Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 10 11 12  
Reply to this topicStart new topic
> Audi 80 B4 Quattro VR5 Turbo - kilka istotnych zmian 2024, Rally car project
racesupport
post Tue, 08 Jul 2025 - 21:58
Post #221


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





CYTAT(kontrolm @ Tue, 08 Jul 2025 - 07:18) *
jest nadzieja na zrzucenie sporej części tej masy:


No... To by było coś. Ale nadal wydaje mi się że w porównaniu z kłowym manualem 01e to średnio by wypadało. No i dochodzi do tego wszystkiego jeszcze czy jest opcja szper do tego? Ewentualnie jak jest przekazywana moc na tylną oś?


--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Jul 2025 - 21:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Tue, 08 Jul 2025 - 22:22
Post #222


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(racesupport @ Tue, 08 Jul 2025 - 21:58) *
No... To by było coś. Ale nadal wydaje mi się że w porównaniu z kłowym manualem 01e to średnio by wypadało. No i dochodzi do tego wszystkiego jeszcze czy jest opcja szper do tego? Ewentualnie jak jest przekazywana moc na tylną oś?

kłowy manual na prostych zębach zeżre najmniej mocy i będzie najlżejszy. nie ma co porównywać.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 10 Jul 2025 - 00:07
Post #223


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(racesupport @ Tue, 08 Jul 2025 - 22:58) *
No... To by było coś. Ale nadal wydaje mi się że w porównaniu z kłowym manualem 01e to średnio by wypadało. No i dochodzi do tego wszystkiego jeszcze czy jest opcja szper do tego? Ewentualnie jak jest przekazywana moc na tylną oś?


8HP55 jest cieższa od 01E o 30kg, masa jest między osiami, do tego 14cm jest przesunięty środek półosi. Dodaj do tego szybkość zmian w tej skrzyni, dość niskie koszty utrzymania względem kłowego wkładu(bo czy zakup wkładu czy 8HP z przeglądem+sterownik można porównać), możliwość łopatek przy kierownicy lub pełnego automatu w trybie "hard"(co pozwala skupić się na jeździe, a nie celowania z 2-ki na 3-kę, bo sekwencyjnego wkładu nie ma do 01E, co najwyżej nakładka automatyzująca od MME), to w razie zmian, szedłbym w 8HP.
Międzyosiowo jest torsen, do przodu Quaife póki co(seryjnie otwarta różnicówka).

Oczywiście kłowa sekwencja na pewno będzie lepsza:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 10 Jul 2025 - 06:06
Post #224


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





moim zdaaniem powinni skrzynie skrocic o 30 cm o ten lacznik skrzyni na konwerter. oczywiscie potrzebna bylaby nowa flansza na silnik ale skrzynia byla by krotsza. nie wiem po taki dlugi konwerter i obudowa tego 30cm. czyli taka troche fuszera by bylo latwo i prosto a nie lekko.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 10 Jul 2025 - 06:21
Post #225


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Thu, 10 Jul 2025 - 06:06) *
moim zdaaniem powinni skrzynie skrocic o 30 cm o ten lacznik skrzyni na konwerter. oczywiscie potrzebna bylaby nowa flansza na silnik ale skrzynia byla by krotsza. nie wiem po taki dlugi konwerter i obudowa tego 30cm. czyli taka troche fuszera by bylo latwo i prosto a nie lekko.

a co zrobisz z dzwonem ? to kolejny wcale nie mały koszt a skrzynia w oryginale jest bardziej przesunięta w tył co zapewnia lepszy rozkład mas. Idealnie to by było ją dać maksymalnie w tył właśnie.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 10 Jul 2025 - 07:16
Post #226


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no dzwon mowie skrocic o 30cm i nowa flansze pod silnik zrobic. sciac dzwon i w obudowie nagwintowac nowe otwory lub przyspawac flansze z otworami. i z -15kg zrobi sie -30kg.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 10 Jul 2025 - 08:36
Post #227


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



jakbym się miał tak bawić to odrazu robił bym układ semi-transaxle a nie jeszcze bardziej pchał skrzynię na przód jak on walczy własnie z masą przed przednią osią.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Thu, 10 Jul 2025 - 16:01
Post #228


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Spuszczacie się nad modem, który pewnie okaże się totalną porażką. Konwerter zapewnia uślizgi, łagodząc obciążenia udarowe przy każdej zmianie biegu. Nigdy nie jest bardziej potrzebny jak przy pełnym bucie. Obstawiam, że usunięcie go, bardzo szybko wykończy skrzynię. Znalazły się świnki morskie, to niech topią kasę i pracę, pozwólcie im działać. Warto kopiować sprawdzone rozwiązania, a nie bezsensownie usuwać losowe mechanizmy tylko dlatego, bo są ciężkie.

Swoją drogą, Audi zawsze będzie ciężkie na nos i autor świadomie wybrał takie auto. Nie zdziała tu się wiele, można jedynie pójść drogą Cowboya i przenieść chcłodnice na tył. No chyba że budżet bez limitu, to najlepszy będzie szczep napędu GTR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 10 Jul 2025 - 17:32
Post #229


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(soltyk @ Thu, 10 Jul 2025 - 16:01) *
Spuszczacie się nad modem, który pewnie okaże się totalną porażką. Konwerter zapewnia uślizgi, łagodząc obciążenia udarowe przy każdej zmianie biegu. Nigdy nie jest bardziej potrzebny jak przy pełnym bucie. Obstawiam, że usunięcie go, bardzo szybko wykończy skrzynię. Znalazły się świnki morskie, to niech topią kasę i pracę, pozwólcie im działać. Warto kopiować sprawdzone rozwiązania, a nie bezsensownie usuwać losowe mechanizmy tylko dlatego, bo są ciężkie.

Swoją drogą, Audi zawsze będzie ciężkie na nos i autor świadomie wybrał takie auto. Nie zdziała tu się wiele, można jedynie pójść drogą Cowboya i przenieść chcłodnice na tył. No chyba że budżet bez limitu, to najlepszy będzie szczep napędu GTR.

ale wiesz że tu mowa o automacie który potrafi przełączać biegi bez żadnego szarpnięcia i ten moment jest również w pełni programowalny w sterowniku ? laugh.gif
Na tym polega innowacja i postep że nie kopiuje się "sprawdzonych" rozwiązań tylko poszukuje się nowych "sprawdzonych" rozwiązań.
Bo jeszcze niedawno ZF 8HP to był mod - totalna porażka, Megane 2 RS to tylko jakaś brzydka franca bez podejścia do ałdi w kłatro i w tedeju a jeszcze wczesniej koło.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 10 Jul 2025 - 17:39
Post #230


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Przy tej mocy, masa konwertera jest bez znaczenia praktycznie. Ale nawet po jego usunięciu skrzynia robi robotę. Sprzęgła nadal będą tłumić udary, nie mniej sportowa jazda nawet dla seryjnej skrzyni nie zaowocuje przebiegami 300kkm bez awarii:-)
https://www.sachsperformance.com/pl/blog/pr...77iP0Rq-Y2tMW79

8HP z Audi przesuwa maksymalnie oś półosi w obrębie skrzyni, dalej już tylko skrzynie np. z BMW z zewnętrznym dyfrem przednim. Walka z dzwonem po usunięciu konwertera raczej mało efektywna, ale też można:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 10 11 12
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 12:18