Shoutbox 0 nowych PW 

KW Suspensions


8 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Jak spawać aluminium, stal nierdzewną?
Piotr B.
post Thu, 07 Oct 2004 - 01:27
Post #21


Frequent User
Dołączył: Thu, 06 February 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("ADI":c771fsbk)
[url=http://www.mariang.neostrada.pl/27_33.pdf:c771fsbk]Opis i schemat[/url:c771fsbk]
Pozdrawiam


Sory za glupie pytanie, ale rozumiem ze aluminium nie da sie tym spawac ? Czy tylko zwykla stal i nierdzewke ?

I idac dalej, zakladajac ze transformator ze spawarki mam, ile mniej wiecej kosztuje ta cala zabawa ?

Piotr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 07 Oct 2004 - 01:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mario
post Thu, 07 Oct 2004 - 14:56
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Dzięki serdeczne za schemat.
A teraz mam ptyanie- czy zwykłym migomatem można zespawać stal nierdzewną tak aby wykonane spawy były również nierdzewne?
Mam migomat 120 amperowy z regulacją posuwu drutu oraz 2 butle jedna z CO2 a drugą z czystym argonem oraz drut 0.8 do spawania stali rdzewnej i specjalny drut do spawania stali nierdzewnej i nie wiem jakiego rodzaju drutu oraz gazu powinienem używać aby móc spawać kwasówkę.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki13
post Thu, 07 Oct 2004 - 15:57
Post #23


User
Dołączył: Fri, 25 October 2002
Skąd: WAWA





Tak czytam i czytam i postanowiłem się wtrącić......
Jak by ktoś był zainteresowany zakupem kwasówki lub aluminium to zapraszam do mnie do firmy..... jesteśmy najtańsi i najwięksi na rynku
Pozdrawiam


--------------------
HTG TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Sun, 25 Feb 2007 - 15:02
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Odgrzewam kotleta, robilem rozeznanie troche po rynku.

Bylem w sklepie spawalniczym i pogadalem ze sprzedawcami.
Temat to bylo spawanie aluminium.

Wg nich jesli chcemy spawac cos bardzo cienkiego jak chlodnice to tylko tig, ale w wersji AC czyli nie jest to tania zabawka.

Od 1mm materialu spokojnie mozemy to robic migomatem.
Wg nich, wystarczy migomat 160A (weicej nie zaszkodzi), uchwyt z prowadzeniem drutu w teflonie, argon, drut alumiowy i jazda.

http://www.allegro.pl/item169812804_mig ... ratis.html

Biorac pod uwage ze migomaty piekielnie drogie nie sa zastanawiam sie ile w tym prawdy i jak to sie sprawdzi.

Taki zestaw kusi szczegolnie ze spawacze aluminium jak widza "tjuning" to sami nie wiedza ile brac :/


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sun, 25 Feb 2007 - 19:49
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





dzik migomatem pospawac sie da i wyjdzie to całkiem ładnie pod warunkiem że masz pojecie i doswiadczenie.miałem w szkole kurs i koles nam pokazywał jak sie spawa alu migomatem i normalnie palnikiem.strasznie łatwo przegrzac i stopic tak ze alu po chwili lezy na ziemi jak jeszcze spadnie na wode to podobno wybucha

kupic migomat nie problem ale nauczyc sie nim spawac alu to potrzeba troche wprawy .jak ci nie bedzie szło to zawsze mozesz sprzedac


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniiel
post Sun, 25 Feb 2007 - 22:55
Post #26


Rookie
Dołączył: Sun, 13 March 2005





Moglby ktos odswiezyc ten opis i schemat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Mon, 26 Feb 2007 - 08:07
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





CYTAT("dzik":2vf7zur7)
Odgrzewam kotleta, robilem rozeznanie troche po rynku.

Bylem w sklepie spawalniczym i pogadalem ze sprzedawcami.
Temat to bylo spawanie aluminium.

Wg nich jesli chcemy spawac cos bardzo cienkiego jak chlodnice to tylko tig, ale w wersji AC czyli nie jest to tania zabawka.

Od 1mm materialu spokojnie mozemy to robic migomatem.
Wg nich, wystarczy migomat 160A (weicej nie zaszkodzi), uchwyt z prowadzeniem drutu w teflonie, argon, drut alumiowy i jazda.

http://www.allegro.pl/item169812804_mig ... ratis.html

Biorac pod uwage ze migomaty piekielnie drogie nie sa zastanawiam sie ile w tym prawdy i jak to sie sprawdzi.

Taki zestaw kusi szczegolnie ze spawacze aluminium jak widza "tjuning" to sami nie wiedza ile brac :/


da się, dokładnie tak jak piszesz... drut alu, inna końcówka do alu, i argon....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 26 Feb 2007 - 08:11
Post #28


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





alu mozna spawac ´MIG-iem ale nalezy miec do tego specjalny drut ktory zawiera gas wewnatrz

wymaga to mniej zrecznosci niz TIG


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Mon, 26 Feb 2007 - 18:59
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: A.R.S. Performance Nadarzyn/wawa





a ma ktoś ejszcze ten schemat tiga domowej roboty ?


--------------------
Land Rover Discovery I błotny potworek
WWW.ARS4x4.COM - Serwis 4x4, szkolenia, wyprawy, imprezy plenerowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grooby.hc
post Tue, 27 Feb 2007 - 12:38
Post #30


User
Dołączył: Fri, 29 September 2006





ważne przy spawaniu aluminium migiem to to aby drut był prowadzony przez 2 pary rolek (łatwo się zgina i blokuje wysów).
przez 2 lata spawałem alu migiem i to z dość dobrym skutkiem (min. alu ramy naczep, wspawywanie płyty pod trzpień królewski w naczepie, połamane elementy odlewane - kolektory, łapy silnika i inne drobniejsze elementy)
podstawa to prąd spawania w granicach 240A dla druta 1,2mm, argon (jak najbardziej czysty), większa odległość dyszy od spawanego materiału, dbać o czystość materiału (odribina tlenku aluminium w spoinie to bankowo wypalona dziura).

do kwasiaka śmiało pospawasz migiem (wystarczy ok 160A) warunek to drut do nierdzewki (rolka 20dag w Obi coś ok 26pln, w hurtowni spawalniczej ok 120pln za 5kg) i najlepiej argon ale C02 też wystarczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 27 Feb 2007 - 12:59
Post #31


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Hmmtemat kotlet to jako przedstawiciel esaba i mostu conieco dodam od siebie.
Dobry płyn spawalniczy sie przydaje i do nierdzewki i do alu.Spawając alu drutem do alu warto kupic sobie wkładki telfonowe do uchwytu specjalne do alu jak również podpiac profi gaz do miga i załozyc koncówki równiez do alu na uchwyt - czyli koncówka i trzymanie koncówki.

Jezeli natomiast ktos ma wiecej $$ to polecam to:
http://www.most.com.pl/index.php?conten ... ore&id=207
Kupuje sie uchwyt tig i mamy tiga po podpieciu butli z argonem np. podpinamy co2 i uchwyt miga ( ciezko dostac ale jest wykonalne) i zewnetrzna rolke drutu i mamy migomat.
A na codzien mamy spawarke elektryczną.
poszło tego kilkadziesiat sztuk na budowy dróg które robia mostostale w całej europie jak i skanska i jest to ok.Całe urzadzenie ma forme walizeczki i daje radę.Do amatorki napewno sie nada


--------------------
www.czuczu.net
CLIO WILLIAMS W GSMP - NOWY PROJEKT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Tue, 27 Feb 2007 - 16:05
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("grooby.hc":35l2us8x)
podstawa to prąd spawania w granicach 240A dla druta 1,2mm, argon (jak najbardziej czysty), większa odległość dyszy od spawanego materiału, dbać o czystość materiału (odribina tlenku aluminium w spoinie to bankowo wypalona dziura).


Drut 0.8 i 160A z jaka gruboscia aluminium mozna powalczyc?
Niestety w rozsadnych cenach sa migi do max 185A.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 28 Feb 2007 - 00:39
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Nierdzewkę spawam z powodzeniem drutem 0,8 i w osłonie argonu Migomatem TIP max 190A (nigdy z max nie korzystałem). Narazie spawałem materiał o grubości max 3mm i spawy wychodzą całkiem ładne. Docelowo np przy dolotach spawy zawsze szlifuje i poleruję, ale Mig, to niepotrzebne straty drutu. Dlatego buduje właśnie spawarke inwerterową z dokumentacji kupionej na allegro od producenta regulatorów silników, spawarek i różnch przystawek do dorosłych spawarek. Dokumentacja kosztowała grosze, dokupiłem od tego człowieka tez laminaty bardzo dobrej jakości i składam TIGa na prąd około 160-180A i drugiego na około 100A. Koszty operacji to max 600 PLN z osprzętem do spawania za ta mocniejszą spawarkę. 100A, to spawanie materiału około 2,5mm grubości. Ja potrzebuję więcej. Niestety już troche pienidzy zainwestowałem, ale teraz wolałbym kupić gotowa spawarkę, bo pokazały się inwertery za małe pieniądze - około 1000 PLN za 130A.

Do spawania aluminium TIG na prąd stały, czyli tez inwertery, to kiepski pomysł. Raz, że poprostu do tego lepiej jest stosować TIGa AC (prąd przemienny) a dwa to to, że spawarki inwerterowe zajarzają łuk przez pocieranie elektrody. Bardzo łatwo przykleić elektrode do spawanego materiału - potrzebny jest układ antistick i jeszcze jonizator do bezdotykowego zajarzania łuku - bez tego łatwo o stopienie materiału. Stąd taka różnica w cenach inwerterów do spawania Alu i tych zwyklejszych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
technik
post Sat, 03 Mar 2007 - 00:33
Post #34


User
Dołączył: Mon, 31 October 2005
Skąd: Łomża





widze ze jest duze zainteresowanie tigiem i migiem
wiec z racji wykonywania zawodu moge udzilic kilka informacji
1)mig mozna spawac aluminium,pod warunkiem ze sie ma uchwyt z wkladka teflonowa,podajnik 4 rolkowy z rolkami tefolnowymi(zeby drut sie nie udksztalcal),
2)tak jak adi powiedzial tigi sa dwa rodzaje:dc i ac/dc,tym pierwszym mozna spawac stale weglowe i szlachetne,tym drugim zarówno stale jak i stopy aluminium,oraz np.miedź
3)zrobienie pierwszego dc to prosta sprawa=transformator+regulator nateżenia(najlepiej na tyrystorach)+mostek prostowniczy(czyli 4 diody i radiatory)+uchwyt do tiga+elektrozawory+gaz i spawmy,ac/dc jest troche bardziej skomplikowany ale tez jest do zrobienia.problem polega na tym ze prad jest generowany nie jako 50Hz ale np 200Hz,potrzeba równiez jonizator,czyli układzik ktory by odpalal łuk bez pocierania elektrody o material(w przypadku aluminium elektroda sie przylepi i sie bedzie wytapiac a na koncu powstanie kulka)
4)prakatycznie do 160-180a mozna spawac bez chlodzenia woda,ale przy wyższym al dluzym spawaniu juz potrzeba (chlodzenie mozna zrobic za pomoca pompki np.od webasta,albo autobusów ikarus byly tam stosowane do ogrzewania,zaleta ich jest za silnik maja napiecie 24v,chlodniczke mozna wziąśc jaka zwykla nagrzewnice,albo jakis inny wymiennik.
5)opis spawarek dc i ac/dc byl zamieszczony w gazecie elektronika praktyczna (nie wiem jakie to byly numery ale poszukam)
6)w tej chwili jestem w trakcie budownia ac/dc(pomimo za mam fabrycznego tiga 300a w pracy),ale interesuje mnie jak to bedzie pracowac i jaki bedzie mial prametry,i czy potrzeba az tyle elektronik zeby to ladnie pracowalo
tak wiec jak jak ktos by mial jakies pytania sluza moja skromna rada i zachcecam do budowania(po co placic za spawanie)
pod spodem umieszczam kilka ciekawych linków:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ig&start=0
http://www.allegro.pl/item171463784_tig ... salny.html
http://www.allegro.pl/item171463746_jon ... warka.html
http://www.allegro.pl/item171463706_reg ... _mocy.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Sat, 03 Mar 2007 - 11:24
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Moje dwa TIGi inwerterowe są na podstawie dokumentacji odkupionej od człowieka sprzedającego w.w. regulatory. Przede mna nawijanie transformatorów. Zaletą inwerteró jest poręczność, bo waga będzie mieściła się poniżej 10kg i małe gabaryty. Ale oczywiście wykluczone jest spawanie aluminium.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
technik
post Sat, 03 Mar 2007 - 13:00
Post #36


User
Dołączył: Mon, 31 October 2005
Skąd: Łomża





kefirsky jak dokupisz plyte do ac,ta za 299 bedziesz mogl spawac no i oczywiscie jonizator
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Sat, 03 Nov 2007 - 21:35
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: A.R.S. Performance Nadarzyn/wawa





odkopuje. orientuje się ktoś czy nierdzewkę da radę pospawać w osłonie CO2 czy trzeba konkretnie argonu ? jak to się ma do "estetyki" spawu. A jeżeli to nie godzie NAPEŁNIĆ butlę argonem, bo mam swoją z legalizacją i wybitym nazwiskiem. Proszę o pomoc. Sprawa dość pilna...


--------------------
Land Rover Discovery I błotny potworek
WWW.ARS4x4.COM - Serwis 4x4, szkolenia, wyprawy, imprezy plenerowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Sat, 03 Nov 2007 - 22:46
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Butle na argon są na większe ciśnienia. U mnie w mieście facet wymienia mi butlę na co chcę. Jak CO2, to CO2, ale jak chcę argon czy mieszaninę, to wymienia bez problemów jeden do jednego. Ale jeżeli jesteś uwiązany ta butlą...to masz tylko kłopot. Sprawdź na butli na jakim ciśnieniu jest legalizowana. Tak z rękawa, to nie pamiętam jakie ciśnienia ma mieć żeby można ją nabijać argonem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Sun, 04 Nov 2007 - 08:10
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: A.R.S. Performance Nadarzyn/wawa





no ale ja mam butle ARGONOWĄ, był w niej ARGON. Tylko już zużyłem. Nie wiem gdzie napełnić teraz ponownie.

Drugie pytanie brzmi.... czy można spawać w osłonie co2... jak tak to problem z głowy bo napełnić co2 to no problem.


--------------------
Land Rover Discovery I błotny potworek
WWW.ARS4x4.COM - Serwis 4x4, szkolenia, wyprawy, imprezy plenerowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzeho
post Sun, 04 Nov 2007 - 08:38
Post #40


Super User
Dołączył: Sun, 25 September 2005
Skąd: Młotkowice





CYTAT("Samcrk":2ga4u7g6)
no ale ja mam butle ARGONOWĄ, był w niej ARGON. Tylko już zużyłem. Nie wiem gdzie napełnić teraz ponownie.

Drugie pytanie brzmi.... czy można spawać w osłonie co2... jak tak to problem z głowy bo napełnić co2 to no problem.


Do nierdzewki zalecany jest argon z CO2 może być płytszy przetop .
A i jak zużyłeś cały argon to dodatkowo będziesz płacił za płukanie butli.

Tu jest dużo porad co do spawania tig,mma,mig/mag. [url:2ga4u7g6]http://www.millerwelds.com/education/tech_tips/TIG_tips/hints_tips.html[/url:2ga4u7g6]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 21 October 2014 - 11:35