Kontroler szerokopasmowej sondy |
Kontroler szerokopasmowej sondy |
Sun, 10 May 2020 - 11:20
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 10 May 2020 |
Siemanko, stoję przed wyborem kontrolera do szerokopasmowki, szukam czegoś o możliwie najlepszych proporcjach cena/jakość. Po wstępnym researchu znalazłem:
slc-free (https://www.14point7.com/products/sigma-lambda-controller-free-2) - jak wyżej, kalibracji chyba brak? innovative lc2 - niska trwałość(?) i wiecznie upalajace się sondy(?) Użytkuje ktoś któryś z wymienionych lub ewentualnie może mi polecić coś innego? Generalnie im taniej tym lepiej ale jak mam płacić za jakieś losowe odczyty to już wolę dopłacić i mieć coś pewnego. |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 10 May 2020 - 11:20
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 10 May 2020 - 11:46
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Uzytkuje innovate od 15 lat i nie spalil mi żadnej sondy.
Stag afr wygląda obiecująco ale chyba tylko lsu4.2? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Sun, 10 May 2020 - 12:03
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 |
Też używam innovate (lm2) od ok 6 lat. Wystroiłem przez ten czas sporo samochodów i w jedynej sondzie którą przez ten czas wymieniłem spierniczył się gwint. Działała do końca.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 12:33
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 |
Innovate sam w sobie nie upala sond, jak użytkujemy tylko do strojenia to po prostu sonda na wysięgniku w wydech, a jeżeli chcemy robić korekcje po szerokopasie, to montujemy stosunkowo blisko silnika ( w przypadku turbo gdzieś w DP, w NA gdzieś w zejściu rur) i włączamy go dopiero po ok 30 sek od włączenia silnika ( gdy zrobimy to wcześniej zimna mieszanka możę nam uszkodzić grzałke). Oczywistym jest że ostre procedury startu zniszczą ci sondę szybciej.
Sam użytkuje MTX od Innovate i miałęm problem z sondami ze względu na to że stosowałem się do instrukcji od INNOVATE (sonda zamontowana dość daleko od kolektora) i nie stosowałem opóźnienia startu. |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 13:14
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
|
|
|
Sun, 10 May 2020 - 13:36
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 29 December 2009 |
Ja mam staga do strojenia lpg/gaznikow/turbo bmw e36 i od roku dziala bez problemow. Ma wyjscie 5v z ktorego nanosze afr na mape w det3.
Do dzialania potrzebuje gniazdo zapalniczki, kabel do gazu stag i soft na lapka. Wyjscie 0-5v dziala bez kabla i lapka. Znajomy ma innovate w motocyklu i zaraz padla sonda kupil boscha w ic i smiga dalej. -------------------- E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500 |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 14:44
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Trochę OT ale jakie są zalety sondy 4.2 vs 4,9? A kontrolera też szukam pod emu bo chcę mieć a raczej muszę 2 banki przy biturbo.
|
|
|
Sun, 10 May 2020 - 15:20
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła |
4.2 to wadliwy śmieć, jest tania i to jedyna zaleta, ale używa komory z powietrzem jako referencje jak się nie myle i przez to po czasie precyzja degraduje.
4.9 to następca pozbawiony tamtych wad(inna referencja) daje większą gwarancje bezproblemowej pracy. |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 15:30
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 22 September 2018 Skąd: Tomaszów Maz. |
Witam.
Ja od 1 roku użytkuję StagAFR i wszystko śmiga, aż miło. Jest aplikacja na Windows i Android w której zmieniasz sobie odczyty dla danych paliw, wyjście analogowe 0-5V, także emuluje sondę wąską, aby zastąpić WBO. Ja ze swojej strony polecam. Pozdrawiam |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 15:56
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Więc wygląda że stag zmasakrowal rynek i trzeba brać póki jeszcze cena jest jaka jest.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Sun, 10 May 2020 - 21:37
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 April 2020 |
Przeicież stag trzyma cenę ~660zł od dawna
|
|
|
Sun, 10 May 2020 - 22:37
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
To nie o tym kontrolerze mowa?
https://allegro.pl/oferta/ac-stag-afr-kontr...mbda-9240851270 -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Sun, 10 May 2020 - 22:52
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań |
To nie o tym kontrolerze mowa? https://allegro.pl/oferta/ac-stag-afr-kontr...mbda-9240851270 Tak o tego chodzi. To jest to samo co w zestawie za 650zł tyle że to tylko sam moduł i nic więcej. Jest tylko problem z wiązką kiedy chce się ją samemu zrobić (ory wiązka drugie tyle kosztuje). Niedość że moduł korzysta z niestandardowego złącza microfit (mniejsze atx) i to w dodatku 22 pinowe to dokłądny pinout czy schemat jest strzeżony jak przepis na panierkę w KFC. Aczkolwiek jakiś czas temu pinout wypłyną na lpg-forum.pl, ale średnio czytelny dla mniej ogarniętych. Ja to zrobiłem trochę po januszowemu tj. kupiłem wiązkę, pomierzyłem i skorzystałem z prawa do zwrotu w ciągu 14 dni. -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo Peugeot 205 1.1 Turbo |
|
|
Sun, 10 May 2020 - 23:01
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
To istnieją na rynku jakieś tańsze kontrolery lsu4.9 bądź zestawy?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Sun, 10 May 2020 - 23:16
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań |
To istnieją na rynku jakieś tańsze kontrolery lsu4.9 bądź zestawy? Tańsze to wątpię. Co najwyżej do samodzielnego zlutowania. może by się znalazł. Jeszcze pół roku temu był dostępny kontroler typu DIY od Zukrator za około 300zł, ale aktualnie nie są w produkcji (też go posiadam i sobie chwale). -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 106 1.0 Turbo ->1.6 Turbo Peugeot 205 1.1 Turbo |
|
|
Mon, 11 May 2020 - 16:00
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 |
podpinam sie pod temat. potrzebuje monitorowac caly czas afr. czy innovate mtx-l plus z boschem lsu4.9 to dobra opcja?
|
|
|
Mon, 11 May 2020 - 22:45
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 |
Tak, jest dobra. Mam, polecam
|
|
|
Tue, 12 May 2020 - 01:32
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Jak wyżej, rewelacja.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Tue, 12 May 2020 - 06:51
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 |
Jak wyżej, rewelacja. to biere. jakies tipy co do montazu sondy? mam 2 lambdy w kazdym kolektorze i teraz gdzie wrzucic lsu? wspawac krociec w jeden kolektor np prawy czy isc dalej jak wydech zlaczy sie w jeden? jak gleboko umiescic sonde w rurze? jakas oslone z tulejki robic? |
|
|
Tue, 12 May 2020 - 07:07
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 |
Do zestawu dostaniesz tulejke, wspawaj ją w połowie długości, co do umieszczenia sondy to zależy jak daleko wydech schodzi się w jedną rure, teoretycznie w punkcie zbiorczym najlepiej, bo uśrednisz odczyt z wszystkich garów.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 00:03 |