![]() ![]() |
Tue, 08 Jul 2025 - 21:58
Post
#221
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
jest nadzieja na zrzucenie sporej części tej masy: No... To by było coś. Ale nadal wydaje mi się że w porównaniu z kłowym manualem 01e to średnio by wypadało. No i dochodzi do tego wszystkiego jeszcze czy jest opcja szper do tego? Ewentualnie jak jest przekazywana moc na tylną oś? -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Tue, 08 Jul 2025 - 21:58
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Tue, 08 Jul 2025 - 22:22
Post
#222
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
No... To by było coś. Ale nadal wydaje mi się że w porównaniu z kłowym manualem 01e to średnio by wypadało. No i dochodzi do tego wszystkiego jeszcze czy jest opcja szper do tego? Ewentualnie jak jest przekazywana moc na tylną oś? kłowy manual na prostych zębach zeżre najmniej mocy i będzie najlżejszy. nie ma co porównywać. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
|
Thu, 10 Jul 2025 - 00:07
Post
#223
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
No... To by było coś. Ale nadal wydaje mi się że w porównaniu z kłowym manualem 01e to średnio by wypadało. No i dochodzi do tego wszystkiego jeszcze czy jest opcja szper do tego? Ewentualnie jak jest przekazywana moc na tylną oś? 8HP55 jest cieższa od 01E o 30kg, masa jest między osiami, do tego 14cm jest przesunięty środek półosi. Dodaj do tego szybkość zmian w tej skrzyni, dość niskie koszty utrzymania względem kłowego wkładu(bo czy zakup wkładu czy 8HP z przeglądem+sterownik można porównać), możliwość łopatek przy kierownicy lub pełnego automatu w trybie "hard"(co pozwala skupić się na jeździe, a nie celowania z 2-ki na 3-kę, bo sekwencyjnego wkładu nie ma do 01E, co najwyżej nakładka automatyzująca od MME), to w razie zmian, szedłbym w 8HP. Międzyosiowo jest torsen, do przodu Quaife póki co(seryjnie otwarta różnicówka). Oczywiście kłowa sekwencja na pewno będzie lepsza:-) |
|
|
|
Thu, 10 Jul 2025 - 06:06
Post
#224
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
moim zdaaniem powinni skrzynie skrocic o 30 cm o ten lacznik skrzyni na konwerter. oczywiscie potrzebna bylaby nowa flansza na silnik ale skrzynia byla by krotsza. nie wiem po taki dlugi konwerter i obudowa tego 30cm. czyli taka troche fuszera by bylo latwo i prosto a nie lekko.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Thu, 10 Jul 2025 - 06:21
Post
#225
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
moim zdaaniem powinni skrzynie skrocic o 30 cm o ten lacznik skrzyni na konwerter. oczywiscie potrzebna bylaby nowa flansza na silnik ale skrzynia byla by krotsza. nie wiem po taki dlugi konwerter i obudowa tego 30cm. czyli taka troche fuszera by bylo latwo i prosto a nie lekko. a co zrobisz z dzwonem ? to kolejny wcale nie mały koszt a skrzynia w oryginale jest bardziej przesunięta w tył co zapewnia lepszy rozkład mas. Idealnie to by było ją dać maksymalnie w tył właśnie. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
|
Thu, 10 Jul 2025 - 07:16
Post
#226
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
no dzwon mowie skrocic o 30cm i nowa flansze pod silnik zrobic. sciac dzwon i w obudowie nagwintowac nowe otwory lub przyspawac flansze z otworami. i z -15kg zrobi sie -30kg.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Thu, 10 Jul 2025 - 08:36
Post
#227
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
jakbym się miał tak bawić to odrazu robił bym układ semi-transaxle a nie jeszcze bardziej pchał skrzynię na przód jak on walczy własnie z masą przed przednią osią.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
|
Thu, 10 Jul 2025 - 16:01
Post
#228
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
Spuszczacie się nad modem, który pewnie okaże się totalną porażką. Konwerter zapewnia uślizgi, łagodząc obciążenia udarowe przy każdej zmianie biegu. Nigdy nie jest bardziej potrzebny jak przy pełnym bucie. Obstawiam, że usunięcie go, bardzo szybko wykończy skrzynię. Znalazły się świnki morskie, to niech topią kasę i pracę, pozwólcie im działać. Warto kopiować sprawdzone rozwiązania, a nie bezsensownie usuwać losowe mechanizmy tylko dlatego, bo są ciężkie.
Swoją drogą, Audi zawsze będzie ciężkie na nos i autor świadomie wybrał takie auto. Nie zdziała tu się wiele, można jedynie pójść drogą Cowboya i przenieść chcłodnice na tył. No chyba że budżet bez limitu, to najlepszy będzie szczep napędu GTR. |
|
|
|
Thu, 10 Jul 2025 - 17:32
Post
#229
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Spuszczacie się nad modem, który pewnie okaże się totalną porażką. Konwerter zapewnia uślizgi, łagodząc obciążenia udarowe przy każdej zmianie biegu. Nigdy nie jest bardziej potrzebny jak przy pełnym bucie. Obstawiam, że usunięcie go, bardzo szybko wykończy skrzynię. Znalazły się świnki morskie, to niech topią kasę i pracę, pozwólcie im działać. Warto kopiować sprawdzone rozwiązania, a nie bezsensownie usuwać losowe mechanizmy tylko dlatego, bo są ciężkie. Swoją drogą, Audi zawsze będzie ciężkie na nos i autor świadomie wybrał takie auto. Nie zdziała tu się wiele, można jedynie pójść drogą Cowboya i przenieść chcłodnice na tył. No chyba że budżet bez limitu, to najlepszy będzie szczep napędu GTR. ale wiesz że tu mowa o automacie który potrafi przełączać biegi bez żadnego szarpnięcia i ten moment jest również w pełni programowalny w sterowniku ? Na tym polega innowacja i postep że nie kopiuje się "sprawdzonych" rozwiązań tylko poszukuje się nowych "sprawdzonych" rozwiązań. Bo jeszcze niedawno ZF 8HP to był mod - totalna porażka, Megane 2 RS to tylko jakaś brzydka franca bez podejścia do ałdi w kłatro i w tedeju a jeszcze wczesniej koło. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
|
Thu, 10 Jul 2025 - 17:39
Post
#230
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff |
Przy tej mocy, masa konwertera jest bez znaczenia praktycznie. Ale nawet po jego usunięciu skrzynia robi robotę. Sprzęgła nadal będą tłumić udary, nie mniej sportowa jazda nawet dla seryjnej skrzyni nie zaowocuje przebiegami 300kkm bez awarii:-)
https://www.sachsperformance.com/pl/blog/pr...77iP0Rq-Y2tMW79 8HP z Audi przesuwa maksymalnie oś półosi w obrębie skrzyni, dalej już tylko skrzynie np. z BMW z zewnętrznym dyfrem przednim. Walka z dzwonem po usunięciu konwertera raczej mało efektywna, ale też można:-) |
|
|
|
Tue, 23 Sep 2025 - 11:35
Post
#231
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
Mały update
Leżało mi już trochę części... ![]() Założyłem tarcze na alu dzwonie od WRK Brakes + klocki Ferodo DSUno przód, zmieniona także obudowa amortyzatora, skrócony wąs od drążka kierowniczego o 1cm względem serii + wzmocniona budowa, drążki kierownicze Verkline ![]() Na tył zamiast tarczy 260mm założyłem 300mm wraz z zaciskiem z S4 B6/7, klocki Hawk ![]() Zmienione sanki przód, docelowo miały też zostać zamontowane obspawane wahacze na uniballach ale niestety nie chciały mi wejść (tuleje nie trafiały w światło) a że miałem ograniczony czas to zamontowałem stare + nowe sworznie. ![]() Tylne sanki, drążki poprzeczne do regulacji zbieżności Verkline ![]() Niestety próby nie przetrwała poducha skrzyni od SilverProject 70sha, będę zamawiać 90sha od nich same gumy, może będzie mocniejsze, poza tym ona była zamontowana odwrotnie, przy nowych sankach siadła tak jak powinna i wysokość się zgadza. Może dlatego padła, will see ![]() Ostatnia, 3cia szpera do przodu ![]() No i cóż testy sprzętu już niebawem bo w sobotę jedziemy imprezę organizowaną na drogach miasta - Rajdowy Ustroń. Spróbowałem tylko zakręcić beczkę na placu no i czuć że to już nie jest takie proste jak było z dwoma szperami bo samochód bardzo wyrywa w przód, ale po dwóch bączkąch dokręciłem kierownicą i już się naumiałem Na montaż czeka jeszcze maska laminat, coś tam powoli trzeba schodzić z wagi No i zdecydowałem o przejściu na MaxxEcu Race, w sezonie zimowym nastąpi zmiana, strojenie u Kamila w KMS -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
|
Tue, 07 Oct 2025 - 20:25
Post
#232
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
Po zawodach - kilka kwestii:
-zawias pracował niby ok ale jednak wydaje mi się, że jest zbyt miękko i buda za bardzo się ugina, a co najgorsze to mam problem z odrywającym się kołem co widać na poniższych fotkach ![]() -napędy mam mieszane odczucia, o ile nad samochodem w pełni panowałem (przynajmniej tak mi się wydaje) przy szperze tył i centralnej, tak po dołożeniu szpery do przodu gorzej mi się jedzie, samochód jest nerwowy i tańczy podczas przyspieszania, być może jest to też kwestia ustawienia geometrii i nad tym będę chciał się pochylić z Marcinem Radeckim z którym jestem w kontakcie, mam nadzieję, że mi pomoże bo ogólnie audi wiadomo jak jest z prowadzeniem... Imprezę wygrałem w swojej klasie a generalke może bym i wyciągnął ale przekombinowałem na pierwszym przejeździe z tą nieszczęsną gałką zmiany biegów z loadcellem i funkcjami cutoff i blip. Niestety, nie działa to, tzn działa ale nie w warunkach bojowych niestety, uważam, że do wyścigów płaskich czy jakiś dragów jak najbardziej ale w rajdach gdzie jest mieszanie biegów nie zabardzo. Na plus, że po wyłączeniu tego i jadąc już normalnie zrobiłem na 2gim przejeździe czas o 6sek lepszy, a na 3cim zrobiłem czas dnia Pada mi też wspomaganie i jeszcze myślę co zrobić, czy iść w elektryka i wyrzucić pompę z napędu pasowego czy pójść w pompę 130bar zamiast 110bar i dołożyć chłodnicę. Tutaj filmy z imprezy, onboard i z zewnątrz. https://www.youtube.com/watch?v=jGrke_dpFKM - tutaj polecam puścić film od momentu 1:30 i tempo ustawić 0.25, patrzeć na lewe przednie koło, nie wiem co o tym sądzicie ? https://www.youtube.com/watch?v=V68VAsUjfus -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
|
Wed, 08 Oct 2025 - 06:40
Post
#233
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
na strasznie malych negatywach widze jezdzisz. ale z przodu bym te -2stopnie dal. widac ze czasami przod puszczal, ale tez ze felga asfaltu malo nie podpierales. wiekszy negat zalatwi tu sprawe i opona bedzie sie mniej podwijac.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
|
Dzisiaj, 16:42
Post
#234
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła |
Trochę się podziało u mnie
Dlaczego g30-770 ? z uwagi na rozwój i myślę, że w przyszłym sezonie uda mi się już drugi słupek na strokerze wrzucić. Tym razem strojenie będzie w KMS Engine już w ten piątek ![]() ![]() ![]() Tak było https://www.youtube.com/shorts/hihO1jaa6yQ -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 18:21 |