Turbo na okolice 600hp. 1.8t |
Turbo na okolice 600hp. 1.8t |
Fri, 09 Apr 2021 - 01:09
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 April 2019 |
Witam
Jestem w trakcie modyfikowania silnika na okolice 600hp. Nie umiem zdecydować w jakie turbo iść. W silniku stroker na 2.0, wąski kanał, zostawione fazy rozrządu, walki narazie ADR później hotcamsy, kolektor ssący custom, wg 38mm Turbosmarta, DV jeszcze nie wiem jaki, od turba będzie 3calowy układ wydechowy, paliwo 98+methanol. Myślałem nad g25 660 ale nie wiem czy podejdę pod okolice 600 hp (Występuje w Twinie?). Głównie zależy mi na jak najlepszym wstawaniu turbo oraz okolicach 600hp. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 09 Apr 2021 - 01:09
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 09 Apr 2021 - 01:16
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Na 600hp pasuje szeroki kanał i porting mieć zamiast robić na siłę dmuchając mega dużo.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Fri, 09 Apr 2021 - 01:45
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków |
mam takiego gareta twinscroll na półce, teraz nie pamiętam oznaczeń, mogę sprawdzić w przyszłym tyg.
wstaje lekko pow. 3000obr. tu fotki: obok to turbo focus rs 2.3 które robi 420KM, więc jest porównanie -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
Fri, 09 Apr 2021 - 02:04
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 April 2019 |
Kanał jest specjalnie zostawiony wąski i nic nie jest robione na siłę. Będzie troche mniej km, ale bedzie lepszy spool i mniejsza turbo dziura. W silniku jest zrobione wszystko co można było.
|
|
|
Fri, 09 Apr 2021 - 23:24
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 April 2019 |
Nikt nie dorodzi odnośnie turba?
|
|
|
Sat, 10 Apr 2021 - 07:01
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Przecież wiesz najlepiej jak te 600 zrobić to co tu Ci jeszcze doradzać...? Można się tylko uczyć
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Sat, 10 Apr 2021 - 09:03
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Wed, 22 October 2008 Skąd: z mazowsza |
Przy seryjnej glowicy, to zapomnij o takiej mocy. Ogolnie sam mialem podobny dylemat w 2.0t GM, jednak wybralem efr7163 bo w razie awarii som korasy, i turbo ma lepsza odpowiedz przejsciowa, ze wzgledu na mega lekki wirnik turbiny, i wbudowany dv ktory zaoszczedzi mi sporo miejsca, ze wzgledu na pozostawiona klime.
-------------------- Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm Kaudi A6 3.0 Tfsi Vette C6 LS2 |
|
|
Sat, 10 Apr 2021 - 10:49
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Do 1.8t EFR robi najlepszą robotę, na 600hp 7670 możesz próbować i wymaksować go.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Sat, 10 Apr 2021 - 22:32
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 02 April 2019 |
Przecież wiesz najlepiej jak te 600 zrobić to co tu Ci jeszcze doradzać...? Można się tylko uczyć Nie rozumiem sarkazmu. Zapytałem odnośnie doświadczeń związanych z uturbianiem małych pojemności, jakie turbiny dobrze wstają itd. a dostaję od Ciebie odpowiedz ze "wiem jak najlepiej zrobić 600". Wiem że szeroki kanał pomaga osiągnąć moc, ale nie lepiej zrobić to na szybszym przepływie powietrza żeby lepiej turbo wstawało? Zdaję sobie sprawę ze wąski kanał jest dobry do pewnego momentu ale nie wydaje mi sie żeby było niemożliwe osiągniecie okolic mocy o której pisałem na waskim kanale. Miś dziękuję za odpowiedź. |
|
|
Sun, 11 Apr 2021 - 00:38
Post
#10
|
|
User Dołączył: Tue, 04 December 2012 |
W kontekście przepływu, wydaje mi się, że szybkość przepływu ma bardziej znaczenie w przypadku wolnossaków, gdzie szybszy przepływ wspomaga napełnianie cylindra (i wymieszanie paliwa z powietrzem), powodując jego poprawę - tu mocno się liczą zjawiska falowe. W kwestii silników turbo, prędkość przepływu nie ma takiego znaczenia, jak wielkosć przepływu - w końcu przez duży otwór łatwiej dostaje się powietrze, niż przez mały otwór - a to na ilości powietrza w komorze spalania nam zależy, a nie żeby szybko przepływało - to tutaj nie ma znaczenia dla wstawania turbo - dolotem/kanałami żadnej rewolucji się nie zrobi - strona wydechowa ma tu kluczowe znaczenie.
W kontekście doboru turba, to znowu, lepszą sprawność będzie miało turbo jeżeli będzie dmuchać w układ o niskich oporach przepływu, niż gdyby miało zapewniać ten sam przepływ w układzie z restrykcjami, bo żeby uzyskać ten sam przepływ trzeba by podnosić ciśnienie, a to prowadzi do podgrzewania powietrza - tutaj warto nauczyć się dobrze czytac mapy kompresorów turbin, to jest wstęp do prawidłowego doboru turba, a to jak szybko będzie wstawało, to już głównie lezy w specyfice gorącej strony, wagi całej masy wirującej turbiny jak i rodzaju łożyskowania. |
|
|
Sun, 11 Apr 2021 - 21:04
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
W kwestii silników turbo, prędkość przepływu nie ma takiego znaczenia, jak wielkosć przepływu - w końcu przez duży otwór łatwiej dostaje się powietrze, niż przez mały otwór - a to na ilości powietrza w komorze spalania nam zależy, a nie żeby szybko przepływało Jedno łączy się z drugim... Nie jest czasem tak że przez szerszy kanał szybciej przepłynie ta sama masa powietrza? Aby tą objętość pchnąć przez węższy kanał trzeba mocniej dmuchnąć - seryjna głowica będzie tu restrykcją tak na logikę. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Mon, 12 Apr 2021 - 00:49
Post
#12
|
|
User Dołączył: Tue, 04 December 2012 |
Jedno łączy się z drugim... Nie jest czasem tak że przez szerszy kanał szybciej przepłynie ta sama masa powietrza? Aby tą objętość pchnąć przez węższy kanał trzeba mocniej dmuchnąć - seryjna głowica będzie tu restrykcją tak na logikę. Nie bardzo wiem co masz na myśli łącząc jedno z drugim. Z tą prędkością to jest odwrotnie - ta sama objętość, w tym samym czasie będzie płynąć z mniejszą prędkością przez kanał o dużym przekroju, niż przez kanał o mniejszym przekroju (równanie Bernoulliego). Tylko co nam z tej predkosci, jak kanał o małym przekroju po prostu stanowi restrykcję dla przepływu. Powinno się chceć nie z jak najwiekszą prędkoscią, a mieć jak najwięcej mieszanki w cylindrze, bez podnoszenia ciśnienia |
|
|
Mon, 12 Apr 2021 - 06:59
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź |
A macie jakieś wzory, zależności średnic vs przepływu vs mocy? Pytam z czystej ciekawości. Bo tak jak widziałem zwężki na sprężarki do WRC tak zastanawiam się jak wpływ kanałów, czy średnic dolotu wpływa na możliwości budowania mocy.
Co do sprężarki w/w EFR - najlepsza opcja, świetne turbiny. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Wed, 14 Apr 2021 - 10:59
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI |
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
Wed, 14 Apr 2021 - 13:21
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Zukreator, ale przed zwężeniem zrobi się nadciśnienie i spadnie przepływ masowy.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Thu, 15 Apr 2021 - 11:46
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 04 December 2012 |
Zukreator, ale przed zwężeniem zrobi się nadciśnienie i spadnie przepływ masowy. No tak, napisałem o tym w swoich 2 postach: żeby uzyskać ten sam przepływ trzeba by podnosić ciśnienie kanał o małym przekroju po prostu stanowi restrykcję dla przepływu Edit: Troche sie robi zamieszanie, sam nie tego słowa uzyłem i swoje dołozyłem, albowiem jest różnica szybkość przepływu, a prędkość przepływu. Szybkość się odnosi do przepływu ilości masy powietrza w danym czasie i tu im większy "kanał" tym szybszy przepływ (wiecej masy w tym samym czasie) Predość, to wielkość wektorowa V - prędkość z jaką masa powietrza przepływa przez kanał, czas tu nie ma znaczenia - to do niej odności się równanie Bernouliego (duża dziura - mała prędkość, mała dziura - duża prędkosć) Żeby na małym kanale była ta sama szybkość przepływu (ilość masy powietrza/czas), co na dużym kanale, trzeba podnosić ciśnienie, aby to powietrze przepchać. Jeżeli turbo musi wytwarzać większe ciśnienie niż to, do którego było projektowane - pracuje poza mapą i bardziej grzeje powietrze przez niską sprawność Sory za zamieszanie |
|
|
Thu, 15 Apr 2021 - 13:35
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 |
..... Dodatkowo to turbo nawet jeśli jest dobrze dobrane niema surge itd musi więcej energii pobrać z siły spalin przez co powoduje większe egt, większy backpressure i jeszcze bardziej pogarsza przepływ bo silnik nie może pozbyć się spalin, one zostają w cylindrze i grzeją mieszankę i stuka.
Silniki nowej konstrukcji generalnie mają bardzo duże kanały w porównaniu do tych 30 letnich. I w ta stronę trzeba isc |
|
|
Sun, 18 Apr 2021 - 16:06
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
A nie będzie tu problemu z backpressure przypadkiem? Jednak sporo trzeba będzie dmuchnąć, żeby te 600 wyszło... Ja bym sadził szeroki kanał, jeszcze wjechał z portingiem, a jak już będziesz zmieniał wałki to przygotował go na zakręcenie wyżej - zakres obrotów użytecznych może zostać podobny, tylko wyżej zakręcisz. Ale ja mam jakąś fazę na wysokie obroty(bardzo mi się podobało auto jadące od 4.5k(wcześniej muł okrutny) do 9.5k), to bierz na to poprawkę
-------------------- www.time4rally.pl
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:25 |