![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To rozumiem kazda rajdowka w Polsce jezdzi bez BT. Patrz ja to musialem na kazdym rajdzie okazac wazne BT.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
To rozumiem kazda rajdowka w Polsce jezdzi bez BT. Patrz ja to musialem na kazdym rajdzie okazac wazne BT. Nope, niemal wszystkie samochody mają BT załatwiane po Polsku. Wiadomo jak. Teraz to może już nie przejść. A trop z samochodem specjalnym nie jest głupi, ale też zapewne będzie wymagał korekty przepisów. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#163
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 24 April 2010 ![]() |
To rozumiem kazda rajdowka w Polsce jezdzi bez BT. Patrz ja to musialem na kazdym rajdzie okazac wazne BT. Dokładnie tak jak każdy inny, podaj proszę nazwisko diagnosty, adres SKP, na której robiłeś w pełni legalny przegląd rajdówki, z chęcią spakuję auto na lawetę i do nich podjadę gdziekolwiek by nie byli w Polsce, chyba że miałeś załatwiany przegląd jak każdy inny to wiadomo, że takich danych się nie podaje ![]() -------------------- ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
|
|
|
![]()
Post
#164
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 September 2015 ![]() |
Klatkę można zamaskować, odkręcić itp. A pomyślcie jakie problemy mają offroadowcy teraz. Te nowe przepisy nie zabiją tylko motorsportu, offroad także.
-------------------- AGU 1,8t + det3 PB , gsxf 1200 + speeduino
|
|
|
![]()
Post
#165
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pinin który przepis obecnie zabrania rejestracji rajdówki jako pojazdu specjalnego? Już wyżej ktoś przytoczył przepisy i katalog pojazdów specjalnych nie jest zamknięty jest poza kilkoma wyróżnionymi też INNY. Dlaczego rajdówka nie może być tym innym? Z jakiego konkretnego przepisu to wynika, który miałby być skorygowany?
Czyli tak diagnosta mówi nie 'podbije się pod klatką' po czym jednak podbija BT? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#166
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Samochód oklatkowany dopóki nie będzie wyraźnie określony w przepisach, nie może wg. mnie być traktowany jako pojazd specjalny. Dlaczego? Otóż ten proceder otworzy szeroką możliwość rejestracji wszelkiej maści dziwnie przerobionych pojazdów-dziwolągów które normalnie nie miałyby szans na dopuszczenie z uwagi na bezpieczeństwo innych.
Musi być oddzielny przepis dotyczący samochodów sportowych, wyraźnie określone wytyczne dotyczące dopuszczenia i będzie po problemie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No dobrze to jest Twoje zdanie, ale nie ma oparcia w przepisach. To, że Ty jesteś nadopiekuńczy i już chcesz zabronić rejestrację pojazdów-dziwolągów (niby dlaczego?) nie oznacza, że każdy ma takie faszystowskie podejście zakazywania wszystkim wszystkiego.
Taka paremia jest ciekawa przeczytaj przemyśl: Ad ea, quae frequentius accidunt, iura adaptantur W Polsce zbyt powszechne jest to, że z powodu jednego przypadku na milion całe 40 ma jakieś zakazy czy nakazy. I jeszcze jedno. Większość zdecydowana przypadków wypadków spowodowana jest przez człowieka, nie pojazd. Natomiast stan techniczny wielu wozów jest jaki jest, ale i tak to człowiek jako kierowca jest bardziej niebezpieczny niż sam pojazd. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 24 April 2010 ![]() |
Pinin który przepis obecnie zabrania rejestracji rajdówki jako pojazdu specjalnego? Powtórzę się, podaj proszę dane diagnosty który da mi wszystkie papiery na auto specjalne i zrobi BT, wszystko na legalu... bo jak narazie kłócisz się dla zwykłego kłócenia się ![]() -------------------- ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
|
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
z powodu niejasnych przepisów, żaden diagnosta tego nie podbije. Kuniec kropka.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#170
|
|
User Dołączył: Fri, 02 April 2010 Skąd: WK ![]() |
Jest jeszcze coś takiego jak "odstępstwo od warunków technicznych pojazdów" - może to jest alternatywa?
|
|
|
![]()
Post
#171
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
rado00 nie kłócę się i nie polecę Ci żadnego diagnosty szczególnie tego, który mi robi przeglądy
![]() -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#172
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Jest jeszcze coś takiego jak "odstępstwo od warunków technicznych pojazdów" - może to jest alternatywa? Już pisałem. Właściciele amerykańców tłuką się z policjantami od dawna, parę osób pisało pisma w tej sprawie i wychodzi że jest to martwy przepis. Listy szły ale do kosza. Można próbować może komuś wreszcie coś napiszą -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#173
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 November 2020 ![]() |
Cześć!
Panowie Wy tu piszecie o klatkach itd. Ja właśnie skończyłem kilka rozmów z diagnostami w Poznaniu. Żaden z nich nie chce się podjąć wydania kwitu na likwidację tylnej kanapy z pasami i zmianę liczby miejsc z 5 na 2. Podobno według nowych przepisów wywalenie kanapy/miejsc to zmiana w konstrukcji samochodu i wymaga homologacji w jakimś warszawskim urzędzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Przepraszam, że tak jeden pod drugim:
CYTAT Odstępstwo nie jest przyznawane w każdym przypadku, dlatego niezbędne jest uzasadnienie wniosku i przedstawienie powodów, dla których odstępstwo w tym przypadku jest niezbędne. Pamiętaj, żeby w uzasadnieniu wniosku napisać o działalności Twojej firmy (przewozy ponadnormatywne, usługi dźwigowe etc.), wskaż w jakim charakterze pojazd będzie wykorzystywany (transport gabarytów, ratownictwo drogowe etc.) i dlaczego dane działania muszą być wykonywane pojazdem przekraczającym przyjęte normy. Z poradnika na stronie ministerstwa. Nie zdziwiłbym się jeżeli zaświadczenie to jest potrzebne do rejestracji pojazdu specjalnego ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#175
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
W Polsce zbyt powszechne jest to, że z powodu jednego przypadku na milion całe 40 ma jakieś zakazy czy nakazy. W Polsce zbyt powszechne jest to, że jeden precedens otworzy furtkę do lawiny nieuczciwego wykorzystywania do własnych celów nie zważając kompletnie na taki drobny aspekt jak publiczne bezpieczeństwo. To takie życiowe doświadczenie.-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#176
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 24 April 2010 ![]() |
rado00 nie kłócę się i nie polecę Ci żadnego diagnosty szczególnie tego, który mi robi przeglądy ![]() W obecnym systemie prawnym żaden diagnosta się pod tym nie podpisze na legalu, Ty opisujesz tylko swoją interpretacje przepisów, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistośc, a msport podejrzewam że robi to tak jak byśkiniewicz się wypowiadał, kupują nowe, rejestrują i dopiero wtedy przerabiają, jako nowe BT mają ważne 3 lata, a później już ich nie obchodzi co dalej -------------------- ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
|
|
|
![]()
Post
#177
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie swoją tylko Ci tłumaczę temat mi pierwszy raz podesłał diagnosta, a drugi raz kobieta z WK.
MSport ma starsze wozy niż 3 lata. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
MSport ma starsze wozy niż 3 lata. ... i prowadzi działalność. To może tak: Odstępstwo od warunków technicznych raczej odpada skoro ministerstwo w instrukcji zwraca się do przedsiębiorcy. Do tego spytałem osobę która próbowała uzyskać odstępstwo na brak homologacji lamp i mniej więcej w odpowiedzi uzyskała informację, że jeśli lampy świecą zgodnie z warunkami technicznymi pojazdu to pojazd nie wymaga takiego odstępstwa bo spełnia warunki techniczne. Zostaje pojazd specjalny pod warunkiem, że modyfikacje mieszczą się w warunkach technicznych pojazdu. Jeśli tak to trzeba uzyskać odpowiedź na pytania: - Kto może dokonać rej. pojazdu specjalnego? Przedsiębiorca czy szary Kowalski również? - Czy można zarejestrować pojazd osobowy z przeznaczeniem na imprezy sportowe jako pojazd specjalny? - Jaka powinna być procedura rejestracji takiego pojazdu? Nie ma co z tym uderzać do diagnostów bo nie oni tworzą prawo. Według mnie pismo albo chociaż maila należy skierować do właściwego wydziału komunikacji z prośbą o odpowiedź na powyższe pytania z uzasadnieniem -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#179
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 24 April 2010 ![]() |
Nie swoją tylko Ci tłumaczę temat mi pierwszy raz podesłał diagnosta Oki, to podaj mi proszę kontakt do tego diagnosty, rozumiem, że podpisze się on pod swoimi słowami i bez problemu wystawi mi papier na pojazd specjalny -------------------- ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
|
|
|
![]()
Post
#180
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
Cześć! Panowie Wy tu piszecie o klatkach itd. Ja właśnie skończyłem kilka rozmów z diagnostami w Poznaniu. Żaden z nich nie chce się podjąć wydania kwitu na likwidację tylnej kanapy z pasami i zmianę liczby miejsc z 5 na 2. Podobno według nowych przepisów wywalenie kanapy/miejsc to zmiana w konstrukcji samochodu i wymaga homologacji w jakimś warszawskim urzędzie ![]() Mają pół racje - to o czym mówią nie dotyczy aut osobowych ![]() ![]() Normy 'na dzień dokonana zmiany' też obowiązują przy bodajże zmianie rodzaju pojazdu.. Jak to jest osobówka i dalej nią będzie, to wedle mojej wiedzy nic takiego nie obowiązuje. Generalnie głupie odpowiedzi dobrze mieć na piśmie ;-) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 14:05 |