![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To moze inaczej. Dlaczego w samolotach plexi a nie pw? Przypadek? Oszczednosc? Czy ma jednak plexi cechy, ktore sprawiają ze jest uzywana w samolotach a nie pw?
Albo co jest nie tak z pw ze w samolotach jest plexi? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Poliwęglan się degraduje pod wpływem UV, w samolocie trudno co sezon dwa zmieniać szybki.
W kaskach jednak szybki są poliwęglanowe nie z plexi. Natomiast patent z mocowaniem plastikowymi wkrętami czy śrubkami fajny, czemu tak niepopularny. Dodatkowo pozbawia pęknięć wkoło otoworów zawsze gdy nitowane są czy skręcone. Faktycznie taka szyba poliwęglanowa nie do ruszenia jest w razie czego. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
To moze inaczej. Dlaczego w samolotach plexi a nie pw? Przypadek? Oszczednosc? Czy ma jednak plexi cechy, ktore sprawiają ze jest uzywana w samolotach a nie pw? Albo co jest nie tak z pw ze w samolotach jest plexi? Proponuję spytać na jakimś forum aeronautów. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Poliwęglan się degraduje pod wpływem UV, w samolocie trudno co sezon dwa zmieniać szybki. W kaskach jednak szybki są poliwęglanowe nie z plexi. Natomiast patent z mocowaniem plastikowymi wkrętami czy śrubkami fajny, czemu tak niepopularny. Dodatkowo pozbawia pęknięć wkoło otoworów zawsze gdy nitowane są czy skręcone. Faktycznie taka szyba poliwęglanowa nie do ruszenia jest w razie czego. Poliwęglan na szyby samochodowe jest zabezpieczony przed promieniowaniem UV. Warto dołożyć parę złotych i kupić odporny na zarysowania bo ten zwykły rysuje się od patrzenia i po sezonie wygląda tragicznie. Co do grubości, nie może być zbyt gruby bo przy wypadku łamie się na duże kawałki i jest to niebezpieczne. Był o tym odcinek Radzia po wypadku z Maneyem. https://www.youtube.com/watch?v=vwcBe1vkLgQ 8mm na szybę przednią, (jak ktoś wcześniej radził) to taki odpowiedni wymiar do dekapitacji. ![]() 3mm szyba przednia wykonana z z płaskiego arkusza wytrzymuje przy prędkości 220km/h, (nie testowane przy wyższych prędkościach) ale ugina się mocno do środka więc przydałby się stelaż przez środek. Nie wiem, jak w przypadku poliwęglanu formowanego na wzór oryginalnej szyby. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 13:07 |