![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 27 December 2015 ![]() |
Hej,
Czytałem, że N54 ma większy potencjał na tuning niż N55, przy założeniu, że turbo pozostaje seryjne. Zakładam, że tuning obejmuje następujące elementy: - downpipe - intercooler - dolot - program O ile lepszych rezultatów można spodziewać się w przypadku N54 ? Czy w przypadku N54 można uzyskać około 500hp na seryjnym turbo ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
O którym N54 mówisz, ja mam ten motor w e61 z dwiemi turbinkami, jakiś sterownik silnika continentala i nie wiele można zrobić 30 koni maks więcej.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
O którym N54 mówisz, ja mam ten motor w e61 z dwiemi turbinkami, jakiś sterownik silnika continentala i nie wiele można zrobić 30 koni maks więcej. co Ty mówisz, wszystkie N54, wliczając to w e60 spokojnie robi się na 360-370 samym softem i 410-420 w coolerem i DP. Jeżeli chodzi o N55 to tylko te na EWG są sensownie tuningowalne, na PWG szkoda zachodu Hej, Czytałem, że N54 ma większy potencjał na tuning niż N55, przy założeniu, że turbo pozostaje seryjne. Zakładam, że tuning obejmuje następujące elementy: - downpipe - intercooler - dolot - program O ile lepszych rezultatów można spodziewać się w przypadku N54 ? Czy w przypadku N54 można uzyskać około 500hp na seryjnym turbo ? 500 koni nie zrobisz na seryjnych sprężarkach, generalnie największą przeszkodą w rozwoju będzie raczej stan silnika. Turbiny wytrzymują 100kkm, potem wg dzwonią i można zapomnieć o doładowaniu, a chińskie zestawy naprawcze pomagają na pół roku. Poza tym często silniki są zwyczajnie zużyte. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Co się zużywa w takim silniku? Dół, góra, UPG itp? Czy tylko jakieś postawowe rzeczy typu pompy i rozrzad? Te silniki są remontowalne?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 27 December 2015 ![]() |
Zakładam, że tuningowany jest zadbany egzemplarz. W innym przypadku taki tuning mija się z celem.
Znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=N4p_dyhsJIE&t=466s 500 whp w N54 na seryjnych turbinach, czyli jakieś 580-590 hp na wale... Poza tym można zamówić gotowy kit do N54 na 500hp za 1500$: https://burgertuning.com/products/500hp-n54-package Cena super, tylko pytanie czy rzeczywiście jest to możliwe. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
co Ty mówisz, wszystkie N54, wliczając to w e60 spokojnie robi się na 360-370 samym softem i 410-420 w coolerem i DP. Jeżeli chodzi o N55 to tylko te na EWG są sensownie tuningowalne, na PWG szkoda zachodu 500 koni nie zrobisz na seryjnych sprężarkach, generalnie największą przeszkodą w rozwoju będzie raczej stan silnika. Turbiny wytrzymują 100kkm, potem wg dzwonią i można zapomnieć o doładowaniu, a chińskie zestawy naprawcze pomagają na pół roku. Poza tym często silniki są zwyczajnie zużyte. Mówie co mi dwóch tunerów powiedziało, ja mam amerykańca e61 535xi 306 koni i ponoć nie idzie tam więcej dołożyć niż 30 koni. -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Bzdura, kiepskie egzemplarze 30 koni przyrostu generują.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
To w takim razie ile można sensownie uzyskać z n55 w f30 po wymianie coolera i dolotu?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 27 December 2015 ![]() |
@farmer chyba miałeś na myśli cooler i downpipe. Z tego co wiem, dolot nie jest aż tak istotny, aczkolwiek dla uzyskania optymalnych rezultatów warto też czasami zmodyfikować. Jak będziecie szukać materiałów na ten temat to modyfikacje takie określa się czasami skrótem FBO (full bolt on). Zerknąłem na ofertę racechip i dla F30 335i samym programem można uzsykać +77hp + 105nm: https://www.racechip.eu/shop/bmw/3-series-f...25kw-400nm.html Co ciekawe takie same wartości oferuje program dla N54 w e92.
@farmer poszukaj sobie opisu projektów w jakiś firmach, które zajmują się tuningiem. Generalnie w N55, program + downpipe + intercooler to jakieś 400 - 430hp. Mnie w tym temacie interesuje ile tak naprawdę więcej pozwala uzsykać N54. Ma dwie niezależne turbiny (N55 to twin scroll), które w teorii pozwalają zapewnić wyższy poziom doładowania. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Bzdura, kiepskie egzemplarze 30 koni przyrostu generują. Nie chodzi o stan egzemplarza tylko ponoć ten sterownik na więcej nie pozwala. Mogę podać Vin i z chęcią się dowiem co oferujecie. -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie chodzi o stan egzemplarza tylko ponoć ten sterownik na więcej nie pozwala. Mogę podać Vin i z chęcią się dowiem co oferujecie. Jak sobie ktoś z ecu nie radzi to tak jest, ale n54 to nie jest świeży temat, podaj. To w takim razie ile można sensownie uzyskać z n55 w f30 po wymianie coolera i dolotu? Downpipe+fmic markowy i 380-400hp na 98. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Cx01170
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Dobra, nie ma może jakiegoś turbo hiper dp ale jest usunięty ori katalizator co by nie dławić motoru.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Na hybrydach w n54, przekroczysz 600, a w zależności od zastisowanych wirnikow i pod 700(oczywiscie nie same turbo) w N55 ciężko o takie wyniki.
Jednak. Na codzień N55 dp, IC hybryda, fajnie wstające 500+ -------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 27 December 2015 ![]() |
KrisC napisał, że w przypadku N55 PWG nie ma sensu robić tuningu. BMW wprowadziło EWG w N55 dopiero w 2014 roku. Wychodzi na to, że wszystkie e92 335i LCI mają PWG. Czytałem, że N55 z PWG tracą trochę na wyższych obrotach w porównaniu do wersji z EWG. Jednak nigdzie nie znalazłem informacji, że PWG są problematyczne w tuningu.
DSTurbo czy N55 PWG rzeczywiście jest takie problematyczne w tuningu - mam na myśli setup: seryjne turbo + intercooler + downpipe + program ? Czy można w takim razie w e92 335i lci zrobić upgrade PWG do EWG ? N54 używa EWG ? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Fri, 26 June 2015 ![]() |
N54 to pwg.
Ewg ma trochę większą stronę wydechową, co w połączeniu z zaletami ewg daje z 10-20 koni górą. Jak się nie mylę to ewg ma również większego dp. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sun, 27 December 2015 ![]() |
W takim razie dlaczego N54 PWG jest ok do tuningu, a N55 PWG już nie ?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 July 2012 Skąd: Łódź ![]() |
bo turbina na PWG w N55 nie potrafi utrzymać doładowania powyżej 5000 obrotów
![]() N54 z bolączek to ma zacierające sie wałki i rysujące sie tuleje od zbyt rzadkiej wymiany oleju i jeżdżenia na tłustej wodzie 5w30 a nie czymś normalnym. Padające pompy wody, wadliwe wtryskiwacze, pękające pokrywy zaworów, WG turbin, amerykańce do tego brak chłodnicy oleju więc łatwo się przegrzewają. Świetny silnik, rozwojowy, ale jak jesteś świadomy że jest specjalnej troski ![]() Zakładam, że tuningowany jest zadbany egzemplarz. W innym przypadku taki tuning mija się z celem. Znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=N4p_dyhsJIE&t=466s 500 whp w N54 na seryjnych turbinach, czyli jakieś 580-590 hp na wale... Poza tym można zamówić gotowy kit do N54 na 500hp za 1500$: https://burgertuning.com/products/500hp-n54-package Cena super, tylko pytanie czy rzeczywiście jest to możliwe. Absolutna bzdura. 500 na ori turbo to zasługa wyłacznie alkoholu, nierealne do normalnego użytkowania, poza tym 500whp to raczej 530 normalnie. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 27 December 2015 ![]() |
KrisC jednak N55 na podkręcone daily bardziej się nadaje niż N54. PWG to chyba nie powód żeby rezygnować z kupna zadbanego egzemplarza e92 335i lci. 435i z EWG to jednak wyraźnie wyższa półka cenowa.
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale N54 z PWG utrzymuje mocną górę dzięki biturbo. Przy montażu hybrydowych turbin w N55 rodzaj westgate'a przestaje mieć istotne znaczenie. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na hybrydach w n54, przekroczysz 600, a w zależności od zastisowanych wirnikow i pod 700(oczywiscie nie same turbo) w N55 ciężko o takie wyniki. Jednak. Na codzień N55 dp, IC hybryda, fajnie wstające 500+ N55 hybryda PWG 500+ na benzynie, macie wykres albo logi z dmuchania więcej od 1,2bar górą? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 07:34 |