![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Cześć!
Mam problem z (a jakże!) wspaniałym silnikiem TFSI o oznaczeniu CCZB 2010r. Objawy: z rana po odpaleniu na zimno przez dosłownie kilkanaście sekund poszarpuje w zakresie obrotów 1-2.5k na 1. biegu. Po wyjechaniu z garażu podziemnego na zewnątrz problem sie zmniejsza. Podczas jazdy z pełnym gazem przyspiesza płynnie, jednak jeśli dodam gazu mniej, w okolicach ok 2-3 tys obrotów jest mały lag/szarpnięcie i dopiero dalej jedzie. Dodatkowo kilka dni temu robiłem pomiar 100-200km/h i wyszła w zasadzie seria czyli ok 20 sekund, a auto ma program na 252KM i 400Nm (na seryjnym sofcie tak samo, sprawdzaliśmy). Wymienione części: świece, cewki, odma, sprawdzony rozrząd. Błędy: P2188, czyli zbyt bogata mieszanka na postoju. W oleju faktycznie lekko czuć benzynę. Przy wymianie świec wszystkie 4 wyglądały ok, ale na wszelki wypadek wpadł nowy komplet. Logi (patrzie na ostatnie logi każdego kanału, dopisuje mi do starych ![]() P2279, czyli nieszczelność w układzie dolotowym. Faktycznie ten błąd był, ale po skasowaniu od 3 tys km się nie pojawia. Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_Q00i37.html Grupy 002, 032: http://vaglogi.pl/log-032_002_1RxnuGT.html Grupa 115: http://vaglogi.pl/log-115_9OFDws8.html Grupy 140, 141, 230: http://vaglogi.pl/log-140_141_230_Y6418ZR.html Grupy 004, 141: http://vaglogi.pl/log-141_004_LmYxtMV.html Grupy 002, 006, 032: http://vaglogi.pl/log-002_006_032_jdkmp.html Grupa 115: http://vaglogi.pl/log-115_88s8c.html Grupy 002, 115: http://vaglogi.pl/log-115_002_h5OqX.html Szukam punktu zaczepienia i potwierdzenia, że winna jest np. HPFP, żeby nie zmieniać w ciemno. I czy to ona może powodować spadek mocy? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
1) Zrób porządny test szczelności dolotu ciśnieniowo kompresorem.
2) Sprawdź DV lub zregeneruj turbo (nie trzyma Ci doładowania nawet środkiem, kaszanka). 3) Źle rozumiesz, 32 kanał pierwsze okienko to jałowe obroty (nieszczelny kolektor ssący powoduje tam mocne plusy), a 32 kanał drugie okienko to spokojna jazda (nieszczelność na odcinku turbo-->ic-->przepustnica powoduje mocne minusy i właśnie u Ciebie tak jest). 4) Przepływka ori Bosch sprawna i kostka bez pinów luźnych/zaśniedziałych? 5) Zrób porządne logi, a nie miliard sztuk takich, gdzie pomieszana jest seria i mod, a kluczowych kanałów brakuje (nie ma 003 dynamicznego, nie ma 020 dynamicznego, nie ma porządnego statycznego): - przełączyć na benzynę z lpg jeśli jest instalacja gazowa, - zrobić dynamicznego loga 001+020+031 3 bieg 1500-7000rpm, - zrobić dynamicznego loga 001+020+031 5 bieg 1500-3500rpm, - zrobić dynamicznego loga 003+115+118 3 bieg 1500-7000rpm, - zrobić dynamicznego loga 003+115+118 5 bieg 1500-3500rpm, - zrobić dynamicznego loga 002+230+231 3 bieg 1500-7000rpm, - zrobić dynamicznego loga 002+230+231 5 bieg 1500-3500rpm, - zrobić loga statycznego 001+032+091 (kilka sekund na jałowych rpm z wyłączonymi wszystkimi elektrycznymi duperelami typu światła, nawiew, klima, itd.). -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
OK, zrobię. LPG nie ma. Przepływka ori Boscha, czysta, styki jak nowe.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Dodałem nowe logi:
Pierwsze są na 3. biegu, drugie na 5. Nie udało się idealnie, w jednym źle się zapisało. Ale mam nadzieję, że więcej widać. Przy spokojnym dodawaniu gazu w okolicy 3k rpm poszarpuje. Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_pTd07or.html Grupy 002, 230, 231: http://vaglogi.pl/log-002_230_231_8e517.html Grupy 003, 115, 118: http://vaglogi.pl/log-003_115_118_9gTnZM.html Grupy 001, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-001_020_031_j4rBWf.html Grupy 001, 032, 091: http://vaglogi.pl/log-001_032_091_iT2ZF7.html |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Wszystko wskazuje na dziurę w dolocie a odcinku turbo-->intercooler-->przepustnica, ponieważ:
- masz stosunkowo wysoki odczyt przepływki na ten boost (co za tym idzie nie cofa zapłonów, bo ecu widzi większe obciążenie, niż w rzeczywistości i zadaje pizdowaty zapłon), - masz przelany silnik co pokazuje drugie okienko 32 kanału, - nie trzyma Ci boostu wóz. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
OK, jutro lub w piątek zrobię test szczelności pod ciśnieniem i dymem. Dam znać. Dzięki
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Dziś przejrzałem auto. Jak na złość popsuł się kompresor, więc pozostał test dymu, który nie wykazał nieszczelności. Zmieniłem na wszelki wypadek DV na nową z końcówką D. Odczyty takie same. Zastanam się czy jakimś cudem to może być problem np. ze świecami lub przepływką? Postaram się ogarnąc kompresor lub znaleźć warsztat w Warszawie który to zrobi (póki co odmawiają, jak nie ma błędu to nie robią). Jak auto było seryjne to boost osiągało: http://vaglogi.pl/log-020_115_8pz4yN.html
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Szukaj dalej dziury w dolocie na odcinku, o którym napisałem.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 11 October 2020 ![]() |
Ten test dymu "dopchnij" sprężonym powietrzem...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Sprawdzono dziś szczelność dolotu pod ciśnieniem. Padł pomysł stopionego katalizatora?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jak to sprawdzono? Ile nadmuchano? Gdzie go zaślepiono? Od stopionego kata auto nie miałoby góry obrotów i cofało zapłony, a Ty masz za bogatą mieszankę, nie trzymający boost i brak cofek co nadal sugeruje nieszczelność...
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Próbuje się dowiedzieć. Udało mi się w międzyczasie zrobić zdjęcie węża przy turbinie. Skoro jest tam zapocenie to i ciśnienie by uciekło?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/1d4a177d4b2c08ba Edit: dostałem film i na filmie jest układ nabity 1 bar i trzyma ciśnienie. Zaślepiona jest rura nad turbo i rurka od manometru wetkniętą tam gdzie wpina się węże od odmy w kolektorze. Na postoju zadane doładowanie pokazuje ok 300mbar. Czy tam ma być? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Każde zapocenie na ciśnieniowym wężu to niestety nieszczelność.
1bar to za mało, nabij 1,5-2,0bar. Bierz pod uwagę, że doładowanie to pulsacje, a silnik rusza się w komorze i do tego zmienia się temperatura. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Zamówiłem nowy wąż z uszczelkami, zobaczymy czy coś to zmieni. Nagrali mi film z pomiaru ciśnienia, syczy nieszczelny pistolet kompresora...https://www.youtube.com/shorts/rvc7ztE73ck
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Wąż zmieniony, przejrzałem wszystkie przewody dolotu, intercoolera, opaski, węże do domy, wszystko szczelne. Co ciekawe po zmianie węża zaczęło ślizgać się sprzęgło. W poniedziałek wlatuje nowy komplet. Rozmawiałem z tunerem, te korekty są wynikiem programu. Doładowanie dla gti stage 1 w APR jest podobne do tego co u mnie, więc zakładam, że "tak ma być". Po zmianie sprzęgła zrobię nowe logi.
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Pozostaje Ci zmienić przepływomierz jeśli dolot trzyma obecnie 2 bary i nigdzie nie ucieka (testowane od turbo przez intercooler po samą głowicę), może on zawyża.
Masz długoterminową korektę paliwa multiplikatywną -12% to nie jest normalne i tak się aut nie stroi. Te silnik z reguły mają tą korektę na plus, dobry soft może to przybliżyć do zera trochę, tyle w temacie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Przed strojeniem przepływomierz pokazywał maks 191g/s więc całkiem sporo
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Powinien być to dla Ciebie i tunera znak.
![]() Wszyscy na forach biją konia kto ma więcej g/s, a połowa z tych, co wygrywa to ma dziurawe doloty, niesprawny maf lub nieoryginalny lub brak dobrego styku na kostce maf (co zawyża najczęściej odczyt). Może jednak nabij 2 bary u kogoś w dolot, kto wie jak odpiąć evap i odmy w 2.0tfsi i zrobić poprawnie test szczelności dolotu, a jego pistolet/kompresor nie ma syczenia już przy 0,5bar. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 01 July 2024 ![]() |
Witam, odświeżę trochę temat, mam podobne objawy poszarpywanie przy gwałtownym przyspieszaniu, wymienione rozrząd , świece , cewki, odma i zero poprawy i błędów, udało sie rozwiązać problem ?? co było przyczyna??
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
W sumie mam wrażenie, że auto się "naprawiło samo", bo dawno nie zwracałem na to uwagi. Od kilku tys km błędów brak. Dalej przez kilkanaście sekund lekko poszarpuje, ale zanim wyjadę z posesji jest ok.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:32 |