Shoutbox 0 nowych PW 



2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Porównanie na torze opon letnich, całorocznych i UHP
radzio_gsi
post Tue, 23 Jun 2020 - 19:31
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa







--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Jun 2020 - 19:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Tue, 23 Jun 2020 - 20:21
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Totalna porażka tej wielosezonowej. 4s różnicy? Masakra. To tylko pokazuje że wielosezonowa latem jest totalnym bezsensem. Rozumiem kupować wielosezonowa na zimę i letnia na lato ale nie na cały rok wielosezonowej bo to tylko ogranicza nasze auto do dwie klasy gorszego samochodu. Tak jakbyśmy z luzami w zawieszeniu jeździli i mówili że wszystko jest ok. S0001 ma słabe opinie ogolnie. Szkoda że nie udało się dorwać od producenta re-71 rs. Ciekawiej by było.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Tue, 23 Jun 2020 - 20:41
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(piwo @ Tue, 23 Jun 2020 - 20:21) *
Totalna porażka tej wielosezonowej. 4s różnicy? Masakra. To tylko pokazuje że wielosezonowa latem jest totalnym bezsensem. Rozumiem kupować wielosezonowa na zimę i letnia na lato ale nie na cały rok wielosezonowej bo to tylko ogranicza nasze auto do dwie klasy gorszego samochodu. Tak jakbyśmy z luzami w zawieszeniu jeździli i mówili że wszystko jest ok. S0001 ma słabe opinie ogolnie. Szkoda że nie udało się dorwać od producenta re-71 rs. Ciekawiej by było.


nie zgodzę się z Tobą. Właśnie dlatego startowałem na zimnych i robiłem 3 kółka, żeby można było zaobserwować jak się zmieniają czasy względem temperatury. Na pierwszym kółku różnica wynosi ok 1,5sec/km co uważam za baaaaaaaaaaardzo małą różnicę. Do dupowozu jest to całkiem morowe rozwiązanie i pod tym podpisuje się krwią. Pamiętaj, że nie szukamy rozwiązania na tor modlin, ale do dojeżdżania do pracy, nawet tego bardziej dynamicznego


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 23 Jun 2020 - 20:48
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





1,5s to bardzo dużo. Podejrzewam że tyle była by różnica jakbyś pojechał na S1 z uszkodzonymi amorami w mercu.
Powiem tak. Dla mnie każda inna opona która nie jest najszybsza w danych warunkach jest do bani. Wolę wydać te 1000zl więcej niż 300 tys zł więcej na lepszy samochód który zapewni te parę sekund lepszy przejazd zakrętu na ulicy.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Tue, 23 Jun 2020 - 20:55
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(piwo @ Tue, 23 Jun 2020 - 20:48) *
1,5s to bardzo dużo. Podejrzewam że tyle była by różnica jakbyś pojechał na S1 z uszkodzonymi amorami w mercu.
Powiem tak. Dla mnie każda inna opona która nie jest najszybsza w danych warunkach jest do bani. Wolę wydać te 1000zl więcej niż 300 tys zł więcej na lepszy samochód który zapewni te parę sekund lepszy przejazd zakrętu na ulicy.


OK, rozumiem, to jesteś TY. Spójrz teraz na różnicę w czasach Kasi na 3 oponach.... Nie każdy potrzebuje UHP na daily


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 23 Jun 2020 - 21:06
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





To ja wiem że nie każdy potrzebuje. Wiem jak jeżdżą moi rodzice. Im by drewniane koła starczyły z luzami w zawieszeniu bez hamulcy bo i tak nie hamuja. Wiem że są tacy ludzie. I tacy co kupują używki po 10zl i też dojadą. I fajnie że się różnimy a producenci dostarczają każdemu coś miłego. Szkoda tylko że politycy narzucają coraz bardziej to że nikomu nie potrzebna opona uhp i coraz więcej pomysłów że lepsze opony są eko o małym współczynniku tarcia i małej emisji hałasu a przyczepność już nie ważna. I to mnie martwi że jest przyzwolenie społeczne na ograniczanie sobie praw w każdej materii od maseczek, po ograniczanie prędkości, po akcyzę na duże silniki wysokie opłaty za wysoka emisję itd. nie mogę tego zrozumieć jak można się biernie przyglądać temu tlamszeniu i przyklaskiwac.

Inny aspekt. Nie tak dawno pojechałeś skodzina fabia na vredestainie wielosezonowych zawody modlin. Pisałeś że opony nie wyzabkowaly. Chwała im za to. Jednak wydajność wielosezonowych jak widać mimo że czasy nie lecą w dół po nagrzaniu jest bardzo niska. Na potenzie byś chyba z 10 pozycji wyżej się uplasował i skoda 1,0 przebił parę aut przygotowanych do ścigania.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 23 Jun 2020 - 21:15
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(piwo @ Tue, 23 Jun 2020 - 20:48) *
Dla mnie każda inna opona która nie jest najszybsza w danych warunkach jest do bani.

A jak jest najlepsza na suchym asfalcie i słabiutka na mokrym, to jest to wg. ciebie jaka opona? smile.gif


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 23 Jun 2020 - 21:17
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Ok na dane warunki. Może byc nawet średnia o tu i tu ale żeby sumarycznie być najlepszą na dany sezon. Dlatego tak chwałę PS4. Ona nie jest najszybsza na suchym. Ale sumarycznie jest najlepsza w tym jak się zachowuje. Oczywiscie są opony które są bardzo blisko czołówki i tam też różne niuanse mogą decydować o wyborze. Ale ten wielosezon tu testowany chyba by wypadł gorzej niż Dębica uhp2.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Tue, 23 Jun 2020 - 21:19
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(piwo @ Tue, 23 Jun 2020 - 21:06) *
To ja wiem że nie każdy potrzebuje. Wiem jak jeżdżą moi rodzice. Im by drewniane koła starczyły z luzami w zawieszeniu bez hamulcy bo i tak nie hamuja. Wiem że są tacy ludzie. I tacy co kupują używki po 10zl i też dojadą. I fajnie że się różnimy a producenci dostarczają każdemu coś miłego. Szkoda tylko że politycy narzucają coraz bardziej to że nikomu nie potrzebna opona uhp i coraz więcej pomysłów że lepsze opony są eko o małym współczynniku tarcia i małej emisji hałasu a przyczepność już nie ważna. I to mnie martwi że jest przyzwolenie społeczne na ograniczanie sobie praw w każdej materii od maseczek, po ograniczanie prędkości, po akcyzę na duże silniki wysokie opłaty za wysoka emisję itd. nie mogę tego zrozumieć jak można się biernie przyglądać temu tlamszeniu i przyklaskiwac.

Inny aspekt. Nie tak dawno pojechałeś słodzona na vredestainie wielosezonowych zawody. Pisałeś że opony nie wyzabkowsly. Chwała im za to. Jednak wydajność wielosezonowych jak widać mimo że czasy nie lecą w dół jest bardzo niska. Na potenzie byś chyba z 10 pozycji wyżej się uplasował i skoda 1,0 przebił parę aut przygotowanych do ścigania.


oi nie wciągaj tutaj ostrego cienia mgły tongue.gif

Ja w dupowozie mam całoroczne i dla mnie są OK. Mimo, że zdarzyło mi się kilka razy w życiu jeździć na czymś z wyższej półki high performance, to nie uważam, że właśnie takich opon potrzebuje na codzień. Lenistwo wygrywa.

Tak szczerze to jakbym miał do wyboru 30KM więcej, czy inną gumę to zdecydowanie wybrałbym moc. Wydaje mi się, że w zakrętach nie traciłem tyle ile na prostej.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 23 Jun 2020 - 21:28
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





1m19,4 wielosezon vs 1m15,2 potenza.
hm ile traciłeś skoda 1,0 na zawodach na wielosezonowkach? 2s? Na dwa razy dłuższej próbie? To zyskałby conajmniej 8s czyli 3m7 zamiast 3m15. To już walczyłbym skoda 1,0 prawie z cliowkami i E36 wink.gif



--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 23 Jun 2020 - 21:32
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(piwo @ Tue, 23 Jun 2020 - 21:17) *
Ok na dane warunki. Może byc nawet średnia o tu i tu ale żeby sumarycznie być najlepszą na dany sezon. Dlatego tak chwałę PS4. Ona nie jest najszybsza na suchym. Ale sumarycznie jest najlepsza w tym jak się zachowuje. Oczywiscie są opony które są bardzo blisko czołówki i tam też różne niuanse mogą decydować o wyborze. Ale ten wielosezon tu testowany chyba by wypadł gorzej niż Dębica uhp2.


Wg. mnie opona całoroczna nie powinna być bardzo dobra w jednych warunkach np. na suchym w ciepły dzień. Bo wtedy by oznaczało, że na mokrym i w chłoną jesień wypadłaby słabiutko a tego zdecydowanie nie chcemy ot takiej opony.


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 23 Jun 2020 - 21:36
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Jak dla mnie wielosezon jest ok na zimę tam gdzie jezdnie są rzadko białe i wczesną wiosnę i późna jesień. Wtedy zamiast zimowych jak najbardziej ma sens. Ale latem tylko letnia.
Dwa dobra opona to taka która ma bardzo szerokie widełki temperaturowe w jakich działa czyli jest szybka. Są takie opony i sa też takie które te widełki mają bardzo wąskie w które wstrzelić się to jak wygrać w lotka.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Tue, 23 Jun 2020 - 21:47
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(piwo @ Tue, 23 Jun 2020 - 21:28) *
1m19,4 wielosezon vs 1m15,2 potenza.
hm ile traciłeś skoda 1,0 na zawodach na wielosezonowkach? 2s? Na dwa razy dłuższej próbie? To zyskałby conajmniej 8s czyli 3m7 zamiast 3m15. To już walczyłbym skoda 1,0 prawie z cliowkami i E36 wink.gif



ni członka męskiego nie rozumiem, co chcesz mi powiedzieć smile.gif

mam nadzieję, że moich filmów nie rozumiesz w sposób, że opony całoroczne są lekiem na całe zło tego świata. bardziej chodzi mi o to, że są BEZPIECZNĄ alternatywą dla osób, które bujają się głównie po mieście i robią max 20k km rocznie.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 24 Jun 2020 - 04:38
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





z kazdego filmu o oponach staram sie wyciagac logiczne wnioski. i z tego cos wysnuwam. teraz wlasnie mysle ze nadal dwa komplety sa idealne z tym ze przy malych opadach sniegu jakie mamy ostatnimi zimami idealnym kompromisem bedzie wielosezonowka zima i letnia latem. zimowka jest za slaba na suchym asfalcie zima a ostatnimi czasy wlasnie taki asfalt mamy zima. obecna zima byla chyba najlepszym tego przykladem. na letnich bym nawet ostatnia zime przejezdzil choc o 5 rano jadac do pracy czesto byl czarny lod, przymrozki po -5stopni i na letniej moglo by byc mocno nieprzewidywalnie a na wielosezonie juz nie. no i tak samo z tego filmu wynika ze wielosezon nie nadaje sie na lato. to tak jakby polecac jakies najtansze chinskie opony i mowic ze ci starcza bo jakos daja rade. no nie. ma byc w miare optymalnie do warunkow jakie moga panowac przez te pare miesiecy.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Wed, 24 Jun 2020 - 08:12
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





ok, czyli musze moje wielosezony wywalić do śmietnika, bo dla Piwa jest tragedia, że są wolniejsze w warunkach torowych biggrin.gif

I to pomimo, że w lato nie różnią się w jeździe od Pirelli P7 Cinturato - Letniej opony cywilnej - nie UHP. Bo UHP potrzebuje realnie jakiś procent ludzi.
Ale najwyraźniej odstawanie od UHP = "nie nadaje się do jazdy w lecie".



--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 24 Jun 2020 - 08:15
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





dlatego napisalem. sa ludzie ktorzy wola chinskie gowno i nie zauwazaja roznicy wiec po co przeplacac. dla kazdego cos milego. wiele lat jezdzilem maluchem zima na letnich. tez moge napisac ze nie bylo tragedii. przejezdzilem wiele zim bezkolizyjnie. dalo sie.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Wed, 24 Jun 2020 - 08:22
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(piwo @ Wed, 24 Jun 2020 - 08:15) *
sa ludzie ktorzy wola chinskie gowno i nie zauwazaja roznicy wiec po co przeplacac


Świetna hiperbola.

Ale powiedz mi - na co np.: mi - do 170KM diesla opona UHP?
Daj mi logiczne uargumentowanie dla PS4 + kompletu zimówek. Dla ułatwienia rozmiar 225/40R18


Albo mojej matce - po co opona UHP w Kia Picanto 1.0?


Chyba że oczekiwałeś, że opona całoroczna ma w ogóle konkurować z UHP? Bo ja mam wrażenie że Radzio po prostu dał ją do zestawienia jako ciekawostkę, aby mieć fajne porównanie.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Wed, 24 Jun 2020 - 08:29
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Jak na to paczam to mysle czy mamie nie wrzucic na auto takich... Nie bedzie problemu wymiany opon 2x w roku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 24 Jun 2020 - 08:49
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Bio @ Wed, 24 Jun 2020 - 08:22) *
Świetna hiperbola.

Ale powiedz mi - na co np.: mi - do 170KM diesla opona UHP?
Daj mi logiczne uargumentowanie dla PS4 + kompletu zimówek. Dla ułatwienia rozmiar 225/40R18


Albo mojej matce - po co opona UHP w Kia Picanto 1.0?


Chyba że oczekiwałeś, że opona całoroczna ma w ogóle konkurować z UHP? Bo ja mam wrażenie że Radzio po prostu dał ją do zestawienia jako ciekawostkę, aby mieć fajne porównanie.

po to zeby jak ktos da po heblach w deszczowy dzien gdy zmienia sie swiatla z zielonego na czerowne jadac 80km/h nie zahamowala na drodze 40metrow a auto jadace przed nia na drodze 36metrow. po to by nie wpadla do rowu gdy na luku podczas desczu nagle tyl ja zacznie wyprzedzac bo przed nia jechalo auto na ps4 a ona jechala jego tempem za nim na wielosezonie. mozna mnozyc na prawde. ten co ma gorsze opony od drugiego na drodze jest skazany na niepowodzenie i naraza siebie i innych na zagrozenie no chyba ze zawsze zostawia sobie 50metrowa odleglosc do nastepnego i jezdzi bardzo bardzo powoli. i nie mowie ze kupowac ps4 i zimowki. moze byc ps4 i wielosezon na zime. zreszt jak twojej mamie wystarczaja to pewnie i mowie 10 letnie uzywane chinczyki za 10zl ze szrotu tez by wystarczyly. po co przeplacac. tak samo z autem. jednym wystarczy skoda a inny ebdzie szukal czegos co sie lepiej prowadzi by miec wyzsza predkosc na zakretach. dla kazdego cos milego.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD+RaceTCS, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Wed, 24 Jun 2020 - 08:55
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(piwo @ Wed, 24 Jun 2020 - 08:49) *
po to zeby jak ktos da po heblach w deszczowy dzien gdy zmienia sie swiatla z zielonego na czerowne jadac 80km/h nie zahamowala na drodze 40metrow a auto jadace przed nia na drodze 36metrow. po to by nie wpadla do rowu gdy na luku podczas desczu nagle tyl ja zacznie wyprzedzac bo przed nia jechalo auto na ps4 a ona jechala jego tempem za nim. mozna mnozyc na prawde. ten co ma gorsze opony od drugiego na drodze jest skazany na niepowodzenie i naraza siebie i innych na zagrozenie no chyba ze zawsze zostawia sobie 50metrowa odleglosc do nastepnego i jezdzi bardzo bardzo powoli. i nie mowie ze kupowac ps4 i zimowki. moze byc ps4 i wielosezon na zime. zreszt jak twojej mamie wystarczaja to pewnie i mowie 10 letnie uzywane chinczyki za 10zl ze szrotu tez by wystarczyly. po co przeplacac.

Czyli gdybanie i jakieś durne założenia a nie argumenty + hiperbola do najgorszej możliwej opcji, pogorszona o dodatkowe pieprzenie. "Typowy post Piwo"


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 13 July 2020 - 16:22