![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin ![]() |
Kwintesencja tuningu w garażu
![]() Cykl życia projektu: Kupa hajsu i czasu spalona -> pierwszy wyjazd 50km zrobione -> fatal error fuckup [np. urwana korba, rozyebany wał, turbo w kosmosie] -> a ch&j tam, robimy remont i idziemy jeszcze grubiej -> powrót do początku ![]() Nie szydzę, przerabiałem to. POWODZENIA i trzymam kciuki za sukces ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Heheh, dokładnie tak. Ja tam się nie boję przyznać do błędu i nie wstydzę bo każdemu się może zdarzyć a w projekty złożone od a do z bez żadnych problemów nie wierzę, zawsze coś wychodzi nawet przy gotowych markowych kitach typu vortex itp.
Także wszystkim dziękuję za dobre słowo bo to motywuje ![]() ![]() ![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No jak to mawiają, jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz ![]() Należałoby jeszcze wyciągnąć tłoki, zrobić szlif i kupić nadwymiar kuty i byłaby głowa spokojna bo chciałbym te 500 wyciągnąć ![]() ja za namową kolegi jak wkładałem kutą korbę, to nie bawiłem się w żadne szlify itp. Ponumerowałem tłoki, pierścienie i wsadziłem z powrotem tak jak leciało. Silnik się po 1 sezonie nie rozpadł, za to rozpadły się 2 pompy oleju (czyli brak ciśnienia oleju przez kilkanaście sekund), 2 x wymieniałem panewki korbowe i generalnie silnik nadal śmiga (już na nowej pompie oleju). Nie naprawiaj czegoś, co nie jest zepsute. Jak momentem go mocno z dołu nie nawalisz i będzie boost rosł z obrotami, to może i korba wytrzyma. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
ja za namową kolegi jak wkładałem kutą korbę, to nie bawiłem się w żadne szlify itp. Ponumerowałem tłoki, pierścienie i wsadziłem z powrotem tak jak leciało. Silnik się po 1 sezonie nie rozpadł, za to rozpadły się 2 pompy oleju (czyli brak ciśnienia oleju przez kilkanaście sekund), 2 x wymieniałem panewki korbowe i generalnie silnik nadal śmiga (już na nowej pompie oleju). Nie naprawiaj czegoś, co nie jest zepsute. Jak momentem go mocno z dołu nie nawalisz i będzie boost rosł z obrotami, to może i korba wytrzyma. Korba jest kuta więc powinna wytrzymać. Zobaczymy jak to będzie. Apropo ciśnienia oleju to muszę sprawdzić bo na gorącym silniku 5w40 olej adu mi pokazuje spadki nawet poniżej 1bar. Nie wiem ile ma być w tym silniku (azx, aqn) na jalowych ale to zapewne za mało. Przy składaniu przemierzyłem szczelinomierzem pompę i było wszystko w normach elegancko -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Zapomnieć ludzka rzecz, ostatnio zdarzało mi się notorycznie. Polecam wszystko znaczyć, raz że człowiek wie że dokręcił, dwa przy rozbiórce widać czy się z nimi nic nie działo.
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
Chyba najważniejsze przy składaniu silnika, telefon daleko od miejsca roboty z wyłączonym dżwiękiem, wszyscy pomagacze doradzacze koledzy dziewczyny pożegnać a przy rozrządzie jak zrobiłeś taki chochlik - kup biały marker i jak dokręcisz dynamometrem zrób znaczek np. śruba koło rozrządu. Daj nowe śruby na wszystkie koła.
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Zasadniczo to wypadałoby nowe śruby do wszystkich ważniejszych elementów, gdzie producent nie przewiduje ponownego założenia - wałki, korby, głowica, zamach, koła, co tam przewidziano... I wszystko na dynamometr. Jak możesz to druknij sobie serwisówkę, rób każdy punkt po kolei i skreślaj co zrobione. Dynamometry w łapę, silikon i jedziesz
![]() |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zasadniczo to wypadałoby nowe śruby do wszystkich ważniejszych elementów, gdzie producent nie przewiduje ponownego założenia - wałki, korby, głowica, zamach, koła, co tam przewidziano... I wszystko na dynamometr. Jak możesz to druknij sobie serwisówkę, rób każdy punkt po kolei i skreślaj co zrobione. Dynamometry w łapę, silikon i jedziesz ![]() A skąd wiesz, ze producent nie przewiduje do korb czy podpory wału? W k20 producent podsje, że jak śruba miedzy zwojami gwintu mieści się w wymiarze to używasz drugi raz. W końcu śrube masz dokręcić tak,żeby nie przekroczyć granicy plastyczności. Jak przekroczysz to już nie spełnia ona swojej funkcji. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Jak ja lubię malkontentów...
Jak robiłem pierwszy swap w swoim aucie to też słyszałem że to się będzie psuć, będą choroby poswapowe, nie będzie tak kolorowo etc. Po 2 miesiącach jeżdżenia po swapie zaliczyłem pierwszą usterkę - frez na ramieniu wycieraczki przy 170 stwierdził że ma to gdzieś i wycieraczka zrobiła pion. Jak się człowiek przyłoży to różne dziwne projekty jeżdżą sprawnie. |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Jakiś czas jeżdżą, no chyba że właściciel takiego uturbionego auta wpadnie na pomysł aby pojechać nim na tor.
Co do składania silnika, można zamontować kamerę nad stojakiem z silnikiem. Jak nie jesteś pewien czy dokręciłeś wszystkie śruby to sprawdzasz nagranie. |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Dokładnie tez tak miewam to jest skleroza zbyt wczesna, biały marker i każda śrubę sobie znacze po dokreceniu
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jak ja nie lubię jak skręcam silnik dokręcam panewki itp i ktoś do mnie przyjdzie żona kolega i zagaduje a ja skręcam. A potem słupek już skręcony uszczelniony i pada pytanie - czy dokręciłem śruby korowodów ?
![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
jak ja nie lubię jak skręcam silnik dokręcam panewki itp i ktoś do mnie przyjdzie żona kolega i zagaduje a ja skręcam. A potem słupek już skręcony uszczelniony i pada pytanie - czy dokręciłem śruby korowodów ? ![]() i wtedy micha w dół ![]() |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
i wtedy micha w dół ![]() o to nie jest sobie taki zwykły silnik tylko tam masz micha potem kolejna micha michy i dopiero panewki ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Słyszał ktoś o szpilkach głowicy eurospec?
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A skąd wiesz, ze producent nie przewiduje do korb czy podpory wału? W k20 producent podsje, że jak śruba miedzy zwojami gwintu mieści się w wymiarze to używasz drugi raz. W końcu śrube masz dokręcić tak,żeby nie przekroczyć granicy plastyczności. Jak przekroczysz to już nie spełnia ona swojej funkcji. Nie wiem gdzie trzeba a gdzie nie, dlatego napisałem, że gdzie trzeba ![]() |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Ściągnąłem dzisiaj głowice i może nie będzie tak źle. Wygląda na to że dostały tylko 4 zawory, przynajmniej tylko na 4ech są ślady. Zalałem na noc ropą i zobaczymy czy szczelne. Dzięki uprzejmości kolegi kkkacper głowica będzie przykręcona nie śrubami a szpilkami eurospec
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Po całej nocy nic nie ubyło. Gniazda i trzonki zaworów zrobiły się mokre i to by było na tyle. Powinno to być idealnie suche czy takie coś to normalne? Nie wiem co teraz robić ![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
Daj tą głowicę do ludzików od głowic przedstaw sytuację, niech rozepną zawory sprawdzą czy proste, prowadnice jakby zawór był zgięty, dotarcie przylgni od nowa tak profilaktycznie.
|
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Wymieniasz niektóre zawory. Wyjmij też pozostałe, zamontuj w tokarce i będziesz widział, czy są proste.
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Kupiłem wszystkie nowe zawory jednak bo nie chce gdybać który został tkniety a który dostał strzała mocniejszego. To się zateguje
![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 23:19 |