![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Mam problem z wypadającym zapłonem w M112. Generalnie silnik po rozgrzaniu chodził nierówno ale mocy mu nie brakowało, ale po tym jak oddałem go na likwidację wycieku oleju, gdzie zostały wymienione uszczelki pod głowicami, kolektorem ssacym, w chłodniczce oleju i zostały zaślepione otwory pompy powietrza wtórnego której samochód nie ma już od dawna zaczęły się problemy z brakiem mocy i wypadaniem zapłonów. Na zimno jeszcze jedzie, ale po rozgrzaniu budą telepie i osiągnięcie 50 km/h jest wyzwaniem.
Auto stoi u mechanika i poprzekładali już cewki do sprawdzenia, zmierzyli kompresję (równo po 7 barów na każdym cylindrze) i aktualnie podejrzewają, że po rozgrzaniu któryś zawór się nie domyka. Będę chciał żeby jeszcze odkręcili kolektor wydechowy (może kat jest zapchany, to w końcu 320kkm i 25 lat). Przy okazji - wszystkie CLK320 W208 miały fabrycznie 4 katy? Ewentualnie myślałem o podmianie ECU, tylko tutaj mam dwa pytania: 1) czy A0255458532 to do tego modelu? 2) czy żeby nie dłubać stacyjki wystarczy skopiować EEPROM ze starego ECU do nowego programatorem? Ostatecznie, jeśli trzeba będzie zrzucić głowicę, to jak duży będzie to zakres ingerencji (i jak kosztowny)? -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
7 barów to dobra kompresja? To jakiś silnik z kompresorem?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 11 October 2020 ![]() |
7 Barów to co najmniej o 5 za mało.
W tych silnikach od wypadania zapłonu topiło katy - zajrzyjcie do wydechu. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
![]() -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Chce ktoś kupić gotowy, odprężony silnik pod turbo?
![]() A tak na serio, to ostatnio miał wymieniane uszczelki pod kolektorem ssącym i pokrywami zaworów i od tamtej pory nie chodzi. Tylko co to ma wspólnego z ciśnieniem w cylindrach? Działali tam wirtuozi silikonu, no ale jakby napaćkali w środku to raczej któreś cylindry by odstawały a wszystkie są równe. A może silnik jest z C32 AMG, sądząc po burzliwej historii auta? Da się to jakoś stwierdzić? -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
ktoś tu znowu myli kompresję ze stopniem sprężania...
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 11 October 2020 ![]() |
Raczej nie, widziałeś kiedyś miernik stopnia sprężania? Dwie możliwości - skoro ciśnienie 7 barów nie zapaliło żółtej lampki mechanikom, to albo to nie mechanicy tylko piekarze/budowlańcy i nie wiedzą co robią, albo czas już zainwestować w nowy sprzęt warsztatowy i tak czy inaczej poszukać innego mechanika.
Widziałbyś blok od amg w bratanku okulara... Ten blok przewyższy wartość całego samochodu. Szukać co zepsuli przy wymianie uszczelek (nie wnikam, po co ruszali kolektor ssący... I zmierzyć backpressure w układzie wydechowym. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Laikiem jestem, wiem tylko tyle, co się profesora Chrisa i Pardi Mercedes na YT naoglądałem.
Mechanika wybrałem akurat tego, bo w całej Zielonej Górze chyba tylko on ma sprawne SD z okrągłą końcówką. Znaczy jest jeszcze jeden na Chynowie, ale to po jego naprawach auto przestało jeździć, więc wolałem zabrać póki jeszcze było w stanie ruszać się na własnych kołach. Miernik ciśnienia podobno nowy i sprawny, mam dostać raport z diagnostyki na papierze. I zmierzyć backpressure w układzie wydechowym. A nie wystarczy odkręcić kolektorów wydechowych? No ale zaraz po rozruchu, na zimno chodzi równo, jak się trochę zagrzeje to zaczyna go telepać. -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
się olej rozrzedzi to kompresję traci
![]() -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Czyli był zalany jakimś motodoktorem i teraz już jedynie remont?
Generalnie do niedawna auto jeździło bardzo sprawnie, chętnie wchodziło na obroty, momentu miało tyle, że musiałem nauczyć się wychodzenia z ronda bez zarzucania odwłokiem za każdym razem. I teraz nagle 7 barów, równe na wszystkich cylindrach. -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
odchyl wydechowy kolektor i wtedy zmierz kompresje, moze rzeczywiscie katy sie zapchaly ?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Z tego co się dowiedziałem, to górnych katów też już nie ma. Nie wiem ile sobie zażyczą za diagnostykę, ale jak zmieszczę się jeszcze w założonym budżecie, to będę chciał żeby zrobili próbę olejową i ewentualnie sprawdzili, czy rozrząd nie przeskoczył albo łańcuch nie jest rozciągnięty.
W każdym razie jeśli okaże się że to dół silnika, to chyba zaleję go po prostu jakimś ceramizerem żeby wrócić autem te 70km do domu i będę zbierał kasę na remont. Myślałem o wymianie w całości, ale jak widzę co ludzie sprzedają, uwalone smarem, błotem i pordzewiałe, to nie wiem, czy ten który kupię będzie w jakikolwiek sposób lepszy. -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
wait wait wait...
wymienili uszczelki pod głowicami a nie sprawdzili w jakim stanie są czapki? to Twój wymysł czy sami na to poszli? mając już zdjęte czapki warto też zerknąć na dół czy nie widać nic niepokojącego. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
wystarczy kamere endoskopowa wsadzic przez otwor swiecy
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
CYTAT wymienili uszczelki pod głowicami a nie sprawdzili w jakim stanie są czapki? to Twój wymysł czy sami na to poszli? Nie pod głowicami a pod pokrywami zaworów, bo stamtąd ciekło. CYTAT wystarczy kamere endoskopowa wsadzic przez otwor swiecy Coś ciekawego w ten sposób zobaczę? -------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Kratery w tłokach, ślady zatarc na tulejach
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
Są konkrety - silnik żre olej jak szalony, jest walnięta jedna lambda i czujnik spalania stukowego. Katów nie ma. Silnik już chyba na szrot, tylko pytanie, czy jak się tę lambdę i czujnik stukania ogranie to jest szansa, że przestanie wypadać zapłon?
-------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 11 October 2020 ![]() |
Nie.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 20 December 2020 Skąd: Lubuskie/Dolnośląskie ![]() |
To może inaczej sformułuję pytanie: czy zapłon przestanie wypadać na tyle, żeby samochód był w stanie utrzymać w trasie 90km/h?
-------------------- Citroen C5 mk II, EW10A, LPG || MB W208 CLK320 M112, LPG
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 11 October 2020 ![]() |
Nie, bo te rzeczy nie mają nic do wypadania zapłonu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:43 |