![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Eh, na jakimś nagraniu z hill climbów zachodnich widziałem jak ktoś wpadł kombajnem na zawody, to już myślałem że mamy ten sam poziom. Zawiodłem się ![]() No pod tym względem jesteśmy z tyłu ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Trasa na Vtec Cup różniła się w wielu miejscach od tej na Time Attack Poland. Byłem na obydwóch imprezach. Niestety na Vtec miałem awarię i nie zmierzyło mi best z pierwszej (i dla mnie ostatniej) sesji. W tej sesji ja miałem czas 1:14,7 (RaceChrono) a Marcin chyba 1:15,5. W kolejnych sesjach trasa była już szersza, więc ciężko porównywać czasy
Zdecydowanie Marcin to jeden z szybszych kierowców w PL i można go śmiało traktować jako "ON" Onboard z Vtec Cup Jastrząb do porównania (znowu bez zegarów): https://youtu.be/KY_tONkzggs -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No tak ta płyta poślizowa o kształcie łuku szerzej wygrodzona, ale żeby to dało aż sekundę różnicy ? reszta mi tak samo wygląda.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Eh, na jakimś nagraniu z hill climbów zachodnich widziałem jak ktoś wpadł kombajnem na zawody, to już myślałem że mamy ten sam poziom. Zawiodłem się ![]() czyli wystarczy przyjechać traktorem na zawody żeby w końcu przestali gadać że zachodu nie umiemy dogonić ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jest już nagranie Rallyvideo z zewn Pucharówki : Pięknie się to trzyma drogi pod Twoją nogą. Z ciekawości ile waży taka Alfa i ile ma mocy ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Pięknie się to trzyma drogi pod Twoją nogą. Z ciekawości ile waży taka Alfa i ile ma mocy ? No ja tak z mieszanymi uczuciami ją oglądam, mam wrażenie że się trzyma bo szybkości nie ma no to jej łatwiej... Nie no w porównaniu do cywilnej i z TS i z Vkami to inne auto jest. Ważyć teraz powinna ze mną jakieś 1150kg a mocy obecnie niecałe 170 koni. A co do tych hillcilmbów to może jeżdżą traktorami bo tyle ich (tych hillclimbów na wyspie ) i z tak ludzkimi regulacjami, że i dla traktorów coś się znajdzie , a nie jakieś całe trzy czy ile tu mamy i z dopuszczeniami przez pzmoty , gdzie niesamowitym wydarzeniem jest że corsscarty dopuszczą na jednej eleiminacji, licencje, książki samochodu czy rejestracje niewykolanlne dla kowalskiego. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Na jakich oponach tą Alfą jechałeś? Full slick 15?
Widac że lekkie to auto nie jest ale fajnie nim trafiasz w zakręty ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Extreme Vr1 type W kupione w 2016, 195mm szer, kilka TD na nich pojeździłem zimnych w tych latach po zakupie, kiedyś z ciekawości spróbowałem w gorący na tył a ostatnie 3 lata były na aucie cały czas więc głównie pod chmurką zima lato. A, i docieranie i strojenie na nich. W czasie tergo Classicauto przodu trochę zjadło, tak do znaczników.
Z tym trafaniem to tak widzę z zewnątrz nie do końca właśnie, Westfieldem widać przednie kloło i mozna na cm od słupka opon jechać, a tu w porównaniu guzik widać i szkoda mi było w szykany z opon uderzyć, w ogóle na początku się do widoczności przyzwyczaić nie mogłem , choć pod koniec stopniowo tak. To jest 5 ty przejazd to już bardziej może . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Chyba zakończenie sezonu...
No właśnie, w zasadzie sądziłem że "koniec sezonu" , ale widząc z tyg wyprzedzeniem prognozę (zimno ale sucho) zapisałem się na Silesię na Divecup (07.11). Kawał drogi (choć w sumie ode mnie bliżej niż na Łódź na przykład) , ale się zmobilizowałem , bo Drivecup ogłosił całkiem inną niż na eliminacjach poprzednich w tym roku formułę, wcale nie lajtową : - pełna nitka toru (w zeszłym roku była skrócona w połowie ta najdłuższa prosta) - 4 sesje pełne (17 min) z pomiarami, i jeden najlepszy czas z każdej sesji sumowany z pozostałymi = wynik końcowy. Plus sesja zapoznawcza pełna i kolejna tzw kwalifikacyjna - na podstawie jej wyników przydział do grup aby w miarę równe czasowo auta jechały, no ale i tak pozostaje wyprzedzanie, puszczanie bo to ktoś gdzieś wyspinuje i wróci to schładzanie to grzanie itp/. A dzień wczesniej trening na pełnej nitce , z pomiarami, ludzie po 200km torowych ponoć robili . W każdym razie liczyłem na porównanie zeszłorocznego czasu najlepszego na Silesii (wg pomiaru w zeszłym 1:52,5 , wg racechrono 1:52,2...) no bo skrzynia z krótszymi przełożeniami, koła trochę lżejsze (ze 2 kg na kole przód i 1 kg na kole tył ) i zamknięta większa część podłogi pod nosem i silnikiem i spliterek z przodu . Tak że teoretycznie coś powinno dać zauważalnego, no ale tak nie do końca się okazało. Opony Pirelli DM są wyraźnie lżejsze od Michelin s412 , mają b miękką boczną ściankę co sądziłem pozwoli lepiej się im zagrzać w ten chłodny dzień. Ale jak się okazało na tak dużym torze problemu z grzaniem nie ma, nawet mam wrażenie że pod koniec sesji zaczynały gorzej trzymać (okrążenie ok 3 km) . Może dlatego że ( trochę przesadne chyba jednak ) mocne kąty poustawiałem - tył zbieżność łączna dobrze ponad 1 stopień (coś 40min na stronę), i camber przód tym razem 5 stopni. To chyba przesada już jednak . Przednie po całym tegorocznym jeżdżeniu, tylne zmieniłem na "nowe używki" , tym razem coś nie za bogate mi się trafiły. Niby generalnie to ten czas zeszłoroczny udało mi się poprawić, i kilka razy poniżej 1:52 przejechać, ale znikomo - do 1:51,79 . Jendak liczyłem po ciuchu na więcej . Do tego Vmax na końcu prostej z tych filmów które mi się udało zarejestrowaać to 193km/h Vmax w zeszłym roku miałem na pierwszym wyjeździe 193/4 km/h , na drugim chyba 198 (z pamięci ale dobrze to zapamiętałem, a gdzie te pliki z racechrono nie dojdę) ,a teraz... też 193km/h. Nie pamiętam jaki był wiatr w zeszłym roku ![]() ![]() Nie wiem o ile zbieżność może zmniejszać prędkość (no bo opory genereuje) czy w jakimś znaczącym stopniu, było w zeszłym roku coś 10-20min na stronę , teraz 2-3x więcej. Przó okolice 0 było lekko rozbieżnie Po drugie patrząc na tablice z punktami hamowań to w zeszłym roku mogłem hamować tak jakoś przed drugim a teraz przy trzecim znacznikiem na najdłuższej prostej. Zastanawiam się czy nie przez ten potężny camber z przodu mniej opony ma kontakt z asfaltem. I może pod tym akurat względem Pirelki są gorsze niż Micheliny? . No i może temperatura jednak wczoraj coś 5-10 st max (rankiem przymrozek) , start jazd o 8mej (!) rano, asfalt zimny, a zeszły rok to bardzo Hot ( https://youtu.be/LgxL5J3ChPo ) Klocki tarcze te same. Zwracałem uwagę bardziej na to co do czego @kontrolm miał wątpliwości bo np tą spóźnioną sesję jak wjechałem to nie robiłem chłodzących - czy te lite tarcze to nie za mało. I trochę na koniec nabrałem wątpliwości. Nie żeby jakoś szalenie puszczały czy pedał drewniany się robił, ale żeby podobnie jak na pocz hamować musiałem naprawdę solidniej cisnąć stopą, i na pewno mocniej niż na pocz czy w srodku sesji. Więc pewnie na wyścig czy jakiś endurance to większe by nie zaszkodziły. Natomiast na coś większego i dłuższego niż taka Silesia to nie pojadę, i na takie zastosowania do jakich Westfielda używam wystarczą (muszą ![]() Moze teź być efekt już trochę zużytych klocków , pamiętam jak w Pucharówce jak zmieniałem takie do połowy zużyte czy w 2/3 na nowe to czułem różnicę w tej "wytrwałości" hamulców właśnie. W końcu trochę już oberwały. Muszę wyjąc i zmierzyć. No ale generalnie ustawienia może spowalniające auto, i opony bardziej wybaczajace, i na miękko amortyzatory i stabilizatory tak bliżej max miekkie niż środkowej i jeśli chodzi o kontrolę i takę pewność auta to całkiem fajnie się czułem. W ogóle to w porównaniu z podobnego czasu czy krótszymi sesjami na Jastrzębiu to na Silesii znacznie mniej się męczyłem, jednak te 180tki/90tki co kilka metrów na krórtkim torze bez wspomagania to czułem w rękach. Tu te zakręty nie są takie szybkie jak widzę że są na Poznaniu, taki szybszy Jastrząb a mniej męczący przez to że jednak dłuższe i nie tak gęste. Ciekaw byłem Radicala z silnikiem Suzuki, ale udało mi się być szybszym. Chyba dzięki głównie oponom - one są na 15", używki nie istniają miękkie, jeździł na twardych Dunlopach na jakich ja w Alfie pamiętam trochę musiałem pokręcić żeby zagrzać. W ogóle to auto tak średnio dla amatora - nakrętka centralna, quick lift do podnoszenia potężnny, do kombi nie wejdzie, wszystko pozasłaniane... no tunelu centralnego nie ma więc wygodniej w środku się wydaje . Hamulce ma potężne , dlatego te 15tki felgi . A że one są na wyścigi budowane chyba to faktycznie do wyścigów nie bez powodu takie zastosowali. Co do wyników to w generalce za pudłem... 6 miejsce, w klasie swojej - Iwsze. https://my.raceresult.com/183733/results No i przyjemnie ze strony Westfielda że objechał kolejny TD bez problemów/awarii no jedynie coś uszczelnienie bagnetu oleju się poci i po sesji trzeba przecierać blok koło niego. Przed wyjazdem jeszcze robiłem wprawki ze spawania i modyfikacje na unibalach ![]() Kolejne jakieś mocowania kanistrów muszę zrobić bo zawsze z nimi problem mam gdzie wozić. AAa, no i od jednego Westfieldowca dostałem fajne do szybkiej regulacji (ta jedna srubka na górze - luz - przesunięcie, dokręcenie ) stabilizatorów łączniki. Poprzednie trochę gimnastyki wybagały i się odechciewalo regulować. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Skoro masz pliki rc to sprawdz jakie miales prędkości na wyjsciu kiedy klepales gaz i jakie robiles przeciazenia. Wcale nie znaczy ze ta klowka Ci pomaga na odejściu kiedy jedziesz poza szczytem momentu. Rozwazania o zuzytych klockach, oponach, katach czy temperaturze sa takie sobie. Z uwagi na niskie temperatury silnik powinien lepiej podawac. To ten san idento silnik co przed rokiem?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Kąty wiem że spowalniają, w końcu zabieg Mercedesa z F1 zdaje się z regulacja zbieżności? jedyne gdzie to dla mnie _może_ być zauważalne to taka właśnie długa prosta.
No zmiennych jest dużo, w tym i ten wpływ zimnego powietrza na silnik, choć po tym uszczelnieniu podłogi może pobierać paradoksalnie więcej ciepłego po zagrzaniu z "komory" jednak to wolnossący 2 litry za wiele to mu tam to zimno raczej nie daje. Plików racechrono prędko nie odszukam a wtedy gopro nie używałem . Silnik nie dotykany od montażu, może się cośtam zużywa , ale chyba za wcześnie. No on jednak na kilkadziesiąt metrów wcześniejsze hamowanie wpływu nie mógł mieć, skoro Vmax taka sama . Coś się poskładało na to, myślę że asfalt i ten potężny kamber i inna opona , balans hamulców podbnie ustawiony. Może jeszczre to zmiękczenie auta więcej przód ma do roboty a tył mniej przy hamowaniu. Nie wiem czy po tak długiej prostej opony się nie schładzają jak asfalt ma nie 30 a niecałe 10 stopni? No, ale to zawody, każdy miał takie same warunki więc nie żebym marudził ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Napisalem bo sadzilem ze chcesz znalezc i rozwiazac problem, ale jesli faktycznie nie chcesz poznac przyczyny to prowadz dywagacje nadal. Kiedy widze ze nie poprawilem max predkosci wbrew oczekiwaniom to szukam usterki, a nie zastanawiam sie nad tym czy spowolnil mnie wiatr sloneczny tudziez zuzyly sie klocki. Niedawno stracilem 15% momentu w NA przez gorace powietrze zasysane przez silnik.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tak, moze być cieplejsze powietrze w dolocie, przez to zamknięcie podłogi, jednak nie rejestruje nigdzie takich parametrów więc się nie dowiem.
Bo ja wiem czy to problem- Vmax nie większa ? - faktycznie liczyłem że na takiej prostej będzie jakaś różnica. Tak czy siak ani skrzyni ani silnika dopóki się nie rozlecą nie zamierzam ruszać więc tak zostaje. Może dotrwają i ja do ciepłego dnia przyszłęgo roku to zobaczymy. A co do hamowania, to no coś jednak jest przyczyną kilkadziesiąt metrów wczesniej hamowania (próbowałem dalej i przestrzeliwałem wtedy) . Stawiam na styk opony z asfaltem, wiatru słonecznego nie brałem jednal pod uwagę. To jest hamowanie na prostej praktycznie do samego końca przed 180st zakrętem, nie ma wpływu zakrętu itp na nie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Zrobiłem porównanie przejazdu zeszłorocznego z tegorocznym
Widać, a ja to czułem większy spokój i pewnośc prowadzenia, nie wiem jak takie rzeczy w telemetrii czytać . Widać też (dół teraz zimno, góra rok temu ciepło) praktycznie każde hamowanie teraz musiałem zaczynać wcześniej. Na dolnym widać początek skokiem kropki lub na obu obniżeniem się nosa - podejściem przedniego koła do góry. I cały ten zysk czasowy niewielki ale jakiś, no gross z nigo to wygląda na to, że na wyjściu na prostą startową - przez rok temu korygowane wyjście a teraz płynniejsze. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Andrzej a bierzesz w ogóle pod uwagę swoją osobę jako czynnik mający wpływ na wyniki? Myślę że Ty (jak i zresztą każdy inny jednak amator zawodnik) rok temu i dzisiaj jesteś innym kierowcą. Jazdy, treningi, zdobyte doświadczenie swoje robią. Często więcej niż same mody.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Widać, a ja to czułem większy spokój i pewnośc prowadzenia, nie wiem jak takie rzeczy w telemetrii czytać . zależy czy masz logowaną pracę kierownicy - jeśli tak, to od razu widać na wykresach. Najlepiej mieć wtedy razem z wykresamy pracy pedału gazu i hamulca -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Logowaną kierownicę, pedały... tzn wiem że są takie rzeczy - ta Honda Civic co wygrała, szykowana do Endurance miała trybik na kolumnie niżej drugi trybik do czujnika skrętu właśnie, rozmawialiśmy chwilkę o tym . Ale oni mają zespół , ma kto i kiedy to oglądać później. Zresztą w kitkarze, gdzie pręt kierownicy sobie troszkę lata , to trochę przerost formy nad treścią by był takie cuda.
Tommo pewnie że tak, staram się przynajmniej przyzwyczajać do RWD i auta, ten gaz łagodniej dodawać , o patrzeniu dalej muszę sobie przypominać itp, jednak to zmiękczenie naprawdę działa, dodatkowo widać to po nieugiętych w tym sezonie (od czasu urwania ucha wahacza) wahaczach przednich dolnych . Po prostu jeździłęm na strasznie twardych ust amortyzatorów , one nie są mocowane przy samym końcu - sworzniu , tylko tak w 1/3 dalszej wahacza więc na tych twardych podbijało na tarkach itp (tzn na Silessi to nie bo one gładkie są, ale na Kielcach i Jastrzębiu ) i stopniowo uginały się . Od zmiękczenia - nie . Zbieżność tylu tez działa - jest więcej czasu na reakcję, idzie chwilkę bokiem a nie od razu siup tył do przodu. Dzięki temu jednej M4 nie przydzwoniłem jak wymyśliem wcisnąć się pod nią w zakręcie ... -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Sprawdziłem klocki po 2 sezonach (około 1800km toru z grubsza mi wychodzi)
![]() ![]() Tarcze ledwo tknięte. Na przyszły sezon (wiem , chcesz rozśmieszyć Boga opowiedz o swoich planach... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
solidny negatyw....
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 18:00 |