów ile potrzeba, jak na taki tor i taką specyfikacje samochodu kierownica pracuje naprawdę płynnie, a skoro ma taką technikę i działa to po co go uszczęśliwiać na silę ?

Yossarin, trenujesz na symulatorach czy skill wyjeżdżony z reala ? trzeba trochu godzin praktyki żeby tak latać, pozdro biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 26 Jun 2024 - 16:55
Post #72


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





To samo miałem napisać, te hondowskie kierownice opanować to musi być sztuka ! smile.gif
Jastrząb jest niemal bez-skrętny patrząc na ten modlin. Ba przy kartingowj częsci Kielc tak samo, "fajnie" to się czuje na rękach jak wspomagania nie ma.
Ja lubię bez odrywania rąk jeździć na ile się da, ale w Hondzie to chyba niemożliwe, a i na krótkich przelożeniach przy takiej próbie jak na filmie też.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 26 Jun 2024 - 20:02
Post #73


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Oj tam, ja zawsze chętnie zawsze przyjmę sugestie odnośnie jazdy - a nuż się uda dzieki temu stać szybszym smile.gif

Stare hondowskie układy kierownicze to jest niestety największa wada tych aut. Ale nadal lepsze to niż patomagiel w Astrze F, którą jeździłem wcześniej wink.gif. Zaś w 1:32 na tej szykanie to trochę za agresywnie wyszło i miałem obawę, ze wygrodzenie trafie, ale na szczęście udało się opanować auto smile.gif Na PS2 wyszło spokojniej i bardziej poparwnie

CYTAT(The Driver @ Wed, 26 Jun 2024 - 16:31) *
Yossarin, trenujesz na symulatorach czy skill wyjeżdżony z reala ? trzeba trochu godzin praktyki żeby tak latać, pozdro biggrin.gif


To i to: prawie codziennie godzinkę jeżdżę na kompie. Nie mam jakiegoś highendowego sprzętu, ot zwykłe G27 na biurku. I tak sobie śmigam od lat. Ostatnio najczęściej w Assetto Corsa Competizione plus czasem zwykłe Assetto Corsa - do tej gry mam zrobione EG w miarę zbliżone do realnego plus są dostępne polskie tory wiec przed imprezą na danym obiekcie staram się coś potrenować smile.gif. No i jeżdżenie od 2012 w rozmaitych imprezach (KJS, SKJS, TA) - to dało więcej niż jakikolwiek symulator. Ale nadal: jeszcze dużo do poprawy, moze kiedys się w końcu nauczę szybciej jeździć wink.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 27 Jun 2024 - 13:45
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(The Driver @ Wed, 26 Jun 2024 - 16:31) *
A ja właśnie chciałem cię pochwalić za prace na kierownicy biggrin.gif Tommo tam gdzie ty nawracasz to masz 3/4 obrotu kierownicy, Yossarin ma wtedy 1 i 1/4 albo wiecej, i jak ten tor jest kręty w porównaniu do tego jastrzębia. W 1:20 widać fajnie ile jest wachlowania, i za chwile kawałek dalej w 1:32 zajebiście poskładał się w ten szykano nawrót, widać panowanie nad samochodem. Obejrzyj sobie Tommo ten on board, ale nie patrz na prace rąk, tylko na sam input kierownicy, widać że jest tam praktycznie tyle ruchów ile potrzeba, jak na taki tor i taką specyfikacje samochodu kierownica pracuje naprawdę płynnie, a skoro ma taką technikę i działa to po co go uszczęśliwiać na silę ?


Nie zamierzam nikogo uszczęśliwiać na siłę. To po pierwsze. Po drugie to była moja sugestia na problem z długim maglem i walka z kierownicą na krętych odcinkach. prosty w sumie zabieg poprawia komfort i panowanie nad kierą bo nie musisz tyle waholwać rękoma. Tyle i aż tyle. To nie jest błąd jak tego nie stosujesz. Natomiast uważam, że warto I dlatego o tym wspomniałem. A onboard miał na celu pokazanie techniki a nie porównywanie torów...panowie.

CYTAT([Yossarian] @ Wed, 26 Jun 2024 - 11:17) *

Magiel na szczęście wkrótce będzie wymieniony na taki z krótszym przełożeniem, od Integry DC2 smile.gif


Koniecznie to zrób i będziesz miał dużo więcej przyjemności z zakrętów.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Mon, 01 Jul 2024 - 14:16
Post #75


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Trochę ujęć z zewnątrz smile.gif



--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 01 Jul 2024 - 15:33
Post #76


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



nie wiem czy pytałem ale jakie masz kąty z przodu ? generalnie wydaje się dosyć miękki - nie przeszkadza Ci to ?
Staba z przodu masz ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Mon, 01 Jul 2024 - 22:09
Post #77


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Kąty: -2,5 stopnia przód, -1,5 tył. Przód rozbieżnie na 0,1, tył na zero. Jak pojadę na zbieżność po wymianie magla ti zamierzam zwiększyć negatywy do -3 przód i -2 tył. Stabilizator z przodu jest, z tyłu brak. A że miękko - owszem, jak jeszcze KJSy jeździłem to te KW V3 z progresywnymi, miękkimi sprężynami było zaletą, na tor jednak wolałbym, żeby było sztywniej. Tak czy siak, jest to mega uniwersalne zawieszenie. I trwałe. Ale docelowo chcę coś sztywniejszego. Kusi BC Racing, choć rozważam też czy nie szarpnąć się na coś wyższej klasy


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 01 Jul 2024 - 22:38
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ale "miękkość" to chyba dobrze przecież?
Ja jak coś zmiekczalem w stabach amortyzatorach to tylko na dobre wychodziło.
Twardo to robi się nerwowo korekty kontry odpuszczanie itd.
Tak naprawdę co złego przechyły robią w aucie bez aero wymagającego równej od asfaltu odległości podłogi ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Mon, 01 Jul 2024 - 23:07
Post #79


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Na takim Modlinie miękkie zawieszenie jakoś mocno nie przeszkadza, ale już na Ułęży zdarza się, że jadę praktycznie na ogranicznikach. O SilesiaRing nie wspominając. A wtedy każda nierówność to podskakiwanie i utrata przyczepności.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 01 Jul 2024 - 23:35
Post #80


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Tył Ci składa się całkiem. Albo mu dodaj skoku do dobicia, albo stab na tył, albo twardsza sprężyna, albo licz na szczęście smile.gif


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:21