![]() ![]() |
Sun, 10 Oct 2021 - 20:47
Post
#1
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
![]() Westfield SEiW Aerorace 2.0 Zetec E W- wide - szeroki (ze 2 cm szerszy w kokpicie niż "nie szeroki" , a to potężna różnica w wygodzie i niestety pewna w masie (SE i SEi są lżejsze) , no i w cenach i – independent - niezależne zawieszenie czyli wahacz górny i dolny i z przodu i tyłu (SE mają 'live axle' z tyłu) Aerorace- werjsa torowa, bez klaksona, świateł, z klatką Caged , i "ponoć" nieco leżejszą ramą , i kilkoma jej usztywnieniami. Te Aerorace są podstawą wyścigowego pucharu Westfieldów w Holandii i Belgii więc jeździł na Spa i Zandvoort : ) (no i to jeden z nich, później przerabiany już pozapucharowo jako indywidualna zabawka czyjaś i z nie wiem jak długim - epizodem w jakichś endurance (miał potężny zbiornik paliwa, chłodzenie skrzyni i przesadnie duże sprzęgło) z silnikiem ponoć około 250 koni ale na ostatnim tchnieniu, i drugim po-pucharowym , już po ostatnim tchnieniu Wymiary (wg danych, nie mierzyłem , ale tak dla orientacji) Rozstaw kół przód - 1480mm (na std wahaczac, u mnie po + 30mm na stronę) Rozstaw kół tył - 1620mm rozstaw osi - 2325mm długość - 3450mm Rozkład mas 55% tył 45 % przód (to mierzyłem ) cross też całkiem nieźle wyszedł mimo LHD i wydechu dosć ciężkiego też po lewej. Z prawej akku (mały) , butla syst gaśniczego i zbiornk ) Silnik: Ford Zetec E (zwany też BlackTop, pochodzący z Focusa 1 gen) pojemność 2.0 (NA) 211KM (choć był pomiar i na 204 KM , 224Nm przygotowany świetnie przez GrześkaK. - Kuśmierz Motorsport Spec miska oleju Raceline - do wzdłużego montażu silnika który pierwotnie był poprzecznie w Focusie (olej nie ucieka) i niższa niż std - nie sterczy ryzykując urwaniem) z ITB Jenvey chyba 45mm, wtryskiwacze - nie wiem Wałki Catcams nie pamiętam numeru ale nie bardzo agresywne. raczej road-sport nie racing Autorace.pl - wystrojenie ECU - KMS ( https://kms.vankronenburg.enMP25/ , konkretnie ten najprostszy - MP25 ) Przeniesienie napędu Skrzynia Ford MT75 st / w 2021 : zmiana - kłowa w układzie H - wkład do MT75 przygotowany przez Mdrive + FWD Motorsport mozliwie blisko tych przełożeń : https://apx6u.app.goo.gl/eRco Dyferncjał Sierra 7 (3.92) + Quaifie LSD, w 2021 : zmiana na 4,7 przełożenie dla osiągnięcia w/w Koło zamachowe ok 4,5kg, sprzęgło Helix 4ro łopatkowe, ze sprężynkami rozmiaru Forda Pinto (215mm) , docisk Helix sport , na lince Ukł kierowniczy Maglownica z jakiegoś Escorta 2,4 obrotu połączona z kierownicą bezpośrednio prętem na 2 przegubach, szybkozłączka kierownicy Zawieszenie P+ T wielowahaczowe Westfield + RallyDesign tzw Widetrack (ok 30mm szerzej niż std, istnieją też 60mm szerzej wtedy szer przodu jest praktycznie jak tyłu) Amortyzatory Nitron z poj. regulacją Danych sprężyn nie mam Hamulce Zaciski HiSpec przód 4 tłoczk, tył 2 tłoczk. , bez ręcznego, pompy OBP 0,7 i 0.75, balancebar, Tarcze lite P 248x13mm, T 240x10mm Klocki Ferodo DS 1.11 Koła Compomotive CXR 13″ 10j i 8 j , opony tył Michelin S412 240/570 Przód Michelin S412 200/540 Revolutionwheels 13" 9j i 8 j + odpowiedniki powyższych Pirelli DM + na 13x7j rezerwowy komplet deszczowych Hankook 240 / 570 i 180/540 Inne : Zbiornik ok 10l : weldo.eu , swirlpot taki typowy, dopływ do niego 2ma pompami paliwa niskociśnieniowymi (z dwóch boków zbiornika), za swirlpotem pompa wysokociśnieniowa pojedyncza . syst gaśniczy "mały" mechaniczny wskaźniki analogowe na desce, dużo przycisków chłodnica oleju (choć po obudowaniu lepszym chłodnicy wody nie wiem czy potrzebna) Olej Gulf 5W50 pł hamulcowy Motul RBF600 olej do dyfra i skrzyni albo Motul 75W140 albo Millers 75W140 W ukł chłodzenia woda + albo water wetter albo motul mocool Nie taki znów lekki : Z kierowcą - 700kg, Projektem nie jest, w każdym razie nie już i w zasadzie nie moim - jest pochodną Lotusa Super Seven, więc jeśli jest projektem, to Pana Colina Chapmana (tego od Less is more) i dokładającyego się do niego założyciela Westfield Sportscars Pana Chrisa Smitha, niestety ciężko chorującego obecnie... Dla mnie "planem " było auto jak najmniej zawodne i jak najmniej wymagające zależności od innych - mechaników, zakładów ust geometrii , wulkanizatorów itd itp. jak najtańsze w utrzymaniu , więc niewysilone, oraz w swojej klasie 2 litry przywożące co jakiś czas pucharek , a czasem zawstydzające jakiegoś typowego frojde am faren ; ) A z powodu ograniczenia się do 2 litrów i braku doładowania, nieprzesadzonej mocy dla taniej ekspoatacji i niezwodności - naturalnie musiało iść drogą p. Chapmana - czyli być proste i lekkie. I faktycznie można przy nim zrobić wszystko bez warsztatu , kanału , podnośnika itp., to potężna zaleta. Przywiozłem go z Belgii jesienią 2018r , niedługo po wstawieniu do mechanika - do warsztatu Alfy 156 Cup na zmianę skrzyni biegów (na mocniejszą , też z Alfy) i niewielkie wzmocnienie silnika. Alfy wciąż nie mam BTW ; ) A Westfielda w tym czasie zdążyłem znaleźć, pojechać, przywieźć, rozebrać co nie było rozebrane ( był w kawałkach tzw "zawieszony / porzucony od 3 lat projekt (dość naturalna droga „projektów” No i sporo całkiem wciaż w czasie "utknięcia" Alfy - pojeździć oswajając się prawie zawsze jakieś pudło zdobywając, i poza jedną unieruchamiającą awarią (urwane ucho wahacza, ale i tak wtedy zdążył wygrać klasę) - zawsze kończył wszystkie trackadye , z ew drobnymi awariami do usunięcia na parkingu w nie dłużej niż strata jednej sesji . Więc można powiedzieć że te założone przeze mnie plany "projektu" spełnił z nawiązką i można go uznać za projekt skończony. Aha - czemu Westfield - sylwetka Super 7 jest przepiękna po prostu, kitcar bo w dzieciństwie (to czasy gdy na auto się czekało latami o ile można było sobie pozwolić w ogóle nawet po "państwowych " cenach, i nic do nich nie było) Ojciec opowiadał mi że w Anglii to kupić można auto w kawałkach , albo samemu pospawać wg ksiązki, składać w garażu i nim jeździć ! łał : ) .... (to czasy gdy na aparaturę do zdalnego sterowania modeli trzeba było ubiegać się o pozwolenie do Państwowej Inspekcji Radiowej ... aparaturkę do zabawki ! , a tu w jakiejś Anglii sobie robią Samochody i jeżdżą. no jak kurcze : ) - Caterhamy są drogie, i podstawowe raczej wąskie, jest jakaś wersja "Szeroka" ale tak czy siak za drogie. Choć z drugiej strony - trzymają cenę . BTW ostatnio wyszedł Caterham 170 z 3 cyl turbo silnikiem i ważący fabrycznie w wersji drogowej (2 fotele, światła itd., ) tylko 450 kg ! - Westfield ma bardziej przystępne ceny, a przyzwoite opinie co do konstrukcji (jak na swoje lata powstania jej oczywiście ) porządne wsparcie i know how ( klub WSCC z jego forum , wszystkie części w sklepie firmowym wscc-parts , dużo części w rally-design z wahaczami, zwrotnicami itd, sporo w burton-power , retroford , raceline , Siltech, Motorsporttools , itp itd, czesć można dobrać z innych aut w najbliższym sklepie motoryzacyjnym. Z tymi sklepami z UK niestety po Brexicie trochę gorzej - po pierwsze niektóre małe firmy upadły, po drugie trudniej jest z przesyłką (byle pierdółka i korespondencje z UP, agencją celną itd) . A po Alfie przekonałem się że samochód jest tak dobry jak serwis do niego i dostępność części - MK Indy - nie znałem, ale teraz chyba bym w ich kierunku teraz też patrzył, oferują kilka ram / konstrukcji zawieszeń w zależności od budżetu i zastosowania - droga / tor itd/. Bardzo prężnie się rozwijają, mają swój sklep, skupują upadające inne firmy (AB Performance , Strikr itd) I z tego co się zorientowałem są szerokie i zgrabnie wyglądają , prawie jak Westfieldy - RoadRunner - model Sr2 - chyba fajny, przed znalezieniem Westfielda jednego miałem namierzonego i rozmawiałem z właścicielem, i prawie się skusiłem , zwłaszcza ze był z silnikiem z Hondy S2000 , ale jednak egzotyczne auto to już miałem , potrzebne było popularne - Tiger - są popularne, ale trochę negatywnie do nich nastawiły mnie obserwacje z Classicautocup'ów , przecież takie auta powinny śmigać a tam coś nie mogły, ale może niewłaściwe widziałem moze mają inne modele z wielowahaczem itd , chyba też całkiem spore wsparcie i sklepy i rozwiązania - MNR - nie znałem w ogóle, kiedyś raz zobaczyłem i przestałem patrzeć bo brzydal Postaram się jakieś zdjęcia powstawiać niżej , może zaczynając nie od wstecznych a od aktualnych, na razie zapraszam do linku poniżej - tam i stare i w miarę aktualne zdj + filmy z przejazdów i parę zdj z majsterkowania : https://aswestfield.wordpress.com/ (i tam menu : galeria / trackdaye / majsterkowanie itd) I film z przedostatniego TD : https://youtu.be/qGt56rq4WJE -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Sun, 10 Oct 2021 - 20:47
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Sun, 10 Oct 2021 - 23:00
Post
#2
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
A tak się zebrałem za założenie wątku Westfieldowi w nagrodę za zasługi - na haju
Choć gdyby nie pierwsza popsuta zbyt szeroką jazdą próba (2:50 a najlepsze dwie 2:45,1 i 2:45,7) może jeszcze by się udało wyżej o oczko. Ale z drugiej strony gdyby nie awaria jednej Meganki mogłoby być o jedno niżej. Ta formuła Drivecup Superoesowa z jednej strony mniej znacznie fizycznie męcząca, pozwalająca poooglądać, pogadać spokojnie , ale z drugiej jak jakoś idzie to jest stres żeby w ost przejeździe jakiejś kary nie złapać, czy nie zwolnić za bardzo. Trochę się obawiałem o opony w lekkim Westfieldzie i asfalcie po nocy w okolicach 0-2 stopnie, założyłem nawet deszcze na zapoznawcze przejazdy ale po dwóch czuć było że za miękkie i w ogóle to nie to co slik zagrzany. Ale jazdy zaczęły się ok 11tej, słonko operowało, Organizatror zapewłnił miejsce do pokręcenia 8mek i zagrzania i poza tym pierwszym przejazdem całkiem dobrze trzymały. Tor - http://drivecup.pl/rejestracja/tor-jastrza...21/#toggle-id-3 DRIVECUP zawsze coś ciekawego wykombinuje - jak na 6cio przejazdową imprezę (+ 2 zapoznania) to całkiem całkiem jazdy bo coś 3 km próba, kręta , bez długich prostych, więc była szansa te ciężkie auta z RSCH objechać i nawet poszło . No tylko że jak pozwalam sobie tak bardziej Westfieldem to powtarzalności nie mam (uda sie albo się nie uda) , np przed górką ciut inaczej zrotowane auto na wejściu i na końcu w jednym przejeździe 129km/h w drugim 118 . I tak się cieszyłem że się udało nie wyspinować bo byłoby po zawodach (może po częsci dzięki zwwariowanej zbieżności z tyłu pewnie pomagała też grzać opony) i nie zabić jednego fotografa który nagle na wypadkowej się usadowił dość szybkiego zakrętu... https://my.raceresult.com/181519/results#0_F42D52 ![]() ![]() A i w wersji timeattackowej to udał się jeden fajny czas - drugi zawodów. ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 08:42
Post
#3
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
![]() W końcu jest w dziale projekty Co do przednich kół, tam są jakieś tuleje, czy wszystko na łożyskach? Na tym jednym zdjęciu widać, że geometria się sama reguluje w zakręcie -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 08:58
Post
#4
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Fajne autko. Wszystko na miejscu. Te przednie kółka wydają się że mają bardzo mała średnicę
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 09:20
Post
#5
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
niski slik daje takie wrazenie, ale fakt, w dzisiejszych czasach kolo 13" to jakas deskorolka wiekszosc uwaza juz 17" za male
co ja mam powiedziec o swoich 10" w mini? |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 09:58
Post
#6
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Błotniki optycznie "powiększały" teraz tak trochę bidnie faktycznie wygląda. A średnica to 540mm przód , 570 tył.
No ta geometria z przodu właśnie się "reguluje" tak że przy obciążeniu sie zmniejsza negatyw. Może rama się skręca ? , nie wiem. Co się robi ze zbieżnoscią przy obciążeniu przodu miałem 100x sprawdzić ale zawsze odkładam. Tulejki wahaczy od strony ramy są ale cieniutkie , więc chyba to nie ma znaczenia: ![]() Od strony koła są sworznie ![]() Z tyłu jest jedna tuleje met gum (na zdj w zestawie, też cienka warstwa tej gumy) i reszta tulejki j.w. + tzw rosejoint'y do regulacji zbieżności i pochylenia
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 11:19
Post
#7
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
AndrzejSR mierzyłeś może kąty zawiechy przód ? Jaki tam masz camber i kwsz pamiętasz może ?
niski slik daje takie wrazenie, ale fakt, w dzisiejszych czasach kolo 13" to jakas deskorolka wiekszosc uwaza juz 17" za male co ja mam powiedziec o swoich 10" w mini? Stare Mini na 10 ma swój niepowtarzalny klimat i na większych wygląda już tak sobie. Tarcze od hulajnogi dopełniają efektu -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 11:38
Post
#8
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Mierzyłem, ustawiałem kilka razy, kręgosłup to pamięta
Przód wcześniej lekutko rozbieżnie (1mm na oba koła) , teraz próbowałem zrobić 0 lub ciut zbieżnie. Tył aktualnie potężnie zbieżnie - stopień albo i więcej (mam zapisane teraz z głowy ) - coś 3-4mm na jedną stronę na feldze 13". Ale to wszystko to kąty statyczne, pracując to się zmienia, powinienem mieć niedługo film z Jastrzębia z zewnątrz ( jedna z zalet Drivecup że na ich imprezaxch b często jest ekipa filmowa rallyvideo) Ustawienia z masą mnie symulowaną wewnątrz i na rozpiętych stabilizatorach, na sznurki i poziomicą. Więc z dokładnością no, trzeba poprawkę brać. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 13:39
Post
#9
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Tulejki małe, i tym samym mała powierzchnia na która działa siła. Czyli mocno się poddają. U mnie problem już wyeliminowany, zostały tylko górne wahacze, które przyjmują ok 1/3 siły dolnego.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 14:37
Post
#10
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Tulejki małe, i tym samym mała powierzchnia na która działa siła. Czyli mocno się poddają. U mnie problem już wyeliminowany, zostały tylko górne wahacze, które przyjmują ok 1/3 siły dolnego. Zmiana na te rosejointy nie jest trudna ale bo ja wiem czy to problem jest i czy jest sens do mojego jeżdżenia, raczej nie. Te tuleje są naprawdę twarde i cienkościenne w części poliuretanowej a tulejka stalowa centralna gruba. Więcej chyba pracuje wahacz niż ten poliuretan. Rozmawiałem wstępnie (tzn wziął już na wzór ) z Piotrem z MotorSportTechnology o mocniejszych dolnych wahaczach (choć nie wiem czy potrzebnie bo od kiedy zmiękczyłem amortyzatory - przestały się wyginać, a jednak to powinny być "bezpieczniki" że w razie dzwona złamie się wahacz a nie rama, bo ją trudniej wymienić) i w kazdym razie też pytał czy takich sztywnych bym nie chciał, ale nie wiem, to kolejne punkty które mogą zawieść / strzelić, wystarczy że się kontrująca nakrętka poluzuje, siły też tam (kiedyś tu rozmawialiśmy na bazie artykułu o Formule Student) nienajlepiej do konstrukcji tych przegubów działają. Mam już film jak pracuje całe to zawieszenie i jak się koła ustawiają : -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 15:24
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 |
dobrze że opisałeś w końcu ten wóz! fajny opis!
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 16:40
Post
#12
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
kurde to koło wewnętrzne to chyba bardziej przeszkadza niż pomaga
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 19:26
Post
#13
|
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk |
CYTAT No ta geometria z przodu właśnie się "reguluje" tak że przy obciążeniu sie zmniejsza negatyw. Ale z przodu masz dwa wahacze i zdaje się górny jest znacznie krótszy niż dolny więc zakładając, że w pozycji "neutralnej" są równolegle do podłoża to zarówno przy dobiciu i odbiciu koło będzie przechodzić w negatyw. Pomijam tu wpływ przechyłu budy na kąt pochylenia koła. -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 19:29
Post
#14
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
W zakręcie koło zewnętrzne powinno nadal mieć jakiś tam negatywny camber. Jak się prostuje, to znaczy, że coś jest nie tak
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 19:58
Post
#15
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Ale nie można pomijać ruchów "budy" bo do niej te wahacze są przyczepione. A ona się buja i obraca wokół swojej długiej osi (widać na filmie) no takie auto. Jak staję na boku auta od strony gdzie siedzę - lewej , to negatyw lewego przedniego koła się zmniejsza. Ja ważę 100 kilo więc spory ułamek dodaję na tą burtę. W zakręcie to samo się dzieje tak myślę - ta burtra idzie na dół zewnętrzna .
Prostuje się (w sensie staje do pionu) to koło zewnętrzne, bo górny brzeg ramy - mocowania wahacza górnego przesuwa się na zewnątrz bo rama się wzdłuż swojej osi długiej na zewnątrz swoją górną częścią obraca. A mocowanie dolnego wahacza jest "wciągane do wewnątrz jednocześnie. Tak to rozumiem i to chyba jest ten "dynamiczny" kamber ? . Można to niwelować utwardzając stabilizatory, sprężyny , bo teraz na prawie max miękko jeżdżę, ale tak w zasadzie to nie wiem czy jest po co jak można zwiększyć statyczny kamber? bałem się o hamowania, ale są ok, te opony aktualne mają b miękkie ścianki i konstrukcję radialną, co z tego co wyczytałem pozwala na większą tolerancję właśnie statycznego negatywu nie zmiejszając tak bardzo powierzchni styku opony przy hamowaniu. A za twardo wszystkiego nie mogę ustawiać bo wtedy niepewnie się czuję tnąc tarki. Podbija przód po prostu i chwilę jest w powietrzu. Może jak się auta bardziej nauczę to stopniwo będę mógł utwardzać. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 20:06
Post
#16
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
polecam na początek - fajna zabawka można m.in. budę powychylać i zobaczyć co się dzieje
https://www.racingaspirations.com/apps/susp...try-calculator/ -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 20:23
Post
#17
|
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk |
CYTAT Ale nie można pomijać ruchów "budy" bo do niej te wahacze są przyczepione. A wręcz przy dwóch wahaczach równej długosci koła pochyla się dokładnie o tak kąt o jaki przechyla sie buda. A z ciekawości jaki masz KWSZ? -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 20:25
Post
#18
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
O kiedyś na ten graficzny symulator trafiłem , ale stwierdziłem że nie będę konstruował auta , zmieniał dł wahaczy itp. Można tam skręcić ramę - zasymulować jej obrót w osi długiej jak w zakręcie czy stanięciu na jednym brzegu) i tak jak wyżej opisałem się dzieje.
No bo to nie z powodu tulejek a geometrycznych zależności tak te koła się zachowują. Zresztą w karoseryjnych autach też sie po swojemu w każdym zachowują, tylko mniej to się rzuca w oczy może. KWSZ - nie wiem, nie mierzyłem, nie jest regulowany więc nie zagłębiałem się w temat ik nawet nie wiem jak w garażu mierzyć. Chodzi o to czy negatyw się zwiększa przy skręcie kierownicy ? "na oko" cośtam się zwiększa mam wrażenie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Mon, 11 Oct 2021 - 22:43
Post
#19
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Tu mam film z pierwszych nagrań z zewnątrz - wtedy miałem b sztywny stabilizator przód, brak stab tył, b twardo poustawiane amortyzatory i mniejszy zakres ruchu amortyzatora w dół (droop) . Sprężyny te same.
Widać jak rama się mniej roluje-obraca wokół długiej osi, kąty się mniej zmieniają, ale pamiętam że jeździło mi się niepewnie wtedy zwłaszcza po podbiciach i przód wypluwało. Co rusz podnosi przednie odciążone koło (to raczej z powodu za małego skoku w dół amortyzatora akurat) ale i czasem na nierównościach po prostu podskakuje. Może być i tak że wtedy mniej przyzwyczajony do auta byłem i stąd ta niepewnosć, ale teraz na tych bardziej miękkich ustawieniach po prostu cxzuję się pewniej (trochę -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Tue, 12 Oct 2021 - 09:14
Post
#20
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Porada dla Ciebie i może innych. Mając 1g w zakręcie masz mniej więcej siłę taką jak masa danej osi, która działa głównie na zewnętrzne koło.
Podnieś jedno koło , pasem transportowym i wagą hakową ustaw ze 200kg siły na felgę (ja ściągałem koło do wózka po drugiej stronie). Jak zobaczyłem, ile na tulejach zmienia się geometria, to od razu wleciały łożyska w te miejsca. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 16:28 |