![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Tak jak Tommo napisał, trochę za późno, wszystko co było produkowane w topowych wersjach poszybowało w ostatnich latach mocno w górę, pewnie jeszcze coś tam będą drożeć ale wydaje mi się że to już jest szczyt, choć niektóre modele dalej pną w górę...
Co do cougarow, eclipsa, astra copue nawet turbo, nie ma szans, tańsze to nie będzie jak zadbane ale na kokosy nie ma co liczyć Golf mk1 to wogole ewenement i jakaś komedia, te auta nie oferują nic, silnik, zawias, wyposażenie, totalne dno a ceny z kosmosu... Ople z lat 70/80/90 nie doceniane, moze w końcu ruszą -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Problem z inwestowaniem w samochody jest to że nie wiemy co nam ekoludziki nawymyślają i jak będzie wyglądać poruszanie się starym spalinowcem za x lat.
A z modelami to zależy co nam w F&F za modele zaserwują ![]() ![]() @16vg60 Myślę że klasyczne RWD dobrze się mają. Monzy, Diplomaty z V8, ostatnio ładnie się pną Omegi A i Senatory B, a te z c30se to szybują w jeszcze ciekawszym tempie. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
996
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Nie śledzę szczególnie porsche, ale 996 wydaje się być dosyć ryzykowne jako inwestycja. Myślę, że 997 ma większy potencjał (ale pewnie nie taki jak 964 i wcześniejsze) i jeszcze trochę czasu na zakup.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Kupiliśmy z 10 lat temu Granda ZJ 5.2 za 11k, jakie było moje zdziwienie, gdy obecnie ładny bez gazu i przeróbek to minimum 20k, więc zarobić nie zarobisz, ale stracić ciężko.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 August 2015 ![]() |
Nie śledzę szczególnie porsche, ale 996 wydaje się być dosyć ryzykowne jako inwestycja. Myślę, że 997 ma większy potencjał (ale pewnie nie taki jak 964 i wcześniejsze) i jeszcze trochę czasu na zakup. Właśnie w ostatnich kilku latach nawet "znienawidzone" 996 mocno podskoczyło i to nawet bazowa Carrera nie wspominając o fajniejszych wersjach. Jeszcze nie tak dawno można było coś sensownego złapać za 80-90k a teraz za tyle to są praktycznie najtańsze sztuki. Pytanie tylko czy jest jeszcze potencjał na dalsze wzrosty czy to już górka. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 21 August 2012 ![]() |
Ja myślę, że da się w tych czasach przyzwoite pieniądze przycinać na samochodach. Przykład z tego tygodnia. W niedzielę wieczorem 22:15 wystawiony na sprzedaż samochód ze zdjęcia niżej. Bardzo poszukiwany 2 drzwiowy cherokee xj w najfajniejszym specu. 4.0 R6, automat aw4, fajny reduktor 242, 16 lat w jednych rękach i jednym garażu. Pełna seria z przebiegoem ~140000 mil. Po 8 minutach od wypłynięcia ogłoszenia umówiłem oględziny następnego dnia. Cud, że facet 52 rocznik był honorowy bo auta bym nie kupił. Wystawiony za 21500. Do godziny 12 dnia następnego odebrał jak twierdzi 20 telefonów, z czego najlepszy, chciał robić przelew bez oglądania samochodu, dokładając 2k pln do ceny z ogłoszenia
![]() Realnie, gdyby nie to, że szukałem takiego od x czasu, to do zarobienia jest wg mnie na nim 10k wystawiając go od ręki za 31500. W nie wiem.... 48 godzin. Oferty po 30-40k znikają z rynku regularnie. Więc wg mnie jak ktoś ma czas na odświeżanie ogłoszeń poszukiwanych aut gdzie wie, że da się zarobić i jest gotów zadzwonić, wsiąść i pojechać (bo inaczej podkupią) to można z tego robić pieniądze jakieś. pozdro! ![]() |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ale to nie jest dyskusja o handlowaniu autami i łapaniu okazji cenowych, a o autach które będą drożały z czasem (z powodów innych, niż zakup w cenie poniżej rynkowej).
Niemniej jednak, gratuluję zakupu, bardzo ładny wóz ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
To schodząc na ziemię w kwestii modeli aut to z wymienionych najbardziej przyziemne wydają się VW R32. Na dziś dzień MK4 R32 można powiedzieć że już wystrzelił z ceną za zdrową sztukę. Ale MK5 nadal jest jakby mniej doceniany i można by go wyrwać w spoko kasie. Nie wiem jak TT 8N R32, może ktoś podpowie.
-------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tt na pewno pojdzie gore z czasem. wiekszosc sportowych wersji w topowych odmianach z czasem idzie w gore. opel gt , audi tt bmw z3,z4, i wiele innych ktorych ceny sa niskie z czasem (10-20lat) beda nie do dostanai a ceny beda dosc wysokie czyli od 40tys w gore.
ale tez koszt utrzymania takich aut jest dosc wysoki. wiec zarobic ciezko ale stracic z czasem nie musimy a zabawy mozemy miec sporo. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
wg danych, już mamy inflację 5% rocznie, a po wprowadzeniu nowego planu politycznego, inflacja jeszcze wzrośnie. Do tego drożejące ceny surowców (stal, budowlanka, energia). Tak naprawdę można kupować każdy samochód i w liczbach bezwzględnych nie stracić. Ale co z tego, jak dzisiejsze 100 tysięcy złotych, za 10 lat będzie ekwiwalentem 50-60 tysi, a nowe auta będą kosztować od 500 tysięcy w górę, przy pensji minimalnej 10 tysięcy złotych.
Brak utraty wartości to wcale nie jest dobry znak. To znaczy, że pieniądz traci wartość, dobra materialne zyskują, koszty życia rosną - komunizm w Polsce skończył się hiperinflacją. Jak ktoś w Polsce lat 80-tych kupił byle jaki samochód za dewizy, to zyskał majątek ![]() I, co z tego, że dziś kupisz grzmota za 50 tysi, za 5 lat sprzedasz za 50 tysi, jak za 5 lat, 50 tysiaków to będzie kosztowała 10-letnia Dacia Sondero. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 26 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Moim zdaniem, wszystko co jest rzadkie, limitowane lub związane w jakiś sposób z motorsportem, jest dobrym kierunkiem.
Najlepszym przykładem ostatni Yaris GR, które już na papierze można było sprzedać z zyskiem, za parę lat raczej będą trzymać wartość. Clio v6, Golfy R32, wszelkie "analogowe" hot hatche, jak Clio RS/Sport, Saxo VTS, 106/206/306 S16 i pokrewne. Alfy/Lancie z V6 Busso też pewnie będą trzymać wartość. Z drugiej strony, najważniejszy jest Twój gust, nie chciałbym trzymać 3 aut które mi się w ogóle nie podobają, tylko licząc na potencjalny zysk/utrzymanie wartości. Na muzeum nie da się zarobić, wynajem nie będzie się zwracał przy starych autach, pod tym względem wygrywają nieruchomości. Może lepszym pomysłem byłoby postawienie lub kupienie hali, jednego klasyka dla siebie, a resztę miejsc wynajmować innych posiadaczom "staroci" i w ten sposób się finansowo zabezpieczyć. Wracając do aut, chyba jest (albo chwila już po nim) ostatni dzwonek na Boxstera 986 lub 944/924. TT na pewno pójdzie do góry, jak wyżej pisano, może Audi A2... Im dziwniejsze i rzadsze, tym większa szansa na jakiś hype w przyszłości, który podniesie ceny. -------------------- 924 1980
Corsa 1984 Clio Sport 2000 |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Najlepszy myk jest z Focusem RS mk2. Nowy kosztował 120kpln+, obecnie kosztuje mniej więcej tyle samo - a ma już ponad 10 lat
![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Ja myślę, że Lanos Hatchback STI może być ciekawą opcją, już teraz trafiają się dwukrotnie tańsze od Hawka, a a mam wrażenie, że po latach ludzie zaczynają je doceniać, bo prowadzą się nieźle i wyglądają jak na hatchbacka całkiem "cool", a bycie cool jest dość ważne przy aucie inwestycji
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
I, co z tego, że dziś kupisz grzmota za 50 tysi, za 5 lat sprzedasz za 50 tysi, jak za 5 lat, 50 tysiaków to będzie kosztowała 10-letnia Dacia Sondero. Ale możesz też kupić grzmota za 50 tyś i za 5 lat dostać 20 tyś. tracąc dużo więcej. Co by nie było realny zysk z takiego biznesu wg. mnie może mieć sens w b. drogich, limitowanych samochodach więc kierowane dla elity. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
To schodząc na ziemię w kwestii modeli aut to z wymienionych najbardziej przyziemne wydają się VW R32. Na dziś dzień MK4 R32 można powiedzieć że już wystrzelił z ceną za zdrową sztukę. Ale MK5 nadal jest jakby mniej doceniany i można by go wyrwać w spoko kasie. Nie wiem jak TT 8N R32, może ktoś podpowie. Mk4 r32 to jakiś absurd, szukałem tego auta dłuższy czas i doskonale znam temat zawsze liczyłem że coś się trafi taniej ![]() ![]() ![]() Audi tt ceny trzymają ale tylko r32,, 1.8t 225 quattro pewnie pójdą do góry ale nigdy nie będą na poziomie r32 -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Najlepszy myk jest z Focusem RS mk2. Nowy kosztował 120kpln+, obecnie kosztuje mniej więcej tyle samo - a ma już ponad 10 lat pod warunkiem, że auto jest dobrze utrzymane, bezwypadkowe i z udokumentowanym przebiegiem. ![]() Jeśli było użytkowane zgodnie z przeznaczeniem, to albo jest już zezłomowane, albo jego serwis pochłonął przez 10 lat kolejne 120kpln ![]() Kupowanie fajnego auta z myślą, żeby na nim zarobić jest karkołomne, bo wymaga postawienia takiego auta pod kocem i unikanie jazd, a już na pewno unikanie jazd sprawiających frajdę, no bo przecież auto się może uszkodzić i stracić na wartości. Jka ktoś ma żyłkę handlarza, to i na Daciach Dokkerach się wyżywi ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
tak na prawdę trudno przewidzieć co będzie za kilka lat, przez chwilę był boom na polską motoryzację, ceny były z kosmosu, teraz się ustabilizowały na niższym poziomie.
Może być tak, że za 10 lat ludzie będą się jarać priusem mk1. A benzyniaki będą popularne na wschodzie, w Europie to będzie passe. Ceny starych M-ek zawsze idą do góry, to jak zakup złota ![]() |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Co do zarobkowania to zależy jakie auto, jaki cel chcemy osiągnąć i w jak długo planujemy się nim bawić. Od 2003r korzystam z tej "dźwigni" w ujęciu aut dd ale obserwuję już auta konkretniejsze do większego zarobku. Niestety ogólnie jest to temat bardziej złożony a do tego powstaje dużo mitów cenowych serwowanych przez firmy handlujące "wyjątkowo klasycznymi autami".
Każdą markę trzeba śledzić oddzielnie skupiając się na konkretnych modelach i rocznikach. Na 100% to nie jest tak że przewertujemy sobie ogłoszenia i wchodzimy do akcji. |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Mk4 r32 to jakiś absurd, szukałem tego auta dłuższy czas i doskonale znam temat zawsze liczyłem że coś się trafi taniej ![]() ![]() ![]() Audi tt ceny trzymają ale tylko r32,, 1.8t 225 quattro pewnie pójdą do góry ale nigdy nie będą na poziomie r32 mozesz cos takiego https://www.otomoto.pl/oferta/opel-gt-speed...a-ID6CJeXz.html? niestety speedsterow nie widze wogole. ale do 60tys idzie cos kupic. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 22:06 |