![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jeżeli status pojazdu sportowego byłby nadawany w prosty i nie bijący bardzo po kieszeni sposób, to czemu nie?
Nie ma się pewnie co bardzo napalać, pismo z przed roku, a nadal cisza w temacie. -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Zwróciłbym w tym piśmie uwagę na trzy rzeczy:
1. Brak możliwości poruszania się w ruchu ulicznym poza rajdami oraz jeśli jesteś przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie badań, produkcji lub serwisowania pojazdów sportowych i który wykonuje jazdę testową w obrębie 50km od warsztatu. Jak nie jesteś kimś takim i potrzebujesz swój wóz zawieźć choćby 1 km od domu to zostaje laweta ![]() 2. Przeglądy wyłącznie na stacjach PZM więc przy okazji nieźle by panowie działacze zarobili 3. Mozliwość poruszania sie po drogach podczas imprez dotyczyć ma tylko zawodów z wizą PZM. Czyli przy okazji piękne udupienie innych organizatorów ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#283
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
1. Dla mnie ok. Nie widzę problemu użycia lawety. Obecnie i tak większość kontroli patrzy nie przychylnie na samochód z klatką.
2. Jeżeli nie będzie to kilka krotnie droższe to ok. I tak za przegląd płacisz. Ważne żeby dało się ten przegląd zrobić bez kombinowania i jeżdżenia od stacji do stacji. 3. Nie znam imprez z dojazdówkami po drogach publicznych bez wiz PZM. Ba z tego tam piszą, ja rozumiem, że mozesz sobie dojechać na imprezę na kołach... Żeby nie było, nie nastawiam się optymistycznie, bo na pewno coś pójdzie nie tak. O ile co kolwiek sie zmieni. -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]()
Post
#284
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
co do 1. jest pełno osób ktore dopiero zaczynają przygodę z poważniejszym sportem i dla nich konieczność targania wszędzie wozu na lawecie to znaczne koszta. Więc PZM zamiast wspierać rozwój rajdów, zrobiłby cos totalnie przeciwnego. Już pomijam takie przypadki jak mój, gdzie do toru mam 4km wiec ładowanie i rozładowywanie auta wiecej zajmie niż dojazd
![]() Swoją drogą założę się, że jeśli coś takiego by weszlo to zaraz przybyłoby lipnych firm które niby zajmują się serwisem aut do sportu ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#285
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
troche martwi mnie ze skupia sie na rajdach czyli imprezach okazjonalnych i praktycznie zamknietych a nie na autach do codziennego uzytku sportowych jezdzacych na trackdaye a takich uwazam ze jest wiekszosc. tak by autem sportowym moc jezdzic za granice na wakacje ale tez na pojezdzawki i policja siedziala cicho.
np mowie o mx5 z rolbarami i pasami szelkowymi, zmianami w zawieszeniu wahacze regulowane, klocki sportowe bez homo, spojlery itp a jezdza takie auta nawet na trackdaye do brna, nurburgring czy wypady do chorwacji i na serpentyny gorskie. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Mam wrażenie, że problem jest prostszy niż się większości wydaje, a tu dywagacje na kilka stron są
![]() Zacznę od początku - w mojej opinii od lat PZM daje dupy zlewając problem, próbując utrzymać "status quo", który zmusza zawodników i diagnostów do korupcji. Czas na rozwiązanie minął już dawno, wybiórcze traktowanie prawa w Polsce jest powszechne i głęboko zakorzenione dlatego zdarzają się takie sytuacje jak z Barbórki i będą się zdarzać zapewne coraz częściej. Należy przepchnąć przepisy, które po prostu na czas rajdu dopuszczają poruszanie się rajdówek na dojazdówkach, kazdy zawodnik niech ma wykupione OC na ten czas i juz. To co się stało ostatnio jest akurat dobrym zjawiskiem, problem musi narosnąć żeby dziady z PZMu ruszyły dupsko żeby naprawić problem. Głupi w sumie wszyscy jesteśmy, bo się godzimy na takie warunki. Gdybyśmy trochę pomyśleli i się zmówili to przecież jest prosty sposób na przymuszenie PZMu - kasa. Należy przestać płacić składki i przestać brać udział w imprezach pod szyldem pzm. Pieniążki zaczną się kończyć to może ktoś tam się ocknie. Oczywiście to oznacza dużo mniej odwiedzanych imprez, ale do cholery - jak sami nie spróbujemy wymusić rozwiązania tej patowej sytuacji to jedyne co nam pozostanie to dalsze dawanie w łapę diagnostów żeby podbijali przeglądy oklatkowanym autom i żalenie się w internecie że zły Pan policjant zabrał dowód i zakazał dalszej jazdy. Co do dokumentu, o którym jest dyskusja powyżej. Niestety, ale musimy też my sami postawić konkretną granicę pomiędzy autami profesjonalnie przygotowanymi, a okazjonalnie upalanymi. Po to są na niektórych imprezach klasy Street i należy z nich zacząć uczciwie korzystać. Kubły i szelki, rollbar? Trudno, wiem że to bezpieczeństwo, ale na KJSie czy w klasie street powinny być auta, które normalnie przechodzą badanie techniczne. Chcesz montować powyższe graty - musisz się pogodzić z jeżdżeniem na lawecie. Dzięki takiemu podejściu finansowy próg wejścia do stawki dla świeżych zawodników powinien się obniżyć. Żeby powalczyć nie będzie potrzeba uj wie czego i skończy się rywalizowanie seryjnymi autami z Profi przygotowanymi rajdówkami/wyścigówkami. A jak ktoś seryjnym niemal autem klepnie lepszy czasik to i satysfakcja będzie większa ![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#287
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
rozwiazanie jest jeszcze prostrze. dopuscic przepisami auta z przerobkami do jazdy po ulicy i tyle. ze diagnosta moze homologowac kazde auto po zmianach i dac mu w tym wolna reke.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#288
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Dokładnie tak, nie da się przepisami objąć wszystkich modyfikacji na które w przyszłości wpadnie FIA. Im więcej regulacji tym większy burdel.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#289
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Regulamin rajdów wymaga właśnie jazdy po ulicy między odcinkami. Ile razy trzeba to kolejnym tłumaczyć, że startując w rajdzie NIE MOŻESZ POD GROŹBĄ DYSKWALIFIKACJI wozić auta między odcinkami na lawecie? Tak, jest to pojebane i tak, sprzeczne z polskim prawem. Z pretensjami do PZM który wymaga od zawodników rzeczy prawnie niedozwolonych bo do tej pory jakos to działało. Jeśli na Barbórce jest regulaminowy nakaz jazdy na kołach między odcinkami to zwracam honor |
|
|
![]()
Post
#290
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
rozwiazanie jest jeszcze prostrze. dopuscic przepisami auta z przerobkami do jazdy po ulicy i tyle. ze diagnosta moze homologowac kazde auto po zmianach i dac mu w tym wolna reke. I tak właśnie powinno to wygladać. Dodatkowy przegląd. Zmiany wbite w dowód i tyle. Niech by nawet w tym temacie byly wyspecjalizowane stacje i ten przegląd był droższy żeby się przeciętny diagnosta nie stresował. |
|
|
![]()
Post
#291
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
rozwiazanie jest jeszcze prostrze. dopuscic przepisami auta z przerobkami do jazdy po ulicy i tyle. ze diagnosta moze homologowac kazde auto po zmianach i dac mu w tym wolna reke. Dokładnie tak. Na cholere wykluczać w ogóle te auta z ruchu? Nie stwarzają większego zagrożenia dla innych uczestników ruchu niż normalne pojazdy. A już na pewno nie większe niż TIRy którym nikt jakoś dowodu nie zatrzymuje jeśli są sprawne ![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#292
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tylko gdzie była by granica dopuszczonych modyfikacji przez diagnostę? Niestety ale wiele modyfikacji może wpływać na bezpieczeństwo innych. Przykład "stance" i nagła utrata przyczepności
![]() -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]()
Post
#293
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
heh, władza podwyższa podatki, składki zdrowotne, nakłada nowe daniny, śrubuje taryfikator mandatów, a wy poważnie myślicie, że ktoś pochyli się nad potrzebami garstki motoryzacyjnych zboczeńców, w dodatku zarabiających więcej niż przeciętna krajowa i zwykle nie będących wyborcą jedynie słusznej władzy? No naiwność wielka.
Prędzej zakażą rajdów ![]() Kierunek rozwoju motorsportu amatorskiego jest prosty - trackdaye i superoesy. Wieziesz lawetą bolid na prywatny teren i jeździsz do woli. Natomiast motorsport profesjonalny to takie pieniądze, że i tak wynajmuje się rajdówkę od firmy, która jest w stanie legalnie zarejestrować taki pojazd. Problem jest jedynie z amatorskimi rajdami (KJS), ale tu wystarczy wrócić do korzeni, gdy była to impreza dla zwykłych kierowców, w zwykłych samochodach, pragnących pojechać trochę szybciej. Na BK powinny być odrzucane wszelkie samochody, które nie przeszłyby badań technicznych - z klatkami, slickami, systemami gaśniczymi, wybebeszonym wnętrzem etc. Raz, że znowu startując cywilnym samochodem kierowca miałby szanse na pudło, dwa, że nikt nie drżałby o dowód rejestracyjny, a trzy, że koszty udziału ograniczyłyby się tylko do paliwa - i nie trzeba by wynajmować ekipy serwisowej za 10 tysięcy pln/zawody z dwoma mechanikami, busem i kocami grzewczymi ![]() A jak ktoś chce zasuwać 2 paki, to od tego ma tory wyścigowe (Silesia, Poznań, może powstaną kolejne jak będzie zapotrzebowanie). Wybijcie sobie z głowy wszelkie majstrowanie przy ustawach. Trend UE jest taki, żeby w ogóle zakazać rejestracji aut spalinowych, a wy snujecie wizje o samochodzie specjalnym: sportowym - Walt Disney przedstawia ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#294
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tylko gdzie była by granica dopuszczonych modyfikacji przez diagnostę? Niestety ale wiele modyfikacji może wpływać na bezpieczeństwo innych. Przykład "stance" i nagła utrata przyczepności ![]() granica bylaby odpowiedzialnosc karna wlasciciela. doprowadzil do wypadku smiertelnego grozi mu dozywocie i tyle. po problemie. a nie spychanie wlasnych problemow na barki innych. to wlasciciel wie czym jezdzi. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#295
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Dopiero jak doprowadzi ? rychło w czas. "po problemie" ? Zakładasz trochę błędnie posiadanie wyobraźni i odpowiedzialności przez większość kierowców.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#296
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Oczywiście, że powinno być post factum. I kary dotkliwe. Wiem, że to jest niepopularny tok myślenia, ja tak uważam.
I teraz czekam na święte oburzenie. Gdyby babcia miała wąsy, to by była dziadkiem. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Dopiero jak doprowadzi ? rychło w czas. "po problemie" ? Zakładasz trochę błędnie posiadanie wyobraźni i odpowiedzialności przez większość kierowców. tak dopiero. ludzi sie kara jak zabija a nie za zle mysli. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
granica bylaby odpowiedzialnosc karna wlasciciela. doprowadzil do wypadku smiertelnego grozi mu dozywocie i tyle. po problemie. a nie spychanie wlasnych problemow na barki innych. to wlasciciel wie czym jezdzi. przecież tak jest w tej chwili. Możesz robić na drodze cokolwiek chcesz, możesz jeździć czymkolwiek chcesz i jakkolwiek chcesz. Jak cię złapie policja, to zapłacisz mandat, a jak doprowadzisz do wypadku śmiertelnego to masz proces i odpowiedzialność karną. Na czerwonym świetle też możesz przejechać. Samochód od tego nie wybuchnie, a ty nie wylądujesz w więzieniu. Problem masz dopiero wtedy, jak spowodujesz wypadek. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#299
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
gdyby nie bylo mandatow i odpowiedzialnosc karna za wypadki bylaby nieunikniona i surowa byloby jak mowie. obcnie naklada sie mandaty za nic za praktycznie wszystko a sady sprawcow wypadkow czesto smiertelnych traktuja bardzo poblazliwie czesto dajac wyrok np w zawiasach na 2 lata za zabojstwo na pasach. czyli odwroconie kota ogonem do gory.
jak dla mnie nie powinno byc mowy o zadnych mandatach za cokolwiek (nawet jesli jedziesz 1000km/h po miescie na bani) a wyroki za wypadki bardzo surowe czyli dozywotnie prace spoleczne i z dozywotnimi rentami potracanymi z konta dla rodzin poszkodowanych czy dozywotnie prace ciezkie jak gornictwo, na morzu, budowa drog, prace na wysokosci itd.. bo wiezienie uwazam ze jest forma sredniowiecza czyli kompletnie nic nie daje a obciaza jeszcze pozostalych. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#300
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
tak dopiero. ludzi sie kara jak zabija a nie za zle mysli. Nie ma kar za "złe myślenie" . Czemu wahacze na mocniejsze zmieniałeś zanim się urwały , wiedząc że "mogą" się urwać, bez sensu, może by się nie urwał, a jak tak to po tym byś Ty (lub spadkobierca) zmienił, "i po problemie" . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:16 |