![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Witam.
Wiem, że były już podobne tematy jednak czas płynie i przepisy się zmieniają (chyba). Buduję samochód do cywilnego upalania i do normalnej jazdy. Jest to Lada 2105 na wózkach z E90 z VR6 pod maską. Czy coś się zmieniło w sprawie przeglądu samochodu z klatką? Potrzebna mi ona głownie będzie, żeby tylny wózek nie pojechał bez karoserii ![]() I tu zaczyna się problem. O ile rzeczoznawca powiedział, że zrobi dopuszczenie do ruchu ze swapem, zmianą ilości miejsc w aucie i resztą przeróbek to niestety nie ogarnie klatki. Twierdzi, że nie ma przepisu, który to wprost zabrania ale są znane przypadki gdzie samochód z klatką uczestniczył w wypadku i rzeczoznawca miał problemy. Może ktoś podpowie jak to ugryźć? Albo ktoś zna jakieś ciekawe konstrukcje gdzie została wycięta podłoga w bagażniku, został wstawiony wózek na dodatkowej ramie i jakoś jest do sprytnie złapane do podłogi i karoserii tak, że nie jest to klatka ale jest to zrobione mocno? Dodam że przednią część podłogi mam od E90 aż do miejsca gdzie wychodzi pod kanapę i tam jest skrócona ze względu na mniejszy rozstaw osi w Ladzie. Z góry dziękuję za pomoć. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Witam. Wiem, że były już podobne tematy jednak czas płynie i przepisy się zmieniają (chyba). Buduję samochód do cywilnego upalania i do normalnej jazdy. Jest to Lada 2105 na wózkach z E90 z VR6 pod maską. Czy coś się zmieniło w sprawie przeglądu samochodu z klatką? Potrzebna mi ona głownie będzie, żeby tylny wózek nie pojechał bez karoserii ![]() I tu zaczyna się problem. O ile rzeczoznawca powiedział, że zrobi dopuszczenie do ruchu ze swapem, zmianą ilości miejsc w aucie i resztą przeróbek to niestety nie ogarnie klatki. Twierdzi, że nie ma przepisu, który to wprost zabrania ale są znane przypadki gdzie samochód z klatką uczestniczył w wypadku i rzeczoznawca miał problemy. Może ktoś podpowie jak to ugryźć? Albo ktoś zna jakieś ciekawe konstrukcje gdzie została wycięta podłoga w bagażniku, został wstawiony wózek na dodatkowej ramie i jakoś jest do sprytnie złapane do podłogi i karoserii tak, że nie jest to klatka ale jest to zrobione mocno? Dodam że przednią część podłogi mam od E90 aż do miejsca gdzie wychodzi pod kanapę i tam jest skrócona ze względu na mniejszy rozstaw osi w Ladzie. Z góry dziękuję za pomoć. Tak, nadal są problemy. Jakimś tam ułatwieniem jest posiadanie książki samochodu sportowego, ale też to nie działa do końca. Obecnie opcje są 2: albo zaprzyjaźniony diagnosta, albo przegląd na papierze. Z tą 2 to wiadomo, nie da się ![]() PZMot od długiego czasu kombinuje, ale z obecnie rządzącymi idzie to jak krew z nosa. Są inne priorytety, więc nie spodziewam się rozwiązania tej kwestii w najbliższym czasie. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Wiadomo jak jest, jednak to nie jest metoda ![]() No to kierunek -> książka samochodu sportowego. Wiele nie pomoże niestety, ale już coś lepiej podczas kontroli drogowej. Pytanie, czy Twoje wydumka będzie w stanie coś takiego dostać? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
przy okazji wspawywania klatki też badałem temat jej "legalności" vs przegląd i o ile właściciel Ireco zapewniał mnie ze nie ma z tym żadnego problemu powołując sie tutaj m.in na ksiażke samochodu sportowego o tyle bardziej szczegółowe zweryfikowanie przepisów pokazuje że tak na prawde klatka wyklucza legalne przejście przęglądu .. a to ze jakiś p.Jasiek mi podbije przegląd mnie nie ratuje bo trzbea w takich sytuacjach zakładać najgorszy scenariusz że np. dojdzie do poważnego zdarzenia tfuu tfuu z np. wypadkiem śmiertelnym i jesteśmy w głępokiej d***.
nie zgłębiałem tego jakos bardzo mocno bo i tak nie planuje poruszać sie po drogach publicznych ... ale generalnie jest z tym problem nie jestem funem Felixa ale temat poruszał jakiś czas temu i chyba do dziś leśne dziadki z PZMOtu nic w tym temacie nie zrobiły... https://www.youtube.com/watch?v=Aml6wBHXvQA&t=11s -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ja bym chciał się poruszać w miarę "normalnie" po drodze i klatki nie muszę mieć jako takiej, tylko chciałem ją zrobić zwłaszcza po to, żeby wzmocnić tył samochodu i przymocować wózek do reszty.
Mój znajomy rzeczoznawca mówił to samo co Yaca napisał wyżej. To, że zrobi opinię i ktoś podbije przegląd to nie zwalnia z odpowiedzialności w przypadku zrobienia komuś krzywdy. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
Dziwne, że rzeczoznawca ma problem z klatką, a nie jest problemem włożenie silnika, którego w tym modelu nigdy nie było.
-------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Dziwne, że rzeczoznawca ma problem z klatką, a nie jest problemem włożenie silnika, którego w tym modelu nigdy nie było. Może dlatego, że przy silniku i dzwonie nie będzie łatwo udowodnić, że miał on bezpośredni wpływ na ewentualne konsekwencje? Nie wiem - gdybam tylko. Podobno nie ma ograniczenia jeśli chodzi o to, że silnik ma być tej samej marki. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 01 October 2015 ![]() |
Co do swapa jeszcze... Rzeczoznawcy swoje, a diagnosci swoje. Masz to już wbite w dowód? Sam papier od rzeczoznawcy jest gówno warty, tak samo jak jego "dopuszczenie", bo i tak na końcu diagnosta dopuszcza do ruchu i świeci oczami jakby się coś stało.
-------------------- EG4 D16T AWD 380+ >>
MK4 VRT 4motion >> 80 B4 V8TT |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Co do swapa jeszcze... Rzeczoznawcy swoje, a diagnosci swoje. Masz to już wbite w dowód? Sam papier od rzeczoznawcy jest gówno warty, tak samo jak jego "dopuszczenie", bo i tak na końcu diagnosta dopuszcza do ruchu i świeci oczami jakby się coś stało. Jeszcze nie, bo auto jest w proszku i muszę ogarnąć wzmocnienie ramy wózka do karoserii tak żeby to ładnie wyglądało. Ale tym się na chwilę obecną nie przejmuje bo to kolejny, raczej prostszy etap. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
czy ja wiem, czy prostszy
![]() a heble zostawisz od łady? ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Wózki są całe z E90 i tak samo hamulce. Tak że nie ma ingerencji w układzie hamulcowym
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Luźno myślę - a gdyby zamiast półklatki/klatki zrobić z tyłu kilka zastrzałów poprzecznych-podłużnych czy skośnych pomiędzy punktami mocowania a nadwoziem które zostało - ale nie z rur a z blachy. Zrobić profile typu C, czy zamknięte, z takimi otworami tłoczonymi, trójkąty jakieś... Po lakierze może by się to mniej rzucało w oczy.
EDIT - widzę zdjęcie. Jest grubo i chyba mój pomysł tam się nie da "wspawać" ![]() -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Myślałem też już o tym. Za tylna ścianą grodziową zrobić takie zastrzały od kielichow do ramy wózka, tylko jeszcze jak zamocować to z przodu? Muszę jakoś połączyć to z progami bo one są z profila i są atomowe. Tak jak mówisz może to mieć sens. Chyba nie ma się co upierać do części górnej klatki, czyli na dachu?
Aha - te rurki od centralnego to tymczasowo bo się buda chwiała na wietrze ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Nie wiem czy coś pomoże ale może podsunie jakiś pomysł - w Skodach są takie dziwne puszki w narożnikach, łączące progi z tylną ścianką, są w nich mocowane wahacze wleczone - jest to pochowane pod siedzeniem.
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...part19/r351.jpg http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...part21/r389.jpg Podziwiam zakres prac, będzie świetnie wyglądać. Ale też z powodu poszerzeń i pewnie innych detali będzie to prowokacja dla drogówki - obawiam się częstych kontroli ![]() Sam mam rajdówkę z klatką i dość prowokacyjną ale nigdy nie miałem kontroli, nawet podczas łapanek z pachołkami itd. Myślę, że drogówka nie ogarnia tego że są żółte blachy na samochodzie - dla nich to śliski temat.... -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Dobra koncepcja z tymi skrzynkami. Można coś tam ukryc w środku co będzie spełniać swoje zadanie.
Generalnie założenie jest takie żeby samochód pozostał możliwie jak najbardziej podobny do Lady (na sterydach) był mocny i dobrze się prowadził. Dlatego chcę ogarnąć wszystko maksymalnie legalnie żeby nie bać się tym jeździć po drodze. Więc jak najmniej prowokujących tematów. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
A może klatka skręcana?
Rozbierasz i jedziesz na przegląd, zatrzymuje cię policja mówisz że można zdemontować na miejscu. Jak policjant zabierze dowód, wyjmujesz klatkę i jedziesz na przegląd. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Kilka razy taka akcja i diagnosta jest na dywaniku u inspektora
-------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Nie chodzi o to żeby mieć klatkę po to żeby ją mieć. Chodzi o to żeby usztywnić budę, a zwłaszcza tylny wózek. Wychodzi na to, że trzeba będzie zrezygnować z klatki i zrobić to jakoś inaczej.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Klatka dyskwalifikuje samochód z przeglądu. Jeśli masz w planie legalizację tego cuda, nawet nie myśl o klatce.
Nie słyszałem, aby coś zmieniło się z międzymarkowymi swapami silników. Wciąż nie jest to dozwolone. Słowo-klucz: odpowiedni diagnosta, rzeczoznawca. Mam podobnie hardkorowy swap, dawno temu wbity w dowód. Mimo to, muszę uważnie wybierać, do kogo jadę po coroczny stempel. Większym problemem, niż silnik, będzie przeróbka zawieszenia i układu kierowniczego. Na początek spróbowałbym u młodego diagnosty. Jest szansa, że jedynie sprawdzi luzy. Jeśli Ładę zna tylko z filmów, może nie zorientować się, że to nie jest fabryczna zawiecha. Sporo personelu ze SKP jest z łapanki, nie siedzą w motoryzacji, zwłaszcza tej starszej. Fajnie będzie kiedyś spotkać się na drodze. Powodzenia! Dziwne, że rzeczoznawca ma problem z klatką, a nie jest problemem włożenie silnika, którego w tym modelu nigdy nie było. silnik to pikuś przy zawieszeniu |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 12:58 |