Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Nowe coupe 2XXKM
szybciutki
post Fri, 22 May 2020 - 23:41
Post #21


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 September 2010

Ikona grupy



Mustang kosztuje w najmie 2968 ZŁ NETTO/MSC, sama rata finansowa. W niedzielę dodaję taką ofertę:



W tym samym budżecie łapie się....... M340i, które po programie oraz sofcie robi 3.5 sekundy do setki, robiąc następujące kreski:



M340i to najlepszy samochód do 3000zł netto/msc. Godny następna forumowej legendy m52b28 laugh.gif

Najtańszy obecnie hatch na rynku to fiesta ST:



Ciekawostka: najtańsze 400KM na rynku (po sofcie). BMW 330E G20 za 164 800.
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-b...html#d1405f8617

Wszystkie oferty z projektu Gurumotive pochodzą prosto z salonów, nie od pośredników.

Jeśli macie jakieś pytania to proszę dzwońcie: 501192997. Na forum loguję się raz na kwartał z sentymentu. smile.gif

Zapraszam na moją grupę na FB

Pozdro, Iwo


--------------------
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne, proszę o kontakt przez www.gurumotive.com :)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 22 May 2020 - 23:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
toner7
post Sat, 23 May 2020 - 10:52
Post #22


User
Dołączył: Wed, 06 September 2017





Moim zdaniem, ten Mustang "bullit" to absolutny "Kot" w tym zestawieniu... Dźwięk genialny, charakter, pozostałe propozycje mają przy nim tyle charyzmy co szklanka wody...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 23 May 2020 - 11:50
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Te bmw m340i to diesel? Krzywa momentu po programie mało sensowna i powyżej 5k nie ma co kręcić a 5.5k to już zupełnie zważywszy że pewnie minimum 8 biegów relatywnie ciasno spietych.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 23 May 2020 - 11:57
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Można na wynajmie robić program bez konsekwencji??
Made kogo to obchodzi w 8 biegowym AT? Wóz zapindala jak poebany.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 23 May 2020 - 20:23
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 23 May 2020 - 10:50) *
Te bmw m340i to diesel? Krzywa momentu po programie mało sensowna i powyżej 5k nie ma co kręcić a 5.5k to już zupełnie zważywszy że pewnie minimum 8 biegów relatywnie ciasno spietych.

OT
Nie da się ocenić punktów optymalnej zmiany biegów po krzywej mocy na silniku bez wykresu na kołach/strat. Tak na marginesie to sporo im tam wyszło momentu/mocy w serii, raczej zawyżone.
Przebiegu modu i serii sugeruje, że optymalny punkt zmiany biegu nie zmienił się zbytnio, co pozwala wykorzystać optymalne osiągi na seryjnym TCU.
ZF 8HP 3gen, który siedzi w M340i, ma tak na marginesie większy rozrzut przełożeń niż 8HP 1gen.
/OT


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 24 May 2020 - 19:07
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





https://www.youtube.com/watch?v=2vdQBRaPUkk

1 bieg super krótki więc jakiś tam zrobi start, do 120 coś tam jedzie, a później już poza momentem.

Takie proste porównanie do wozu sprzed 20 lat pokazuje jak motoryzacja się zatrzymała w miejscu. Gdyby nie te elektryki pewnie byłoby jeszcze gorzej bo jednak trochę zmotywowały spalinowców do działania.
Mniejsza pojemność, też 380KM, ale zrobione bardziej obrotami, moment trzyma do 6000 rpm.
https://www.carfolio.com/specifications/mod.../car/?car=81422
Ale to temat na inną dyskusję. Tutaj mustang chyba nie do pobicia.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Sun, 24 May 2020 - 20:01
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012





Już widzę jak M340i, które po programie robi 3.5 na ulicy bez xdrive wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 24 May 2020 - 20:13
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 24 May 2020 - 18:07) *
https://www.youtube.com/watch?v=2vdQBRaPUkk

1 bieg super krótki więc jakiś tam zrobi start, do 120 coś tam jedzie, a później już poza momentem.

Takie proste porównanie do wozu sprzed 20 lat pokazuje jak motoryzacja się zatrzymała w miejscu. Gdyby nie te elektryki pewnie byłoby jeszcze gorzej bo jednak trochę zmotywowały spalinowców do działania.
Mniejsza pojemność, też 380KM, ale zrobione bardziej obrotami, moment trzyma do 6000 rpm.
https://www.carfolio.com/specifications/mod.../car/?car=81422
Ale to temat na inną dyskusję. Tutaj mustang chyba nie do pobicia.

Strasznie offtopujemy, ale temat jest ciekawy.
http://www.zeperfs.com/en/duel63-8310.htm
Przy tej samej mocy (i wadze) 0.7 s krócej do 100 km/h, 0.7 s szybciej na 400 m, przecież to jest przepaść.
Dlaczego oczekujesz, że ta sama moc w nowszym aucie będzie robiła jeszcze większy wiatrak ze starszego auta?


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 24 May 2020 - 20:29
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





kompot wg mnie różnice w tych samochodach nie robi silnik, ale skrzynia nowsze lepsze opony i lepsza 20 lat młodsza kontrola trakcji. Ty uważasz inaczej?
Masz zresztą film jeśli nie znasz RS4 B5 i zobacz jak wygląda 0-100 i zmiana biegów.
https://www.youtube.com/watch?v=TJmqr_Dln1M

Pokaż porównanie 100-200 jak masz gdzieś dane.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Sun, 24 May 2020 - 21:01
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012





torsen ma pewnie większe straty niż xdrive.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 24 May 2020 - 23:46
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Oczywiście, że skrzynia robi różnicę. 100-200 można policzyć z mojego linku (M340 1 s krócej), ale tu krytyczne znaczenie ma aerodynamika.
Przy tej samej mocy i stosunku masy do mocy różnicy nie będzie ( sam rocznik nowszego auta nie sprawni, że będzie szybsze), nowe auto musi wybronić się techniką w innych obszarach, żeby gdziekolwiek zyskać, no i jak widać robi to (skrzyni, aero).


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Mon, 25 May 2020 - 08:04
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





Myślę, że warto dodać też "wydajnosć napędu" jako ogół:
Dla przykładu - ile spala paliwa obecne 300KM (turbo-benzyna), a ile 300KM (turbo benzyna) z lat 90.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 25 May 2020 - 09:55
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





obstawiam ze BARDZO zblizone wartosci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Mon, 25 May 2020 - 11:39
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(flapjck1 @ Mon, 25 May 2020 - 09:55) *
obstawiam ze BARDZO zblizone wartosci

Chesz mi powiedzieć, że np.: 1.8T 300KM jeżdżący po mieści, będzie palił 11L, jak np.: Golf 7 R 310KM z 7 biegowym DSG? A w trasie zejdzie na te 7L (wartości jakie osiągałem jadąc... normalnie)?
Albo, że różnica będzie na poziomie litra?


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Mon, 25 May 2020 - 15:33
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012





tak, miałem 1.8t 2.7 bit, 2.0tfsi II generacji i III oraz r32 Skrzynia 7 biegowa faktycznie obniża spalanie na trasie. Trzeba wziąć pod uwagę masę, napęd i aerodynamikę. Przy podobnej mocy spalanie aut nie różniło się wiele, może 1litr...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Mon, 25 May 2020 - 15:54
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(rwtnt @ Mon, 25 May 2020 - 15:33) *
tak, miałem 1.8t 2.7 bit, 2.0tfsi II generacji i III oraz r32 Skrzynia 7 biegowa faktycznie obniża spalanie na trasie. Trzeba wziąć pod uwagę masę, napęd i aerodynamikę. Przy podobnej mocy spalanie aut nie różniło się wiele, może 1litr...

Mogę dodać od siebie że 2.0 TFSI może być oszczędne ale jest prosta zależność potrafi mało spalić jak jedziesz MEGA. Jak jechalem po nocy wawa-> Lublin mega zmeczony i po weselu dzień wcześniej to jechalem jak emeryt delikatne dodawanie gazu, żadnego wot przez cała trase, Obwodnice grzeczne 120 na tempomacie i na końcu mialem bodajże 6.6L natomiast ta sama trase jak jade normalnie mam z miejsca 9l. Każde przypałowanie w oczach podnosi średnią.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zmoświ
post Tue, 26 May 2020 - 07:01
Post #37


Super User
Dołączył: Sun, 08 May 2005
Skąd: mam? Nie powiem





CYTAT(Bio @ Mon, 25 May 2020 - 11:39) *
Chesz mi powiedzieć, że np.: 1.8T 300KM jeżdżący po mieści, będzie palił 11L, jak np.: Golf 7 R 310KM z 7 biegowym DSG? A w trasie zejdzie na te 7L (wartości jakie osiągałem jadąc... normalnie)?
Albo, że różnica będzie na poziomie litra?


Mój leon 1.8t 4x4 280KM w mieście średnio pali 10,4l, dane z 35kkm, w trasie można zejść do 5,5l przy 80km/h i 6l przy 90km/h więc tak, jest to możliwe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 26 May 2020 - 08:22
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(Bio @ Mon, 25 May 2020 - 11:39) *
Chesz mi powiedzieć, że np.: 1.8T 300KM jeżdżący po mieści, będzie palił 11L, jak np.: Golf 7 R 310KM z 7 biegowym DSG? A w trasie zejdzie na te 7L (wartości jakie osiągałem jadąc... normalnie)?
Albo, że różnica będzie na poziomie litra?



tak, z prostej przyczyny

kiedys auto to byl silnik, skrzynia i moze klimatyzacja
teraz auto to glownie: elektronika, gadzety, robiace wow, tak naprawde niepotrzebne, napedy owszem wydajniejsze, ale same auta spuchly, zrobily sie ociezale, i to co zyskuja efektywniejszym silnikiem czy skrzynia biegow traca na masie ogolnie , szerokosci i wielkosci opon/kol

kiedys bylo takie auto: citroen saxo, z wolnossacym dieslem, jadac tym pedalowo 70-80 kmph mozna bylo zrobic spalanie rzedu 2,5l/100km, teraz auto tej wielkosci wazy 1000 kg i nie ma najmniejszych szans na taki wynik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 26 May 2020 - 21:14
Post #39


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(flapjck1 @ Tue, 26 May 2020 - 07:22) *
tak, z prostej przyczyny

kiedys auto to byl silnik, skrzynia i moze klimatyzacja
teraz auto to glownie: elektronika, gadzety, robiace wow, tak naprawde niepotrzebne, napedy owszem wydajniejsze, ale same auta spuchly, zrobily sie ociezale, i to co zyskuja efektywniejszym silnikiem czy skrzynia biegow traca na masie ogolnie , szerokosci i wielkosci opon/kol

kiedys bylo takie auto: citroen saxo, z wolnossacym dieslem, jadac tym pedalowo 70-80 kmph mozna bylo zrobic spalanie rzedu 2,5l/100km, teraz auto tej wielkosci wazy 1000 kg i nie ma najmniejszych szans na taki wynik

Kiedyś:
słaba aerodynamika oprócz wyjątków typu calibra czy w210
małą powierzchnia czołowa
duże opory od opon (na polibudzie jakieś 12 lat temu uczyli mnie, że opona ma straty 12-15 kg na tonę nacisku), gdzie od około 10 lat ma <10 a od 1-2 lat nawet koło 5 kg/t
niska masa (bezpieczeństwo, wyciszenie, sztywność skrętna)
duże straty w napędzie
wszystko pędzone z silnika cały czas - klima, alternator, pompa wody, oleju, pompa wspomagania (Honda S2000 miała pierwsze lub jedne z pierwszych elektryczne wspomaganie, które Honda w 1999 roku oceniła jako zabierające 5 KM przy 9000 rpm - poszli na straszy jeśli chodzi o czucie).

dziś:
Cd na poziomie <0.25 w sedanach i 0.3 w najlepszych suvach
duża powierzchnia czołowa
na odwrót - alternator ma ciężej, bo jest o wiele więcej sprzętu na pokładzie, ale cały osprzęt działa tylko kiedy musi, łącznie z pompami
aktywna aerodynamika do chłodzenia
silniki ponadto mają o wiele większe powierzchnie niskiego spalania w porównaniu do przeszłości, chociaż same minimalne wartości nie spadły lub nawet wzrosły - dziś spalanie wzrasta głównie z powodu wpływu ekologii i NVH (hałasu/wibracji), gdyby pójść tu na kompromisy miałbyś 3 l/100 km w nowych, tłustych sedanach 2.0l diesel.

Najsłynniejsza mapa BSFC w internecie - na niskich obrotach i obciązeniu nie ma rewelacji - jak długo można siedzieć cały czas na tych 197 albo chociaż w środku pola 210 g/kWh? Raczej tylko ciągnąć przyczepę pod górkę.

LINK


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 26 May 2020 - 22:07
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dlaczego wyjątków? Kto chciał ten robił aerowoz. Ls430 2000rok 0.25.w211 czy w203 też nie są najgorsze. O tej tatrze sprzed stu lat nie wspominam. Ciekawe jak wypadłby rs4 b5 w budzie sedan z uwagi że sedan ma 10proc niższy Cx


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 15:26