BMW E34 STROKER M50B30 |
BMW E34 STROKER M50B30 |
Wed, 22 Jul 2020 - 15:38
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 July 2020 |
Witam, jak w tytule można zauważyć tematem jest STROKER M50b30.
Mianowicie od 1,5 roku jestem szczęśliwym posiadaczem bmw e34 sedan z silnikiem m50b25nv z którego jestem mega zadowolony. Jednakże ostatnio pojawiły się pewne problemy przez które silnik stracił na mocy (wykres z hamowni pokazał 150km...) wstępna diagnoza mechanika jest taka że pompa paliwa nie daje dobrej dawki paliwa ponieważ od 3.5tys obrotów wykres nie idzie wgl do góry a po sprawdzeniu ciśnienia paliwa też jest słabo a w dodatku paliwo leci strasznie "brudne". Kompresja jest wzorowa na zimnym pokazywało koło 15 barów, jednak denerwujące są ubytki oleju + delikatne wycieki. Dlatego wpadłem na pomysł żeby wyciągnąć silnik, rozebrać go na części pierwsze, głowica do planowania + porting głowicy itd by silnik wyglądał jak nowy. Dodatkowo trafił mi się wał, korby i tłoki z m54b30 od znajomego i pomyślałem żeby za jednym rozebraniem silnika wsadzić już tam te graty z m54 czyli zrobić strokera na m50b30. Wiedza na temat takich zabiegów jak stroker jest mi obca ponieważ jestem miłośnikiem a nie mechanikiem (lecz staram się uczyć w miarę możliwości) dlatego też założyłem ten temat ponieważ chciałbym zaczerpnąć wiedzy na ten temat od osób które już to przerabiały i mogą doradzić czy coś przy okazji jest wartę uwagi lub zmiany. Oraz mam kilka pytań na które ciężko znaleźć odpowiedzi w necie lub ich jakość jest słaba, mianowicie: 1.Muszę wymienić pompę paliwa, czy brać jakąś wydajniejszą z uwagi na stroker? 2.Czytałem gdzieś że warto zamontować pompę oleju z m52 która jest wydajniejsza, warto? 3.Nie wiem w jakim stanie są moje wtryski przez to brudne paliwo, możliwe że będą do wymiany. Dać jakieś z większej pojemności które będą wydajniejsze? 4.Trzeba montować ECU master czy seryjny komputem poradzi Sobie ze strokerem + mapą? 5.Co warto jeszcze zrobić przy strokerze? Planowana moc strokera 250+ Kolektory schmiedmana + sportowy układ wydechowy z kwasu już czeka W planach na kolejny rok kompresor eaton i moc 300-320 Za każdą odpowiedź jak i radę z góry uprzejmie dziękuje. Ps.zdjęcie pacjentki: https://zapodaj.net/38d5d8aa91854.jpg.html |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 22 Jul 2020 - 15:38
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 22 Jul 2020 - 18:01
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 29 December 2009 |
Ja mam wal tloki korby od m54 w m52 i wszystko pasuje. Jak chcesz uturbic to sprzedaj ten dol od b30 i rob pierscienie, kanapke i arp, jaki kolektor wydechowy np od k64, do tego gt3582 z chin i det3. Wtryski 630cc i 400-500km bedzie. Bara nadmucha pewnie od 4500 do odcinki. Zwiększenie pojemnosci da tyle ze wstanie szybciej jakies 1000 obrotow ale tloki i korby m54 sa po prostu chudsze. Na pb98 niebezpiecznie robi sie w okolicy 500km.
Eatonem pewnie m62 nie nadmuchasz 300km. Jak chcesz miec fajne wolnossace e34 to kup 4.0. 250km z 3.0 w aucie z masa 1700 da osiagni na poziomie dzisiejszych 2.0d. -------------------- E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500 |
|
|
Wed, 22 Jul 2020 - 18:08
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 July 2020 |
Ja mam wal tloki korby od m54 w m52 i wszystko pasuje. Jak chcesz uturbic to sprzedaj ten dol od b30 i rob pierscienie, kanapke i arp, jaki kolektor wydechowy np od k64, do tego gt3582 z chin i det3. Wtryski 630cc i 400-500km bedzie. Bara nadmucha pewnie od 4500 do odcinki. Zwiększenie pojemnosci da tyle ze wstanie szybciej jakies 1000 obrotow ale tloki i korby m54 sa po prostu chudsze. Na pb98 niebezpiecznie robi sie w okolicy 500km. Eatonem pewnie m62 nie nadmuchasz 300km. Jak chcesz miec fajne wolnossace e34 to kup 4.0. 250km z 3.0 w aucie z masa 1700 da osiagni na poziomie dzisiejszych 2.0d. Dzięki za odpowiedź ale jest ona prawie że nie związana z tematem. Nie planuje turbo w tym aucie |
|
|
Thu, 23 Jul 2020 - 06:43
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
Jeżeli chodzi o tematyke strokera to zapoznaj się z tematem http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=29738
Jest tam bardzo dużo opisane. A w odpowiedzi na Twoje pytania 1. Nie - wystarczy że będzie OEM sprawna 2. Pompa M50B25NV jest wystarczająco wydajna. Przy remoncie sprawdź jej stan i wymień sprężynę zaworu w nią wbudowanego. 3. Wtryski minimum z M52B28 4. Można na seryjnym jak znajdziesz kogos kto to ogarnia ale można i na ecumajstrze. 5. Musisz doczytać/policzyć jaki tam wyjdzie CR na takim strokerze czy aby na pewno dobry pod N/A -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Thu, 23 Jul 2020 - 10:40
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 July 2020 |
Co do wtrysków to chciałbym zamontować nowe które w przyszłości wytrzymają lekkie doładowanie kompresorem myślę że 0.6-0.8 bara i planowaną moc 300-350km.
Czy 430cc bosha dadzą radę? Jak nie to jakich szukać |
|
|
Thu, 23 Jul 2020 - 13:53
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Tak, dadzą radę, są niższe od fabrycznych, więc wymagają opuszczenia listwy.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Thu, 23 Jul 2020 - 14:05
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 10 October 2018 |
Pompa oleju m52b28 to modyfikacja za grosze a cisnienie poprawia znacząco. Vanosow smarować nie musisz bo ich nie masz, ta z b25 wystarczy ale jak już będziesz miał wszystko na wierzchu to czemu by nie upgradowac?
|
|
|
Thu, 23 Jul 2020 - 14:50
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 July 2020 |
A jak z tą popmą paliwa? Zostawiać ori czy dawać jakąś mocniejszą? (chce żeby było już przygotowane pod docelową moc 300-350km)
|
|
|
Fri, 24 Jul 2020 - 11:32
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
DW200.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 14:02 |