![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
dodajmy do tego jeszcze to, że odbiorcy prywatnemu obniżka VAT na paliwa daje oszczędność zwykle paręnaście parędziesiąt złotych w miesiącu a przedsiębiorcom (zwłaszcza firmom transportowym) dodatkowe podatki
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
czyli strajk trzeba by zorganizować
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
To cena za baryłkę ropy, faktyczna cena benzyny na stacji to koszty transportu (który obecnie jest znacznie utrudniony), inflacja i wiele innych czynników. Orlen nie ma tu nic do rzeczy, jakoś ceny za granicą równie szybko podskoczyły i równie ociężale opadają ![]() Trochę zmanipulowane, bo są gorsze kraje ale nie mogę znaleźć tego wykresu teraz. Mimo wszystko obrazek przekaz daje ten sam. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Trochę zmanipulowane, bo są gorsze kraje ale nie mogę znaleźć tego wykresu teraz. Mimo wszystko obrazek przekaz daje ten sam. Ja żadnego przekazu nie dostrzegam z tego obrazka. Możesz sprostować? Tu masz wykres cen w całej europie jeśli szukasz: https://www.tolls.eu/fuel-prices -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Piszesz, że ceny za granicą równie szybko podskoczyły, to jest jak najbardziej prawda. Pomijasz mały szczegół - za granicą podskoczyły znacznie mniej.
Strona, którą zalinkowałeś podaje dane sprowadzone do EUR, więc w przypadku Polski byłaby wiarygodna gdyby kurs EUR/PLN się nie zmieniał - a zmienił się znacznie. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
gdyby kurs EUR/PLN się nie zmieniał - a zmienił się znacznie. Teraz porównaj do tabelki którą podrzuciłeś ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
To jak to jest, paliwo w Polsce (detal, cena na stacji), podrożało tak samo jak zagranicą, czy bardziej?
![]() Bo że na całym w świecie podrożało identycznie to chyba wiemy. Czechy dostały mniej więcej takie samo uderzenie (inflacja 10+%, kurs korony do EUR) jak Polska, dlaczego ceny w detalu wzrosły mniej? |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
14 luty
Pb95 Czechy 1.51 EUR Polska 1.17 eur Kurs PLN/EUR 4.56 CZK/EUR 24.42 11.04.2022 Czechy 1.75 +15.8% Polska 1.38 +17.9% Kurs PLN/EUR 4.66 +2.1% CZK/EUR 24.44 +0.08% Według kursów z 14.02 to paliwo powinno 11.04 kosztować Czechy 1.75 / 1.0008 = 1.748eur +15.8% Polska 1.38 / 1.021 = 1.351eur +15.5% Jak widać różnica znikoma -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
to teraz dolicz pełny VAT
![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
To są ceny brutto. Na wykresie masz nawet spadek w momencie obniżenia VAT. Więc wciąż ceny paliw w Czechach wzrosły bardziej niż w Polsce między 14 lutego a 11 kwietnia jeżeli pominąć spadek wartości walut w analogicznym okresie. Nieznacznie ale bardziej. Jak przyjąć jakaś tezę za pewnik zawsze można manipulować danymi tak by ją potwierdzić
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
No właśnie nie rozumiesz chyba tego, że podane na wykresie są ceny brutto. Dolicz VAT, który wewnętrznie "obniżył" nam rząd, a prawda wyjdzie jak na dłoni. Słowo obniżył celowo w cudzysłowie bo zabiorą to nam z nawiązką.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Po co mam go dodawać skoro w całym okresie był obniżony. Mowa o wzroście cen w danym okresie, dodanie VAT 14 lutego i 11 kwietnia zmieni tyle co nic
Matematyka z podstawówki Cena z lutego X, różnica VAT V i cena z kwietnia Y Y*V / X*V V się skraca zostaje Y/V -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
jak już to zostaje Y/X (a to przecież z podstawówki
![]() To co przedmówcy - w PL ceny podskoczyły znaczniej, jak policzysz dobrze tą matematyką z podstawówki to sam zobaczysz jak to wygląda ![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
jak już to zostaje Y/V (a to przecież z podstawówki ![]() To co przedmówcy - w PL ceny podskoczyły znaczniej, jak policzysz dobrze tą matematyką z podstawówki to sam zobaczysz jak to wygląda ![]() Wciąż jesteś w błędzie ![]() Cena paliw w EUR 12.4.21 PL 1.17 EUR CZ 1.21 EUR 11.04.22 PL (1.38 / 1.08) * 1.23 = 1.57 (wartość przeliczona na "pełny" VAT) CZ 1.75 Zmiana ceny w EUR PL 1.57 / 1.17 * 100% = 134.19% CZ 1.75 / 1.21 * 100% = 144.63% Kursy walut 12.4.21 PLN/EUR 4,5330 CZK/EUR 26.031 11.04.22 PLN/EUR 4,6451 CZK/EUR 24.429 Zmiana kursu PLN 4,6451 / 4,5330 * 100% = 102.47% CZK 24.429 / 26.031 * 100% = 93.85% Zmiany cen paliw po zniwelowaniu wahań kursu walut 134.19% / 102.47% = 130.96% 144.63% / 93.85% = 154.11% Analogicznie gdyby wartość VAT pozostała na poziomie 23% ceny paliw w PL wzrosły niemal 2x mniej niż ceny w Czechach Nawet jakby zmienić to na wartość netto to wynik końcowy będzie dokładnie taki sam bo zwyczajnie VAT skróci się już na 1szym dzieleniu -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Ja zrobiłem literówkę, poprawiłem na Y/X.
Chciałem Ci tylko zaznaczyć, że nie możemy spadku na wykresie cen w PL powiedzieć, że u nas była obniżka bo przy cenie netto to nie działa. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Ale wciąż wynik będzie taki sam, podstaw sobie wartości netto i policz;)
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Dobrze, jeżeli Twoja analiza jest skrupulatna to rozumiem - chodzi mi tylko o to, że spadek ceny paliwa w PL na wykresie, gdzie Polska "zdjęła" VAT nie powinna mieć miejsca, bo zaburza to obraz...
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Będzie drożej, bo oddamy 25000 t benzyny Ukrainie.
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
nawet nie zdajesz sobie sprawy ile zasobow jest "pompowane" na wschod - i to od samego poczatku wojny rosyjsko ukrainskiej
ten artykul to zadna nowosc |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
No jest jest. Nie było wcześniej mowy o takiej ilości paliwa. Dziwnym trafem mowa o benzynie, i benzyna skoczyła a ropa nie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 18 September 2025 - 05:23 |