Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Wysoki kierowca + kask = mało miejsca - problem?
victor89
post Mon, 29 Jun 2020 - 08:02
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 18 May 2009





Cześć,

czy sytuacja, w której po założeniu kasku dotykam nim podsufitki (nawet mimo delikatnego zgarbienia) jest w jakiś sposób groźna lub niezalecana?
Pomimo swoich 185cm, w połączeniu z kaskiem moto i Cooperem R53 tworzy to właśnie sytuację jak powyżej. Planuję zakup kasku bardziej "rajdowego" otwartego, natomiast nie sądzę, żeby było wiele lepiej, a chciałem po prostu pośmigac po Moto Parku w Krakowie także nie mówimy o żadnym bardzo poważnym ściganiu. Na ten moment wymiana fotela na kubeł i jego obniżenie szynami nie wchodzi w grę wink.gif
Z góry dzięki za porady wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 29 Jun 2020 - 08:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Mon, 29 Jun 2020 - 10:47
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Wywal podsufitkę. Zawsze 1cm zyskasz a i wagę zdejmiesz wysokopolozona


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 29 Jun 2020 - 10:49
Post #3


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





nie, bo się blacha wybrzuszy na dachu wink.gif


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
victor89
post Mon, 29 Jun 2020 - 10:50
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 18 May 2009





piwo, doceniam dobrą radę ale dla 8 minut jazdy nie chcę rozmontowywać całego samochodu, który jest wykorzystywany do codziennej jazdy wink.gif
Gdyby coś takiego wchodziło w grę to już prędzej fotel by wyladował na ziemii na sztywno.

Leo, gorzej, szkło by się musiało wybrzuszyć tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 29 Jun 2020 - 11:21
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 24 March 2015





No to nie masz żadnego manewru.
Kask "na przyszłość" to akurat lepiej pełny.
Ewentualnie jedź tam gdzie kask w wozie bez klatki nie jest wymagany - Jastrząb na przykład.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 29 Jun 2020 - 12:01
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Mali komfortowa sytuacja w razie dzwona czy dacha.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 29 Jun 2020 - 12:13
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Oczywiście, tak jak i mało komfortowe w razie pożaru są krótkie spodenki i t-shirt itd.

A i co do odległości, sam nie znalazłem (choć jakoś intensywnie nie szukałem) a też swego czasu mnie to nurtowało (>190cm)
Prawdę mówiąc dołożenie zgiętemu kręgosłupowi szyjnemu podpartemu głową w kasku o dach i napierający ciężar ciała - nie widziało mi się dobrze. Zmieniłem auto.
Jedyne na co się natknąłem to zalecenie w otwartych autach z klatką aby szczyt kasku był coś około 5-10 cm poniżej linii klatki. Oczywiście w szelkach ciało.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 29 Jun 2020 - 16:08
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dokładnie. Też nie jezdzilbym czymś takim.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Tue, 30 Jun 2020 - 09:58
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Moim zdaniem jedyna rada, jesli chcesz zatrzymac to auto, to zamontowac pelny kubel i maksymalnie obnizyc go na mocowaniach. ALe oczywiscie musialbys sprawdzic jak sie to robi w przypadku towjego auta i jakie efekty mozesz osiagnac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 01 Jul 2020 - 05:56
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Jest jeszcze opcja bardziej budżetowa - wywalenie gąbki z siedziska. Tak robią wysocy ludzie chcący jeździć mx-5 wink.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19, Astra F GSi 16v (Disastra)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Wed, 01 Jul 2020 - 10:21
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Duża przestrzeń nad głową, kiedyś prawdopodobnie uratowała mi życie.
A co do fotela, nie musisz od razu montować kubła. Znajdź zwykły, regulowany fotel, ale żeby był niżej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Wed, 01 Jul 2020 - 17:38
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Mialem ten problem w 370z. Moze to nie jest jakas chlubna sprawa ale obcialem mocowania fotela i przyspawalem krocej zyskalem z 5 cm. Gdyby nie te 5 cm to bym nie zyl. Przywalilem w dwa drzewa slupkiem moim i dachem. Nie jezdzil bym szybko jakbym nie mial minimum 4 palców nad glowa....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 05 August 2020 - 06:22