![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
soltyk dobrze gada.
A forsowanie opinii, że uklad hamulcowy jest fabryczny, bo wózki są z beemki, jest według mnie bardzo kreatywne. I bron boże, zebyś mnie źle nie odebrał - trzymam kciuki za każdy taki projekt, ale przez procedure ZK przechodziłem, czytam też bliźniacze forum nt. przeglądów technicznych i dlatego narzekam i podziwiam optymistyczne podejście. A jak widzę teksty w stylu 'rzeczoznawca mi to dopusci do ruchu' to sie zastanawiam, czy to jest jakieś przejęzyczenie czy co. Jedyną osobą odpowiedzialną za dopuszczenie jest diagnosta. I każdy kolejny przegląd, robiony przez inną osobe, może mieć inny wynik. Dodatkowo diagnosta może wymagać opinii rzeczoznawcy w zakresie 'parametrów których nie jest w stanie ustalić'. W razie W i spotkania w sądzie, pewnie będzie linia obrony, że dolozyl wszelkich starań prosząc o opinie rzeczoznawcy, no ale sie pomylił i część auta odjechała w innym kierunku. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Nie ogarniam. Pzmot wymaga klatki na imprezach sportowych i ważnego przeglądu więc wtf? Kiedyś na tym forum mignęło mi jak ktoś mówił o klatce wbitej w dowód i wszystko wydawało się spoko. Teraz zaczynam zagłębiać temat u siebie i widzę same schody. Filmiki na yt że swapów, budowania silnika czy w ogóle budowania samochodu od zera wydają się być dziecinnie proste w porównaniu do legalizacji jakiejkolwiek przerobki. Co np z taką rejestracja SAM? Nie rozwiązała by problemu?
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
W sumie ciekawy wątek także i dla mnie.
Ja również myślałem, by założyć u siebie klatkę, nawet jakąś taką mega lekką. No ale widzę że to nie jest takie proste. Ja jak jechałem na przegląd swoją E30, to wcześniej nie potrzebowałem żadnego rzecoznawcy. Diagnosta wypytał wszytko co chciał wiedzieć, podbił mi przegląd rozszerzony, potem zwykły. Następnie do WK, tam też nie robili problemu i wbili w dowód nową pojemność silnika oraz moc. Czyli man rozumieć że z klatką nie poszłoby tak łatwo? -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Co np z taką rejestracja SAM? Nie rozwiązała by problemu? Nie ma już możliwości rejestracji na SAM chyba, że po badaniach w ITD (czy jakoś tak). A jak widzę teksty w stylu 'rzeczoznawca mi to dopusci do ruchu' to sie zastanawiam, czy to jest jakieś przejęzyczenie czy co. Jedyną osobą odpowiedzialną za dopuszczenie jest diagnosta. I każdy kolejny przegląd, robiony przez inną osobe, może mieć inny wynik. Dodatkowo diagnosta może wymagać opinii rzeczoznawcy w zakresie 'parametrów których nie jest w stanie ustalić'. To taki duży optymistyczny skrót myślowy. Według mojego rzeczoznawcy, który widział samochód w takim stanie jak jest na zdjęciu, nie będzie problemu z wydaniem opinii o dopuszczeniu do ruchu, jeśli zachowam wysoki poziom przeróbek tak jak teraz, tak żeby wyglądało jak fabrycznie. W samochodzie jest wstawiona cała podłoga z przednimi ćwiartkami z E90 a tylko wózek tylny trzeba jakoś umocować porządnie. A na to jest "nałożona" buda Lady. soltyk - według moich informacji (ale to zbiór informacji z kilku źródeł) nie było nigdy zakazu swapów międzymarkowych a to tylko urban legend. Mogę się mylić ale potwierdza to też rzeczoznawca. Kumpel też ma wbitą klatkę w E30 i miał sporo kontroli i zawsze wszystko ok. Wszystko może się skomplikować w przypadku dzwona. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 01 October 2015 ![]() |
Zacznij już szukac OSKP, która się podejmie zrobienia takiego przeglądu. U mnie w okolicy większość diagnostów okręgowek nie chciało podbić swapa na silnik, który nie występował w tej budzie i znalazłem tylko jednego, który by to zrobił.
-------------------- EG4 D16T AWD 380+ >>
MK4 VRT 4motion >> 80 B4 V8TT |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
O ile dobrze rozumiem, zasadniczy problem polega na tym, że kierowca i pasażer w aucie z klatką mogą sobie zrobić duże kuku w przypadku kolizji uderzając o nią, gdy nie będą wyposażenia w kask (pomińmy obrażenia kręgosłupa szyjnego, gdy kask jest oraz zagadnienie nieodksztalcalnosci nadwozia).
Moim zdaniem więc póki nie przejdzie możliwość dodania w adnotacjach wymogu że pojazd taki (z klatką) pasażer oraz kierowca mogą używać tylko gdy mają założony kask (wraz z informacją obok fotela), to przegląd takiego pojazdu dla możliwości dopuszczenia go do ruchu na drogach publicznych to mega słaby temat dla diagnosty. To jest coś jak z autobusem szybkim z ogranicznikiem na 100kmh, gdzie jest zaostrzony rygor przeglądu plus wymog jazdy w pasach przez pasażerów wraz z informacją tekstową przy fotelach). Dlatego też przydałaby się pod to konkretną regulacja prawna. Dziwne, że przez tyle lat ktoś za tym skutecznie nie wylobbował. Warto byłoby się dokładnie dowiedzieć jak wygląda to w regulacjach w innych bliskich nam krajach (Niemcy, Francja) i zaproponować we wniosku do odpowiedniego ministerstwa kopię takiego rozwiązania jako dobry wzorzec noweli odpowiedniej regulacji. Tak sobie tylko głośno pomyślałem. Nigdy za tym nie szukałem. Ale tylko takie coś pozwoliłoby wyczyścić większość wątpliwości prawnych z dopuszczeniem i używaniem takiego pojazdu w ruchu. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 22 July 2014 ![]() |
Każda modyfikacja w samochoďzie nie zgodna z jego homologacją jest nie legalna .
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
A przechodził ktoś przez procedurę indywidualnego dopuszczenia z Rozporządzenia o homologacji z art 44?
Tu link https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/...=en#d1e3581-1-1 |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
może napisać do OrlenTeam jaki mają sposób na przeglądy, w końcu spółka państwowa i nie mogą działać wbrew prawu
![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
PZM przez chyba 100 lat nie potrafi załatwić podstawowej kwestii tworząc fikcje prawna posiadania przez samochody BT oraz klatki. Pytanie jak są rejestrowane i dopuszczone samochody MSport, które jeżdżą na blachach KR. Gdzieś kiedyś słyszałem, że rozwiązaniem jest rejestracja samochodu jako pojazd specjalny, ale spotkałem się z takimi filozofami co pomimo braku katalogu zamkniętego zawierającego definicje pojazdu specjalnego z marszu twierdzą że samochód rajdowy nie jest pojazdem specjalnego przeznaczenia. Może ktoś ogarnie ta kwestie raz a dobrze? Przecież samochód rajdowy nie jest samochodem osobowym i trudno od niego wymagać homologacji jak dla samochodu osobowego.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
PZM to za duża organizacja, za duzo $ się tam obraca żeby się zajmowała takimi przyziemnymi sprawami jak problem legalizacji klatki w samochodzie.
Chociaż z drugiej strony że też jeszcze nikt tam nie wpadł żeby zrobić z tego interes typu 'legalizacja klatki tylko na skp PZM' za odpowiednią opłata lub 'papier do legalizacji klatki na skp' za odpowiednią opłata ![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 29 November 2018 Skąd: Gorlice/Kraków ![]() |
Zacznij już szukac OSKP, która się podejmie zrobienia takiego przeglądu. U mnie w okolicy większość diagnostów okręgowek nie chciało podbić swapa na silnik, który nie występował w tej budzie i znalazłem tylko jednego, który by to zrobił. Dobrze prawi - ja szukałem pół roku stacji (swap silnika), diagności powoływali się na nieistniejące przepisy byle nie ruszać tego tematu (wolałem się nie kopać i jechałem na inną stację), mimo że miałem opinie rzeczoznawcy. Pamiętaj też że teraz wynik negatywny leci w CEPIK, więc jak już zacznie badanie i w trakcie wyjdzie cokolwiek co się mu nie spodoba, to będzie to zapisane w systemie i każdy inny diagnosta będzie to widział. Weź sobie pod uwagę też masy - DMC jest nie do ruszenia, jeżeli masa własna wzrośnie za bardzo to może okazać się że to nie ma prawa istnieć. Dodatkowo wszelkie modyfikacje zawieszenia i hamulców - nikt tego w dowód nie wbija. Ja mimo że mam wbity silnik w dowód podobnie jak inni, muszę uważać do kogo jadę na przegląd, żeby właśnie nie czepił się hamulców, innego magla, itp. bo jakby to poszło w cepik to byłby spory problem (zawsze jadę na sprawdzenie przed przeglądem ![]() A co do młodych to szukając diagnosty co ogarnie zmiany konstrukcyjne to że im młodszy tym bardziej czepialski a starsi nie raz pod wrażeniem przeróbek i włożonej pracy. A i w planach są przepisy (na razie procedowanie zawieszone w sejmie) że tylko ITD będzie mógł na swoich stacjach dopuszczać zmiany konstrukcyjne, polecam poczytać forum diagnostów ![]() Pozdrawiam i powodzenia bo zbudować auto to pikuś przy tym co później trzeba się ochodzić żeby papiery się zgadzały. -------------------- Trabant 601 1.0 Turbo
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Mam ten plus, że jak już będę miał opinię rzeczoznawcy o dopuszczeniu do ruchu to w parze z tym będę miał przegląd
![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
https://www.facebook.com/inter.rally.team/
Ten maluch ma wszystko inne. Zawieszenie przednie, zawieszenie tylne, silnik w przestrzeni pasażerskiej (zabudowany), klatka, hamulce, Macphersony z przodu i z tyłu..... Jest przegląd, jest w dowodzie wbite co ma być wbite. Gania po mieście i kręci się po imprezach..... Kwestia rzeczoznawcy już na etapie budowy, jak i diagnosty na tym samym etapie. Warto takiego pana do garażu zabrać pokazać, pogadać i .....no właśnie i ... |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Z drugiej strony kolega jest diagnostą. Zrobił dwa razy mistrza okręgu w kjs i emerytura. Opowiadał co przyjeżdża. Klatki gięte przez fachowców z Ireco itp, profi robota, ale spawane przez mietka i heńka w szopie bo to zestaw do spawania. Śruby klasy 4.8, płytki do podłogi nie pospawane, pasy przykręcone jakkolwiek. Naby samoróbki plus koniecznie hydrauliczny ręczny, często przewody aż puchną bo ma być tanio. Fotele bez mocowań, tylko płaskowniki i koniecznie głośny wydech. Jak jechałem do niego clio to oglądał i pokazywał koledze jak to ma wyglądać.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Najlepsze jest spawanie klatki do nadkoli, praktycznie na każdych zawodach są takie wynalazki.
https://www.youtube.com/watch?v=OWdz3tbmDYI |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Ja pamiętam jeździłem od okręgówki do okręgówki i pytałem czy zrobią mi przegląd swapa o zawieszeniu nic nie wspominając. Wóz wyglądał daily, seria z wierzchu. Większość diagnostów, że tylko z opinią rzeczoznawcy albo wcale. Jeden nawet zadzwonił do innego, żeby mnie tamten nie przyjmował. Ale jeden inny mnie wziął pyta czy ma napęd na 4 koła, mówie, że tak żeby nie rozkminiał hamulców. Wjechał na kanał, nic nie sprawdzał i podbił. Później pojechałem na tą samą stacje i już inny koleś mnie wygonił i jeszcze chciał mi zabrać ten papier co wystwił poprzedni. Ale nie dałem.
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Czuczu ale my po maluchach i samochodziarze mamy chodź szczyptę "kultury mechanicznej" i wiedzy po co to robimy. Inni robią bo tak regulamin karze...
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Z drugiej strony kolega jest diagnostą. Zrobił dwa razy mistrza okręgu w kjs i emerytura. Opowiadał co przyjeżdża. Klatki gięte przez fachowców z Ireco itp, profi robota, ale spawane przez mietka i heńka w szopie bo to zestaw do spawania. Śruby klasy 4.8, płytki do podłogi nie pospawane, pasy przykręcone jakkolwiek. Naby samoróbki plus koniecznie hydrauliczny ręczny, często przewody aż puchną bo ma być tanio. Fotele bez mocowań, tylko płaskowniki i koniecznie głośny wydech. Jak jechałem do niego clio to oglądał i pokazywał koledze jak to ma wyglądać. I tutaj się zgadzam w 100%. Czasami na legalne zawody na 1/4 mili przyjeżdżają takie wynalazki, że oczy ketchupem zachodzą. A najgorsze jest to, że są niebezpieczne nie tylko dla kierowcy, ale też i dla wszystkich wokół. Poparciałe przewody paliwowe i hamulcowe, wylane amory, pocięte drzwi (tak, że rozciąć rękę bez problemu można nawet przy otwieraniu drzwi) ale pod maską jest 400 kuca ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
W tygodniu mam się widzieć z rzeczoznawcą i będziemy dywagować na ten temat co ewentualnie można by dopuścić.
Może jakiś rollbar tak żeby zastrzelić do wózka i żeby było gdzie pasy na kielce powiesić. W każdym bądź razie coś co się nie będzie nazywało klatką. Człowiek się starzeje bo sam też jeździłem na przypale ze spawanymi wahaczami, zwrotnicami itp. Wszystko robione było z głową i nie raz mocniej niż fabryka. Ale teraz chcę zrobić coś co nie będzie powodować palpitacji serca na myśl o kontroli policyjnej ![]() A to co piszecie to wszystko prawda. Mam kontakt z mechanikami samochodowymi to wiem co ludzie potrafią zdrutować. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 13:31 |