Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zakup auta jako inwestycja
16vg60
post Wed, 19 May 2021 - 19:25
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





Tak jak Tommo napisał, trochę za późno, wszystko co było produkowane w topowych wersjach poszybowało w ostatnich latach mocno w górę, pewnie jeszcze coś tam będą drożeć ale wydaje mi się że to już jest szczyt, choć niektóre modele dalej pną w górę...

Co do cougarow, eclipsa, astra copue nawet turbo, nie ma szans, tańsze to nie będzie jak zadbane ale na kokosy nie ma co liczyć

Golf mk1 to wogole ewenement i jakaś komedia, te auta nie oferują nic, silnik, zawias, wyposażenie, totalne dno a ceny z kosmosu...

Ople z lat 70/80/90 nie doceniane, moze w końcu ruszą


--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 19 May 2021 - 19:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pszczelaszkov
post Wed, 19 May 2021 - 20:54
Post #22


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Problem z inwestowaniem w samochody jest to że nie wiemy co nam ekoludziki nawymyślają i jak będzie wyglądać poruszanie się starym spalinowcem za x lat.
A z modelami to zależy co nam w F&F za modele zaserwują tongue.gif Chociaż nie wiem skąd baleron wziął swoją popularność, bo w F&F go nie było biggrin.gif

@16vg60 Myślę że klasyczne RWD dobrze się mają.
Monzy, Diplomaty z V8, ostatnio ładnie się pną Omegi A i Senatory B, a te z c30se to szybują w jeszcze ciekawszym tempie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Wed, 19 May 2021 - 21:52
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





996


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 19 May 2021 - 22:05
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Nie śledzę szczególnie porsche, ale 996 wydaje się być dosyć ryzykowne jako inwestycja. Myślę, że 997 ma większy potencjał (ale pewnie nie taki jak 964 i wcześniejsze) i jeszcze trochę czasu na zakup.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wed, 19 May 2021 - 22:59
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Kupiliśmy z 10 lat temu Granda ZJ 5.2 za 11k, jakie było moje zdziwienie, gdy obecnie ładny bez gazu i przeróbek to minimum 20k, więc zarobić nie zarobisz, ale stracić ciężko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
monev
post Thu, 20 May 2021 - 07:28
Post #26


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 August 2015





CYTAT(kompot @ Wed, 19 May 2021 - 22:05) *
Nie śledzę szczególnie porsche, ale 996 wydaje się być dosyć ryzykowne jako inwestycja. Myślę, że 997 ma większy potencjał (ale pewnie nie taki jak 964 i wcześniejsze) i jeszcze trochę czasu na zakup.


Właśnie w ostatnich kilku latach nawet "znienawidzone" 996 mocno podskoczyło i to nawet bazowa Carrera nie wspominając o fajniejszych wersjach. Jeszcze nie tak dawno można było coś sensownego złapać za 80-90k a teraz za tyle to są praktycznie najtańsze sztuki. Pytanie tylko czy jest jeszcze potencjał na dalsze wzrosty czy to już górka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akim
post Thu, 20 May 2021 - 08:02
Post #27


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 August 2012





Ja myślę, że da się w tych czasach przyzwoite pieniądze przycinać na samochodach. Przykład z tego tygodnia. W niedzielę wieczorem 22:15 wystawiony na sprzedaż samochód ze zdjęcia niżej. Bardzo poszukiwany 2 drzwiowy cherokee xj w najfajniejszym specu. 4.0 R6, automat aw4, fajny reduktor 242, 16 lat w jednych rękach i jednym garażu. Pełna seria z przebiegoem ~140000 mil. Po 8 minutach od wypłynięcia ogłoszenia umówiłem oględziny następnego dnia. Cud, że facet 52 rocznik był honorowy bo auta bym nie kupił. Wystawiony za 21500. Do godziny 12 dnia następnego odebrał jak twierdzi 20 telefonów, z czego najlepszy, chciał robić przelew bez oglądania samochodu, dokładając 2k pln do ceny z ogłoszenia ohmy.gif


Realnie, gdyby nie to, że szukałem takiego od x czasu, to do zarobienia jest wg mnie na nim 10k wystawiając go od ręki za 31500. W nie wiem.... 48 godzin. Oferty po 30-40k znikają z rynku regularnie.

Więc wg mnie jak ktoś ma czas na odświeżanie ogłoszeń poszukiwanych aut gdzie wie, że da się zarobić i jest gotów zadzwonić, wsiąść i pojechać (bo inaczej podkupią) to można z tego robić pieniądze jakieś.

pozdro!




Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Thu, 20 May 2021 - 09:13
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Ale to nie jest dyskusja o handlowaniu autami i łapaniu okazji cenowych, a o autach które będą drożały z czasem (z powodów innych, niż zakup w cenie poniżej rynkowej).

Niemniej jednak, gratuluję zakupu, bardzo ładny wóz smile.gif


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dany_47
post Thu, 20 May 2021 - 09:18
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 November 2016
Skąd: Stolica





To schodząc na ziemię w kwestii modeli aut to z wymienionych najbardziej przyziemne wydają się VW R32. Na dziś dzień MK4 R32 można powiedzieć że już wystrzelił z ceną za zdrową sztukę. Ale MK5 nadal jest jakby mniej doceniany i można by go wyrwać w spoko kasie. Nie wiem jak TT 8N R32, może ktoś podpowie.


--------------------
Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8
ET 10.539
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 20 May 2021 - 09:51
Post #30


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





tt na pewno pojdzie gore z czasem. wiekszosc sportowych wersji w topowych odmianach z czasem idzie w gore. opel gt , audi tt bmw z3,z4, i wiele innych ktorych ceny sa niskie z czasem (10-20lat) beda nie do dostanai a ceny beda dosc wysokie czyli od 40tys w gore.
ale tez koszt utrzymania takich aut jest dosc wysoki. wiec zarobic ciezko ale stracic z czasem nie musimy a zabawy mozemy miec sporo.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Thu, 20 May 2021 - 10:20
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





wg danych, już mamy inflację 5% rocznie, a po wprowadzeniu nowego planu politycznego, inflacja jeszcze wzrośnie. Do tego drożejące ceny surowców (stal, budowlanka, energia). Tak naprawdę można kupować każdy samochód i w liczbach bezwzględnych nie stracić. Ale co z tego, jak dzisiejsze 100 tysięcy złotych, za 10 lat będzie ekwiwalentem 50-60 tysi, a nowe auta będą kosztować od 500 tysięcy w górę, przy pensji minimalnej 10 tysięcy złotych.

Brak utraty wartości to wcale nie jest dobry znak. To znaczy, że pieniądz traci wartość, dobra materialne zyskują, koszty życia rosną - komunizm w Polsce skończył się hiperinflacją. Jak ktoś w Polsce lat 80-tych kupił byle jaki samochód za dewizy, to zyskał majątek smile.gif

I, co z tego, że dziś kupisz grzmota za 50 tysi, za 5 lat sprzedasz za 50 tysi, jak za 5 lat, 50 tysiaków to będzie kosztowała 10-letnia Dacia Sondero.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radcore
post Thu, 20 May 2021 - 10:48
Post #32


Rookie
Dołączył: Tue, 26 January 2010
Skąd: Poznań





Moim zdaniem, wszystko co jest rzadkie, limitowane lub związane w jakiś sposób z motorsportem, jest dobrym kierunkiem.
Najlepszym przykładem ostatni Yaris GR, które już na papierze można było sprzedać z zyskiem, za parę lat raczej będą trzymać wartość.
Clio v6, Golfy R32, wszelkie "analogowe" hot hatche, jak Clio RS/Sport, Saxo VTS, 106/206/306 S16 i pokrewne.
Alfy/Lancie z V6 Busso też pewnie będą trzymać wartość.

Z drugiej strony, najważniejszy jest Twój gust, nie chciałbym trzymać 3 aut które mi się w ogóle nie podobają, tylko licząc na potencjalny zysk/utrzymanie wartości.
Na muzeum nie da się zarobić, wynajem nie będzie się zwracał przy starych autach, pod tym względem wygrywają nieruchomości.

Może lepszym pomysłem byłoby postawienie lub kupienie hali, jednego klasyka dla siebie, a resztę miejsc wynajmować innych posiadaczom "staroci" i w ten sposób się finansowo zabezpieczyć.

Wracając do aut, chyba jest (albo chwila już po nim) ostatni dzwonek na Boxstera 986 lub 944/924.
TT na pewno pójdzie do góry, jak wyżej pisano, może Audi A2...

Im dziwniejsze i rzadsze, tym większa szansa na jakiś hype w przyszłości, który podniesie ceny.




--------------------
924 1980
Corsa 1984
Clio Sport 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 20 May 2021 - 10:51
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Najlepszy myk jest z Focusem RS mk2. Nowy kosztował 120kpln+, obecnie kosztuje mniej więcej tyle samo - a ma już ponad 10 lat smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blaid
post Thu, 20 May 2021 - 10:55
Post #34


Super User
Dołączył: Tue, 08 May 2007
Skąd: Mielec





Ja myślę, że Lanos Hatchback STI może być ciekawą opcją, już teraz trafiają się dwukrotnie tańsze od Hawka, a a mam wrażenie, że po latach ludzie zaczynają je doceniać, bo prowadzą się nieźle i wyglądają jak na hatchbacka całkiem "cool", a bycie cool jest dość ważne przy aucie inwestycji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 20 May 2021 - 10:58
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 20 May 2021 - 10:20) *
I, co z tego, że dziś kupisz grzmota za 50 tysi, za 5 lat sprzedasz za 50 tysi, jak za 5 lat, 50 tysiaków to będzie kosztowała 10-letnia Dacia Sondero.


Ale możesz też kupić grzmota za 50 tyś i za 5 lat dostać 20 tyś. tracąc dużo więcej.

Co by nie było realny zysk z takiego biznesu wg. mnie może mieć sens w b. drogich, limitowanych samochodach więc kierowane dla elity.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Thu, 20 May 2021 - 11:18
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





CYTAT(dany_47 @ Thu, 20 May 2021 - 09:18) *
To schodząc na ziemię w kwestii modeli aut to z wymienionych najbardziej przyziemne wydają się VW R32. Na dziś dzień MK4 R32 można powiedzieć że już wystrzelił z ceną za zdrową sztukę. Ale MK5 nadal jest jakby mniej doceniany i można by go wyrwać w spoko kasie. Nie wiem jak TT 8N R32, może ktoś podpowie.



Mk4 r32 to jakiś absurd, szukałem tego auta dłuższy czas i doskonale znam temat
zawsze liczyłem że coś się trafi taniej biggrin.gif... I o ile dwa lata temu na zachodzie ceny tych najtańszych zaczynały się od 7k euro/franka, w pl od powiedzmy 30k, to teraz bez 13-15k euro nie podchodź biggrin.gif, i mimo tego że posiadam taki i na rękę mi że ceny szybują to uważam że nie warte to auto tych pieniędzy, ani silnika, ani wyposażenie, buda jak w zwykłym mk4, żadnego poszerzenia ot zwykły Golf ze zderzakami jakich pełno na allegro/olx z laminatu laugh.gif

Audi tt ceny trzymają ale tylko r32,, 1.8t 225 quattro pewnie pójdą do góry ale nigdy nie będą na poziomie r32


--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Thu, 20 May 2021 - 11:19
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(pinin @ Thu, 20 May 2021 - 11:51) *
Najlepszy myk jest z Focusem RS mk2. Nowy kosztował 120kpln+, obecnie kosztuje mniej więcej tyle samo - a ma już ponad 10 lat smile.gif
pod warunkiem, że auto jest dobrze utrzymane, bezwypadkowe i z udokumentowanym przebiegiem.
Jeśli było użytkowane zgodnie z przeznaczeniem, to albo jest już zezłomowane, albo jego serwis pochłonął przez 10 lat kolejne 120kpln laugh.gif

Kupowanie fajnego auta z myślą, żeby na nim zarobić jest karkołomne, bo wymaga postawienia takiego auta pod kocem i unikanie jazd, a już na pewno unikanie jazd sprawiających frajdę, no bo przecież auto się może uszkodzić i stracić na wartości.

Jka ktoś ma żyłkę handlarza, to i na Daciach Dokkerach się wyżywi smile.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Thu, 20 May 2021 - 11:51
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





tak na prawdę trudno przewidzieć co będzie za kilka lat, przez chwilę był boom na polską motoryzację, ceny były z kosmosu, teraz się ustabilizowały na niższym poziomie.
Może być tak, że za 10 lat ludzie będą się jarać priusem mk1. A benzyniaki będą popularne na wschodzie, w Europie to będzie passe. Ceny starych M-ek zawsze idą do góry, to jak zakup złota wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Thu, 20 May 2021 - 12:19
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Co do zarobkowania to zależy jakie auto, jaki cel chcemy osiągnąć i w jak długo planujemy się nim bawić. Od 2003r korzystam z tej "dźwigni" w ujęciu aut dd ale obserwuję już auta konkretniejsze do większego zarobku. Niestety ogólnie jest to temat bardziej złożony a do tego powstaje dużo mitów cenowych serwowanych przez firmy handlujące "wyjątkowo klasycznymi autami".
Każdą markę trzeba śledzić oddzielnie skupiając się na konkretnych modelach i rocznikach. Na 100% to nie jest tak że przewertujemy sobie ogłoszenia i wchodzimy do akcji.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 20 May 2021 - 13:24
Post #40


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(16vg60 @ Thu, 20 May 2021 - 11:18) *
Mk4 r32 to jakiś absurd, szukałem tego auta dłuższy czas i doskonale znam temat
zawsze liczyłem że coś się trafi taniej biggrin.gif... I o ile dwa lata temu na zachodzie ceny tych najtańszych zaczynały się od 7k euro/franka, w pl od powiedzmy 30k, to teraz bez 13-15k euro nie podchodź biggrin.gif, i mimo tego że posiadam taki i na rękę mi że ceny szybują to uważam że nie warte to auto tych pieniędzy, ani silnika, ani wyposażenie, buda jak w zwykłym mk4, żadnego poszerzenia ot zwykły Golf ze zderzakami jakich pełno na allegro/olx z laminatu laugh.gif

Audi tt ceny trzymają ale tylko r32,, 1.8t 225 quattro pewnie pójdą do góry ale nigdy nie będą na poziomie r32

mozesz cos takiego
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-gt-speed...a-ID6CJeXz.html?
niestety speedsterow nie widze wogole. ale do 60tys idzie cos kupic.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 22:06