Shoutbox 0 nowych PW 


33 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Klatka i legalny przegląd. Czy coś się zmieniło?
MadeInPoland
post Wed, 18 Nov 2020 - 07:59
Post #161


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





To rozumiem kazda rajdowka w Polsce jezdzi bez BT. Patrz ja to musialem na kazdym rajdzie okazac wazne BT.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 18 Nov 2020 - 07:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Wed, 18 Nov 2020 - 08:35
Post #162


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 18 Nov 2020 - 07:59) *
To rozumiem kazda rajdowka w Polsce jezdzi bez BT. Patrz ja to musialem na kazdym rajdzie okazac wazne BT.


Nope, niemal wszystkie samochody mają BT załatwiane po Polsku. Wiadomo jak.
Teraz to może już nie przejść. A trop z samochodem specjalnym nie jest głupi, ale też zapewne będzie wymagał korekty przepisów.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rado00
post Wed, 18 Nov 2020 - 08:52
Post #163


Frequent User
Dołączył: Sat, 24 April 2010





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 18 Nov 2020 - 07:59) *
To rozumiem kazda rajdowka w Polsce jezdzi bez BT. Patrz ja to musialem na kazdym rajdzie okazac wazne BT.


Dokładnie tak jak każdy inny, podaj proszę nazwisko diagnosty, adres SKP, na której robiłeś w pełni legalny przegląd rajdówki, z chęcią spakuję auto na lawetę i do nich podjadę gdziekolwiek by nie byli w Polsce, chyba że miałeś załatwiany przegląd jak każdy inny to wiadomo, że takich danych się nie podaje smile.gif


--------------------
ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
redwater
post Wed, 18 Nov 2020 - 11:38
Post #164


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 September 2015





Klatkę można zamaskować, odkręcić itp. A pomyślcie jakie problemy mają offroadowcy teraz. Te nowe przepisy nie zabiją tylko motorsportu, offroad także.


--------------------
AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 18 Nov 2020 - 11:41
Post #165


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Pinin który przepis obecnie zabrania rejestracji rajdówki jako pojazdu specjalnego? Już wyżej ktoś przytoczył przepisy i katalog pojazdów specjalnych nie jest zamknięty jest poza kilkoma wyróżnionymi też INNY. Dlaczego rajdówka nie może być tym innym? Z jakiego konkretnego przepisu to wynika, który miałby być skorygowany?

Czyli tak diagnosta mówi nie 'podbije się pod klatką' po czym jednak podbija BT?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 18 Nov 2020 - 13:15
Post #166


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Samochód oklatkowany dopóki nie będzie wyraźnie określony w przepisach, nie może wg. mnie być traktowany jako pojazd specjalny. Dlaczego? Otóż ten proceder otworzy szeroką możliwość rejestracji wszelkiej maści dziwnie przerobionych pojazdów-dziwolągów które normalnie nie miałyby szans na dopuszczenie z uwagi na bezpieczeństwo innych.
Musi być oddzielny przepis dotyczący samochodów sportowych, wyraźnie określone wytyczne dotyczące dopuszczenia i będzie po problemie.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 18 Nov 2020 - 13:25
Post #167


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





No dobrze to jest Twoje zdanie, ale nie ma oparcia w przepisach. To, że Ty jesteś nadopiekuńczy i już chcesz zabronić rejestrację pojazdów-dziwolągów (niby dlaczego?) nie oznacza, że każdy ma takie faszystowskie podejście zakazywania wszystkim wszystkiego.
Taka paremia jest ciekawa przeczytaj przemyśl: Ad ea, quae frequentius accidunt, iura adaptantur
W Polsce zbyt powszechne jest to, że z powodu jednego przypadku na milion całe 40 ma jakieś zakazy czy nakazy.

I jeszcze jedno. Większość zdecydowana przypadków wypadków spowodowana jest przez człowieka, nie pojazd. Natomiast stan techniczny wielu wozów jest jaki jest, ale i tak to człowiek jako kierowca jest bardziej niebezpieczny niż sam pojazd.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rado00
post Wed, 18 Nov 2020 - 13:49
Post #168


Frequent User
Dołączył: Sat, 24 April 2010





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 18 Nov 2020 - 11:41) *
Pinin który przepis obecnie zabrania rejestracji rajdówki jako pojazdu specjalnego?


Powtórzę się, podaj proszę dane diagnosty który da mi wszystkie papiery na auto specjalne i zrobi BT, wszystko na legalu... bo jak narazie kłócisz się dla zwykłego kłócenia się rolleyes.gif


--------------------
ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 18 Nov 2020 - 13:57
Post #169


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





z powodu niejasnych przepisów, żaden diagnosta tego nie podbije. Kuniec kropka.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lipass
post Wed, 18 Nov 2020 - 14:19
Post #170


User
Dołączył: Fri, 02 April 2010
Skąd: WK





Jest jeszcze coś takiego jak "odstępstwo od warunków technicznych pojazdów" - może to jest alternatywa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 18 Nov 2020 - 14:19
Post #171


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





rado00 nie kłócę się i nie polecę Ci żadnego diagnosty szczególnie tego, który mi robi przeglądy smile.gif Ja wskazuję jak to należy robić legalnie w obecnym systemie prawnym i jak to robi MSport, żeby nie było problemu, a każdy niech sobie załatwia jak mu pasuje.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 18 Nov 2020 - 14:30
Post #172


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(lipass @ Wed, 18 Nov 2020 - 14:19) *
Jest jeszcze coś takiego jak "odstępstwo od warunków technicznych pojazdów" - może to jest alternatywa?

Już pisałem. Właściciele amerykańców tłuką się z policjantami od dawna, parę osób pisało pisma w tej sprawie i wychodzi że jest to martwy przepis. Listy szły ale do kosza. Można próbować może komuś wreszcie coś napiszą


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hokanato
post Wed, 18 Nov 2020 - 14:33
Post #173


Rookie
Dołączył: Wed, 18 November 2020





Cześć!
Panowie Wy tu piszecie o klatkach itd. Ja właśnie skończyłem kilka rozmów z diagnostami w Poznaniu. Żaden z nich nie chce się podjąć wydania kwitu na likwidację tylnej kanapy z pasami i zmianę liczby miejsc z 5 na 2. Podobno według nowych przepisów wywalenie kanapy/miejsc to zmiana w konstrukcji samochodu i wymaga homologacji w jakimś warszawskim urzędzie biggrin.gif Kiedy zapytałem o swap motoru (ta sama marka, tylko kilka lat młodszy większa pojemność niewystępująca w tej budzie) to usłyszałem, że to dopiero będą schody. Ta sama gadka z homo, do tego silnik ma spełniać jakieś niewyjaśnione normy na dzień dokonania zmiany itd. itp. Gdzie my żyjemy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 18 Nov 2020 - 14:35
Post #174


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Przepraszam, że tak jeden pod drugim:
CYTAT
Odstępstwo nie jest przyznawane w każdym przypadku, dlatego niezbędne jest uzasadnienie
wniosku i przedstawienie powodów, dla których odstępstwo w tym przypadku jest niezbędne.
Pamiętaj, żeby w uzasadnieniu wniosku napisać o działalności Twojej firmy (przewozy
ponadnormatywne, usługi dźwigowe etc.), wskaż w jakim charakterze pojazd będzie
wykorzystywany (transport gabarytów, ratownictwo drogowe etc.) i dlaczego dane działania
muszą być wykonywane pojazdem przekraczającym przyjęte normy.

Z poradnika na stronie ministerstwa. Nie zdziwiłbym się jeżeli zaświadczenie to jest potrzebne do rejestracji pojazdu specjalnego smile.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 18 Nov 2020 - 14:36
Post #175


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 18 Nov 2020 - 13:25) *
W Polsce zbyt powszechne jest to, że z powodu jednego przypadku na milion całe 40 ma jakieś zakazy czy nakazy.
W Polsce zbyt powszechne jest to, że jeden precedens otworzy furtkę do lawiny nieuczciwego wykorzystywania do własnych celów nie zważając kompletnie na taki drobny aspekt jak publiczne bezpieczeństwo. To takie życiowe doświadczenie.



--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rado00
post Wed, 18 Nov 2020 - 14:39
Post #176


Frequent User
Dołączył: Sat, 24 April 2010





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 18 Nov 2020 - 14:19) *
rado00 nie kłócę się i nie polecę Ci żadnego diagnosty szczególnie tego, który mi robi przeglądy smile.gif Ja wskazuję jak to należy robić legalnie w obecnym systemie prawnym i jak to robi MSport, żeby nie było problemu, a każdy niech sobie załatwia jak mu pasuje.


W obecnym systemie prawnym żaden diagnosta się pod tym nie podpisze na legalu, Ty opisujesz tylko swoją interpretacje przepisów, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistośc, a msport podejrzewam że robi to tak jak byśkiniewicz się wypowiadał, kupują nowe, rejestrują i dopiero wtedy przerabiają, jako nowe BT mają ważne 3 lata, a później już ich nie obchodzi co dalej


--------------------
ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 18 Nov 2020 - 14:48
Post #177


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie swoją tylko Ci tłumaczę temat mi pierwszy raz podesłał diagnosta, a drugi raz kobieta z WK.
MSport ma starsze wozy niż 3 lata.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 18 Nov 2020 - 15:00
Post #178


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 18 Nov 2020 - 14:48) *
MSport ma starsze wozy niż 3 lata.

... i prowadzi działalność.
To może tak: Odstępstwo od warunków technicznych raczej odpada skoro ministerstwo w instrukcji zwraca się do przedsiębiorcy. Do tego spytałem osobę która próbowała uzyskać odstępstwo na brak homologacji lamp i mniej więcej w odpowiedzi uzyskała informację, że jeśli lampy świecą zgodnie z warunkami technicznymi pojazdu to pojazd nie wymaga takiego odstępstwa bo spełnia warunki techniczne.
Zostaje pojazd specjalny pod warunkiem, że modyfikacje mieszczą się w warunkach technicznych pojazdu. Jeśli tak to trzeba uzyskać odpowiedź na pytania:
- Kto może dokonać rej. pojazdu specjalnego? Przedsiębiorca czy szary Kowalski również?
- Czy można zarejestrować pojazd osobowy z przeznaczeniem na imprezy sportowe jako pojazd specjalny?
- Jaka powinna być procedura rejestracji takiego pojazdu?
Nie ma co z tym uderzać do diagnostów bo nie oni tworzą prawo. Według mnie pismo albo chociaż maila należy skierować do właściwego wydziału komunikacji z prośbą o odpowiedź na powyższe pytania z uzasadnieniem


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rado00
post Wed, 18 Nov 2020 - 15:31
Post #179


Frequent User
Dołączył: Sat, 24 April 2010





CYTAT(MadeInPoland @ Wed, 18 Nov 2020 - 14:48) *
Nie swoją tylko Ci tłumaczę temat mi pierwszy raz podesłał diagnosta


Oki, to podaj mi proszę kontakt do tego diagnosty, rozumiem, że podpisze się on pod swoimi słowami i bez problemu wystawi mi papier na pojazd specjalny


--------------------
ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Wed, 18 Nov 2020 - 15:49
Post #180


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





CYTAT(Hokanato @ Wed, 18 Nov 2020 - 14:33) *
Cześć!
Panowie Wy tu piszecie o klatkach itd. Ja właśnie skończyłem kilka rozmów z diagnostami w Poznaniu. Żaden z nich nie chce się podjąć wydania kwitu na likwidację tylnej kanapy z pasami i zmianę liczby miejsc z 5 na 2. Podobno według nowych przepisów wywalenie kanapy/miejsc to zmiana w konstrukcji samochodu i wymaga homologacji w jakimś warszawskim urzędzie biggrin.gif Kiedy zapytałem o swap motoru (ta sama marka, tylko kilka lat młodszy większa pojemność niewystępująca w tej budzie) to usłyszałem, że to dopiero będą schody. Ta sama gadka z homo, do tego silnik ma spełniać jakieś niewyjaśnione normy na dzień dokonania zmiany itd. itp. Gdzie my żyjemy?



Mają pół racje - to o czym mówią nie dotyczy aut osobowych wink.gif To bat na kupowanie blaszaka i dostawiania siedzeń w różnych dziwnych miejscach. No i jestem zdziwiony, że robią problem przy redukcji miejsc, bo powinni robić raczej przy dostawianiu smile.gif
Normy 'na dzień dokonana zmiany' też obowiązują przy bodajże zmianie rodzaju pojazdu.. Jak to jest osobówka i dalej nią będzie, to wedle mojej wiedzy nic takiego nie obowiązuje.
Generalnie głupie odpowiedzi dobrze mieć na piśmie ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

33 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 14:05