Shoutbox 0 nowych PW 



2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Kontroler szerokopasmowej sondy
pitrrd
post Sun, 10 May 2020 - 11:20
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 10 May 2020





Siemanko, stoję przed wyborem kontrolera do szerokopasmowki, szukam czegoś o możliwie najlepszych proporcjach cena/jakość. Po wstępnym researchu znalazłem:
    stag afr - bardzo tanio, wydaje się spoko opcją ale w sumie ciężko mi powiedzieć jak z jakością odczytów
    slc-free (https://www.14point7.com/products/sigma-lambda-controller-free-2) - jak wyżej, kalibracji chyba brak?
    innovative lc2 - niska trwałość(?) i wiecznie upalajace się sondy(?)

Użytkuje ktoś któryś z wymienionych lub ewentualnie może mi polecić coś innego? Generalnie im taniej tym lepiej ale jak mam płacić za jakieś losowe odczyty to już wolę dopłacić i mieć coś pewnego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 10 May 2020 - 11:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 10 May 2020 - 11:46
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Uzytkuje innovate od 15 lat i nie spalil mi żadnej sondy.
Stag afr wygląda obiecująco ale chyba tylko lsu4.2?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Sun, 10 May 2020 - 12:03
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Też używam innovate (lm2) od ok 6 lat. Wystroiłem przez ten czas sporo samochodów i w jedynej sondzie którą przez ten czas wymieniłem spierniczył się gwint. Działała do końca.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Sun, 10 May 2020 - 12:33
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Innovate sam w sobie nie upala sond, jak użytkujemy tylko do strojenia to po prostu sonda na wysięgniku w wydech, a jeżeli chcemy robić korekcje po szerokopasie, to montujemy stosunkowo blisko silnika ( w przypadku turbo gdzieś w DP, w NA gdzieś w zejściu rur) i włączamy go dopiero po ok 30 sek od włączenia silnika ( gdy zrobimy to wcześniej zimna mieszanka możę nam uszkodzić grzałke). Oczywistym jest że ostre procedury startu zniszczą ci sondę szybciej.
Sam użytkuje MTX od Innovate i miałęm problem z sondami ze względu na to że stosowałem się do instrukcji od INNOVATE (sonda zamontowana dość daleko od kolektora) i nie stosowałem opóźnienia startu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Sun, 10 May 2020 - 13:14
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 10 May 2020 - 11:46) *
Uzytkuje innovate od 15 lat i nie spalil mi żadnej sondy.
Stag afr wygląda obiecująco ale chyba tylko lsu4.2?


Stag jest na LSU 4.9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Sun, 10 May 2020 - 13:36
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





Ja mam staga do strojenia lpg/gaznikow/turbo bmw e36 i od roku dziala bez problemow. Ma wyjscie 5v z ktorego nanosze afr na mape w det3.

Do dzialania potrzebuje gniazdo zapalniczki, kabel do gazu stag i soft na lapka. Wyjscie 0-5v dziala bez kabla i lapka.

Znajomy ma innovate w motocyklu i zaraz padla sonda wink.gif kupil boscha w ic i smiga dalej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Sun, 10 May 2020 - 14:44
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Trochę OT ale jakie są zalety sondy 4.2 vs 4,9? A kontrolera też szukam pod emu bo chcę mieć a raczej muszę 2 banki przy biturbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Sun, 10 May 2020 - 15:20
Post #8


User
Dołączył: Mon, 08 February 2016





4.2 to wadliwy śmieć, jest tania i to jedyna zaleta, ale używa komory z powietrzem jako referencje jak się nie myle i przez to po czasie precyzja degraduje.
4.9 to następca pozbawiony tamtych wad(inna referencja) daje większą gwarancje bezproblemowej pracy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotrek11086
post Sun, 10 May 2020 - 15:30
Post #9


Rookie
Dołączył: Sat, 22 September 2018
Skąd: Tomaszów Maz.





Witam.

Ja od 1 roku użytkuję StagAFR i wszystko śmiga, aż miło.
Jest aplikacja na Windows i Android w której zmieniasz sobie odczyty dla danych paliw, wyjście analogowe 0-5V, także emuluje sondę wąską, aby zastąpić WBO.
Ja ze swojej strony polecam.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 10 May 2020 - 15:56
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Więc wygląda że stag zmasakrowal rynek i trzeba brać póki jeszcze cena jest jaka jest.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stealthedcactus
post Sun, 10 May 2020 - 21:37
Post #11


Rookie
Dołączył: Tue, 07 April 2020





Przeicież stag trzyma cenę ~660zł od dawna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 10 May 2020 - 22:37
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





To nie o tym kontrolerze mowa?
https://allegro.pl/oferta/ac-stag-afr-kontr...mbda-9240851270


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 10 May 2020 - 22:52
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 10 May 2020 - 22:37) *

Tak o tego chodzi. To jest to samo co w zestawie za 650zł tyle że to tylko sam moduł i nic więcej. Jest tylko problem z wiązką kiedy chce się ją samemu zrobić (ory wiązka drugie tyle kosztuje). Niedość że moduł korzysta z niestandardowego złącza microfit (mniejsze atx) i to w dodatku 22 pinowe to dokłądny pinout czy schemat jest strzeżony jak przepis na panierkę w KFC. Aczkolwiek jakiś czas temu pinout wypłyną na lpg-forum.pl, ale średnio czytelny dla mniej ogarniętych. Ja to zrobiłem trochę po januszowemu tj. kupiłem wiązkę, pomierzyłem i skorzystałem z prawa do zwrotu w ciągu 14 dni.


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo www.youtube.com/playlist?list=PLBEAKK64qVtr-cCk4Hje3tipafwvh2rqj
Peugeot 106 1.0 Turbo www.youtube.com/playlist?list=PLBEAKK64qVtpDBrZdeqfMbhAZN1ECoTn8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 10 May 2020 - 23:01
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





To istnieją na rynku jakieś tańsze kontrolery lsu4.9 bądź zestawy?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 10 May 2020 - 23:16
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 10 May 2020 - 23:01) *
To istnieją na rynku jakieś tańsze kontrolery lsu4.9 bądź zestawy?

Tańsze to wątpię. Co najwyżej do samodzielnego zlutowania. może by się znalazł. Jeszcze pół roku temu był dostępny kontroler typu DIY od Zukrator za około 300zł, ale aktualnie nie są w produkcji (też go posiadam i sobie chwale).


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo www.youtube.com/playlist?list=PLBEAKK64qVtr-cCk4Hje3tipafwvh2rqj
Peugeot 106 1.0 Turbo www.youtube.com/playlist?list=PLBEAKK64qVtpDBrZdeqfMbhAZN1ECoTn8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejbadgirl
post Mon, 11 May 2020 - 16:00
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 10 February 2008





podpinam sie pod temat. potrzebuje monitorowac caly czas afr. czy innovate mtx-l plus z boschem lsu4.9 to dobra opcja?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Mon, 11 May 2020 - 22:45
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Tak, jest dobra. Mam, polecam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 12 May 2020 - 01:32
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Jak wyżej, rewelacja.


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejbadgirl
post Tue, 12 May 2020 - 06:51
Post #19


Super User
Dołączył: Sun, 10 February 2008





CYTAT(Mis @ Tue, 12 May 2020 - 01:32) *
Jak wyżej, rewelacja.


to biere. jakies tipy co do montazu sondy? mam 2 lambdy w kazdym kolektorze i teraz gdzie wrzucic lsu? wspawac krociec w jeden kolektor np prawy czy isc dalej jak wydech zlaczy sie w jeden?

jak gleboko umiescic sonde w rurze? jakas oslone z tulejki robic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Tue, 12 May 2020 - 07:07
Post #20


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Do zestawu dostaniesz tulejke, wspawaj ją w połowie długości, co do umieszczenia sondy to zależy jak daleko wydech schodzi się w jedną rure, teoretycznie w punkcie zbiorczym najlepiej, bo uśrednisz odczyt z wszystkich garów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 May 2020 - 04:21