Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Subaru Impreza WRX BugEye, Budżetowe auto do zabawy
bogus122
post Wed, 29 Sep 2021 - 16:11
Post #1


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





MODEL: Subaru Impreza WRX z 2001 roku

Modyfikacje


Silnik: Seria

Układ dolotowy:
- turbo z STI
- intercooler z STI
- silikonowa rura dolotowa turbo "AliExpress finest"
- Blow Off ProPerfekt (chwilowa modyfikacja podyktowana złą rurą dolotową)


Układ wydechowy:
- downpipe z "szerokim kołnierzem"
- wydech 2.5" z dużym środkowym wydechem


Układ wtryskowy:
- wtryski "różowe STI" 565ccm
- pompa paliwa Deatschwerks DW200


Elektronika:
- seryjny ECU (jedynie wpisana poprawna wielkość wtrysków)
- Sonda AFR Innovate wraz z kontrolerem LC-2

Układ chłodzenia:
- nowa chłodnica Nissens
- nowy oem termostat
- silikonowe węże cieczy

Układ napędowy:
- nowe sprzęgło Exedy
- nowy krzyżak wybieraka (OEM)
- górna poduszka skrzyni "pitch stop mount" z poliuretanami (Epman/China's Finest)
- wspornik lewarka zmiany biegów oraz tuleja wybieraka poliuretanowe (Whiteline)
- dolna poduszka skrzynie biegów SilverProject z poliuretanami

Zawieszenie:
- gwintowane zawieszenie HSD Mono Pro
- regulowany tylny stabilizator Whiteline 27mm (BSR33XXZ)
- rozpórka górna przód
- rozpórka górna tył
- aluminiowe wahacze z STI

Hamulce przód:
- zaciski "złote Brembo" z STI
- tarcza DBA T2 nacinana
- klocki Ferodo DS200
- przewody w stalowym oplocie

Hamulce tył:
- zaciski "złote Brembo" z STI
- tarcza DBA "szutrowa"
- klocki Ferodo DS2500
- przewody w stalowym oplocie

Wnętrze:
- rollbar "Górny Sport"
- mocowania foteli kubełkowych "Górny Sport"
- pasy 4pkt OMP Road 3"
- fotele Mirco GT
- kierownica z STI
- zegary z STI (obrotomierz po środku, shift light)
- dodatkowe zegary (temperatura oleju, boost, egt) w miejscu fabrycznego zegarka

Nadwozie
- Wysoki kurnik
- Przednia belka zderzaka z JDM STI Spec-C
- mocowania kobyłek rajdowych "Górny Sport"
- aluminiowa płyta pod silnikiem "CarFit"
- lampy przód STI

Koła (jak widać jestem bardzo oryginalny i mam 3 komplety takich samych felg):
- OEM STI 17x7.5" + Federal 595 RS-RR 235/40/17
- OEM STI 17x7.5" + Michelin S9D 20/61/17 (jeszcze nie było okazji jeździć)
- OEM STI 17x7.5" + Nokian WR-D4 225/45.17


Cześć Wszystkim,

postanowiłem przedstawić auto, które posiadam od 2019 roku i które nabyłem dość przypadkowo, miało być na chwilę, a zostało na dłużej
Powód zakupu był dość smutny - w październiku 2019 miałem stłuczkę moim Megane 4 RS (zostałem dojechany w tył na światłach) - szkoda nie była duża, ale Renault ma w ***** klientów i było wiadomo, że na tylny zderzak trzeba będzie czekać nawet kilka miesięcy, bo akurat "nie było w planach produkcji"

Zacząłem się rozglądać za drugim, względnie niedrogi autem, które nada się jako zastępcze do upalania i nie będzie go zbytnio szkoda. Udało się trafić to właśnie Subaru smile.gif
Poprzedni właściciel upalał je na Kielcach i auto było przygotowane do walki:
- turbo, intercooler, zegary, wtryski, hamulce, maglownica, kurnik z STI
- pasy 4pkt OMP i fotel Bimarco Futura
- koła ATS DTM z Federalami 595 RS-R

Auto wyglądało na proste i w miarę uczciwe, sprzedający również. Po szybkiej wizycie na stacji kontroli pojadów, jeździe próbnej oraz objechaniu auta miernikiem (miało malowany tylną ćwiartkę, ale tylko klarem, który w dodatku można oderwać paznokciami i pod spodem jest ori lakier ohmy.gif ) udało się dobić interesu - 23 tysiące cebulionów smile.gif


Zdjęcia z zakupu:





Auto kupione w sobotę 26 października, z Kielc do Krakowa wróciliśmy wieczorem, 27 miałem urodziny - opcja była tylko jedna - auto świeżo po zakupie pojechało na Silesia Ring smile.gif
Pierwszy wyjazd odbył się bez większej dramy, na bodajże 3 sesji zaczęło coś szurać - ukruszył się jeden z klocków z przodu. W mojej naiwości wróciłem tak do Krakowa na kołach, w związku z czym musiałem też wymienić tarcze sad.gif

W 2019 byłem tym autem na Silesii chyba z 7-8 razy. Jedyne awarie jakie w tym czasie się wydarzyły, to:
- tarcze, klocki po pierwszym wyjeździe
- urwała się szyjka w zbiorniczku wyrównawczym (był jeszcze oryginalny metalowy, który skorodował -> został wymieniony na nowy "poprawione" OEM z plastiku)
- rozszczelniła się chłodnica -> została wymieniona na nową Nissensa, przy okazji założyłem też nowy OEM termostat
Z modyfikacji, to jedynie "podstawowa dla Bubaru", czyli wysoka lotka z STi smile.gif
Z racji tego, że spadł śnieg i nie miałem innego auta Subaru służyło też całą zimę jako daily.

W 2020 roku jak było - każdy wie - początek to była całkowita "dżuma" i nic się nie działo, działo się za to w Subaru. Doszło do w zasadzie 2 awarii, o których warto wspomnieć:
1. Pedał hamulca zaczął wpadać w podłogę a auto przestało hamować. Było to o tyle dziwne, że zawsze przy "podwójnym wciśnięciu pedału" auto hamowało. Diagnoz było kilka:
- zapowietrzony układ -> odpowietrzenie, zmiana płynu -> brak rezultatu
- uszkodzone zaciski -> rewizja -> wszystko ok
- uszkodzone przewody -> rewizja -> wszystko ok (płynu też nie ubywało)
- uszkodzona pompa (tego nie było zbytnio jak zweryfikować bez wymiany pompy, czego chciałem uniknąć)
- rozbite łożysko w piaście, co powodowało rozpychanie klocków w zacisku (tutaj wszyscy "mechanicy starej daty" twierdzili, że to "na 100% nie jest to") . Wizyta na SKP -> brak luzów w zawieszeniu, na łożysku też nie było nic wyczuwalnego. Ogólnie trochę bałem się sam grzebać w hamulcach, więc poprzednie rzeczy były zlecane warsztatom. Zajęło to dużo czasu, nie było żadnych rezultatów (poza wydanymi pieniędzmi), więc uznałem że wezmę sprawy w swoje ręce - kupiłem używaną zwrotnicę, zabrałem się za wymianę - po poluzowaniu nakrętki na półosi okazało się, że łożysko jest całkowicie rozwalone i wymiana całej zwrotnicy (pomimo tego, że była używana) całkowicie rozwiązała problem.

2. Szalejące EGT. Awaria ujawniła się na Jastrzębiu - "gajgery" piszczały, auto nie jechało. Dodatkowo przy wysokim EGT ECU cięło boost, który sinusoidą krążył od 0.5 do 1.5 bara. Pierwsza myśl - skoro EGT szaleje, to pewnie za ubogo. Jak za ubogo, to za mało paliwa. Pompa, która była na aucie była dość głośna, więc kupiłem DW200 i zamontowałem (wcześniej jak się okazało była walbro 255). Efekt - żaden. Z jakiegoś powodu dalej sądziłem, że to kwestia paliwa - dałem auto znajomemu, żeby zweryfikował działanie regulatora ciśnienia paliwa - regulator działał ok. No to może wtryski - zostały zdemontowane i zawiezione do "Gładyska" w Krakowie, gdzie zostały profesjonalnie wyczyszczone i zmierzone - wtryski były ok, EGT dalej szałało.
Po tych zabiegach uznałem, że jednak mamy za mało danych wejściowych - kupiłem Innovate z sondą LSU 4.9, kupiłem też Tactrixa żeby mieć lepszy wgląd na to, co dzieje się w ECU. Wszystko wydawało się ok, poza tym, że Subaru nigdy nie powinno dmuchać 1.5 bara. Winowajcą okazał się 10cm odcinek przewodu podciśnienia, po którego wymianie wszystko wróciło do normy. Całe te diagnozy i zabawy były dość kosztowne, ale przynajmniej jest pewność, że układ paliwowy jest sprawny smile.gif

Poza awariami, w 2020 nastąpiły też pewne zmiany. Spodobała mi się idea jeżdżenia tańszym autem po torze (zderzak do Megane przy wymianie w ASO kosztował praktycznie tyle, co całe Subaru), więc auto dostało gwintowane zawieszenie oraz pojechało do Górnego na zabezpieczenie kierowcy, czyli rollbar + lepsze mocowania pasów + lepsze mocowania foteli smile.gif









2021:
Auto dostało regulowany tylny stabilizator Whiteline. Kolejne frukty w drodze, niektóre już czekają na montaż (uzupełnię ze zdjęciami). W trakcie jest też odchudzanie auta. Mody raczej staram się robić "odwracalne" i gdzieś po cichu rozglądam się za STI jak optymalną modyfikacją WRXa smile.gif

Wyjazdy:
- Silesia Ring (jeszcze bez stabilizatora, na 2 letnich Federalch dość mocno umęczonych): 2.02
- SuperOEM Kielce VIII runda -> ostatenie miejsce w grupie smile.gif


https://youtu.be/zQDdPmE7cDo


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 29 Sep 2021 - 16:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
16vg60
post Sat, 02 Oct 2021 - 07:19
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





Kompleksowo, fajny opis, kurcze że.za takie $ idzie jescze wyrwać wrxa...,
sledze temat


--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Sat, 02 Oct 2021 - 08:52
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





CYTAT(16vg60 @ Sat, 02 Oct 2021 - 07:19) *
Kompleksowo, fajny opis, kurcze że.za takie $ idzie jescze wyrwać wrxa...,
sledze temat


Raczej szło w 2019 wink.gif Imprezy GD chyba dołek cenowy miały już za sobą i ceny zaczęły się powoli piąć do góry.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yaca
post Sun, 03 Oct 2021 - 09:36
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 10 January 2011





fajne podejście i generalnie wszystko spoko ale kuffa ten róż to jest tu niepotrzebny laugh.gif


--------------------
insta: @blackcartel.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arexsewen
post Sun, 03 Oct 2021 - 22:56
Post #5


User
Dołączył: Sat, 30 October 2010
Skąd: W-wa





"Budżetowy "nawet nie jest teoretycznie. Ciekawe czy najpierw rozleci się silnik,czy skrzynia.


--------------------
06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold
92 suz.dr350
03 wrx hybrid/sold
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Mon, 04 Oct 2021 - 09:20
Post #6


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





CYTAT(arexsewen @ Sun, 03 Oct 2021 - 22:56) *
"Budżetowy "nawet nie jest teoretycznie. Ciekawe czy najpierw rozleci się silnik,czy skrzynia.

Wszystko jest względne smile.gif Porównując to do upalania nowego Megane RS, to jest jak najbardziej budżetowe. Porównując do upalania SC/CC - pewnie nie. Porównując do upalania Clio 3 RS (które ostatnio jest chyba dość popularne, sam też uległem tej mani i niedawno kupiłem) - raczej jest to ten sam poziom, czyli cytując klasyka "bieda".
W sumie nie ma absolutnie żadnych "premium" fantów - ani zawiasu, ani hebli, ani napędu, ani opon smile.gif

Co do tego, co pierwsze się rozleci:
Silnik jest na seryjnej mocy, jeździ na LiquiMoly 10W60, który mu zmieniam raczej często (może ten aspekt jest mniej budżetowy), jakoś specjalnie oleju nie zjada ani nie kopci, więc raczej nie powinien umrzeć (fakt jednak, że głowice noszą ślady demontażu, więc ktoś już tam kiedyś był - ciekawe co przy okazji popsuł?)
Skrzynia - jakbym przejeździł sezon SuperOES, to umarłaby na 101%, bo to jednak badziewny 5MT, który nie udźwignąłby startu z kopania sprzęgłem. Jednak jako że jeździłem głównie na Silesii, gdzie nie trzeba mocno ruszać, to wydaje się być ok. Biegi co prawda wchodzą jak kupa (i faktycznie już sądziłem, że umarła), ale mam nadzieję że jak wymienię jej krzyżak wybieraka (który ma gigantyczne luzy), to wróci do normy (pomijając fakt, ile już synchronizatory musiały dostać w **** przez to, że wcześniej był luźny)

No i całe szczęście "to tylko WRX", więc nikt łzy nad nim nie uroni, nawet "fanatycy Subaru" smile.gif


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Wed, 06 Oct 2021 - 09:05
Post #7


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





W temacie skrzyni - wczoraj udało się zamontować taki zestaw:
- krzyżak wybieraka (OEM)
- górna poduszka skrzyni "pitch stop mount" (Epman/China's Finest)
- wspornik lewarka zmiany biegów oraz tuleja wybieraka (Whiteline)



Zmiana jest spora (na filmie jakoś dziwnie to wyszło), teraz "mniej miesza się w wiadrze". Dźwignia mniej trzęsie się też w czasie jazdy (wcześniej było jak w żuku) smile.gif

https://youtu.be/brKTLJxxp5o


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Fri, 08 Oct 2021 - 08:43
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(arexsewen @ Sun, 03 Oct 2021 - 22:56) *
"Budżetowy "nawet nie jest teoretycznie. Ciekawe czy najpierw rozleci się silnik,czy skrzynia.

W wielu 5 razy droższych autach rozlecą się szybciej, wiec w czym problem?

U mnie seryjne Subaru z turbo i 9 rok i nic nie chce się rozlecieć, a tor niejednokrotnie widziało.


Trzymam kciuki za projekt, w dobrym momencie kupiłeś WRX, od tamtego czasu juz tylko drożeją.
Dzisiaj (bez Twoich inwestycji) 30 tysiecy to by było minimum za taki egzemplarz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Tue, 12 Oct 2021 - 18:14
Post #9


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





Dzisiaj kontynuacja tematów około-skrzyniowych. Wleciała dolna poduszka skrzyni od Silver Project.
Samo poduszka jest przystosowana do skrzyni 6MT, więc trzeba było dorobić podkładkę/spacer - w internecie co rabin to inna opinia na temat grubości podkładki - ja zrobiłem taką 5mm, bo taki miałem najgrubszy metal w garażu smile.gif





Montaż bez problemu, kontakt z samą firmą również, jedyne do czego mam zastrzeżenia to do poprzednich osób, które demontowały/montowały skrzynię - niby śruby trzymające mocowanie to ~170nm, a klucz udarowy Ryobi ledwo dał rade na "trójeczce". Poza tym - cud, miód, orzeszki.
Osiągów auta raczej nie poprawiłem, ale mam nadzieję, że zwiększyłem szansę na trafienie w bieg smile.gif


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Sat, 06 Nov 2021 - 19:29
Post #10


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





Mały update. Udało się dorwać w rozsądnych pieniądzach (400 ziko) przednią belkę z STI Spec-C. Różnica w wadze prawie 7kg, a jednak jest to maksymalnie na froncie auta, więc efekt (a przynajmniej psychologiczny) powinien być spory smile.gif
Jak widać na zdjęciach - poprzednia belka była absolutnie obrzydliwa, aczkolwiek strukturalnie nienaruszona smile.gif


Pod styropianem było paskudnie:

Waga starej belki:

Waga nowej belki:

"Nowa" belka miała miejscami kilka rysek, dodałem jej pewnie ze 100g wagi i pomalowałem podkładem, żeby po roku nie wyglądała jak poprzednia:


Przy okazji jak już zderzak był na wierzchu, to wywaliłem halogeny - najpierw wlecą pewnie zaślepki, a przez zimę pomyśli się nad chłodzeniem hamulców smile.gif

Czy z "nową" belką jest mniej bezpiecznie - ciężko stwierdzić, wydaje się być mniej "integralna", ale jednak to fabryczna część Subaru, więc liczę, że ktoś to jednak policzył przed produkcją smile.gif


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Mon, 22 Nov 2021 - 08:24
Post #11


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





Wczoraj (21.11.2021) udało się w końcu pojechać na Silesię na slicku i złamać 2 minuty już na pierwszej sesji, pomimo tego, że skrzynia strasznie nie chciała przyjmować 4 biegu.
Najlepszy czas jaki udało się wykręcić 1:59:.43 i co cieszy - w czasie 3 sesji udało się powtarzalnie zrobić z 7 okrążeń 1:59 smile.gif



Z modyfikacji przed wyjazdem:
- wymaksowałem camber na górnych mocowaniach gwintu (ciężko stwierdzić jaki wyszedł faktycznie, bo nie miałem kątomierza pod ręką)
- założyłem akumulator z CBR (wydrukowałem sobie koszyk, tak by akumulator nie mógł się przewrócić + dystanse do fabrycznego górnego mocowania, wkręcane terminale kupiłem na allegro za chyba całe 20zł)
- wyleciało tylne skrzydło, głośniki z drzwi, tylne boczki, nawet wylałem płyn do spryskiwaczy smile.gif




Jakby się ktoś zastanawiał, czy taki zwykły akumulator AGM za 200zł z motocykla wystarczy do samochodu, to odpowiadam: NIE smile.gif
Na torze odpalałem za każdym razem podpinając duży akumulator na przewodach. W domu jak zdejmowałem auto z lawety to odpaliłem bezpośrednio z motocyklowego i kręci bardzo słabo - prąd rozruchowy jest zbyt mały (pewnie rozwiązałby to akumulator litowo jonowy)

Filmik z 1:59.56 z pierwszej sesji (niestety harrys coś zgłupiał i nie pobrał sobie mapy toru, w związku z czym nie dało się poprawnie nałożyć overlaya)


https://www.youtube.com/watch?v=x3IBIWYden8


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Thu, 25 Nov 2021 - 12:56
Post #12


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





Dzisiaj pokusiłem się nawet o zmierzenie auta na hamowni, zakładałem serię (bo target boost jest taki jak w wrx), jednak wyszło więcej:



Z jednej strony spoko, że jest więcej mocy, z drugiej strony lipa, bo ciężko będzie mocy dodać smile.gif

Chwilowo auto jest też wystawione na sprzedaż, daje mu dwa tygodnie - wystawiłem drogo, pewnie się nie sprzeda, to będę walczyć dalej z masą.


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinwrxsti
post Tue, 30 Nov 2021 - 10:42
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 01 April 2009
Skąd: Łódź





Myślę jednak, że silesia nie jest miejscem, w którym to auto czuje się najlepiej. Jest relatywnie słabe i pewnie odczuwasz mały niedosyt. W Kielcach pracy jest więcej, możliwości rozwoju kierowcy też. Jeździj tam jak najczęściej biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Tue, 30 Nov 2021 - 11:08
Post #14


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





CYTAT(marcinwrxsti @ Tue, 30 Nov 2021 - 10:42) *
Myślę jednak, że silesia nie jest miejscem, w którym to auto czuje się najlepiej. Jest relatywnie słabe i pewnie odczuwasz mały niedosyt. W Kielcach pracy jest więcej, możliwości rozwoju kierowcy też. Jeździj tam jak najczęściej biggrin.gif

Akurat wbrew pozorom auto lepiej się sprawdza na Silesii, niz na Kielcach (przynajmniej na SuperOES) - powód jest prosty - na Silesii nie ma ostrego startu, który średnio wypada przy napędach z WRX smile.gif


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Tue, 30 Nov 2021 - 20:48
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Dzisiaj pokusiłem się nawet o zmierzenie auta na hamowni, zakładałem serię (bo target boost jest taki jak w wrx), jednak wyszło więcej:

Stosunkowo niski wyszedł moment obrotowy. W moim WRx-ie przy praktycznie identycznej mocy miałem 360 Nm. U Ciebie ten dołek w okolicach 4600 obr/min jest podejrzany.


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Wed, 01 Dec 2021 - 08:39
Post #16


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





CYTAT(Slawo2000 @ Tue, 30 Nov 2021 - 20:48) *
Stosunkowo niski wyszedł moment obrotowy. W moim WRx-ie przy praktycznie identycznej mocy miałem 360 Nm. U Ciebie ten dołek w okolicach 4600 obr/min jest podejrzany.

To pewnie wynika z tego, że moje auto nie było strojone - to jest fabryczna mapa (leciutko zmniejszone tylko target afr). Hamowałem tylko po to, by sprawdzić teorię jakoby zmiany mechaniczne bez strojenia dadzą moc smile.gif
Większego momentu to bym się w zasadzie bał z uwagi o napęd - wolę mniej, a bezawaryjnie.


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Mon, 06 Dec 2021 - 09:52
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Wykres nie jest zły, a nawet jest bdb jak na serię. Co w pełnoletnich Subaru raczej jest wyjatkiem niż normą, więc są powody do zadowolenia.

A jak tam zainteresowanie autem? dzwonią, oglądają ludzie?
Sam mam subaraka z turbiną i zastanawiam się czy go nie wystawić, i jakie wogóle jest zainteresowanie takimi autami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Mon, 06 Dec 2021 - 10:54
Post #18


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





CYTAT(Frolik @ Mon, 06 Dec 2021 - 09:52) *
Wykres nie jest zły, a nawet jest bdb jak na serię. Co w pełnoletnich Subaru raczej jest wyjatkiem niż normą, więc są powody do zadowolenia.

A jak tam zainteresowanie autem? dzwonią, oglądają ludzie?
Sam mam subaraka z turbiną i zastanawiam się czy go nie wystawić, i jakie wogóle jest zainteresowanie takimi autami.


Zainteresowanie - absolutny brak, poza jednym Januszem co proponował 20k i drugim pytającym się "ile pali w trasie".

Usunąłem ogłoszenie, przy takich kwotach nie chce mi się kopać z Januszami.
Zamówiłem sobie trochę laminatów, poli poduszki pod silnik i auto będzie obiektem dalszych eksperymentów torowych smile.gif


--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Mon, 02 May 2022 - 15:12
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





A ile auto wazy obecnie (i co zostalo juz zredukowane wzgledem serii, z rzeczy niewidocznych na pierwszy rzut oka)?
Pisales wczesniej o wysokim EGT, z ciekawosci - jakie wartosci max sa u Ciebie w normie, a ile to bylo wysoko? Mierzysz na wylocie z czwartego cylindra?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogus122
post Wed, 04 May 2022 - 08:17
Post #20


User
Dołączył: Tue, 10 November 2015





CYTAT(uxon @ Mon, 02 May 2022 - 15:12) *
A ile auto wazy obecnie (i co zostalo juz zredukowane wzgledem serii, z rzeczy niewidocznych na pierwszy rzut oka)?
Pisales wczesniej o wysokim EGT, z ciekawosci - jakie wartosci max sa u Ciebie w normie, a ile to bylo wysoko? Mierzysz na wylocie z czwartego cylindra?


W sumie to nigdy go nie ważyłem. Z redukcji to usunięta większość wnętrza (ale mam zamiar przywrócić podsufikę i tylną półkę, a do kanapy zrobić zaślepkę i dojeżdzać na kołach na tor). Lekka przednia belka i w sumie tyle. Myślę, że waży tyle co seria, bo niby na fotelach i kanapie sporo kg się zredukowało, ale rollbar dodał je z powrotem.
EGT - ja mam gdzieś w okolicach turbo chyba, ~700-800 jest OK, jak mi turbo przeładowywowało, to zamykało licznik.

Ostatnio Subaru długo stalo nieużywane - miałem przez chwilę Clio 3 RS, którym zrobiłem 4 wyjazdy na tor (TM Brno: 2:43, Silesia: 2.07, TJS Kielce i Tor Białystok). Clio się sprzedało, następnie zrobiłem ClassicAutoCup na Poznaniu Meganą - 1:51:45 i teraz wróciłem do dłubania w świnii smile.gif
Miałem problemy z pompą wspomagania - miała już killka razy klejony wróciec, łapała powietrze i wyła. Szybki przegląd allegro ile kosztuje nowa pompa do wrx i uznałem, że "nie - za tyle to nie". Kupiłem za 150zł pompę z Astry G, za 100zł przerobiłem przewód do maglownicy i gotowe. Początkowo upchałem ją w miejsce seryjnego zbiorniczka, ale blokowało to montaż łapacza powietrza. Uznałem, że skoro już "tyle pieniędzy zaoszczędziłem", to kupiłem doloto mishimoto (używany, za 350zł) i pompa powędrowała w miejsce fabrycznej puszki filtra, a łapacz powietrza lekko dociąłem i dmucha na stożek.
Średnica rurki w której jest przepływka jest zbliżona do tej, która była w puszcze filtra, więc nie zakładam retune. Co do samej pompy - nie widzę różnicy między oplowską a oem, poza tym że wspomaganie działa smile.gif



--------------------
---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 2.00.30; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8
Subaru Impreza WRX 2001 : Silesia Ring 1.59:43
Clio RS 2009: Silesia Ring (VR2): 2:07; Brno 2:43
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 10:32