Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Zarabianie przewodów paliwowych, Robić samemu? Zlecić gdzieś?
Rezor
post Tue, 23 Aug 2022 - 17:32
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





@Honada też miałeś PTFE w oplocie + AN?
Wygłuszenia nie mam, przewody prowadzę tak że idą przodem, mocowanie do kielicha i znikają pod podwoziem. Z dala od kolektora tongue.gif W samej komorze poza silnikiem nic nie ma biggrin.gif Przewody mam zarobione na teflonie, już prawie skończyłem (poza tym, że zniszczyłem 4 złączki po tym jak oplot podszedł pod gwint -.-). Oryginalnych przewodów nowych elastycznych nie dostanę, tylko używki smile.gif Do tego sztywne nie przeżyły piaskowania.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Aug 2022 - 17:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nomad66
post Tue, 23 Aug 2022 - 20:38
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





AN to jedno z pewniejszych rozwiązań aftermarket chyba..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Wed, 24 Aug 2022 - 08:53
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(nomad66 @ Tue, 23 Aug 2022 - 20:38) *
AN to jedno z pewniejszych rozwiązań aftermarket chyba..

Bo przewody AN nie są czasem standardem "military grade"?

Z tego co widzę, jak się chce, żeby coś działało w motorsporcie/cywilu (i było prawie niezniszczalne) to kopiuje się standardy NASA albo US Army.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Wed, 24 Aug 2022 - 10:24
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(Bio @ Wed, 24 Aug 2022 - 09:53) *
Bo przewody AN nie są czasem standardem "military grade"?

Z tego co widzę, jak się chce, żeby coś działało w motorsporcie/cywilu (i było prawie niezniszczalne) to kopiuje się standardy NASA albo US Army.


Tak Army-Navy.
Wojskowe są przede wszystkim proste i sprawdzone, tak by w warunkach bojowych łatwo naprawić z użyciem prostych narzędzi.
A motosport to przede wszystkim często korzysta z technologii z Aerospace ze względu na sprawdzoną i potwierdzoną niezawodność.
Szkoda tylko że w cywilu bardzo często od razu traktuje się to rozwiązanie jako "na zawsze" i zapomina o przeglądach i serwisie, np takie przewody powinno się odpowiednio mocować i bardzo często się to przegląda pod katem otarć, nieszczelności i tego typu nieprawidłowości które mogą powodować groźne skutki.


M.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 24 Aug 2022 - 10:50
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Skiba @ Wed, 24 Aug 2022 - 10:24) *
Tak Army-Navy.
Wojskowe są przede wszystkim proste i sprawdzone, tak by w warunkach bojowych łatwo naprawić z użyciem prostych narzędzi.

CYTAT(Skiba @ Wed, 24 Aug 2022 - 10:24) *
Szkoda tylko że w cywilu bardzo często od razu traktuje się to rozwiązanie jako "na zawsze" i zapomina o przeglądach i serwisie,

W przypadku złącz elektrycznych w urządzeniach bojowych jest wręcz odwrotnie. Nie są proste w naprawie. Są kontruowane tak żeby były możliwie wieczne biggrin.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Wed, 24 Aug 2022 - 12:47
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Nie, ja miałem jakieś normalne przewody stosowane powszechnie. Żadna tandeta, ale i żadna NASA-półka. Podobno sprawdzają się dobrze, u mnie nie chciało się to trzymać. Dziwna sprawa bo średnica otworu nie różni się od oryginału.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 27 Aug 2022 - 17:01
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Dla potomnych: Warto dopłacić za przewody. 1szy rzut był turboworksa i próbowałem go ciąć chyba wszystkim. Najlepiej było szlifierką ale wciąż nie idealnie. Nożyce do cięcia mimo, że zalecane to najgorzej, już lepiej brzeszczot sobie radził. Ogólnie oplot bardzo łatwo się rozszerza przez co ciężko przełożyć nakrętkę. Do tego potem przy skręcaniu druty z oplotu potrafią włazić pod gwint. Końcówki są alu więc bardzo łatwo go skosić. Do tego paluchy pocięte, pokłute. Masakra
Kupiłem drugą partię of FMIC. Niebo a ziemia. Też najlepiej szlifierką. Nawet bez taśmy oplot się nie rozwija, a przy cięciu szlifierką przetapia nylonowy oplot tak, że wtapia się w metal i nie kłuje biggrin.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Tue, 08 Oct 2024 - 10:02
Post #28


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





Czy ktoś z Was stosował do układu paliwowego przewody tekalanowe? Czy tekalan się do tego nadaje i nie wchodzi w reakcję z paliwem lub olejem napędowym? Czy po wciśnięciu go na końcówkę ogólnodostępnych szybkozłączek układu paliwowego można go podgrzać opalarką, żeby się ładnie zacisnał?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Mon, 14 Oct 2024 - 21:45
Post #29


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





CYTAT(maciekr @ Tue, 08 Oct 2024 - 10:02) *
Czy ktoś z Was stosował do układu paliwowego przewody tekalanowe? Czy tekalan się do tego nadaje i nie wchodzi w reakcję z paliwem lub olejem napędowym? Czy po wciśnięciu go na końcówkę ogólnodostępnych szybkozłączek układu paliwowego można go podgrzać opalarką, żeby się ładnie zacisnał?


tekalan jest fabrycznie stosowany w ciężarówkach z dieselkiem. Ogólnie wydaje mi się że będzie to jeden z najbardziej odpornych materiałów do paliwa, zarówno w przypadku on jak i pb czy nawet metanolu. Co do końcówek to wciskasz na zimno i elo. Nie ma żadnej pamięci więc podgrzanie spowoduje że nic się nie zmieni albo będzie łatwiej końcówkę wyjąć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Tue, 15 Oct 2024 - 09:37
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Tekalan to nazwa potoczna. Zwrócić należy uwagę na materiał z jakiego przewody te są wykonane. Ma być HDPE (długie wiązania molekularne) a nie LDPE ( krótkie wiązania )

Towar przechodzi badania techniczne. Jak kiedyś kładłem u siebie, dzwoniłem do 3 różnych stacji diagnostycznych.
Standardowa wytrzymałość to 8 bar, wzmocnione 10-12 bar. Zwróć uwagę na przekrój wewnętrzny. Nadają się tylko pod pompy niskiego ciśnienia, oraz ewentualnie powroty paliwa. Odporne na Etanol.

W miejscach w których mają zastąpić zasilanie z baku i niema być na łączeniach szybko złączek. Wymagane jest po jednej opasce zaciskowej na stronę. Ja zawsze daje po dwie. Prewencyjnie. Zero problemów.

Polecam stosować. TYLKO- Prema lub Festo. Zajmuje się zawodowo między innymi pneumatyką przemysłową. Te dwie firmy to liderzy światowi, Złączki i przewody tych producentów należą do bezawaryjnych kontra reszta świata. No name i inni potrafią się rozszczelnić po pierwszych kilku rozłączeniach, albo z marszu są nieszczelne. Loteria.

pozdrawiam


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Fri, 18 Oct 2024 - 19:31
Post #31


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





Jakoś rok temu musiałem poprzerabiać trochę układ paliwowy, wstawiłem w kilku miejscach "tekalan", z tym że nie z PE, tylko z nylonu(akurat taki się trafił). Wg. karty wytrzymałość 20bar, -30...150 stopni, odporność na benzynę i oleje. Połączone z wężami gumowymi na cybanty(x2 dla pewności), nic się jak na razie nie dzieje.
Podobne przewody widziałem montowane fabrycznie w chyba każdym samochodzie w którym grzebałem, nie zwracałam tylko uwagi czy to też PA12 czy inne tworzywo. Po prostu wciskane na plastikowy króciec szybokozłączki nawet bez żadnej opaski.
Co do jakości i niezawodności elementów oznaczonych jako "military grade" przypomniał mi się bardzo prawdziwy mem biggrin.gif
https://www.reddit.com/r/memes/comments/f2g...military_grade/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sat, 19 Oct 2024 - 12:55
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Nylon to jest grupa polimerów. Nazwa Nylon odnosi się więc do bardzo wielu produktów a nie jakiegoś konkretnego.

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Nylon


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Sat, 19 Oct 2024 - 16:54
Post #33


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





Ale tylko poliamidów, PE się do nich nie zalicza. Przewody o których pisałem były zrobione z PA-12
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 06:32