Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Szyby poliwęglan
MadeInPoland
post Wed, 25 Jan 2023 - 09:38
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





To moze inaczej. Dlaczego w samolotach plexi a nie pw? Przypadek? Oszczednosc? Czy ma jednak plexi cechy, ktore sprawiają ze jest uzywana w samolotach a nie pw?
Albo co jest nie tak z pw ze w samolotach jest plexi?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Jan 2023 - 09:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 25 Jan 2023 - 11:15
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Poliwęglan się degraduje pod wpływem UV, w samolocie trudno co sezon dwa zmieniać szybki.

W kaskach jednak szybki są poliwęglanowe nie z plexi.

Natomiast patent z mocowaniem plastikowymi wkrętami czy śrubkami fajny, czemu tak niepopularny. Dodatkowo pozbawia pęknięć wkoło otoworów zawsze gdy nitowane są czy skręcone. Faktycznie taka szyba poliwęglanowa nie do ruszenia jest w razie czego.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 25 Jan 2023 - 11:21
Post #23


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 25 Jan 2023 - 09:38) *
To moze inaczej. Dlaczego w samolotach plexi a nie pw? Przypadek? Oszczednosc? Czy ma jednak plexi cechy, ktore sprawiają ze jest uzywana w samolotach a nie pw?
Albo co jest nie tak z pw ze w samolotach jest plexi?


Proponuję spytać na jakimś forum aeronautów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Wed, 25 Jan 2023 - 12:05
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





CYTAT(Andrzejsr @ Wed, 25 Jan 2023 - 11:15) *
Poliwęglan się degraduje pod wpływem UV, w samolocie trudno co sezon dwa zmieniać szybki.

W kaskach jednak szybki są poliwęglanowe nie z plexi.

Natomiast patent z mocowaniem plastikowymi wkrętami czy śrubkami fajny, czemu tak niepopularny. Dodatkowo pozbawia pęknięć wkoło otoworów zawsze gdy nitowane są czy skręcone. Faktycznie taka szyba poliwęglanowa nie do ruszenia jest w razie czego.


Poliwęglan na szyby samochodowe jest zabezpieczony przed promieniowaniem UV.
Warto dołożyć parę złotych i kupić odporny na zarysowania bo ten zwykły rysuje się od patrzenia i po sezonie wygląda tragicznie.
Co do grubości, nie może być zbyt gruby bo przy wypadku łamie się na duże kawałki i jest to niebezpieczne.
Był o tym odcinek Radzia po wypadku z Maneyem.
https://www.youtube.com/watch?v=vwcBe1vkLgQ

8mm na szybę przednią, (jak ktoś wcześniej radził) to taki odpowiedni wymiar do dekapitacji. smile.gif
3mm szyba przednia wykonana z z płaskiego arkusza wytrzymuje przy prędkości 220km/h, (nie testowane przy wyższych prędkościach) ale ugina się mocno do środka więc przydałby się stelaż przez środek.
Nie wiem, jak w przypadku poliwęglanu formowanego na wzór oryginalnej szyby.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 13:07