Shoutbox 0 nowych PW 


33 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Klatka i legalny przegląd. Czy coś się zmieniło?
CZUCZU
post Tue, 17 Nov 2020 - 12:32
Post #141


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





CYTAT(jackkpl @ Tue, 17 Nov 2020 - 12:25) *
Kurde, niedługo dna wymiane żarówki trzeba będzie mieć papier z firmy smile.gif.


Nie no ten dokument i 15 lat temu brali odemnie przy cc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 17 Nov 2020 - 12:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
moritz86
post Tue, 17 Nov 2020 - 12:32
Post #142


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





CYTAT(jackkpl @ Tue, 17 Nov 2020 - 12:25) *
Kurde, niedługo dna wymiane żarówki trzeba będzie mieć papier z firmy smile.gif.


No parodia, jeszcze rozumiem z 2 na 5, że ktoś kumaty musi Ci przykręcic te pasy dla kanapy, ale demontaż...


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 17 Nov 2020 - 13:18
Post #143


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dzwoniłem do wydziału komunikacji. Pani poinformowała mnie ze diagnosta robi badanie samochodu sportowego i dokumentuje co się zmieniło i przyjeżdżam do nich z tym papierem i rejestrują jako pojazd specjalny. Jak posłużyła się sama przykladem: samochód ciężarowy przerabia Pan na pojazd specjalny zimowego utrzymania dróg więc montuje Pan pług jedzie do diagnosty, który to Panu dokumentuje robi badanie i z tym zapraszamy do nas. Tak tutaj jeśli ma Pan klatkę to analogicznie. Diagnosta Diagnosta Diagnosta. Ani słowa o KRS PKD firmach homologacjach czy też rzeczoznawcach.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rado00
post Tue, 17 Nov 2020 - 14:12
Post #144


Frequent User
Dołączył: Sat, 24 April 2010





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 17 Nov 2020 - 13:18) *
Dzwoniłem do wydziału komunikacji. Pani poinformowała mnie ze diagnosta robi badanie samochodu sportowego i dokumentuje co się zmieniło i przyjeżdżam do nich z tym papierem i rejestrują jako pojazd specjalny. Jak posłużyła się sama przykladem: samochód ciężarowy przerabia Pan na pojazd specjalny zimowego utrzymania dróg więc montuje Pan pług jedzie do diagnosty, który to Panu dokumentuje robi badanie i z tym zapraszamy do nas. Tak tutaj jeśli ma Pan klatkę to analogicznie. Diagnosta Diagnosta Diagnosta. Ani słowa o KRS PKD firmach homologacjach czy też rzeczoznawcach.


każdy wydział komunikacji ma swoje "widzi mi się" w Warszawie na Bemowie nie wierzą nawet diagnostom i wymagają zdjęć, kiedyś miałem seryjny motocykl, który w piapierach był jednoosobowy bo ktoś się walnął, a kanapa, sety wszystko seria na 2 osoby, wtedy w urzedzie nie wierzyli diagnoscie i oprocz papierów wymagali również zdjęć biggrin.gif


--------------------
ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Tue, 17 Nov 2020 - 14:50
Post #145


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 17 Nov 2020 - 13:18) *
Dzwoniłem do wydziału komunikacji. Pani poinformowała mnie ze diagnosta robi badanie samochodu sportowego i dokumentuje co się zmieniło i przyjeżdżam do nich z tym papierem i rejestrują jako pojazd specjalny. Jak posłużyła się sama przykladem: samochód ciężarowy przerabia Pan na pojazd specjalny zimowego utrzymania dróg więc montuje Pan pług jedzie do diagnosty, który to Panu dokumentuje robi badanie i z tym zapraszamy do nas. Tak tutaj jeśli ma Pan klatkę to analogicznie. Diagnosta Diagnosta Diagnosta. Ani słowa o KRS PKD firmach homologacjach czy też rzeczoznawcach.



A diagnosta, w przeciwieństwie do pani z urzędu, zna przepisy i takiego kwitu nie wypisze ;-)
Przecież montaż haka czy gazu jest równie prosty, hehehe...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 17 Nov 2020 - 14:58
Post #146


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(moritz86 @ Tue, 17 Nov 2020 - 12:16) *
Do urzędu jeszcze musisz mieć kwit wystawiony przez zakład który ci demontował siedzenia i ich krs.

Faktura czy jak? Będę dawał samochód do blacharza więc może przy okazji by coś wystawili


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 17 Nov 2020 - 16:34
Post #147


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(vegetagt @ Tue, 17 Nov 2020 - 13:50) *
A diagnosta, w przeciwieństwie do pani z urzędu, zna przepisy i takiego kwitu nie wypisze ;-)
Przecież montaż haka czy gazu jest równie prosty, hehehe...


Które zna przepisy diagnosta, których nie zna Pani z Urzędu? Konkrety można prosić? Zadzwonię do Urzędu i pouczę Panią zobaczymy z jakim efektem.
Jakie przepisy zabraniają diagnoście przeprowadzić badanie i potwierdzić zmiany konstrukcyjne dokonane w pojeździe?
Nikt chyba nie sądzi, że ciężarówka z pługiem spełnia przepisy homologacyjne bądź ustawy bo jak tutaj każdy lubi wycierać buzię tanim hasłem bezpieczeństwo to sądzę, że nie chciałby pójść na czołówkę z takim pługiem. Mimo iż czołówka z ciężarówką nigdy nie jest dobrym wyborem to chyba kontakt z pługiem nie zwiększa szans na przeżycie, prawda?

Jak vegetagt wg Ciebie przebiega proces rejestracji pługopiaskarki jako pojazdu specjalnego jeżeli inaczej niż wg Pani?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 17 Nov 2020 - 19:08
Post #148


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





MIP - panie w urzędach komunikacji (przynajmniej u mnie) często znają przepisy, które nawet nie istnieją wink.gif
Pytałem się "mojego" rzeczoznawcy i powiedział, że zgodnie z przepisami samochód specjalny jest tylko wtedy gdy spełnia specjalną funkcję na drodze. Czyli np. wspomniany przez Ciebie pług. Jednak samochód z klatką nie spełnia żadnej specjalnej funkcji.
Jeśli uda Ci się tak zarejestrować samochód z klatką to swój też zarejestruje w Twoim urzędzie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 17 Nov 2020 - 19:32
Post #149


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Czyli rozumiem klatka w samochodzie to powszechna i normalna sprawa i kazdy roztropny ojciec zaklada zeby bezpiecznie wozic rodzine? Odsetek fur z klatka sposrod osobowek jest pewnie sporo nizszy niz plugow wsrod ciezarowek. Jak zatem rozumiec wg tej logiki specjalnosc pojazdu skoro modyfikacje fury pod sport wybiegaja daleko bardziej poza montaz pluga do ciezarowy? I wykonywane sa specjalnie w konkretnym celu.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 17 Nov 2020 - 19:53
Post #150


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Jaką zatem specjalną funkcję według Ciebie może wykonywać samochód z klatką?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 17 Nov 2020 - 21:01
Post #151


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Brac udzial w imprezach sportowych. Nie jest trudne do ogarniecia po co ktos montuje klatke w samochodzie. Chyba ze jestem w bledzie i w imprezach sportowych jezdzi pospolita ilosc fur? Oczywiscie bez klatek. Co wiecej montaz klatki wymagany jest przez przepisy PZM/FIA. Zatem jest to pojazd specjalnego przeznaczenia czy moze Ci z FIA postradali zmysly i nalezy po prostu dopuszczac do sportufury z homologacja drogowa bez klatek?
Z innej beczki: ktory to pojazd specjalny akceptowany tutaj przez malkontentow ma postawione wymogi tecgniczne jak fura do sportu zgodna z zalacznikiem J? Walec? Plug? Pokazcie te przepisy.
I jeszcze jedno. Skoro klatka i zalacznikJ jest tak pospolity i powszechny to dlaczego producenci samochodow OSOBOWYCH nie stosuja sie do niego?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 17 Nov 2020 - 21:10
Post #152


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Już to poruszałem. Przepis jest niejasny i został napisany pod firmy świadczące konkretne usługi. Do tych usług niezbędne jest posiadanie pojazdu specjalnego: ambulanse - prywatne szpitale. Pługi - zakłady oczyszczania miasta. Specjalne naczepy, i ciągniki siodłowe - firmy transportowe. Siecento z klatką - ?. Też pytałem dziś o pasy, zmianę liczby miejsc czy też klatkę. Szczęka mi opadła i nie wiem czy komuś teraz gnoju nie narobiłem. Diagnosta w OSKP stwierdził że to się wszystko w dowód wbija, jak zacząłem z nim rozmawiać to widać nie miał pojęcia że to taki problem. Minę miał jakby parę sztuk już od kilku lat klepał na przeglądzie i rozkminiał czy zaraz z kontrolą nie wbije...


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 17 Nov 2020 - 21:14
Post #153


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jaki przepis jest niejasny?
Ktos tu pisal ze fury sa za granica rejestrowane. A co z krakowskim oddzialem MSport? R2 cale stado i r5 tez na tabulach KR biora udzial w imprezach na calym swiecie. Wg mojej wiedzy fury rejestrowane przez MSport sa jako pojazdy specjalne.
Z tego co piszesz Rezor to niektorzy diagnosci rozumieja sytuacje, a Ci ktorzy oczekuja ze samochod z klatka bedzie spelnial wymogi homologacji produenta powinni odzyskac kontakt z ziemia.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Tue, 17 Nov 2020 - 22:06
Post #154


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 17 Nov 2020 - 16:34) *
Które zna przepisy diagnosta, których nie zna Pani z Urzędu? Konkrety można prosić? Zadzwonię do Urzędu i pouczę Panią zobaczymy z jakim efektem.
Jakie przepisy zabraniają diagnoście przeprowadzić badanie i potwierdzić zmiany konstrukcyjne dokonane w pojeździe?
Nikt chyba nie sądzi, że ciężarówka z pługiem spełnia przepisy homologacyjne bądź ustawy bo jak tutaj każdy lubi wycierać buzię tanim hasłem bezpieczeństwo to sądzę, że nie chciałby pójść na czołówkę z takim pługiem. Mimo iż czołówka z ciężarówką nigdy nie jest dobrym wyborem to chyba kontakt z pługiem nie zwiększa szans na przeżycie, prawda?

Jak vegetagt wg Ciebie przebiega proces rejestracji pługopiaskarki jako pojazdu specjalnego jeżeli inaczej niż wg Pani?


Diagnosta ma potwierdzić, że auto jest zgodne z warunkami technicznymi, które je obowiązują - a nie zgodność z homologacją, to tak przy okazji, bo to słowo jest chyba w wielu przypadkach nadużywane. Pani w okienku wierzy, że diagnosta to potwierdzi i dostarczysz pozytywny wynik badania, albo że 'wydumka nie przejdzie' i sie w urzędzie nie pojawisz.

Żadne przepisy nie zabraniają diagnoście takiego badania przeprowadzić, natomiast wynik będzie tylko jeden - negatywny. Czemu? Zerknij sobie w tabele usterek i wybierz dowolną ;-)
Chcesz mieć rajdówkę z legalnym kwitem? Kup nowe auto, przerób, masz 3 lata pieczątkę i latasz.

Pługopiaskarki przecież nie neguję, ale takie porównanie uważam za skrajnie smieszne biggrin.gif To tak samo jakby w erze 'przed angolami' porównywać rejestracje auta z kierą po 'naszej' stronie i 'anglika'. Obydwa to auta, a co kogo obchodzi, z której strony kiera wink.gif

Ja doskonale rozumiem, ze obecny stan prawny jest bez sensu w tym konretnym temacie, no ale...

Na razie widziałem tylko jeden dowód rejestracyjny z wpisem w adnotacjach 'klata bezp. wykonana zgodnie z art 253 załacznika j miedzynaraodowego kodeksu sport. f.i.a'. Kim jest własciciel i kogo zna? Nie mam pojęcia. Szczególnie, że ponoć 'adnotacje' w DR są katalogiem zamkniętym, tj nie można tam wpisywać rzeczy nieprzewidzianych z przepisach (chociaż sam tego twierdzenia nie zweryfikowałem).
Z drugiej strony, na pewno ktoś też widział auta, które przeglądu przejść nie powinny , a go mają tongue.gif Więc błędy bywają i po stronie WK i po stronie SKP.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Tue, 17 Nov 2020 - 22:07
Post #155


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Najgorsze jest to, że OSKP to są prywatne firmy i tak jak mechanik może powiedzieć, że Ci nie zmieni oleju, bo mu się nie chce, tak samo diagności traktują OSKP jak swój folwark i mówią, że nie zrobią przeglądu "bo nie", "bo ja nie wiem", "a na co mi to?" itd. A jak nie masz badania z wynikiem negatywnym to od czego się odwołasz? A nawet jak masz, to do kogo? Do starosty?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 17 Nov 2020 - 22:38
Post #156


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice






Pani z WK powedziala mi, ze diagnosta powinien wykonac dwa badania. W jednym stwierdza zmiany konstrukcyjne a w drugim typowe BT fury ze zmianami, ktore sam okreslil w pierwszym badaniu


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 18 Nov 2020 - 07:12
Post #157


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





MiP - zrób furę z klatką i zarejestruj legalnie a my pójdziemy Twoim śladem.
Wcześniej proponuję zadzwonić do tego samego urzędu ale na inne stanowisko bo możesz się dowiedzieć coś zupełnie innego smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 18 Nov 2020 - 07:33
Post #158


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





To mowisz slad MSportu nie wystarczy musze jeszcze ja? Podobnie kazdy diagnosta ma swoje teorie. Temat pojazdu specjalnego wylozyl mi jako pierwszy diagnosta, ktory plakal na BT ze nie mam rajdowki zarejestrowanej jako pojazd specjalny.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 18 Nov 2020 - 07:47
Post #159


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Problem jest taki, że nie pytaj kobiety w urzędzie, ale poproś z naczelnikiem wydziały. Bo co urzędnik to inna teoria. Przerabiane w praktyce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rado00
post Wed, 18 Nov 2020 - 07:49
Post #160


Frequent User
Dołączył: Sat, 24 April 2010





Rozmawiałem z wieloma diagnostami na różnych OSKP i SKP i żaden nie chciał się podpisać pod klatką bezpieczeństwa, każdy z nich wymyślał inny powód, ich wymyślanie głównie przez to że nie znają się, nie mają pojęcia jak to ugryźć dlatego mówią głupoty, nawet zarejestrowałem się na forum diagnostów żeby znaleźć jakiegoś diagnoste, który będzie znał się na swojej robocie, efekt taki że po wielu bezsensownych ich wypowiedziach temat został zamknięty przez admina a każdy kolejny był usuwany

MIP tak jak poprzednik pisze - podaj konkretnego diagnoste, który z pełną odpowiedzialnością podpisze się pod klatką bezpieczeństwa i będzie pewny że to jest zgodne z prawem, wtedy rzeczywiście temat jest do zamknięcia, w przeciwnym wypadku Twoje wypowiedzi są zwykłym gdybaniem oderwanym od rzeczywistości


--------------------
ST205 street & ST185 rally & GSXR1000 K7 street & GSXR600 K4 track & ZXR400 track
Go to the top of the page
 
+Quote Post

33 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 09:53