![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No bo MR2 już jest kompaktowa i siedzisz w niej niewiele nad asfaltem , to kitkar nie robi już takiego wrażenia. Na drugi dzień przy kilkunastu maluchach 126p z mikro rozstawem osi, to w ogóle niemal kolos ; )
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Milo było sie znów zobaczyć. Choć będę sobie pluł w brodę po tej radzie byś jednak spróbował jechać mocniej po tarkach
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#183
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Milo było sie znów zobaczyć. Choć będę sobie pluł w brodę po tej radzie byś jednak spróbował jechać mocniej po tarkach ;) Nie no, ja to wiedziałem , tylko nie chciałem nic mówić (parafrazując ;) ) - rok nim nie jeździłem, a pamietałem że w porównaniu do karoseryjnej Alfy FWD jest nie tak stabilny na podbiciach. Musiałem się trochę wczuć bardziej i mu zaufać znów. Ale fakt, Twoja zachęta pomogła, razem z tym że 1,6 mnie objeżdża ;) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#184
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
![]() ![]() Westfield "w pracy" ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#185
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dziwnie to wygląda na tych fotkach. Jak są mocowane przednie wahacze? Tuleje gumowe, czy uniballe? Koło zewnętrzne jest prostopadłe do asfaltu (zero pochylenia w zakręcie), a wewnętrzne ma z -5 stopni.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#186
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Pisaliśmy / rozmawialiśmy o tym kiedyś już - no taki już jego urok. Wewnętrzne mocowania wahaczy są na tulejach
http://www.westfieldsportscar.co.uk/suspension.php (tylko nie metalowo gumowe a nylonowe czy poliuretanowe, za wiele się nie uginają myślę, bardziej rama cała, to jednak auto prostej konstrukcji z profili, pewnie się wyginają ) Jak stoi ma ponad 3 st negatywu a jak pracuje się wygina wszystko tak że ma pionowo, mówiłeś że tak ma być ![]() edit tu inny westfield, o ile pamiętam i nie zmienił ma mniej niż 3 stopnie statycznie i to zewnętrzne się robi już pozytyw trochę ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#187
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
jackpl tak to wygląda bo się wóz przechyla. Zmierz sobie przechył 'budy' względem asfaltu i wyjdzie Ci jak należy
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#188
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
Zdaje się, że z przodu dolny wahacz jest znacznie dłuższy niż górny więc koło z położenia "neutralnego" czy to przy kompresji czy odprężeniu przechodzi w wyraźnie większy negatyw. Jeśli dodać do tego jakiś tam przechył nadwozia to faktycznie może być z -5 stopni na wewnętrznym kole.
-------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#189
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jackpl tak to wygląda bo się wóz przechyla. Zmierz sobie przechył 'budy' względem asfaltu i wyjdzie Ci jak należy +1 -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#190
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tutaj druga fotka Hamilton w MB
https://www.bbc.com/sport/formula1/62177972 Slawo2000 też słusznie wnosi -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#191
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Przydałyby się twardsze stabilizatory (jeśli w ogóle są).
|
|
|
![]()
Post
#192
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Sa, i ustawiony przód na dość miękko celowo, tył dodałem bo nie było i też dośc miękko ustawiłem bo nie lubię bardziej niż przechyłów utrat przyczepności tyłu. A twardszy stabilizator na danej osi to zdaje się jej mniejsza przyczepność jak się tu na forum nauczyłem. Zresztą miałem początkowo przedni mega twardy i eksperymentowałem z odpinaniem go to się zgadzało.
Mnie tam te wychylenia kół nie przeszkadzają jakoś w zasadzie, to wewnętrzne przecież nie daje za wiele przyczepności? Zresztą jeżdżąc raz / dwa w roku odechciewa mi się jakichś eksperymentów i kombinowania, skoro dobrze jeździ . edit choć rama tego Westfielda to wersja Aerorace, ma kilka "triangulacji" i wzmocnień wiecej niż typowa SEiW. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#193
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Od dłuższego czasu była fajna prognoza pogody na 13-14.10 czyli trening i zawody ClassicautoCup na Kielcach, więc "przygotowałem" Westfielda zmieniając mu płyn hamulcowy (kupiłem aparacik mierzący procent wody w płynie , o muszę zmierzyć jak jest teraz, był poza skalą, zmieniony na pocz roku i po dwóch trackdayach ) . Mam podejrzenie że moje zbiorniczki na pł. hamulcowy nie są najszczelniejsze na korkach (z żuka) , chyba jakieś ich reprodukcje.
W drogowym Westfieldzie ze zbiorniczkiem z Alfy choć starym po kilku tys km wciąż w normie , choć już nie 0%. No i koła takie jakie miałem założone, już nie pamiętam które opony ile jeździły, w dzień treningowy jedna tylna do sznurków zeszła więc chyba dobrze podzieliłem kpl treningowy i "zawodowy" Generalnie ja wiem i doświadczałem wielokrotnie jak Kielce są śliskie, ale teraz było jakoś dziwnie. Nie wiem, może przez wrażenie że słonko , ciepło itd., ale ziemia zimna, wilgotne rano, łapie pyły z wiatru nie wiem, ale tak się nie nakręciłem dawno kierownicą z kontrami. Usztywaniałem przód stab żeby zmniejszyć przyczepność przodu może ciut lepiej faktycznie, ciśnienia 1-1,1 bara.. najwięcej chyba dawało po prostu przyzwyczajanie się do auta. No i użyłem 4ech kocy na każde koło, na pierwsze po nocy przejazdy zapoznawcze i chyba pierwszy czy dwa czasowe, o tyle łatwiej że uwrwałem na początku zaraz oba tylne błotniki , więc jeździłem bolidem ![]() Raz nie wiem czy nie przegrzałem tych opon, niby mają koce na 80st, ale tak w 1/3 odcinka, gdzie się wpada na śliską część normalnie miałem wrażenie oderwania się koła, ale patrzę jest , ja skręcam a on nie , ja nie skręcam a on tak, nie wiem coś dziwnego. A może po prostu za szybko jak na tą śliską część i tyle . No i wypróbowałem podnoszenie w miarę szybkie choć trzeba się naschylać, 4 kola w górze - dwa trapezowe podnośniki na rogach ramy z tylu, jeden pod nosem, podnoszone i opuszczane udarem do kół. Pracować pod tym bym się bał, ale stoi a w razie czego spadnie na koła po prostu. Na zawodach ponad 120 aut (!) łącznie z repliką Alfy typ 184 tą z Wheelers Dealers - zrobiona z kit'u , bardzo dokładnie, na bazioe MX5. A rezultaty... kurcze liczyłem na lepsze, pół zawodów jakoś bałem się tego auta , później coś tam poprawiałem, ale inaczej mi się jeździoło jak 1-2 wyjazdy w miesiącu miałem i entuzjazm na początku , niż teraz 2gi , jakoś mniej mi się chce ryzykować, a tam barierki w lesie bliziutko, ze 2 razy za ostatnią szykaną mnie bujnęło. (jak opanowałem uruchamianie kamery na kabelku, to coś poprzestawiać musiałem i nie mam szerokiego kata obiektywu tylko normalne pole widzenia, ale może to i dobrze, tylko niechcący uwydatniło "lokowanie produktu" mojego Sąsiada ![]() @JacekK - tu ten mikrofon z nową baterią (film z Jastrzębia stara była) mikrofonu, mikrofon przyczepiony na jakimś kabelku pod deską, blisko tunelu skrzyni to trochę ją uwydatnia, ale faktycznie ona dominuje w "kabinie". Aaa. i wydech po Jastrzębiu co mi się puszka motocyklowego tłumika rozleciała naprawiłem, montując dolną część starego tłumika z jakim kupiłem Westfielda, tylko napchałem waty do środka (były wióry metalowe (?tak się to robi? ) ) . Chyba mógłbym na Poznań nawet jechać, tak cichy nigdy nie był, lącznie z tym podwójnym pierwotnie tłumikiem ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Na jakich oponach jeździłeś? Michelin S412? Bo one w sumie są jako średnia mieszanka oznaczone. Mierzyłeś temperaturę opon po przejeździe? Bo może właśnie stygły za bardzo, a nie się przegrzewały?
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#195
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Mam wrażenie, że słabo hamujesz. Bez telemetrii ciężko to ocenic. Ja u siebie widziałem po logach EMU, że koła mi się przyblokowały ale podczas jazdy w ogóle nie czułem działania absu
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#196
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Z tymi hamulcami to faktycznie tak z grubsza od początku jest, pewnie powinienem był złożyć pompy o większym skoku bo stopa nie wydala na początku hamowania i/lub oddzwyczaiłem się jak ostro trzeba napp. nią na pedał, a pod koniec zblokowuje. Może początkowo lepiej było bo pompy świeże, klocki były świeże, zaciski rozbierałem, uszczelki wymieniałem, tłoczki nowe (tam się może gromadzić brud bo są bez tych gumek między zaciskiem a tłoczkiem jak w cywilnych) itd itp.
JAk bym się za to miał brać to od zmiany tych pomp spróbuję na z większym skokiem. Jak to nie da, to - w drogowym Westfieldzie mam tarcze wentylowane chyba większe trochę, z zaciskami Wilwood dynalite dużymi - z większą pow tłoczków i większymi ciut klockami, może przełożę kiedyś... Generalnie te zaciski HiSpec co mam to mieszane opinie wśród kitkarówców mają, dobre bo lekkie i małe , złę bo się rzekomo odkształcają "rozchodzą na boki" przy dużych ciśnieniach, może to to . Ale tu też niejeżdżenie wychodzi, pamiętam, że jak częściej jeździłem wyczuwałem lepiej kiedy zaraz opona zblokuje, a przed i wczoraj nieraz dym z przodu albo w lusterku i jaaaaadę (jak na tym filmie na nawrocie 180st wokół płyty poślizgowej prostokątnej. (trochę się bawiłęm balansem przód tył) A opony tak Michelin s412, ale na treningu dzien wcześniej miałem na przodzie Pirelli DM i w sumie bez większej różnicy (tylko tej sekcji śliskiej nie było na treningu). A temp nie mierzyłem, już i tak za dużo do roboty z tymi jazdami;) a kończyłem w lesie , kawałek odjeżdżając, zanim się wygramole to już niemiarodajne te pomiary. Ta teoria z przegrzaniem tak trochę wymyślam bo tak dziwne to było. Choć w sumie trochę podobnie do tego jak pierwszy raz na Kielcach byłem cywilnym autem na zwykłych oponach i też miałem na tych ciasnych śliskich frg wrażenie że kierownica swoje, a koła swoje - za szybko na dane opony/asfalt. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#197
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Na jakich oponach jeździłeś? Michelin S412? Bo one w sumie są jako średnia mieszanka oznaczone. Mierzyłeś temperaturę opon po przejeździe? Bo może właśnie stygły za bardzo, a nie się przegrzewały? Też tak myślę -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#198
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Jeszcze kwestia ile cykli grzania te opony miały za sobą. Bo może być tak, że niby mieszanki jeszcze relatywnie sporo, a opona nie trzyma - tak miałem na Ułęży ostatnio. Niby jedzie się dobrze, ale jakoś tak szybko puszcza. Założyłem więc na przód świeże i pięć sekund urwane na okrążeniu, przyczepność przepaść
![]() ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jeszcze kwestia ile cykli grzania te opony miały za sobą. Bo może być tak, że niby mieszanki jeszcze relatywnie sporo, a opona nie trzyma - tak miałem na Ułęży ostatnio. Niby jedzie się dobrze, ale jakoś tak szybko puszcza. Założyłem więc na przód świeże i pięć sekund urwane na okrążeniu, przyczepność przepaść ![]() Że na chropawym Ułężu takie różnice? Te moje to cykli to miały multum ;) Dlatego się zastanawiam, niby te używki 13tki slicki są tanie, ale czy jakiś semislick typu Nankang Ar1 czy Federal FZ201 - z dużymi płatami gumy ale i trochę rowków, nie byłyby trwalsze na dłuższą metę, stabilniejsze od używki slicka z trackdaya na trackday - w tym sensie, że się tymi cyklami tak nie przejmują, a w lekkim aucie gdzie z grubości opony prędko nie schodzą te całe cykle chyba ważniejsze. I mniej wizyt u wulkanizatora, liczenia ile która opona jeździła itd. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Małe szanse, raczej slick do końca będzie szybszy
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 23:36 |