Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> ZF 8hp rozczarowanie
A d a m
post Fri, 31 Jul 2020 - 17:26
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 26 November 2016
Skąd: Poznan





Część jakiś czas temu ujeżdżałem kilka bmw ze skrzynią 8hp i silniku 3.0t i stwierdzam że albo 2 auta były popsute albo ta skrzynia jest kiepska. Proszę o opinie użytkowników czy w przypadku 8hp to normalne że:
-auto przebijając biegi robi to w sposób odczuwalny brak jej płynności
-lock-up kiedy powinien się załączyć ? Jak jeździłem to odniosłem wrażenie że auto idzie cały czas na uślizgu konwertera

Poprzednie moje doświadczenia jeśli chodzi o automaty z przekładnia hydrokinetyczną to auta ze stajni Mercedesa i tam nie było mowy o jakimkolwiek szarpaniu nawet w przypadku starszych aut z solidnym przebiegiem. Panowie kto użytkuje to niech wypowie się w dyskusji, skrzynia niby bardzo polecana ale mnie bardzo rozczarowała.

Pozdrawiam
Adam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 31 Jul 2020 - 17:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
prez_s
post Fri, 31 Jul 2020 - 19:11
Post #2


Frequent User
Dołączył: Mon, 09 March 2009
Skąd: Warszawa





Co do lockupu się nie wypowiem. Jezeli chodzi o zmianę biegów to w 520d o przebiegu ok150k km, które miało w historii jedna wymianę oleju przy ok120 kkm zmiana jest odczuwalna na zimnym silniku. Po nagrzaniu już nie. To samo zaobserwowałem w 5 serii g30, która jeździłem gdy miała 40 kkm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 31 Jul 2020 - 19:13
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Na którym trybie jeździłeś?
Na sport+ ta skrzynia w serii podaje jak zła w n55. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 31 Jul 2020 - 20:48
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Jaki dokładnie samochód i rocznik?


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Sat, 01 Aug 2020 - 10:18
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





W trybie eco/ comfort zmiany są niewyczuwalne.
W trybie sport czuć jak przerzuca, a w sport+ wręcz czuć jak napierdala.
Nie odnoszę podobnego wrażenia co do uślizgu.
Może coś było nie tak ze sprzętami, którymi jeździłeś.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Sat, 01 Aug 2020 - 10:29
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(kinko @ Sat, 01 Aug 2020 - 10:18) *
W trybie eco/ comfort zmiany są niewyczuwalne.
W trybie sport czuć jak przerzuca, a w sport+ wręcz czuć jak napierdala.
Nie odnoszę podobnego wrażenia co do uślizgu.
Może coś było nie tak ze sprzętami, którymi jeździłeś.


Podpisuję się oburącz, chyba coś było nie tak z tymi sprzętami. Co do jazdy mam dokładnie identyczne wrażenia. (F10 535i 100kkm i G30 540i od nowości).
To napierdzielanie w Sport+ to nawet przy upalaniu mi przeszkadza, starzeję się laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A d a m
post Sat, 01 Aug 2020 - 17:47
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 26 November 2016
Skąd: Poznan





Co do aut to były to kolejno
-F30 335i 2015r 120 tyś km
-f10 535i chyba 2016r i 70 tyś km

Co do trybów to:
-eco/comfort zmiana przy niższych prędkościach obrotowych silnika wyraźnie odczuwalne było wbijanie biegów, słowo wbijanie najlepiej obrazuje jak to działało
-tryby sport i sport + zmiany przy odcince obrotów chamsko wbity bieg i wrażenie że auto idzie na uślizgu.

Z tego co piszecie prawdopodobnie sprzęty, którymi jeździłem były niesprawne.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 03 Aug 2020 - 14:53
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(A d a m @ Fri, 31 Jul 2020 - 17:26) *
Część jakiś czas temu ujeżdżałem kilka bmw ze skrzynią 8hp i silniku 3.0t i stwierdzam że albo 2 auta były popsute albo ta skrzynia jest kiepska. Proszę o opinie użytkowników czy w przypadku 8hp to normalne że:
-auto przebijając biegi robi to w sposób odczuwalny brak jej płynności
-lock-up kiedy powinien się załączyć ? Jak jeździłem to odniosłem wrażenie że auto idzie cały czas na uślizgu konwertera

Poprzednie moje doświadczenia jeśli chodzi o automaty z przekładnia hydrokinetyczną to auta ze stajni Mercedesa i tam nie było mowy o jakimkolwiek szarpaniu nawet w przypadku starszych aut z solidnym przebiegiem. Panowie kto użytkuje to niech wypowie się w dyskusji, skrzynia niby bardzo polecana ale mnie bardzo rozczarowała.

Pozdrawiam
Adam



Moim zdaniem kluczową frazą mogą być te "starsze mercedesy z dużym przebiegiem".

Jest diametralna różnica pomiędzy działaniem starej 5-cio biegowej skrzyni w MB, a 8b ZF, który często w modelach 335i lub 535i występuje w opcji ze sportową skrzynią 2TB, gdzie na starcie są obniżone czasy zmian biegów i te wbijanie czuć - pytanie, co dla kogo oznacza wbijanie...ja np. odczucie zmiany lubiłem, ale nigdy nie było to chamskie bicie o którym piszesz. Być może te modele miały nie tyle niesprawne skrzynie co naruszone elementy tylnego wózka lub poduszki skrzyni/silnika - wówczas może być tak jak piszesz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Tue, 04 Aug 2020 - 19:09
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Ja jeździłem dwiema sztukami 2,0d. Zmiany były płynne, miód malina. Kiedy wchodzi lock-up, jest praktycznie niemożliwe do wyczucia. Zgodnie z dokumentacją, ta skrzynia prawie cały czas idzie na lockupie. To ostatni automat, który nazwałbym kiepskim.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 04 Aug 2020 - 21:07
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Do dziś weszły 3 generacje ZFa i łącznie będzie tego z 10 modeli przy podziale na wytrzymałość sprzegieł. Do tego dochodzi soft czyli logika, później sama kalibracja, czasem bardziej lub mniej udana w zależności od modelu no i na koniec konkretny egzemplarz samochodu, jego historia użytkowania, adaptacje, temperatury i tego typu pierdoły i ostatecznie wychodzi, że auto autu (model modelowi) nierówne. W
W 2015/2016 BMW to pewnie był moment przeskoku z 1. na 2. gen, F30 340i chyba była już na drugiej i raczej udane auto, 335i mogła być na pierwszej do tego czasu i jednak jest sporo różnic.
Teraz większość beemek jest na 3 gen. i są naprawdę niezłe.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A d a m
post Tue, 04 Aug 2020 - 22:09
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 26 November 2016
Skąd: Poznan





Jak będę miał okazję to muszę spróbować pojeździć kolejnym ZF 8hp, dzięki za merytoryczne komentarze.

Pozdrawiam
Adam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Heniek22
post Wed, 05 Aug 2020 - 05:24
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





Robiliśmy w tym tyg F34 w Xdrive po aktualizacji softu skrzyni jest dużo lepiej. Na pewno zajebiście działa manual. Wcześniej w manualalu po wbiciu kick downa i tak przerzucił obroty do góry i często zmienił bieg. teraz tego nie ma. Wciskasz do oporu i leci na tym biegu na którym jest.

Co do napierdalania ja się zgadzam. Auto na 3 i 4 biegu napierdala przy przebijaniu biegów w trybie sport i sport + a po sofcie jest to wyczuwalne mocniej. Aktualnie auto w trybie sport ma 291Hp. na biegach od 5 do góry nie czuć nic przy przebijaniu biegów.

Co do Diesli robiliśmy F10 i faktycznie działało wszystko płynnie no ale ... nie chciałbym mieć 328i po sofcie ze skrzynią w stylu multitronic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 05 Aug 2020 - 19:52
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(Heniek22 @ Wed, 05 Aug 2020 - 04:24) *
Robiliśmy w tym tyg F34 w Xdrive po aktualizacji softu skrzyni jest dużo lepiej. Na pewno zajebiście działa manual. Wcześniej w manualalu po wbiciu kick downa i tak przerzucił obroty do góry i często zmienił bieg. teraz tego nie ma. Wciskasz do oporu i leci na tym biegu na którym jest.

W tym cały sens fabrycznej kalibracji, że bez kickdowna nie zrzuca, a jeśli chcesz to wciskasz KD i zrzuca bieg automatycznie bez zabawy łopatkami/lewarkiem. Rozumiem, że niektórzy mają ciężkie buty i nie są w stanie wyczuć guzika pod pedałem, ale to jedyny powód dla którego widzę sens tego moda, który pozbawia auto dodatkowej funkcjonalności.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A d a m
post Fri, 07 Aug 2020 - 23:19
Post #14


Super User
Dołączył: Sat, 26 November 2016
Skąd: Poznan





Aktualizuje temat.


Jako że rozczarowanie skrzynią ZF 8hp nie dawało mi spokoju, a znajomy dał namówić się na diagnostykę w moim wykonaniu, to w czwartek otrzymałem F10 535i.
Na początku posprawdzałem wszystkie elementy typu poduszki silnika/skrzyni, tylny wózek itp. ale one okazały się być w stanie wręcz idealnym. Bez większego namysłu zabrałem się za rwanie mechatroniki skrzyni i muszę przyznać że był to dobry trop, ponieważ uszkodzona była płyta separacyjna mechatroniki, widoczne były ślady "ucieczki ciśnienia", co tłumaczyło by chamskie wbijanie biegów i problem z lock-up.


W aucie wymieniłem:
-wspomniana płytę separacyjną mechatroniki
-miskę z wbudowanym filtrem
-olej


Do tego doszła adaptacja skrzyni, po wszystkich wymienionych czynnościach mogę powiedzieć że auto zaczęło jeździć w sposób cywilizowany.
Na trybie comfort zmiany praktycznie nie wyczuwalne
Sport i Sport+ zmiany biegów bardzo szybkie ale nie ma mowy o chamskim wbijaniu jak to działo się poprzednio.

Skrzynia zaczęła chodzić tak jak powinna, aktualne jej zachowanie pokrywało by się z waszym opisem wiec naprawę uznaję za udaną.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Heniek22
post Mon, 10 Aug 2020 - 07:30
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 22 January 2016





Fajne info. Będzie trzeba na to zobaczyć smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Wed, 12 Aug 2020 - 10:27
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Zapytam tutaj, żeby nie mnożyć tematów. 8hp70 serio waży 90kg jak podaje Realoem? Czy 8hp45 z F10 2.0d ma taki sam dzwon jak 8hp70 z 3.0d?


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Wed, 12 Aug 2020 - 14:50
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(moritz86 @ Wed, 12 Aug 2020 - 10:27) *
8hp70 serio waży 90kg jak podaje Realoem?

wg. danych ZF, wszystkie 8hp ważą ok. 91 kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Wed, 12 Aug 2020 - 16:18
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





8hp45 ponoc wazy 75kg.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Sat, 29 May 2021 - 13:04
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Czy ktoś może wie ile naprawdę waży 8hp45?


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 29 May 2021 - 13:16
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Każdy kto montował wstydzi się przyznać jak widać. Temat masy tej skrzyni to jakieś tabu.
Poza masą z użycia w sporcie dyskwalifikują ją przełożenia, do sportu ZF oferuje wersję 45 z innymi przełożeniami oraz inną masą.
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1136311

Osobiście jej nie ważyłem.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 16 April 2024 - 08:46