Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> DET3 w Junaku M10, fuel implant w klasycznym jednocylindrowym Junaku
Wulkan
post Wed, 08 Apr 2020 - 12:37
Post #1


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów






Witam,

Mam dość nietypowego pacjenta z DET3, mianowicie polskiego poczciwego Junaka M10. Wyprzedając ewentualne (zasadne) pytania: ,,po co” wyjaśniam, ze od kilkunastu lat trochę bawię się w „tjuning” oryginalnych silników Junaka, a od dwóch lat od czasu do czasu walczę z Junakiem z turbosprężarką. Do ubiegłego sezonu była to konfiguracja z gaźnikiem „blow trough”, po sporych przejściach zaczęło to nawet działać, ale daleko do oczekiwanych parametrów i dość upierdliwa regulacja całości. Chcąc mieć większa kontrole nad tym, co potrzeba doładowanemu silnikowi, nabyłem DETa z wbudowanym MAPsensorem do 4bar. Walczę z konfiguracja / strojeniem DETem od początku tego roku. Dość uważnie przeczytałem manuale i sporo wątków forum, co mi znacznie pomogło.
DET używam w trybie Fuel Implant, nie mam tam żadnej innej elektroniki oprócz osobnego, niezależnego układu zapłonowego CDI, oraz teraz DETa.
Silnik udało się dość szybko (co nie było tak oczywiste, z uwagi na rozrusznik nożny, tzw. kopajke), natomiast mimo sporej ilości czasu i sprawdzania różnych parametrów konfiguracyjnych, mój silnik pod obciążeniem nie działał poprawnie. O szczegółach później, najpierw opisze co mam w tym silniku i jak podłączone. Zapewne gdzieś robię jakiś błąd. Może hardware jest niewłaściwy albo…
Silnik to powietrzem chłodzony jednocylindrowy 600ccm stroker, zakuty, generalnie wytrzyma dużo. Natenczas ustawiam DETa bez turbosprężarki, czyli NA.
Przepustnica z wtryskiem zaadaptowana od motocykla japońskiego, wtryskiwacz Denso (o prawdopodobnej wielkości 390cc nie mam pewności na 100%, nie mogę znaleźć danych, wtrysk pochodzi z Yamahy XT 660).
Sygnał położenia walu biorę z indukcyjnego czujnika na wale współdzielonego z osobnym, mikroprocesorowym zapłonem, który zawsze działał ok (na gaźniku tak w N/A jak i turbo z gaźnikiem). Tarcza z pojedynczym występem.
Tutaj miałem zagwozdkę czy to odpali (rozrusznik nożny, tak zwana kopajka wink.gif, ale okazał osie ze jest to wykonalne. Czujnik na wale jest indukcyjny. Zastanawiam się jakie parametry powinien dawać taki czujnik (nie mam pod ręka oscyloskopu, mogę zmierzyć napijecie jakie daje przy różnych obrotach). Mając pojedynczy sygnał na wale (jedna iskra stratna) ustawiłem DETa tak: „ inny czujnik” oraz sygnał pojedynczy niesymetryczny. Na innych ustawieniach: adaptive treshold i fixed obroty falują, praca niestabilna, praktycznie niemożliwe jest uruchomienie silnika z rozrusznika nożnego…). Zastanawiam się, czy może mój impulsator nie odpowiada w pełni temu, co potrzebuje DET 3… Są jakieś wytyczne co do „siły” sygnału z czujnika położenia wału? Nie nie dalo dodanie przewodu ekranowanego z czujnika od modułu, trochę pomogły filtry na kondensatorach, ale zmiana niewielka.
Podobna niestabilna praca silnika jest zarówno w trybie Speed density jak i w Alpha-N. Do speed density mam podpięte i skonfigurowane wszystkie czujniki, z tym że czujnik tem. cieczy chłodzącej mam umieszczony w głowicy i zapewne korekty będą do bani, bo to silnik chłodzony powietrzem, dość gorący.
Tablice VE i fuel sa wypełnione trochę na czuja (VE wyliczone).
Generalnie problem jest taki, ze pod obciążeniem mocno brakuje paliwka (sonde szerokopasmowa innovate tez mam podpiętą, tylko jako log). Podlewanie paliwkiem przez korekty mapy nie daje dobrych rezultatów.
Na razie tyle. Jeśli ktoś będzie się chciał w temacie wypowiedzieć, naprowadzić mnie na właściwe tory, podam więcej szczegółów w sposób bardziej usystematyzowany. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Wulkan





--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 08 Apr 2020 - 12:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Thu, 09 Apr 2020 - 00:12
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Z modułu zapłonowego czytasz tylko obroty czy modyfikujesz sygnał?Jeśli tylko czytasz obroty i widzi je prawidłowo, to czujnik nie ma wpływu na jakość pracy DETa(o ile układ zapłonowy jest ok).
Przy singlu z przepustnicą blisko głowicy, z turbo, tylko FI w opcji Aplha-N with MAP multiplication będzie działał w miarę stabilnie na wolnych.
Jakie masz ciśnienie paliwa?
Sprawdzałeś kąt wyprzedzenia zapłonu zadany przez ten osobny układ zapłonowy(lub czy działał on sprawnie w poprzedniej ewolucji gaźnikowej)?
Najprościej wstaw loga + projekt z tymi problemami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 09 Apr 2020 - 08:35
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





problemem może być to ze funkcja "opóźnij sygnał pojedynczy" służy do opóźniania sygnału sterującego modułem zapłonowym , a zazwyczaj jest to sygnał prostokątny 0-12V , można by spróbować z jakimś modułem zapłonowym opartym na czujniku halla

może sam moduł cdi generuje jakieś zakłócenia które wpływają na prace deta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 09 Apr 2020 - 09:20
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Wtryskiwacz wysoko czy niskoomowy?
Może Ci ciśnienie paliwa spadać na bucie.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Thu, 09 Apr 2020 - 11:38
Post #5


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Ziuzio @ Thu, 09 Apr 2020 - 00:12) *
Z modułu zapłonowego czytasz tylko obroty czy modyfikujesz sygnał?Jeśli tylko czytasz obroty i widzi je prawidłowo, to czujnik nie ma wpływu na jakość pracy DETa(o ile układ zapłonowy jest ok).
Przy singlu z przepustnicą blisko głowicy, z turbo, tylko FI w opcji Aplha-N with MAP multiplication będzie działał w miarę stabilnie na wolnych.
Jakie masz ciśnienie paliwa?
Sprawdzałeś kąt wyprzedzenia zapłonu zadany przez ten osobny układ zapłonowy(lub czy działał on sprawnie w poprzedniej ewolucji gaźnikowej)?
Najprościej wstaw loga + projekt z tymi problemami.



Dzięki za odpowiedz.
Z modułu czytam tylko obroty. Sam moduł działał poprawnie w aplikacji gaźnikowej i ten element jest sprawdzony. Moduł ma szerokie możliwości regulacji, dwie mapy, które można przełączać w trakcie pracy silnika wraz z możliwością zmiany parametrów map w czasie rzeczywistym. Nie ma potrzeby bezy sterować zapłonem przez DETa. Poza tym zapewne to byłaby dość spora komplikacja. Szczególnie dla początkującego w elektronice silnikowej.
Udaje się ostawić stabilne wolne obroty na Alpha-N na tych dziwnych ustawieniach czujnika. Natomiast zastanawiam się nad jakością tego sygnału, mój czujnik indukcyjny generuje dość niewielkie napięcia na wolnych obrotach ~1000rpm 0.7V, gdy większość innych typowych czujników indukcyjnych, które sprawdzałem daje w tych warunkach ~1.0-1.1V.
Szukam rożnych możliwość i Twój a uwaga w tym temacie jest cenna.

Ciśnienie paliwa ustawiłem na 3 bary.
Loga wstawię, tylko uporządkuję wszystko co mam, abym miał pewność z jakiej konfiguracji dany log pochodzi. A najlepiej zrobię nowe.

Spróbuje Aplha-N with MAP multiplication, gdy z powrotem zainstaluje turbosprężarkę. Dzięki za info.
A natenczas dla NA Alpha-N wystarczy? Mam wbudowany w DETaMAP sensor. Jeśli nie chce go używać to wystarczy zmasować pin analog in #2? Chyba że w "czystym" algorytmie Alpha-N sygnał z wbudowanego MAP sensora jest tylko logiem, żeby zobaczyć jakie tam jest ciśnienie (a histereza jest spora...jak to w singlu na bardzo krótkim dolocie).


Kolejna kwestia, której nie jestem pewien (gdybym sie bawił jednak algorytmem speed density, niekoniecznie w tym konkretnym singlu), to ustawienia samego map sensora. Moj DET3 na karcie gwarancyjnej i na pudelku ma jasno napisane 400kPa. Co prawda płaciłem i zamawiałem 250kPa, ale dostałem taki. Dla mnie to nie problem, ale czy istnieje możliwość sprawdzenia jaki MAP sensor jest zamontowany w urządzeniu?

Jak ustawić tego wbudowanego MAPa, to znaczy range: zapewne wierząc w opis na pudełku 400kPa, offset na 0kPa? Czy jednak uwzględnia się w tym miejscu jako odniesienie ciśnienie atmosferyczne?

I dalej, po właściwym ustawieniu zakresu MAPa, jaki zakres ustawić dla map paliwa w General settings? Rozumiem ze wartości typowe dla wolnossaka lub silnika doładowanego, w zależności od tego co mamy na silniku?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Wulkan


--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Thu, 09 Apr 2020 - 11:46
Post #6


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





CYTAT(przema72 @ Thu, 09 Apr 2020 - 08:35) *
problemem może być to ze funkcja "opóźnij sygnał pojedynczy" służy do opóźniania sygnału sterującego modułem zapłonowym , a zazwyczaj jest to sygnał prostokątny 0-12V , można by spróbować z jakimś modułem zapłonowym opartym na czujniku halla

może sam moduł cdi generuje jakieś zakłócenia które wpływają na prace deta




Dziękuję za odpowiedź.
Mój moduł zapłonowy obsługuje zarówno czujniki indukcyjne jak i halla. I sprawdzeniu układu na hallu też biorę pod uwagę. Sygnał z przetwornicy pod moduł zapłonowy filtrowałem i to niewielkie, ale jednak zauważalne zmiany w stabilności sygnału. Przewód sygnałowy z czujnika indukcyjnego jest ekranowany.
Zapewne jak zamieszczę tutaj loga z pracy silnika, rozwieją się wątpliwości i może się okazać ze szukam w niewłaściwym miejscu.

Pozdrawiam
Wulkan


--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Thu, 09 Apr 2020 - 11:53
Post #7


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Mis @ Thu, 09 Apr 2020 - 09:20) *
Wtryskiwacz wysoko czy niskoomowy?
Może Ci ciśnienie paliwa spadać na bucie.



Witam,
I to jest pytanie, na które nie mam pewnej odpowiedzi. Zakładałem ze wysokoomowe. Sprawdzę to. Ciśnienie przed wtryskiem 3 bary stabilne z regulatorem. Podczas testów ,,statycznych" wtryskiwacz ładnie rozpyla, ale to wiadomo, po wymontowaniu bez obciążenia...

Pozdrawiam
Wulkan


--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 09 Apr 2020 - 12:38
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





skoro wtryskiwacz z motocykla to na 100% wysokoomowy

skoro masz deta z 4barowym to mi ostatnio takie w miare sie zgadzały
- map sensor range 420
- map sensor offset 2

i najwazniejsze , wyjscie przepustnicy do mapsensora powinno mieć restryktor taki jak jest do synchronizacji gazników jakies 0.6-0.7mm , inaczej odczyty bedę bardzo zaszumione przy 1cyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Fri, 10 Apr 2020 - 10:45
Post #9


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





CYTAT(przema72 @ Thu, 09 Apr 2020 - 12:38) *
skoro wtryskiwacz z motocykla to na 100% wysokoomowy

skoro masz deta z 4barowym to mi ostatnio takie w miare sie zgadzały
- map sensor range 420
- map sensor offset 2

i najwazniejsze , wyjscie przepustnicy do mapsensora powinno mieć restryktor taki jak jest do synchronizacji gazników jakies 0.6-0.7mm , inaczej odczyty bedę bardzo zaszumione przy 1cyl



Witam,
Ustawiłem MAP sensor range 2 -420. Ale wczoraj zdążyłem tylko Alpha-N przetestować i to tylko bez obciążenia, na postoju. Dorabiam podstawę na bak dla laptopka, bo dotychczas to wszystko na wariackich papierach jest.
Restryktor na przewodzie sygnałowym MAPa jest fabryczny, bo czerpię ten sygnał z seryjnego miejsca w które podpięty był seryjny dla silnika-dawcy przepustnicy MAP. Dodatkowe zwężenie przewodu łagodzi piki, ale w bardzo ograniczonym zakresie.

Z Alpha-N jest coś nie tak u mnie, a dokładniej z obciążeniem dla tego trybu. O ile na Speed Density obciążenie to sygnał z MAPa i tam silnik odpowiada w prawie całym zakresie mapy, to przy Alpha-N zawsze jest ustawiony na 100% obciążenia i idzie w tych komórkach tylko po obrotach. Zapewne albo coś mam niewłaściwie ustawione. TPS seryjny z przepustnicy z motocykla, ustawiony tak aby przy zamkniętej przepustnicy dawał 0% a przy otwartej na maksa 100%. To widać na logach.
Moje ustawienia dla Alpha-N:
https://drive.google.com/open?id=1WwJ-uNIbR...p_0fYt0gJihbnU6

https://drive.google.com/open?id=1cDpDJUqUu...2md0z0DJvp10ie9

https://drive.google.com/open?id=12PXYoTCcb...q2kiLzCss0lM9rP

https://drive.google.com/open?id=1H5D0Aiy11...wEHqO3QodLpgIk3

https://drive.google.com/open?id=1Bl3_lPU6K...Ng75VwpgNk359b5

AFR podpięty tak:
https://drive.google.com/open?id=1Pkoqgbgt1...VYyHEC1AOlMn3v4
https://drive.google.com/open?id=1sB-2IpbxU...nMyOh5STkPLucE6

Log na Alpha N bez obciążenia i na wolnych obrotach:
(chwilowy zanik sygnału MAPa to wynik mojego grzebania i odpięcia przewodu)
https://drive.google.com/open?id=1ExzUWF1cO...ZNl1z14mtec3mHX

Wkręt na średnie obroty bez obciążenia (niewyraźny, ale może coś komuś to powie, dlaczego tak wtrysk ,,obcina" a na wolnych za bogato.
https://drive.google.com/open?id=1LApy3qWIp...64umkxaGsbvp2p9

Mapa Fuel:
Fuel table Junak 570

Mapa VE dla podanych logów (zazwyczaj te wartości mam ustawione o ~10 mniejsze):
mapa VE

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
Wulkan


--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzesiek84
post Fri, 10 Apr 2020 - 18:00
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 06 February 2013
Skąd: Namysłów





Wyślij, zleć to gościowi powyżej, to pozbedziesz się i pro lemu i towaru. laugh.gif


--------------------
Crx Ballade Zc1&Bmw E36 328,Bmw E46 330i.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Sat, 11 Apr 2020 - 13:05
Post #11


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





CYTAT(grzesiek84 @ Fri, 10 Apr 2020 - 18:00) *
Wyślij, zleć to gościowi powyżej, to pozbedziesz się i pro lemu i towaru. laugh.gif



Cześć
Wyślij co ? wyślij jak? smile.gif Generalnie to lubię się bawić w takie rzeczy i zdobywać nową wiedzę, ale dotychczas (w praktyce) to tylko gaźniki używałem. Zdaje sobie sprawę, że bez fachowej pomocy ogarnięcie tematu będzie trwało dość długo. Jeśli można otrzymać także odpłatnie jakaś pomoc to jasne, że też się to przyda.


Na chwile Alpha-N odpuściłem z powodu kłopotu ze skalami na mapach Fuel i VE. Dla treningu i wiedzy, grzebie i grzebie, i po zmianach skali MAPa i ustawień wtryskiwacza w trybie speed density jako-tako da się śmigać, ale pulsacja ciśnienia znaczna.
Zastanawiam się także, dlaczego w takim singlu z fakt, dużą pulsacja ciśnienia i z turbosprężarką nie można użyć speed density i sygnałbrać sprzed przepustnicy z plenum chamber. Do gaźnikowej aplikacji turbo 1gar dla kompensacji ciśnienia w komorze pływakowej brałem ciśnienie dynamiczne z układu dolotowego turbiny a do sterowania regulatorem ciś. paliwa ciśnienie ze swego rodzaju airboxa który ma od biedy 4x większą pojemność od pojemności skokowej silnika. Pulsacja tam była już znacznie zredukowana. Ale to temat na później.

Wracając do NA, to mam zagwozdkę ze skalami. W trybie FI mam tylko jedna skale do konfiguracji, mianowicie analog in#1. I pod to mam podpiętego TPSa. Pozostałe skale (dla analog in #2, 3 i 4) nie są w ogóle w karcie "konfiguracja skal". Pod analog in #2 jest podpięty fabryczny MAP sensor wewnątrz DETa, to rozumiem, ze skala jest przyporządkowana, ale Analog#3 i #4 to już IAT i CLT, ale skali wybrać w te wejścia nie mogę. Czy to normalne? W manualu ogólnym (nie FI) w karcie konfiguracyjnej są pokazane wszystkie skale, stąd moje pytanie.

Zapewne dałem ciała ze zmiana skali Analog in #1 dla sondy szerokopasmowej (co widać na zalinkowanym w poprzednim moim wpisie obrazie), ale to akurat było przejściowe ustawienie. Normalnie to tam mam linear voltage scale. Ale jeśli nie zmienię skali na szerokopasmówke, to wskazania AFRa pomiędzy zewnętrznym Innovate a logami DETa są całkowicie rozbieżne. Po zmianie skali Analog #1 wskazania Innovate i DETa są zbieżne.
Szerokopasmową sondę (wyjście z innovate) podpiąłem się manualem do FI z rozdziału "Tables Swith input"



Pozdrawiam
Wulkan


--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Tue, 14 Apr 2020 - 10:00
Post #12


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Odonośnie moich eksperymentów z układami zapłonowymi to ważna kwestia odnośnie siania po elektronice - ważna jest jakość przewodów zapłonowych oraz czy świeca posiada rezystor ?
W przeciwnym wypadku mogą być problemy z właściwym odczytem, kolejna rzecz - osobne masy dla części cyfrowej, osobna dla obwodów mocy oraz osobna dla układu zapłonowego


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Wed, 15 Apr 2020 - 08:21
Post #13


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





CYTAT(swiety93 @ Tue, 14 Apr 2020 - 10:00) *
Odonośnie moich eksperymentów z układami zapłonowymi to ważna kwestia odnośnie siania po elektronice - ważna jest jakość przewodów zapłonowych oraz czy świeca posiada rezystor ?
W przeciwnym wypadku mogą być problemy z właściwym odczytem, kolejna rzecz - osobne masy dla części cyfrowej, osobna dla obwodów mocy oraz osobna dla układu zapłonowego



Cześć,
Dzięki za info.
Rezystor jest wbudowany w fajkę. Jeszcze jedna sprawa u mnie do zrobienia, to wymiana przewodów WN z klasycznych miedzianych na silikonowe. Liczba mnoga bo mam dwie świece na cylinder.
Napisze tutaj w miarę postępu prac, może komuś się to kiedyś przyda.

Pozdrawiam
Wulkan


--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Wed, 15 Apr 2020 - 08:30
Post #14


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





przewody miedziane nie nadają się do takich rzeczy ! u mnie jak w pokoju kiedyś sprawdzałem iskrę na przewodach miedzianych np ze starej myjki karchera to obraz skakał na zwykłym telewizorze , nic by w tym nie było gdyby nie to że tv był ok 3 metry od cewki .... choć iskra co by nie mówić była potężna wink.gif najlepiej w takich projektach sprawdzają się fajkocewki typu COP bezpośrednio na świecy , do tego jak mają jeszcze wbudowane końcówki mocy to jest miodzio - tyle że musiałbyś mieć tam aku i całą instalację na 12v - jaka jest w junaku nie mam pojęcia


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 15 Apr 2020 - 19:57
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Wulkan, tak mi sie skojarzylo, ty nie jestes zza Czestochowy? Krupski Młyn?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Wed, 15 Apr 2020 - 22:36
Post #16


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





CYTAT(swiety93 @ Wed, 15 Apr 2020 - 08:30) *
przewody miedziane nie nadają się do takich rzeczy ! u mnie jak w pokoju kiedyś sprawdzałem iskrę na przewodach miedzianych np ze starej myjki karchera to obraz skakał na zwykłym telewizorze , nic by w tym nie było gdyby nie to że tv był ok 3 metry od cewki .... choć iskra co by nie mówić była potężna wink.gif najlepiej w takich projektach sprawdzają się fajkocewki typu COP bezpośrednio na świecy , do tego jak mają jeszcze wbudowane końcówki mocy to jest miodzio - tyle że musiałbyś mieć tam aku i całą instalację na 12v - jaka jest w junaku nie mam pojęcia



Pamiętam jak matula rodzona nerwy traciła jak jeździłem wokół komina komarkami. Telewizor na jeszcze za czasów niecyfrowych szalał okrutnie wink.gif. Tak tez czuje, ze miedziane przewody mogą się nie sprawdzać, chociaż z programowalnym zapłonem CID jeżdżę ze 40tys km wraz z miedzianymi przewodami WN. Tylko fajki maja 1kOhm oporności, albo coś kolo tego. W najbliższym czasie sprawdzę jak to sie ma z przewodami ,,nowoczesnymi". Teraz współdzielę sygnał z impulsatora elektromagnetycznego z zapłonem i z DETem. Już na początku zastosowałem filterki na zasilaniu i na sygnale modułu zapłonowego i (kondensatory) i trochę lepiej zaczęło to działać.
Fajkocewki rozważałem, chociaż to dość duże ustrojstwa. Mam nieoryginalna instalacje 12V, także nie ma tutaj problemu. Jakiegoś konkretnego dawce dla tego typu fajkocewek polecasz?

Pozdrawiam
Wulkan


--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Wed, 15 Apr 2020 - 22:38
Post #17


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





CYTAT(flapjck1 @ Wed, 15 Apr 2020 - 19:57) *
Wulkan, tak mi sie skojarzylo, ty nie jestes zza Czestochowy? Krupski Młyn?


Witam,
Niestety to nie ten Wulkan. Ja urzęduje w okolicach Rzeszowa.

Pozdrawiam
Wulkan


--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Fri, 17 Apr 2020 - 22:17
Post #18


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





CYTAT(swiety93 @ Wed, 15 Apr 2020 - 08:30) *
przewody miedziane nie nadają się do takich rzeczy ! u mnie jak w pokoju kiedyś sprawdzałem iskrę na przewodach miedzianych np ze starej myjki karchera to obraz skakał na zwykłym telewizorze , nic by w tym nie było gdyby nie to że tv był ok 3 metry od cewki .... choć iskra co by nie mówić była potężna wink.gif najlepiej w takich projektach sprawdzają się fajkocewki typu COP bezpośrednio na świecy , do tego jak mają jeszcze wbudowane końcówki mocy to jest miodzio - tyle że musiałbyś mieć tam aku i całą instalację na 12v - jaka jest w junaku nie mam pojęcia



W końcu zmieniłem stare "miedziane" przewody WN z fajkami 5kOhm na przewody silikonowe, z fajkami bez żadnych oporników. I w końcu silnik zaczął pracować pod obciążeniem w miarę stabilnie, na Alpha N.
Na miedzianych przewodach silnik działał lepiej na Speed Density, to znaczy pod obciążeniem radykalnie obcinane było paliwo, ale jakoś się dało kulać na wysokim AFR, przy tych samych przewodach Alpha N ucinało paliwo pod obciążeniem do razu. Total.
Wymiana przewodów zmieniła postać rzeczy. Na Alpha-N da się jeździć. Pod obciążeniem nie obcina paliwa.
Problemem jest stabilność wolnych obrotów i generalnie jazda z małym obciążeniem. Pod średnim i dużym obciążeniem AFR w normie i silnik chce odpychać.



--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Tue, 21 Apr 2020 - 22:02
Post #19


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





Witam,

Logi z jazdy pod obciazeniem:
Tutaj szybkie przejscie przez 1 -2 i 3 bieg.
https://drive.google.com/open?id=19FmqSOi-W...0-h2YGs2WeGNXYg


Krótka jazda z predkoscia stała ~80km/h:
https://drive.google.com/open?id=1r5hKz-pmd...fjzPDSzPrF_u_tT

Krotka jazda na najwyzszym biegu ~100km/h:
https://drive.google.com/open?id=1tLdWHerb0...q55jToCjnL2X2EY

Widac, ze mocno faluja wskazania obrotów w DET-cie. A silnik na ucho i czucie nie przerywa. Jak to interpretowac? Przyblizam sie powoli do decyzji, a aby zalozyc i wykorzystac tylko dla DETa sygnal predkosci obrotowej wału.

A tutaj problem, ktory opisywałem, a z ktorym nadal sie zmagam, a mianowicie to ze dla algorytmu Alpha-N obciazenie na mapie paliwa czy VE jest nadal podpisane jako cisnienie bezwzgledne, co nie jest prawda, a podczas pracy silnika poruszam sie w glownie 100% obciazenia (os X), cokolwiek tam jest podawane... Zdjecie ponizej:
https://drive.google.com/open?id=17_NHRToq-...wTCHB_KyDqKq4GJ

Ma ktoś jakis pomysl, co robie zle z ustawieniami DETa w trybie FI i Alpha-N? Z gory dziekuje za kazda sugestie.
PS: mam DETa z wbudowanym MAPem 400kPa czyli analog input #2 jest uzyty.



--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wulkan
post Tue, 21 Apr 2020 - 22:05
Post #20


User
Dołączył: Wed, 08 April 2020
Skąd: Rzeszów





Witam,

Logi z jazdy pod obciazeniem:
Tutaj szybkie przejscie przez 1 -2 i 3 bieg.
https://drive.google.com/open?id=19FmqSOi-W...0-h2YGs2WeGNXYg


Krótka jazda z predkoscia stała ~80km/h:
https://drive.google.com/open?id=1r5hKz-pmd...fjzPDSzPrF_u_tT

Krotka jazda na najwyzszym biegu ~100km/h:
https://drive.google.com/open?id=1tLdWHerb0...q55jToCjnL2X2EY

Widac, ze mocno faluja wskazania obrotów w DET-cie. A silnik na ucho i czucie nie przerywa. Jak to interpretowac? Przyblizam sie powoli do decyzji, a aby zalozyc i wykorzystac tylko dla DETa sygnal predkosci obrotowej wału.

A tutaj problem, ktory opisywałem, a z ktorym nadal sie zmagam, a mianowicie to ze dla algorytmu Alpha-N obciazenie na mapie paliwa czy VE jest nadal podpisane jako cisnienie bezwzgledne, co nie jest prawda, a podczas pracy silnika poruszam sie w glownie 100% obciazenia (os X), cokolwiek tam jest podawane... Zdjecie ponizej:
https://drive.google.com/open?id=17_NHRToq-...wTCHB_KyDqKq4GJ

Ma ktoś jakis pomysl, co robie zle z ustawieniami DETa w trybie FI i Alpha-N? Z gory dziekuje za kazda sugestie.
PS: mam DETa z wbudowanym MAPem 400kPa czyli analog input #2 jest uzyty.



--------------------
---
Pozdrawiam
Wulkan
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 14:56