Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 10 11 12  
Reply to this topicStart new topic
> Audi 80 B4 Quattro VR5 Turbo - turbo failure 11.2025, Rally car project
racesupport
post Tue, 08 Jul 2025 - 21:58
Post #221


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





CYTAT(kontrolm @ Tue, 08 Jul 2025 - 07:18) *
jest nadzieja na zrzucenie sporej części tej masy:


No... To by było coś. Ale nadal wydaje mi się że w porównaniu z kłowym manualem 01e to średnio by wypadało. No i dochodzi do tego wszystkiego jeszcze czy jest opcja szper do tego? Ewentualnie jak jest przekazywana moc na tylną oś?


--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Jul 2025 - 21:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kontrolm
post Tue, 08 Jul 2025 - 22:22
Post #222


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(racesupport @ Tue, 08 Jul 2025 - 21:58) *
No... To by było coś. Ale nadal wydaje mi się że w porównaniu z kłowym manualem 01e to średnio by wypadało. No i dochodzi do tego wszystkiego jeszcze czy jest opcja szper do tego? Ewentualnie jak jest przekazywana moc na tylną oś?

kłowy manual na prostych zębach zeżre najmniej mocy i będzie najlżejszy. nie ma co porównywać.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 10 Jul 2025 - 00:07
Post #223


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(racesupport @ Tue, 08 Jul 2025 - 22:58) *
No... To by było coś. Ale nadal wydaje mi się że w porównaniu z kłowym manualem 01e to średnio by wypadało. No i dochodzi do tego wszystkiego jeszcze czy jest opcja szper do tego? Ewentualnie jak jest przekazywana moc na tylną oś?


8HP55 jest cieższa od 01E o 30kg, masa jest między osiami, do tego 14cm jest przesunięty środek półosi. Dodaj do tego szybkość zmian w tej skrzyni, dość niskie koszty utrzymania względem kłowego wkładu(bo czy zakup wkładu czy 8HP z przeglądem+sterownik można porównać), możliwość łopatek przy kierownicy lub pełnego automatu w trybie "hard"(co pozwala skupić się na jeździe, a nie celowania z 2-ki na 3-kę, bo sekwencyjnego wkładu nie ma do 01E, co najwyżej nakładka automatyzująca od MME), to w razie zmian, szedłbym w 8HP.
Międzyosiowo jest torsen, do przodu Quaife póki co(seryjnie otwarta różnicówka).

Oczywiście kłowa sekwencja na pewno będzie lepsza:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 10 Jul 2025 - 06:06
Post #224


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





moim zdaaniem powinni skrzynie skrocic o 30 cm o ten lacznik skrzyni na konwerter. oczywiscie potrzebna bylaby nowa flansza na silnik ale skrzynia byla by krotsza. nie wiem po taki dlugi konwerter i obudowa tego 30cm. czyli taka troche fuszera by bylo latwo i prosto a nie lekko.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 10 Jul 2025 - 06:21
Post #225


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Thu, 10 Jul 2025 - 06:06) *
moim zdaaniem powinni skrzynie skrocic o 30 cm o ten lacznik skrzyni na konwerter. oczywiscie potrzebna bylaby nowa flansza na silnik ale skrzynia byla by krotsza. nie wiem po taki dlugi konwerter i obudowa tego 30cm. czyli taka troche fuszera by bylo latwo i prosto a nie lekko.

a co zrobisz z dzwonem ? to kolejny wcale nie mały koszt a skrzynia w oryginale jest bardziej przesunięta w tył co zapewnia lepszy rozkład mas. Idealnie to by było ją dać maksymalnie w tył właśnie.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 10 Jul 2025 - 07:16
Post #226


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no dzwon mowie skrocic o 30cm i nowa flansze pod silnik zrobic. sciac dzwon i w obudowie nagwintowac nowe otwory lub przyspawac flansze z otworami. i z -15kg zrobi sie -30kg.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 10 Jul 2025 - 08:36
Post #227


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



jakbym się miał tak bawić to odrazu robił bym układ semi-transaxle a nie jeszcze bardziej pchał skrzynię na przód jak on walczy własnie z masą przed przednią osią.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Thu, 10 Jul 2025 - 16:01
Post #228


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Spuszczacie się nad modem, który pewnie okaże się totalną porażką. Konwerter zapewnia uślizgi, łagodząc obciążenia udarowe przy każdej zmianie biegu. Nigdy nie jest bardziej potrzebny jak przy pełnym bucie. Obstawiam, że usunięcie go, bardzo szybko wykończy skrzynię. Znalazły się świnki morskie, to niech topią kasę i pracę, pozwólcie im działać. Warto kopiować sprawdzone rozwiązania, a nie bezsensownie usuwać losowe mechanizmy tylko dlatego, bo są ciężkie.

Swoją drogą, Audi zawsze będzie ciężkie na nos i autor świadomie wybrał takie auto. Nie zdziała tu się wiele, można jedynie pójść drogą Cowboya i przenieść chcłodnice na tył. No chyba że budżet bez limitu, to najlepszy będzie szczep napędu GTR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 10 Jul 2025 - 17:32
Post #229


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(soltyk @ Thu, 10 Jul 2025 - 16:01) *
Spuszczacie się nad modem, który pewnie okaże się totalną porażką. Konwerter zapewnia uślizgi, łagodząc obciążenia udarowe przy każdej zmianie biegu. Nigdy nie jest bardziej potrzebny jak przy pełnym bucie. Obstawiam, że usunięcie go, bardzo szybko wykończy skrzynię. Znalazły się świnki morskie, to niech topią kasę i pracę, pozwólcie im działać. Warto kopiować sprawdzone rozwiązania, a nie bezsensownie usuwać losowe mechanizmy tylko dlatego, bo są ciężkie.

Swoją drogą, Audi zawsze będzie ciężkie na nos i autor świadomie wybrał takie auto. Nie zdziała tu się wiele, można jedynie pójść drogą Cowboya i przenieść chcłodnice na tył. No chyba że budżet bez limitu, to najlepszy będzie szczep napędu GTR.

ale wiesz że tu mowa o automacie który potrafi przełączać biegi bez żadnego szarpnięcia i ten moment jest również w pełni programowalny w sterowniku ? laugh.gif
Na tym polega innowacja i postep że nie kopiuje się "sprawdzonych" rozwiązań tylko poszukuje się nowych "sprawdzonych" rozwiązań.
Bo jeszcze niedawno ZF 8HP to był mod - totalna porażka, Megane 2 RS to tylko jakaś brzydka franca bez podejścia do ałdi w kłatro i w tedeju a jeszcze wczesniej koło.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 10 Jul 2025 - 17:39
Post #230


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Przy tej mocy, masa konwertera jest bez znaczenia praktycznie. Ale nawet po jego usunięciu skrzynia robi robotę. Sprzęgła nadal będą tłumić udary, nie mniej sportowa jazda nawet dla seryjnej skrzyni nie zaowocuje przebiegami 300kkm bez awarii:-)
https://www.sachsperformance.com/pl/blog/pr...77iP0Rq-Y2tMW79

8HP z Audi przesuwa maksymalnie oś półosi w obrębie skrzyni, dalej już tylko skrzynie np. z BMW z zewnętrznym dyfrem przednim. Walka z dzwonem po usunięciu konwertera raczej mało efektywna, ale też można:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
racesupport
post Tue, 23 Sep 2025 - 11:35
Post #231


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





Mały update smile.gif

Leżało mi już trochę części...



Założyłem tarcze na alu dzwonie od WRK Brakes + klocki Ferodo DSUno przód, zmieniona także obudowa amortyzatora, skrócony wąs od drążka kierowniczego o 1cm względem serii + wzmocniona budowa, drążki kierownicze Verkline



Na tył zamiast tarczy 260mm założyłem 300mm wraz z zaciskiem z S4 B6/7, klocki Hawk



Zmienione sanki przód, docelowo miały też zostać zamontowane obspawane wahacze na uniballach ale niestety nie chciały mi wejść (tuleje nie trafiały w światło) a że miałem ograniczony czas to zamontowałem stare + nowe sworznie.



Tylne sanki, drążki poprzeczne do regulacji zbieżności Verkline



Niestety próby nie przetrwała poducha skrzyni od SilverProject 70sha, będę zamawiać 90sha od nich same gumy, może będzie mocniejsze, poza tym ona była zamontowana odwrotnie, przy nowych sankach siadła tak jak powinna i wysokość się zgadza. Może dlatego padła, will see smile.gif



Ostatnia, 3cia szpera do przodu



No i cóż testy sprzętu już niebawem bo w sobotę jedziemy imprezę organizowaną na drogach miasta - Rajdowy Ustroń. Spróbowałem tylko zakręcić beczkę na placu no i czuć że to już nie jest takie proste jak było z dwoma szperami bo samochód bardzo wyrywa w przód, ale po dwóch bączkąch dokręciłem kierownicą i już się naumiałem smile.gif

Na montaż czeka jeszcze maska laminat, coś tam powoli trzeba schodzić z wagi smile.gif

No i zdecydowałem o przejściu na MaxxEcu Race, w sezonie zimowym nastąpi zmiana, strojenie u Kamila w KMS smile.gif


--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
racesupport
post Tue, 07 Oct 2025 - 20:25
Post #232


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





Po zawodach - kilka kwestii:

-zawias pracował niby ok ale jednak wydaje mi się, że jest zbyt miękko i buda za bardzo się ugina, a co najgorsze to mam problem z odrywającym się kołem co widać na poniższych fotkach



-napędy mam mieszane odczucia, o ile nad samochodem w pełni panowałem (przynajmniej tak mi się wydaje) przy szperze tył i centralnej, tak po dołożeniu szpery do przodu gorzej mi się jedzie, samochód jest nerwowy i tańczy podczas przyspieszania, być może jest to też kwestia ustawienia geometrii i nad tym będę chciał się pochylić z Marcinem Radeckim z którym jestem w kontakcie, mam nadzieję, że mi pomoże bo ogólnie audi wiadomo jak jest z prowadzeniem...

Imprezę wygrałem w swojej klasie a generalke może bym i wyciągnął ale przekombinowałem na pierwszym przejeździe z tą nieszczęsną gałką zmiany biegów z loadcellem i funkcjami cutoff i blip. Niestety, nie działa to, tzn działa ale nie w warunkach bojowych niestety, uważam, że do wyścigów płaskich czy jakiś dragów jak najbardziej ale w rajdach gdzie jest mieszanie biegów nie zabardzo. Na plus, że po wyłączeniu tego i jadąc już normalnie zrobiłem na 2gim przejeździe czas o 6sek lepszy, a na 3cim zrobiłem czas dnia smile.gif

Pada mi też wspomaganie i jeszcze myślę co zrobić, czy iść w elektryka i wyrzucić pompę z napędu pasowego czy pójść w pompę 130bar zamiast 110bar i dołożyć chłodnicę.

Tutaj filmy z imprezy, onboard i z zewnątrz.

https://www.youtube.com/watch?v=jGrke_dpFKM - tutaj polecam puścić film od momentu 1:30 i tempo ustawić 0.25, patrzeć na lewe przednie koło, nie wiem co o tym sądzicie ?

https://www.youtube.com/watch?v=V68VAsUjfus



--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 08 Oct 2025 - 06:40
Post #233


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





na strasznie malych negatywach widze jezdzisz. ale z przodu bym te -2stopnie dal. widac ze czasami przod puszczal, ale tez ze felga asfaltu malo nie podpierales. wiekszy negat zalatwi tu sprawe i opona bedzie sie mniej podwijac.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
racesupport
post Dzisiaj, 16:42
Post #234


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





Trochę się podziało u mnie smile.gif Na ostatnim Rajdzie Wisły poszło turbo, przypomnę Pulsar 5449a (G25-660), przebieg 2000km z czego ok 70% na als. Zastanawiałem się co by tu wrzucić i padło ponownie na pulsara ale tym razem 5855g czyli G30-770. Turbo obstawiam skończyło żywota bo: kręciło poza zakresem max obrotów no i chyba już ogólnie miało dość jeżdżenia na als wink.gif Przeszła przez myśl ori g25-660 ale uznałem że to bez sensu. Wole 3szt pulsara niż garretta którego pewnie też bym zajechał smile.gif

Dlaczego g30-770 ? z uwagi na rozwój i myślę, że w przyszłym sezonie uda mi się już drugi słupek na strokerze wrzucić.

Tym razem strojenie będzie w KMS Engine już w ten piątek smile.gif przy okazji nowego strojenia przestawiłem o jeden ząb rozrząd, bo kiedyś źle poskładałem i tak już był wystrojony tylko vvt cofnięty i działało, ale... nie wykorzystywał w pełni vvt.






Tak było wink.gif

https://www.youtube.com/shorts/hihO1jaa6yQ




--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 10 11 12
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 18:21