![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
@Honada też miałeś PTFE w oplocie + AN?
Wygłuszenia nie mam, przewody prowadzę tak że idą przodem, mocowanie do kielicha i znikają pod podwoziem. Z dala od kolektora ![]() ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
AN to jedno z pewniejszych rozwiązań aftermarket chyba..
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
AN to jedno z pewniejszych rozwiązań aftermarket chyba.. Bo przewody AN nie są czasem standardem "military grade"? Z tego co widzę, jak się chce, żeby coś działało w motorsporcie/cywilu (i było prawie niezniszczalne) to kopiuje się standardy NASA albo US Army. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Bo przewody AN nie są czasem standardem "military grade"? Z tego co widzę, jak się chce, żeby coś działało w motorsporcie/cywilu (i było prawie niezniszczalne) to kopiuje się standardy NASA albo US Army. Tak Army-Navy. Wojskowe są przede wszystkim proste i sprawdzone, tak by w warunkach bojowych łatwo naprawić z użyciem prostych narzędzi. A motosport to przede wszystkim często korzysta z technologii z Aerospace ze względu na sprawdzoną i potwierdzoną niezawodność. Szkoda tylko że w cywilu bardzo często od razu traktuje się to rozwiązanie jako "na zawsze" i zapomina o przeglądach i serwisie, np takie przewody powinno się odpowiednio mocować i bardzo często się to przegląda pod katem otarć, nieszczelności i tego typu nieprawidłowości które mogą powodować groźne skutki. M. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Tak Army-Navy. Wojskowe są przede wszystkim proste i sprawdzone, tak by w warunkach bojowych łatwo naprawić z użyciem prostych narzędzi. Szkoda tylko że w cywilu bardzo często od razu traktuje się to rozwiązanie jako "na zawsze" i zapomina o przeglądach i serwisie, W przypadku złącz elektrycznych w urządzeniach bojowych jest wręcz odwrotnie. Nie są proste w naprawie. Są kontruowane tak żeby były możliwie wieczne ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Nie, ja miałem jakieś normalne przewody stosowane powszechnie. Żadna tandeta, ale i żadna NASA-półka. Podobno sprawdzają się dobrze, u mnie nie chciało się to trzymać. Dziwna sprawa bo średnica otworu nie różni się od oryginału.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Dla potomnych: Warto dopłacić za przewody. 1szy rzut był turboworksa i próbowałem go ciąć chyba wszystkim. Najlepiej było szlifierką ale wciąż nie idealnie. Nożyce do cięcia mimo, że zalecane to najgorzej, już lepiej brzeszczot sobie radził. Ogólnie oplot bardzo łatwo się rozszerza przez co ciężko przełożyć nakrętkę. Do tego potem przy skręcaniu druty z oplotu potrafią włazić pod gwint. Końcówki są alu więc bardzo łatwo go skosić. Do tego paluchy pocięte, pokłute. Masakra
Kupiłem drugą partię of FMIC. Niebo a ziemia. Też najlepiej szlifierką. Nawet bez taśmy oplot się nie rozwija, a przy cięciu szlifierką przetapia nylonowy oplot tak, że wtapia się w metal i nie kłuje ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Czy ktoś z Was stosował do układu paliwowego przewody tekalanowe? Czy tekalan się do tego nadaje i nie wchodzi w reakcję z paliwem lub olejem napędowym? Czy po wciśnięciu go na końcówkę ogólnodostępnych szybkozłączek układu paliwowego można go podgrzać opalarką, żeby się ładnie zacisnał?
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Czy ktoś z Was stosował do układu paliwowego przewody tekalanowe? Czy tekalan się do tego nadaje i nie wchodzi w reakcję z paliwem lub olejem napędowym? Czy po wciśnięciu go na końcówkę ogólnodostępnych szybkozłączek układu paliwowego można go podgrzać opalarką, żeby się ładnie zacisnał? tekalan jest fabrycznie stosowany w ciężarówkach z dieselkiem. Ogólnie wydaje mi się że będzie to jeden z najbardziej odpornych materiałów do paliwa, zarówno w przypadku on jak i pb czy nawet metanolu. Co do końcówek to wciskasz na zimno i elo. Nie ma żadnej pamięci więc podgrzanie spowoduje że nic się nie zmieni albo będzie łatwiej końcówkę wyjąć. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Tekalan to nazwa potoczna. Zwrócić należy uwagę na materiał z jakiego przewody te są wykonane. Ma być HDPE (długie wiązania molekularne) a nie LDPE ( krótkie wiązania )
Towar przechodzi badania techniczne. Jak kiedyś kładłem u siebie, dzwoniłem do 3 różnych stacji diagnostycznych. Standardowa wytrzymałość to 8 bar, wzmocnione 10-12 bar. Zwróć uwagę na przekrój wewnętrzny. Nadają się tylko pod pompy niskiego ciśnienia, oraz ewentualnie powroty paliwa. Odporne na Etanol. W miejscach w których mają zastąpić zasilanie z baku i niema być na łączeniach szybko złączek. Wymagane jest po jednej opasce zaciskowej na stronę. Ja zawsze daje po dwie. Prewencyjnie. Zero problemów. Polecam stosować. TYLKO- Prema lub Festo. Zajmuje się zawodowo między innymi pneumatyką przemysłową. Te dwie firmy to liderzy światowi, Złączki i przewody tych producentów należą do bezawaryjnych kontra reszta świata. No name i inni potrafią się rozszczelnić po pierwszych kilku rozłączeniach, albo z marszu są nieszczelne. Loteria. pozdrawiam -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Jakoś rok temu musiałem poprzerabiać trochę układ paliwowy, wstawiłem w kilku miejscach "tekalan", z tym że nie z PE, tylko z nylonu(akurat taki się trafił). Wg. karty wytrzymałość 20bar, -30...150 stopni, odporność na benzynę i oleje. Połączone z wężami gumowymi na cybanty(x2 dla pewności), nic się jak na razie nie dzieje.
Podobne przewody widziałem montowane fabrycznie w chyba każdym samochodzie w którym grzebałem, nie zwracałam tylko uwagi czy to też PA12 czy inne tworzywo. Po prostu wciskane na plastikowy króciec szybokozłączki nawet bez żadnej opaski. Co do jakości i niezawodności elementów oznaczonych jako "military grade" przypomniał mi się bardzo prawdziwy mem ![]() https://www.reddit.com/r/memes/comments/f2g...military_grade/ |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Nylon to jest grupa polimerów. Nazwa Nylon odnosi się więc do bardzo wielu produktów a nie jakiegoś konkretnego.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Nylon -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Ale tylko poliamidów, PE się do nich nie zalicza. Przewody o których pisałem były zrobione z PA-12
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 06:32 |