Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> e81 swap M54b30
opornick
post Sat, 07 Oct 2023 - 19:05
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





CYTAT(bielawa @ Sat, 07 Oct 2023 - 13:27) *
Jakie trudności trafiłeś? Mam już m54 z e60, łapy, skrzynia z n43, sprzęgło, ecu.

Rzeźbiłeś pas czy kupiłeś z 6cyl?

Gratki ;-)


Właściwie żadnych trudności, kilka spraw trzeba było zagłębić bardziej.

Pas został, silnik się mieści, na styk, z resztą w realoem nr pasa dla 318 i 325 jest taki sam. Chyba że coś mi umknęło?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 07 Oct 2023 - 19:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bielawa
post Sat, 07 Oct 2023 - 22:12
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Masz dwa typy pasów - dla 4/6 cyl. Chociaż były 4 cyl, gdzie miały pas jak 6 cyl, stąd może tak masz. Większość pasów przednich (4cyl) ma mocowania chłodnicy w tej głównej metalowej belce. Te od 6cm mają parę cm przesunięte w stronę przodu auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Mon, 09 Oct 2023 - 07:42
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





CYTAT(bielawa @ Sat, 07 Oct 2023 - 22:12) *
Masz dwa typy pasów - dla 4/6 cyl. Chociaż były 4 cyl, gdzie miały pas jak 6 cyl, stąd może tak masz. Większość pasów przednich (4cyl) ma mocowania chłodnicy w tej głównej metalowej belce. Te od 6cm mają parę cm przesunięte w stronę przodu auta.


Podrzucisz przykład? Bo kopie w Realoem i nie widzę różnicy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Mon, 09 Oct 2023 - 08:17
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=7987394&am...mp;ccf=94077844
vs
https://a.allegroimg.com/original/11dd3a/7a...-1-E87-116I-1-6


To tak wizualnie. Zdjęcia z realu mogę podrzucić w środę, gdy przymierzę m54 do najbiedniejszej wersji e81 (116i).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Tue, 10 Oct 2023 - 10:14
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Ale jeden z Was mówi o E91, a drugi o E81. Obaj macie rację smile.gif


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Sun, 15 Oct 2023 - 13:14
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





zeby wsadzic m54 do jedynki trzeba zmienic pas na taki z jedynki 6cyl. do e90 nie trzeba, bo jest taki sam dla 4 i 6 cyl.


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Wed, 18 Oct 2023 - 16:19
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





CYTAT(Taffarel @ Sun, 15 Oct 2023 - 13:14) *
zeby wsadzic m54 do jedynki trzeba zmienic pas na taki z jedynki 6cyl. do e90 nie trzeba, bo jest taki sam dla 4 i 6 cyl.


No i wyjaśnione smile.gif dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0jta5
post Thu, 19 Oct 2023 - 07:08
Post #28


User
Dołączył: Thu, 04 September 2008
Skąd: Karkonosze





CYTAT(Taffarel @ Sun, 15 Oct 2023 - 13:14) *
zeby wsadzic m54 do jedynki trzeba zmienic pas na taki z jedynki 6cyl. do e90 nie trzeba, bo jest taki sam dla 4 i 6 cyl.

W E88 również jest pas R6 niezaleznie od silnika.


--------------------
...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Wed, 21 Feb 2024 - 18:25
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Siema, swap ukończony, kwestia zawieszenia. Auto przeznaczone pod trackday/kjs/etc. Praktycznie nie ma w planach jazd daily (poza bułkami). Nabyłem Maxspeedingrods z regulacją długości amortyzatora i stałą "poduszką" amortyzatora.

Widziałem materiał Radzia i zaczynam już rozumieć działanie takiego amortyzatora. Z tym pewnie po paru próbach sobie poradzę.

Mam pomysł na zrobienie acentrycznego górnego mocowania amortyzatora. Tylko nie wiem w co celować/ile odchylić. Nie chce (na razie) regulowanego cambera - złe opinie, rozregulowują się, etc. Od czego zacząć? Plan to wyciąć dodatkowe otwory po obwodzie oraz dorobienie serii otworów (po 5) w różnych płaszczyznach na mocowanie. Czy to zadziała? Macie może zdjęcie jak to wygląda ustawione u Was (w e8x/e9x), żebym mógł się na czymś wzorować? może jeden zestaw otworów +/- będzie dobry.

Tak to wygląda.
Od regulowanego zestawu camber różni się praktycznie tylko nacięciami odpowiednimi. Reszta jest identyczna.

Ps. nie wiem czy wszystkie już ich gwinty tak mają czy tylko ten, ale jest normalnie łozysko do obrotu mcphersona. Nie trzeba nic dokładać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Wed, 21 Feb 2024 - 22:04
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





A zerknij, co ma Dinan w ofercie:
https://www.dinancars.com/products/suspensi...parts/D160-0004

Te płytki dodają -0,7 stopnia negatywu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0jta5
post Thu, 22 Feb 2024 - 10:28
Post #31


User
Dołączył: Thu, 04 September 2008
Skąd: Karkonosze





W jaki caster walczysz? Jaki masz obecnie? Fabrycznie jest koło 7 stopni?



--------------------
...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Thu, 22 Feb 2024 - 13:01
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Hej,
nie wiem jeszcze o co walczę. Nie znam się, dlatego pytam.

Nastawy seryjne zaraz po ustawieniu zbieżności (wartości przodu)
Wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy : L +7* P +7*
Pochylenie osi sworznia zwrotnicy L +14, P +13,6
Pochylenie: L -0,34*, P -0,09*
Zbieżność: L +1,9mm, P+1.8mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Mon, 26 Feb 2024 - 17:52
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Kto nie umie w cada ten korzysta z tego co umie tongue.gif
Na wzór tego co gdzieś tam widziałem. Odsunięcie o około 1 stopień + 2 stopnie + regulacja gdzie. Tak jeszcze, żeby się wszystko mieściło w kielichu.

https://photos.app.goo.gl/kjeThkTT1CXmfWtp9

Mamy w PL coś tak prężnie działające jak send cut send w ameryce?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0jta5
post Mon, 26 Feb 2024 - 18:08
Post #34


User
Dołączył: Thu, 04 September 2008
Skąd: Karkonosze





Takie camberplatesy nie powinny zmienić swoich ustawień
https://odesacnc.pl/en/product/camberplatee346/

Ew. Możesz skontaktować się z właścicielem i może znajdzie czas by wyciąć to co chcesz.


--------------------
...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 26 Feb 2024 - 23:25
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





od swagra camberplate dzialaja, te drozsze nic sie nie przestawiaja, chyba ze buda pracuje tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Thu, 14 Mar 2024 - 16:51
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





https://youtu.be/MG5E3suT67I?si=2Y5vXreSolK3IQIv

Wjechał Radzio i wyjaśnia, polecam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Heniek22
post Wed, 23 Oct 2024 - 07:26
Post #37


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





Siemanko. Jak tam wasze 1 ? Ja mam pytanie inne teraz.

Leży drugi silnik który jest rozbierany na rewizję i cel na nim to 270-300 koni w N/A z dobrze dobraną skrzynią biegów.
5 biegowa skrzynia z 330i jest dla mnie za długa. jeździ mi się na niej źle cały czas brakuje mi 6 biegu a czasami kilka partii zakrtętów robię cały czas na jednym biegu.
Z jakiej wersji najlepiej dobrać 6 biegową skrzynię i od razu pytanie o lekki zamach do tego kogo polecicie i czy może to latać z seryjnym sprzęgłem ?
Druga sprawa czy są już jakieś alternatywy do adaptera kolektora ssącego N-serii racemoda ? Jakie kolektory wydechowe byście polecili, montowałem ostatnio od fmic i porażka. Wolę dopłacić i kupić coś co pasuje .
Wtryski wydaje mi się że seryjne ogarną. Teraz z racji że głowica pójdzie na pełną obróbkę zastanawiam się nad mocniejszymi sprężynami zawororwymi żeby to bardziej dokręcić górą i nad zaworami +1mm ale wałek zostałby seryjny.

Pytanie ile idzie ugrać na takim seryjnym zdrowym wyremontowanym słupku z kolektorem ssącym N i wydechem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Wed, 23 Oct 2024 - 07:33
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





Hejo,
ja mam skrzynię seryjną z 116i/120i (n46 opis markerem na niej widnieje). Wydaje mi się, ze wszystkie, albo większość skrzyń miała takie samo przełożenie. Regulacja jest w dyfrze. Mogę się mylić, dawno temu sprawdzałem. Mam seryjne sprzęgło z m54, ale tarczę sprzęgłową założoną z n46. Przy dyfrze 3.64 powiedziałbym, że raczej to bardzo krótki zestaw i dość szybko się zbierający.
Ja mam kolektor m50b25 u siebie, więc ile ugrasz na nkowych to nie wiem niestety.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
w0jta5
post Thu, 24 Oct 2024 - 12:09
Post #39


User
Dołączył: Thu, 04 September 2008
Skąd: Karkonosze





6 biegowe skrzynie były montowane w e46 330i od 2003 roku i w E60 z M54.

Krzysiek Wrona handluje tańszymi stalowymi adapterami do kolektorów z serii N.

Kolektory wydechowe, to nawet dwukrotnie droższe Schmiedmanny nie pasują P&P.

Generalnie zmiana kolektorów, obróbka wlotu w głowicy i większa przepustnica plus strojenie powinno dać 270 KM.

Masz postawione na MS43 czy MS45 ?


--------------------
...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Heniek22
post Tue, 29 Oct 2024 - 11:41
Post #40


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





Ten co leży jest z MS43 a względem strojenia który bardziej polecasz ? Bo nie wiem czy ten silnik finalnie nie wyląduje w E46
Miały być

Z Krzychem już pogadałem i ogólnie na razie wstrzymujemy się z zakupem adaptera pod kolektor ssący z racemoda bo się okazało że jedna one takie super nie są.
Niestety on tymi metalowymi nie handluje. Pytanie jeszcze jak sprawdza sie adapter od FTWL bo tez jest drukowany.

Co do skrzyń macie rację wszystko chodzi o skrzynie a 6 ma po prostu lepszy final drive w trasę np .

Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 20:18