![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 21 December 2020 ![]() |
Witam specjalistów od tuningu, jestem w trakcie realizacji projektu odnowy buick riviera boattail z 73r
Małymi krokami zbliża się odnowa jednostki napędowej jest to big block 455 o poj 7.5l I tak w roczniku 71 silnik ten miał kompresje 10,5:1 i moc 370km A w moim roczniku w związku z nowymi normami spalin obniżono stopień sprężania do 8.5:1 co spowodowało spadek mocy do 260km ( zastosowanie innych tłoków i grubszej uszczelki ) I teraz pytanie do speców czy wykorzystać fabryczne odprężenie silnika i pozostać na poziomie 8.5 i dołożyć kompresor ( jakie ciśnienie można by dmuchnąć i jaki wzrost mocy można by przewidywać) czy doprowadzić auto do stopnia sprężania z rocznika 71 do 10.5:1 ? ( czy wtedy można symbolicznie też dmuchnąć z kompresora czy już będzie spalanie stukowe?) jest duży wybór tłoków można wybierać w stopniach sprężania 8.5 9.5 i 10.5 i nawet są większe .. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
to chyba zależy na czym Tobie zależy, jak ma być jak najbliżej oryginału to tłoki 10,5 (jak 100% ori to tłoki 8,5), jak ma być tylko z grubsza ori to tuninguj
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 21 December 2020 ![]() |
Nie zależy mi na oryginale tylko zastanawiam się czy wydać kasę na podniesienie ciśnienia poprzez wymianę tłoków czy pozostać na 8,5 ( stan bdb tłoków gładzi itd ) i dołożyć kompresor
Co da lepszy rezultat? ile może dać kompresor i ile można dmuchnąć jeśli silnik tak odprężony ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Tue, 20 November 2012 ![]() |
Wydaje mi się, że lepiej jest wejść w kompresor jeśli planujesz w przyszłości iść dalej w moc. Jeżeli nie chcesz nic ruszać to wybrałbym 10,5:1
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Temat o tyle trudny z mojego punktu widzenia, że oczywiście do doładowania warto zostawić by było te 8,5 jeśli będziesz ładował 1bar+
![]() Tylko teraz kwestia kompresora, orientowałeś się ile będzie kosztował zestaw pod 7,5L silnik? Bo mam wrażenie, że kwestie finansowe czyli doprężenie na 10,5 vs kompresor to będzie kosmiczna różnica w finansowaniu. I kolejna kwestia, czy te 8,5:1 vs 10,5:1 to była jedyna różnica? -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ja bym lądował 10,5 i kompresor. Do tego emu, cewki na każdym garze i wtrysk żeby można zapłon idealnie ustawić i dawkę paliwa.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 21 December 2020 ![]() |
Temat o tyle trudny z mojego punktu widzenia, że oczywiście do doładowania warto zostawić by było te 8,5 jeśli będziesz ładował 1bar+ ![]() Tylko teraz kwestia kompresora, orientowałeś się ile będzie kosztował zestaw pod 7,5L silnik? Bo mam wrażenie, że kwestie finansowe czyli doprężenie na 10,5 vs kompresor to będzie kosmiczna różnica w finansowaniu. I kolejna kwestia, czy te 8,5:1 vs 10,5:1 to była jedyna różnica? czy na kompresorze będzie mniejsza elastyczność? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 21 December 2020 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 21 December 2020 ![]() |
W przypadku silnika 7,5l gdzie obroty maksymalne będę w okolicach 5tyś jakie będzie zapotrzebowanie na powietrze ?
myślałem o kompresorze z jaguara v8 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT I kolejna kwestia, czy te 8,5:1 vs 10,5:1 to była jedyna różnica? Też wydaje mi się, że między tymi silnikami musiałoby być więcej rożnic. Mało prawdopodobne, aby tylko obniżenie stopnia sprężania z 10.5 do 8.5 spowodowało zmniejszenie mocy aż o 110KM czyli o ok. 30%. Może jeszcze jakieś inne wałki rozrządu, gaźniki itp. -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
czy na kompresorze będzie mniejsza elastyczność? Zależy jak wystroisz przepustnice bypassu kompresora. Jak wszystko będziesz lądować na silnik to raczej elastyczność będzie prima sort. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Też wydaje mi się, że między tymi silnikami musiałoby być więcej rożnic. Mało prawdopodobne, aby tylko obniżenie stopnia sprężania z 10.5 do 8.5 spowodowało zmniejszenie mocy aż o 110KM czyli o ok. 30%. Może jeszcze jakieś inne wałki rozrządu, gaźniki itp. Nie mało prawdopodobne, tylko jest pewne na 100%, że tak nie było. W Polonezie 1,5N, obniżenie kompresji z 9,2 do 7,2 zmniejszyło moc z 75 do 70 KM. Silnik wprawdzie dużo mniejszy, ale podobny technologicznie i o tej samej mocy jednostkowej. Managerbart, jeśli liczysz na +100 KM po wymianie samych tłoków, srogo rozczarujesz się. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 21 December 2020 ![]() |
różnic nie było zbyt dużo, inna uszczelka moc w wersji o kompresji 10,5 była katalogowa ( nieoficjalnie mówiło się że to moc netto sam silnik bez skrzyni napędu itd a późnij podawali moc brutto na koło stąd może być tak znaczna różnica mocy .. Więc od samych cyferek chodzi mi o zasadę co by lepiej było zrobić by uzyskać lepszy efekt a jaki będzie to już hamownia pokaże
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
W starym oplowskim 3.0 CIH'u różnica między C30LE(8.5), a C30NE(9.4) wynosiła ~20km. Tu mamy więcej niż 2x taka pojemność i 10.5. Myślę że 70km napewno wyjdzie z samych tłoków.
Co do opcji, taka "zentrifuga" pompująca te 7l napewno będzie słyszalna, doda uroku. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
W przypadku silnika 7,5l gdzie obroty maksymalne będę w okolicach 5tyś jakie będzie zapotrzebowanie na powietrze ? myślałem o kompresorze z jaguara v8 Przy m112 żeby zrobiś pół bara musisz mieć przełożenie 3.1:1, co przy 5krpm sprawi że m112 się rozpadnie albo będzie robił za grzałkę do powietrza. Do 7.5l to albo dedykowane zestawy vortecha, paxtona itp, albo adaptacja sprężarek z dużych amerykanów(gt500, corvette), ewentualnie coś z dwusówowego diesla jak DD 8-71... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ale patrz też na moc. Do 450koni to tvs1320 starczy za 1500zl
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Moc mocą, przepływu nie zrobisz, tvs ma 1320ccm na obrót, czyli żeby nie był restrykcją musi mieć przełożenie 2.8, a gdzie dopiero budowanie boostu, to nie turbo to tak nie zadziała...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
To tvs1900 z jaguara. Też kosztują grosze a to już spokojnie na 550 koni
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
To tylko 2:1, ale dalej może się okazaćpoza mapą, prz cr 8.5:1 to by wypadało bara dmuchnąć, czyli już 4:1, czyli przy 5krpm tvs będzie miał 20, to nie wróży długiego i bezawaryjnego życia. Zauważ że w większości seryjnych aplikacji kompresor ma ~45% pojemności przepływu na obrót, przy aftermarkecie więcej, a ty proponujesz rozwiązanie odwrotne. To nie jest ważne że 1320 robi w audi 450ps, bo w 7.5 litrowym big blocku nigdy tyle nie zrobi, bo nie przepompuje tyle powietrza....
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
To brzmi jak dobieranie eatona m62 do 3.0i BMW .
Tanio to tu nie bedzie z tym kompresorem. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 23:12 |