Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zawieszenie M3 E92 - ma ktoś jakieś doświadczenie?, Gwint + co jeszcze poprawić
peer
post Sat, 16 May 2020 - 11:49
Post #1


User
Dołączył: Tue, 16 October 2012





Hej,

w imieniu kumpla chciałbym was zapytać czy ktoś miał do czynienia z zawieszeniami pokroju KW Competition 2A, AST 5100 lub Nitron R1 w budzie E92?

Zawieszenie typowo weekendowe - trackdayowe, opony semi. Wersje 3A, R3 lub 5200 są zupełnie poza zasięgiem finansowo.
Z tego co mogłem wyczytać to wszystkie są generalnie polecane - jedynie KW ma dwie osobne regulacje. Jest też w opcji wariant inverted monotube i generalnie jest najkorzystniejsze finansowo.

Dodatkowe pytania:
- czy warto dopłacić za opcję „true coilover” z tyłu?
- czy warto na coś jeszcze zwrócić uwagę zawieszeniowo w E92 oprócz regulowanych wahaczy na tył i poliuretanów? W moim starym E36 były różne kombinacje z regulacją roll center, obnizaniem wozka, zmianą KWSZ etc ale nie wiem jak to wygląda w E92?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 16 May 2020 - 11:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
radzio_gsi
post Sat, 16 May 2020 - 18:08
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(peer @ Sat, 16 May 2020 - 11:49) *
Hej,

w imieniu kumpla chciałbym was zapytać czy ktoś miał do czynienia z zawieszeniami pokroju KW Competition 2A, AST 5100 lub Nitron R1 w budzie E92?

Zawieszenie typowo weekendowe - trackdayowe, opony semi. Wersje 3A, R3 lub 5200 są zupełnie poza zasięgiem finansowo.
Z tego co mogłem wyczytać to wszystkie są generalnie polecane - jedynie KW ma dwie osobne regulacje. Jest też w opcji wariant inverted monotube i generalnie jest najkorzystniejsze finansowo.

Dodatkowe pytania:
- czy warto dopłacić za opcję „true coilover” z tyłu?
- czy warto na coś jeszcze zwrócić uwagę zawieszeniowo w E92 oprócz regulowanych wahaczy na tył i poliuretanów? W moim starym E36 były różne kombinacje z regulacją roll center, obnizaniem wozka, zmianą KWSZ etc ale nie wiem jak to wygląda w E92?


montując poliutretany zrobisz najgłupszą możliwą rzecze. Praktycznie cały zawias fabrycznie jest na uniballach. Regulowane wahacze też nie są potrzebne, na serii spokojnie da się zrobić taką geometrię jak potrzeba. Raczej obniżenie wózka powinno tylko i wyłącznie pogorszyć sprawę. Zmień sanseia, któy doradza Ci takie głupoty.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Tue, 19 May 2020 - 06:38
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Radzio wahacze są na unibalach ale cały wózek na tulejach metalowo gumowych typu,



--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Tue, 19 May 2020 - 19:39
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





miałem wrażenie, że pytanie są o tuleje wahaczy. poza tym seryjne gumy m3 w wozku tez sa mega twade.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KrisC
post Wed, 20 May 2020 - 19:11
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 July 2012
Skąd: Łódź





nowe OEM elementy zawieszenia M będą lepszy niż każdy poliuretan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 21 May 2020 - 08:06
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Montowałem w tamtym roku Poli powerflex do M3 E92. Kpl zestaw obejmuje wymianę tylko elementów gumowo metalowych. Sworznie zostają OEM. Właściciel jest zadowolony twierdzi że jest duża poprawa prowadzenia. Sam powerflex ma bardzo fajnie rozwiązane tuleje. Są kilku częściowe z tulejkami nierdzewnymi do wprasowania.
Nic nie trzeszczy, wszystko ładnie pasuje. Jedyny minus to poduszki silnika po włożeniu powerflexa czuć każdą wibracje na budzie.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Thu, 21 May 2020 - 14:13
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





http://www.mk-motorsportteile.de/Solid-Alu...ring-M3-e90-e92
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KrisC
post Thu, 21 May 2020 - 20:14
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 July 2012
Skąd: Łódź





CYTAT(Pan. B @ Thu, 21 May 2020 - 08:06) *
Montowałem w tamtym roku Poli powerflex do M3 E92. Kpl zestaw obejmuje wymianę tylko elementów gumowo metalowych. Sworznie zostają OEM. Właściciel jest zadowolony twierdzi że jest duża poprawa prowadzenia. Sam powerflex ma bardzo fajnie rozwiązane tuleje. Są kilku częściowe z tulejkami nierdzewnymi do wprasowania.
Nic nie trzeszczy, wszystko ładnie pasuje. Jedyny minus to poduszki silnika po włożeniu powerflexa czuć każdą wibracje na budzie.


bo wymieniłeś używane na nowe, to jasne że będzie lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Fri, 22 May 2020 - 15:40
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Stare elementy nie były wyeksploatowane w takim stopniu żeby była aż taka różnica. Pracuje przy tym na co dzień nie musisz tłumaczyć mi tak trywialnych rzeczy...


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Fri, 22 May 2020 - 16:16
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(Pan. B @ Fri, 22 May 2020 - 15:40) *
Stare elementy nie były wyeksploatowane w takim stopniu żeby była aż taka różnica. Pracuje przy tym na co dzień nie musisz tłumaczyć mi tak trywialnych rzeczy...


to w takim razie zadziałało placebo. Nie wierzę, że kawałek syntetycznego gówna będzie lepszy niż unibol


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 23 May 2020 - 09:53
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Radzio Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Na Poli zostało wymienione tuleje gumowo metalowe. Tuleje wahliwe/sworznie/unibole zostały. Non sensem było by je wymieniać na Poli...


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 03 Jul 2020 - 14:42
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(peer @ Sat, 16 May 2020 - 11:49) *
Dodatkowe pytania:
- czy warto dopłacić za opcję „true coilover” z tyłu?


Zastanawiam się dlaczego ta przeróbka nie jest zbyt często spotykana?
Buduję teraz samochód na wózku tylnym z E90 i zastosowałem true coilover i ciekawi mnie czy to rozwiązanie nie ma jakichś wad?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 03 Jul 2020 - 19:50
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Najlepiej to skopiować Schirmera https://forums.m3cutters.co.uk/threads/schi...ack-car.195817/


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 03 Jul 2020 - 21:26
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(Misior @ Fri, 03 Jul 2020 - 13:42) *
Buduję teraz samochód na wózku tylnym z E90 i zastosowałem true coilover i ciekawi mnie czy to rozwiązanie nie ma jakichś wad?

Tylko cena.

P. S. jak w samej budzie e90 amortyzator jest blisko budy i czy chcąc zrobić TC nie trzeba odsadzac amora od budy przerabiaja górne a czasem też dolne mocowanie? I jaka jest odległość od koła? E90 ma zawias kopie z Mercedesa i w mercach bywa z tym problem, a poszerzane fabrycznie wersje black series maja osadzone koła bardziej na boki przez co robi się miejsce na sprężyne na amortyzatorze i black series takie właśnie maja.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sat, 04 Jul 2020 - 08:48
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





No to według mnie, jeśli jest miejsce to tylko same zalety - oparcie sprężyny dalej od osi obrotu wahacza niż seria
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewul
post Sun, 05 Jul 2020 - 12:04
Post #16


User
Dołączył: Sun, 04 December 2011
Skąd: małopolska





Warto jeszcze zmienić przednie wahacze z M-ki (tylko te proste) są dłuższe i mają metalowe tuleje zamiast gumy,


--------------------
Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 06 Jul 2020 - 11:29
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(ewul @ Sun, 05 Jul 2020 - 12:04) *
Warto jeszcze zmienić przednie wahacze z M-ki (tylko te proste) są dłuższe i mają metalowe tuleje zamiast gumy,

Dużo się geometria zmienia?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 14:25